AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Vet ikke om jeg poster dette i riktig forum, men jeg må bare få ut litt frustrasjon! Vært hos fastlegen i dag. Dvs. fastlegen har permisjon, så jeg møtte på en elendig vikar isteden (dårligste legen jeg har vært bort i, men det er en annen sak). Poenget er at jeg satt å ventet i 1,5 time på en forsinket lege. Og fikk (som jo har skjedd før), heller ikke noe svar på om hvor lang tid dette ville ta. personlaet i skranken der er ikke spesielt serviceminded for å si det sånn. Da jeg endelig hadde fått mine 10 tilmålte minutter hos legen, skulle jeg betale på automaten de har i gangen. Her fikk jeg ikke opp noen regning, så jeg gikk til luken. Der var det ingen, og det står en plakat at de har lunsj mellom 12 - 12.45. Klokken var 12.05. Så da jeg kom hjem ringte jeg legekontoret for å si ifra at jeg ikke hadde fått opp noen regning å betale, og fikk da beskjed om å kjøre ned igjen å betale den, eller så fikk jeg faktura med ekstraavgift (60 kr for å få tilsendt faktura)! Jeg spurte om det var greit at jeg straffes for dette, og de nekter plent å gjøre noe unntak. Jeg MÅ altså ned igjen å betale - helst i løpet av i morgen hvis jeg skal unngå denne ekstraavgiften. Legekontoret er 30 min kjøring unna... Damen spurte om jeg hadde ringt på ringeklokka, og jeg svarte naturlignok nei, fordi jeg ikke hadde sett en ringeklokke. Det viser seg at det er en ringeklokke under benken ved dette "betalingsvinduet" eller hva man kaller det. Altså ringeklokke som ingen da ser... Ærlig talt! Jeg går ikke personlig konkurs pga 60 kr, men det går jo ikke an å behandle folk på den måten!?!? Seriøst. Jeg må jo bare ta den ekstraavgiften eller ekstra kjøreturen ser det ut som. Men - finnes det noe organ/sted man kan klage til egentlig? De har selvfølgelig ingen mail adresse på hjemmesiden. Jeg får et sånt ordenltig behov for å fortelle at jeg er svært misfornøyd med en så til de grader mangel på helt åpenbar service. Og det er jo helt på trynet at man blir belastet for noe som ikke er ens egen feil. Skal jeg da fakurere de for den ekstra arbeidstimen jeg selv gikk glipp av for å sitte å vente? Det går jo ikke an. For det er vel uhørt. Åååå... jeg blir bare så utrolig irritert på sånt som dette! Anonymous poster hash: 5261c...5e3 3
Kontormus Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 De som jobber der kan jo ikke se hvem som skal til hvilken lege. Du må spørre om hvor lenge den bestemte legen er forsinket. Var hos legen selv i dag, og sto og betraktet de som kjeftet på personalet fordi de ikke fikk betalt. Når de selv hadde satt kortet feil vei osv...
