Gå til innhold

Graviditet på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke noe om det, for mener dette er så privat -og mener man ikke trenger å dele absolutt alt, men dette er selvsagt individuelt! -De som står dere nær, som dere bryr dere om og som bryr seg om dere vil man uansett naturlig nok fortelle det til.. "Resten" som er bekjente osv som man egentlig ikke har kontakt med mener jeg ikke "trenger" å vite alt om en.

- Men mennesker er jo forskjellig, og er ikke slik at jeg har noe i mot dem som velger å publisere både magebilder fra mnd til mnd, graviditetstester og ultralydbilder, er jo opp til hver enkelt -men jeg er ikke av dem med et "slikt" eksponeringsbehov :) Og ja, man kan være stolt uavhenging av dette :)

Signerer denne! Jeg kommer ikke til å annonsere noe på facebook- de jeg kjenner godt vil få vite det uansett snart, ingen fare ;)

Hva andre gjør, får bli opp til dem. Hvert med sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er graviditet virkelig noe som er så veldig privat? Altså folk ser man er det og det kommer en baby.

Anonymous poster hash: ad2d7...fab

Trenger jo ikke dele alle detaljer rundt det av den grunn vel? :)

Folk har tatt haugevis med graviditetstester før DEG uten at de har lagt det på facebook, og andre sosiale medier.. Folk vet også at magen vokser når man går gravid uten at man trenger dele dette? Jeg personlig ser ikke poenget, og velger å dele "graviditeten" med de jeg føler for UTENOM sosiale medier og som jeg omgåes, eller snakker med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når synes dere at det er greit å publisere en graviditet på Facebook/andre sosiale medier? 3 mnd? 5? 7?

Anonymous poster hash: b900d...55e

har aldri publisert slike ting på face, vi sa det personlig til våre nærmeste. De 700 andre perifere vennene på facebook føler jeg ikke har noe behov for å vite alt som skjer i vårt liv. De ser det jo tidsnok med tiden at jeg er gravid uansett...

Anonymous poster hash: fa773...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jo ikke dele alle detaljer rundt det av den grunn vel? :)

Folk har tatt haugevis med graviditetstester før DEG uten at de har lagt det på facebook, og andre sosiale medier.. Folk vet også at magen vokser når man går gravid uten at man trenger dele dette? Jeg personlig ser ikke poenget, og velger å dele "graviditeten" med de jeg føler for UTENOM sosiale medier og som jeg omgåes, eller snakker med.

Såååå enig med deg! :)

Anonymous poster hash: fa773...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å gå inn på diskusjonen videre, er det vanligst å gjøre det etter ordinær ultralyd. Da er en ganske safe på at alt er fint og bra med den lille, og de viktigste har allerede fått vite det.

Folk som legger ut om svangerskapet sitt fra uke 11-12 skjønner jeg meg ikke på. Magebilder osv.. Men de pleier være gaanske unge, så det er vel en forklaring

Magebilder er super kleint og for intimt for meg, i tillegg til graviditetstester og ultralyd bilder. For ikke snakke om ukentlige oppdateringer - det er er no no altså!

Anonymous poster hash: fa773...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke poenget med å ha 700 ukjente på facebook. Jeg har kun nære venner som jeg har kjent i mange år, familie og noen kollegaer som jeg kjenner godt. De vet det uansett så ser derfor ikke problemet med å skrive det på facebook. Jeg har under 100 stykker på listen og ingen der jeg ikke snakker med jevnlig foruten deler av familie som jeg har der, men ikke snakker så mye med.

Anonymous poster hash: 47a4f...798

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magebilder er super kleint og for intimt for meg, i tillegg til graviditetstester og ultralyd bilder. For ikke snakke om ukentlige oppdateringer - det er er no no altså!

Anonymous poster hash: fa773...919

Jeg syns alt er like pinlig og grusomt, men har dessverre sett en jente som var 12 uker på vei legge ut ukentlige magebilder. Selv er jeg i 7ende måned, og ikke et spor av det eksisterer på facebook.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la ut bilde av storebroren i en "jeg skal bli storebror"-genser, og skrev noe ala "vi gleder oss!"

Første svangerskapet annonserte vi aldri, og vi endte opp med gratulasjoner på veggen lenge før vi rakk å fortelle om fødselen selv! Det var litt kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...