Gå til innhold

Graviditet på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når synes dere at det er greit å publisere en graviditet på Facebook/andre sosiale medier? 3 mnd? 5? 7?

Anonymous poster hash: b900d...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du og barnefar selv føler at det er greit. Vi publiserte det på fb en uke etter oul, da var jeg 19 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt å gjøre det etter ordinær ultralyd



Anonymous poster hash: 64977...179
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Det er så harry.

Men for de som ønsker det får det være opptil de selv..

Anonymous poster hash: e6e18...efd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Det er så harry.

Men for de som ønsker det får det være opptil de selv..

Anonymous poster hash: e6e18...efd

Nettopp!

Det er nå så mye annet rart å se på facebook(selfies bl a), så kan ikke helt se at å publisere graviditet er så ille.

Anonymous poster hash: 64977...179

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de jeg kjenner gjorde det etter 5 måneder. Ei som gjorde det etter tre, mistet det ikke så lenge etter... :(



Anonymous poster hash: 791c8...8d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å gå inn på diskusjonen videre, er det vanligst å gjøre det etter ordinær ultralyd. Da er en ganske safe på at alt er fint og bra med den lille, og de viktigste har allerede fått vite det.

Folk som legger ut om svangerskapet sitt fra uke 11-12 skjønner jeg meg ikke på. Magebilder osv.. Men de pleier være gaanske unge, så det er vel en forklaring

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sjelden over hvor langt folk er på vei når sånt blir annonsert. Og synes det er helt OK, og langt fra harry - når folk annonserer ferieturer og forfremmelser og forlovelser så virker jo graviditet normalt nok å dele.

Men synes bilder av positive tester er litt ufint. Og unødig :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Det er så harry.

Men for de som ønsker det får det være opptil de selv..

Anonymous poster hash: e6e18...efd

Harry? Really? :P

På min venneliste har jeg bare folk jeg kjenner, både venner og bekjente, og syns det er greit å informere "alle" om en så stor begivenhet på en gang. Jeg er ikke spesielt aktiv på FB, men jeg legger nå ut et bilde nå og da, og hvorfor ikke SI DET HØYT at jeg er gravid, framfor å la folk gjette seg til det, eller huske å si det til ALLE jeg kanskje møter en eller annen gang?

Og så har jeg familiemedlemmer som er OVERAKTIVE på FB, og jeg ville heller legge ut nyheten selv, framfor at det er de som "avslører" alt :P Har allerede en svigermor som lager store skrytestatuser om hvor mye hun gleder seg, hver gang vi kommer et steg videre i graviditeten :P

Nå er jeg 6 mnd på vei med vårt første barn =) La ut en enkel status rundt uke 14, noen uker etter at alle nære venner og familie fikk vite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dine nærmeste vet det, synes jeg det er greit.

Kjipt om barnefar, dine beste venner eller mor får for første gang vite det samtidig som en bekjent du ikke har sett på sju år.

Mange sier at de synes det er harry med graviditetsdelinger på Facebook, men jeg liker det. Har jeg noen i vennelista mi som er gravid, følger jeg ofte med hvordan det går med dem på Facebook.

Føler at det gir meg en slags "betryggelse" og at jeg lærer litt til jeg skal gå gjennom det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt å ikke legge ut noe. Vi vurderer å legge ut en liten tekst en uke eller to etter fødsel. Folk får gjøre som man vil, men jeg synes det er godt å ha noe "for seg selv"..



Anonymous poster hash: a5247...24f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn halvaktiv på Facebook, og legger ut en status innimellom.

Men når det kommer til graviditet så syns jeg det er harry (særlig med ul-bilde!), og liker tanken på å IKKE dele det på Facebook, men å ha det mer privat :)

Anonymous poster hash: e6e18...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Jeg er aktiv på Facebook, men kommer ikke til å annonsere noe som helst. Gjorde det ikke sist heller, og det gikk galt i uke 17. Da var jeg veldig, veldig glad for at ikke hele verden visste.

Jeg har to kompiser på vennelista mi som nylig publiserte positive graviditetstester. Aldri om jeg kunne gjort det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Kommer muligens til å skrive noe etter nestemann er født. Nære venner og familie vet jo uansett om det.

Anonymous poster hash: 48f2c...286

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av de jeg kjenner gjorde det etter 5 måneder. Ei som gjorde det etter tre, mistet det ikke så lenge etter... :(Anonymous poster hash: 791c8...8d1

Man er jo aldri sikker. Selv ikke etter oul. Ikke etter barnet er født heller for den skyld.

Anonymous poster hash: ad2d7...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo aldri sikker. Selv ikke etter oul. Ikke etter barnet er født heller for den skyld.

Anonymous poster hash: ad2d7...fab

For en innstilling til livet. Ja, du kan dø nett når som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en innstilling til livet. Ja, du kan dø nett når som helst.

Ja man kan det. Derfor ser ikke jeg at det er noen forskjell å publisere i uke 14 eller 19. Skulle det skje noe så er det fælt, men det er like fælt om facbook vet det eller ikke.

Anonymous poster hash: ad2d7...fab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen planer og har ingen planer om å poste på facebook, men min mann har nå mast siden ul på tirsdag om å få offentliggjøre det. Jeg har sagt han kan få gjøre det etter neste ul i uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer "harry" enn andre ting folk poster. Personlig syns jeg det er veldig koselig å lese. Men jeg hater ikke mennesker da. Post når både du og faren føler det passer seg dere:) og gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...