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 De som jobber der kan jo ikke se hvem som skal til hvilken lege. Du må spørre om hvor lenge den bestemte legen er forsinket. Var hos legen selv i dag, og sto og betraktet de som kjeftet på personalet fordi de ikke fikk betalt. Når de selv hadde satt kortet feil vei osv... Jeg skriver jo i innlegget mitt at jeg spurte de (to ganger faktisk). TS Anonymous poster hash: 5261c...5e3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg skriver jo i innlegget mitt at jeg spurte de (to ganger faktisk). TS Anonymous poster hash: 5261c...5e3 PS. satte ikke inn kortet feil heller...TS Anonymous poster hash: 5261c...5e3
Kontormus Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Vel, de burte kunne si hvor mange som skulle inn før deg eller noe. Men legen må "sende" ett eller annet til maskinen som at det skal gå an og betale. Kan det hende at denne ikke har gjort det? Ja ja, skjønner en blir irritert hvis det ikke er noen å spørre. Og klokka så du jo ikke... 1
Luckiness Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Prisen går opp i opp uansett. Få faktura med 60kr mer isteden for å bruke penger på kjøring i tilsammen 1 time tur/retur. Vær glad legen tar seg tid til pasienter, kanskje pasienten som var inne hadde det svært vanskelig. Da er det feil å kaste en ut etter 20min. Forstår det er kjedelig å vente, men slik er det. Neste gang sørger du for å få første timen på dagen. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Utrolig frekt av deg og sitte og klage på at legen bruker lang tid. Jeg var en av dem i dag som sikkert brukte opp "for mye tid", slik at personene etter meg ble forsinket. Men vet du hva, jeg hadde behov for å være der inne den tiden det tok. Anonymous poster hash: 8265e...d20 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg synes det er helt feil å bare godta så slett service. Og legen... vel jeg har vært inne å skiftet fastlege på nett nå nettopp. TS Anonymous poster hash: 5261c...5e3 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Du virker litt i overkant irritabel. Hvis det var du som hadde en komplisert sykdom så hadde du nok klagd hvis du ble kasta ut av legekontoret etter et kvarter fordi det satt folk og venta på venteværelset. Og den betalingsautomaten kan ikke de på kontoret få gjort noe med. Enten så betaler du der eller så blir det ekstraavgift. De ansatte kan ikke manipulere den automaten på noen som helst måte. Du får ta deg sammen litt. Anonymous poster hash: 22bc2...df4 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Utrolig frekt av deg og sitte og klage på at legen bruker lang tid. Jeg var en av dem i dag som sikkert brukte opp "for mye tid", slik at personene etter meg ble forsinket. Men vet du hva, jeg hadde behov for å være der inne den tiden det tok. Anonymous poster hash: 8265e...d20 Ja vel. Jeg hadde også behov for å være hos legen, og denne hadde ikke engang tid til det jeg kom dit for. Jeg fikk ny time for å gå igjennom medisinlisten til og med. Jeg er ikke overbegeistret, og selvfølgelig er jeg i min fulle rett til å klage på dårlig service hos legekontoret når man må vente veldig lenge og ikke får noe svar på henvendelser. Jeg har da ikke noe å utsette på at andre også trenger tid hos legen, men dette handler også om ren respekt og service ovenfor kunder/pasienter, nemlig å kunne gi normal service og svare på normalt vis ved henvendelser. Det er ikke pasientene jeg klager på, men servicen hos de ansatte. Anonymous poster hash: 5261c...5e3 10
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Du virker litt i overkant irritabel. Hvis det var du som hadde en komplisert sykdom så hadde du nok klagd hvis du ble kasta ut av legekontoret etter et kvarter fordi det satt folk og venta på venteværelset. Og den betalingsautomaten kan ikke de på kontoret få gjort noe med. Enten så betaler du der eller så blir det ekstraavgift. De ansatte kan ikke manipulere den automaten på noen som helst måte. Du får ta deg sammen litt. Anonymous poster hash: 22bc2...df4 Ja da - jeg er irritabel når servicen er så dårlig. Jeg har selv en veldig alvorlig sykdom, så jeg trenger også legehjelp. Jeg mener ikke at noen skulle kastet ut noen som helst, men at personalet kunne gi høflig og ordentlig service. Dere mener altså at det er helt greit at man er forventet å enten vente 1 time på å få betalt, eller kjøre tilbake? Hadde dere synes det samme om dette var i en butikk eller på en restaurant? Et legekontor skal selvfølgelig også yte normal service som alle andre. TS Anonymous poster hash: 5261c...5e3 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #12 Skrevet 16. oktober 2014 Ja vel. Jeg hadde også behov for å være hos legen, og denne hadde ikke engang tid til det jeg kom dit for. Jeg fikk ny time for å gå igjennom medisinlisten til og med. Jeg er ikke overbegeistret, og selvfølgelig er jeg i min fulle rett til å klage på dårlig service hos legekontoret når man må vente veldig lenge og ikke får noe svar på henvendelser. Jeg har da ikke noe å utsette på at andre også trenger tid hos legen, men dette handler også om ren respekt og service ovenfor kunder/pasienter, nemlig å kunne gi normal service og svare på normalt vis ved henvendelser. Det er ikke pasientene jeg klager på, men servicen hos de ansatte. Anonymous poster hash: 5261c...5e3 Du høres ut som ei hurpe. Anonymous poster hash: 22bc2...df4 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Du høres ut som ei hurpe. Anonymous poster hash: 22bc2...df4 Hehehe. Javel. Så det er ikke akseptert å bli irritert over dårlig service hos de i skranken på et legekontor altså? Ikke når man sitter i over 1 time å venter, og ved henvendelse hverken får ordenlig svar, eller høflig svar, og at når man ringer for å fortelle at man ønsker å gjøre opp for seg, får samme sure behandlig? TS Anonymous poster hash: 5261c...5e3 6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #14 Skrevet 16. oktober 2014 Når en hel gruppe her inne reagerer på din oppførsel, og du ikke klarer å ta til deg noe av den kritikken, så ringer det vel ei lita bjelle hos deg?? Anonymous poster hash: 8265e...d20 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #15 Skrevet 16. oktober 2014 Hehehe. Javel. Så det er ikke akseptert å bli irritert over dårlig service hos de i skranken på et legekontor altså? Ikke når man sitter i over 1 time å venter, og ved henvendelse hverken får ordenlig svar, eller høflig svar, og at når man ringer for å fortelle at man ønsker å gjøre opp for seg, får samme sure behandlig? TS Har sittet opptil to timer og ventet, men legen min er utrolig dyktig, så vil aldri erstatte henne Verdt å vente på, noe din ikke virker til å være... Anonymous poster hash: 4ee9a...008
FruRaeder Skrevet 16. oktober 2014 #16 Skrevet 16. oktober 2014 (endret) Sentrumslegene i Bodø? I så fall, det er at av de beste legekontorene i byen, og etter det jeg har erfart hele fylket. Har opplevd noen mindre blide personer i skranken, men legen min er verdt å vente både 1 og to timer på, så det går greit. Om du har en lege du ikke er fornøyd med så er det bare å bytte. Endret 16. oktober 2014 av seductive
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #17 Skrevet 16. oktober 2014 Utrolig frekt av deg og sitte og klage på at legen bruker lang tid. Jeg var en av dem i dag som sikkert brukte opp "for mye tid", slik at personene etter meg ble forsinket. Men vet du hva, jeg hadde behov for å være der inne den tiden det tok. Anonymous poster hash: 8265e...d20 Dette er en innstilling som er helt utrolig. Det er typisk slike mennesker som med den største selvfølge mener hele hele verden skal stoppe opp fordi de har en eller annen harmløs tilstand. De elsker legebesøk og alt som innebærer fokus på dem selv, og flyr til legen hele tiden. Og det er nettop slike pasienter som gjør at de ansatte blir sure og tverre på alle som kommer. Anonymous poster hash: 7da56...852 20
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2014 #18 Skrevet 16. oktober 2014 Dette er en innstilling som er helt utrolig. Det er typisk slike mennesker som med den største selvfølge mener hele hele verden skal stoppe opp fordi de har en eller annen harmløs tilstand. De elsker legebesøk og alt som innebærer fokus på dem selv, og flyr til legen hele tiden. Og det er nettop slike pasienter som gjør at de ansatte blir sure og tverre på alle som kommer. Anonymous poster hash: 7da56...852 Hva vet du om det var harmløst? Kunne vært ebola for alt det du vet. Anonymous poster hash: 22bc2...df4 1
Zzyzx Skrevet 16. oktober 2014 #19 Skrevet 16. oktober 2014 Når en hel gruppe her inne reagerer på din oppførsel, og du ikke klarer å ta til deg noe av den kritikken, så ringer det vel ei lita bjelle hos deg?? Anonymous poster hash: 8265e...d20 Jeg mener at dere er på bærtur og at TS har "rett". Sånn for å komme med litt motvekt. 22
Zzyzx Skrevet 16. oktober 2014 #20 Skrevet 16. oktober 2014 Hva vet du om det var harmløst? Kunne vært ebola for alt det du vet. Anonymous poster hash: 22bc2...df4 Vet du hva? Hvis et legekontor må håndtere uventede situasjoner som fører til mye ventetid så pleier de faktisk å ta seg litt av de som sitter og venter også. Hvis de ikke klarer det så burde de kurses i hvordan man skal forholde seg til andre mennesker. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå