Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt korrekt! Hele tråden er ren spekulasjon, da ingen vet hvorfor/om "biomor" er sjalu på TS. Derfor skrev jeg hvis du prater til henne på samme måte som du skriver her, og at skrivemåten oppfattes på en viss måte.

Mitt innlegg er basert på skrivemåten hennes, som var alt jeg kunne gå ut fra.

Og jeg er ikke ressurssvak (for en frekk ting å si til folk), og hva FrP har med dette å gjøre er jeg dessverre ikke i stand til å se.

Du antok noe som du tok helt ut av det blå. TS har bare sagt hvilke mulige årsaker som kan resultere i denne påståtte sjalusien. Det betyr ikke at hun fremstår som overlegen overfor "biomor". Anta litt mindre.

Har aldri sagt at du er ressurssvak, men tror det er tilfelle for minst halvparten av de som har likt innleget ditt. Jeg ser ikke for meg at så mange ville likt innlegget hvis de selv har en helt ok økonomi.

Frp i regjering er et eksempel på landets tilstand (hva slags mennesker som utgjør den norske befolkningen).

Anonymous poster hash: afb62...468

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du antok noe som du tok helt ut av det blå. TS har bare sagt hvilke mulige årsaker som kan resultere i denne påståtte sjalusien. Det betyr ikke at hun fremstår som overlegen overfor "biomor". Anta litt mindre.

Har aldri sagt at du er ressurssvak, men tror det er tilfelle for minst halvparten av de som har likt innleget ditt. Jeg ser ikke for meg at så mange ville likt innlegget hvis de selv har en helt ok økonomi.

Frp i regjering er et eksempel på landets tilstand (hva slags mennesker som utgjør den norske befolkningen).

Anonymous poster hash: afb62...468

Haha, dette er for dumt! Tviler brukeres økonomi har noe med saken å gjøre! Jaja, la oss legge den død.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen med middels eller god økonomi kan forklare meg hvorfor de likte Talbots innlegg, så hadde jeg satt stor pris på det :)



Anonymous poster hash: afb62...468
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da opp til mor hva hun finner på. Siden de har 50/50 har de sikkert like mye ferie å fordele moro på.

Mener du de ikke skal ta med jenta på noe moro fordi moren ikke kan? Merkelig tankegang.

Anonymous poster hash: 8f35f...ad7

"De"?

Dette er det jo du trådstarter/nettroll som har skrevet, så ikke juks med svar og avsender.

For en rotten person du er. Du blir nok dumpet ganske snart. Mannen din lengter nok tilake til barnets mor. Hun virker jo å være en ekte og levende person :)

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du være med på alle skoleavslutninger, høstfester og sommerfester? Holder det ikke at barnets biologiske foreldre stiller opp? Kan skjønne at barnets mor blir litt lei, om du ikke kan gi dem rom til å følge opp sitt eget barn. Du er tross alt ikke barnets mor, du kommer aldri til å bli det, uansett hva du selv tenker om dette. Jeg kan tenke meg at moren føler på det at du "tar over" veldig, at du dominerer i barnets liv. Gi litt slipp og ro ned litt. Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

Det er barnet selv som ønsker å ha meg med. Dessuten har de minste lyst å være med på (halv)storebrors avslutninger. Nei, jeg er ikke barnets mor, og kommer aldri til å ta over rollen heller, men jeg er glad i stebarnet mitt. Og ønsker å være med på det som skjer i livet hans. Men beklager, da skal jeg melde meg ut av stebarnets liv helt. Så må jeg bare unnskylde at jeg ønsker et fint familieliv til mine barn og stebarn. Makan til bitre mødre der ute!!!

Anonymous poster hash: b4360...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er du som må roe deg ned litt. Hvorfor kan ikke hun være med på det da? Hun er jo kjærligheten til samboeren sin som han elsker, og det er en selvfølge at han vil ha henne med på slikt. Virker som om mødrene her inne er utrolig sjalue på de nye damene til fedrene.. Og er utrolig frekke og spydige mot de!Anonymous poster hash: 8c650...1b5

Fordi det er mer enn nok at barnets "bioforeldre" stiller opp. Når ts sier hun er med på ALLE tilstelninger med barnet - i tillegg til begge foreldrene - så er det ganske spesielt. Hadde jeg vært barnets mor, hadde jeg reagert, ja.

Nå er ikke jeg forelder selv, men jeg er oppvokst med en stemor. Hun kunne aldri ta min mors plass og jeg så aldri på henne som noen mor. Og hun holdt seg unna alle skoleavslutninger og sommerfester. Og det var helt greit! Hun var jo bare en stemor.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen med middels eller god økonomi kan forklare meg hvorfor de likte Talbots innlegg, så hadde jeg satt stor pris på det :)Anonymous poster hash: afb62...468

"Rekker hånden opp".

Hun argumenterer saklig og antar ikke så mye som ts og andre i denne tråden. Hun kan se saken fra flere sider.

Om man er uenig med ts, så blir man av enkelte andre her automatisk pådyttet en status som "sjalu, fattig biomor". Det er ganske ressurssvakt, spør du meg, Jeg er ikke mor selv en gang :)

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barnet selv som ønsker å ha meg med. Dessuten har de minste lyst å være med på (halv)storebrors avslutninger. Nei, jeg er ikke barnets mor, og kommer aldri til å ta over rollen heller, men jeg er glad i stebarnet mitt. Og ønsker å være med på det som skjer i livet hans. Men beklager, da skal jeg melde meg ut av stebarnets liv helt. Så må jeg bare unnskylde at jeg ønsker et fint familieliv til mine barn og stebarn. Makan til bitre mødre der ute!!!Anonymous poster hash: b4360...3a1

Du burde kanskje se om du faktisk bidrar til et godt familieliv med å "bidra" på den måten. Kanskje det er vel så mye å bidra, å vite når man skal trekke seg tilbake og ikke ta så mye plass. Det er tross alt to andre som er barnets foreldre, og det er jo voldsomt at alle tre møter opp på absolutt alle tilstelninger. Og jeg sier dette etter selv å ha vokst opp med en stemor. Jeg er ikke noen sjalu "biomor", bare så det er sagt.

Det er en mellomting mellom å delta på ALT og det å melde seg ut helt - og det vet du nok selv også.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er mer enn nok at barnets "bioforeldre" stiller opp. Når ts sier hun er med på ALLE tilstelninger med barnet - i tillegg til begge foreldrene - så er det ganske spesielt. Hadde jeg vært barnets mor, hadde jeg reagert, ja.

Nå er ikke jeg forelder selv, men jeg er oppvokst med en stemor. Hun kunne aldri ta min mors plass og jeg så aldri på henne som noen mor. Og hun holdt seg unna alle skoleavslutninger og sommerfester. Og det var helt greit! Hun var jo bare en stemor.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

Viss barnet vil ha henne med, hva er problemet? Hvorfor skal de ta så mye hensyn til moren til barnet? No har det seg slik at dette barnet har to familier.. Den med moren og den med faren og stemor. Virker som om barnet er glad i stemoren sin, så korffor hun skal melde seg ut pga moren er bare tragisk.. Moren kommer alltid til å være mammaen uansett. En mor kan ikke sammenlignes med noe annet, så skjønner ikke hvorfor moren skal være så "sjalu" eller hva det no er hun er.

Anonymous poster hash: 8c650...1b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De"?

Dette er det jo du trådstarter/nettroll som har skrevet, så ikke juks med svar og avsender.

For en rotten person du er. Du blir nok dumpet ganske snart. Mannen din lengter nok tilake til barnets mor. Hun virker jo å være en ekte og levende person :)

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Ab du siterer er ikke meg. Dette kan du se på koden underbinnlegget :-) TS

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Så biomor skjønner du ikke?

Joda. Men ts fikk det til å høres ut som å skrive "biomor" var eneste mulighet for at vi skulle skjønne hva hun mente. Det er det ikke. Og jeg mener at så lenge barnet ikke er adoptert, så er biomor er utrolig merkelig uttrykk å bruke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Hvis noen med middels eller god økonomi kan forklare meg hvorfor de likte Talbots innlegg, så hadde jeg satt stor pris på det :)

Anonymous poster hash: afb62...468

Jeg har grei økonomi og som TS mastergrad osv.

Jeg husker ikke hvorvidt jeg plusset innlegget, men jeg oppfatter ikke at hun sikter til økonomi - men til den holdningen TS kan oppfattes å utvise.

Altså at hun tillegger seg selv mange iboende ressurssterke egenskaper(i kraft av lønn, utdannelse og hva slags aktiviteter de tilbyr) og at mor dermed må være sjalu.

Jeg tror lett mor kan være både sår og kanskje sjalu, og synes ikke det hadde vært så fryktelig rart. Uavhengig av om TS har den nedlatenheten enkelte her tillegger henne, så er det jo naturlig å kjenne på vanskelige følelser i en sånn sammenheng av mange grunner.

Talbot snakker om holdninger og symbolikk i språkbruk og hvordan man speiler seg i forhold til andre - ikke. Skjønner ellers ingenting av innlegget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda. Men ts fikk det til å høres ut som å skrive "biomor" var eneste mulighet for at vi skulle skjønne hva hun mente. Det er det ikke. Og jeg mener at så lenge barnet ikke er adoptert, så er biomor er utrolig merkelig uttrykk å bruke.

Er det virkelig noe å henge seg opp i? Tror de aller fleste skjønte hva hun mente.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss barnet vil ha henne med, hva er problemet? Hvorfor skal de ta så mye hensyn til moren til barnet? No har det seg slik at dette barnet har to familier.. Den med moren og den med faren og stemor. Virker som om barnet er glad i stemoren sin, så korffor hun skal melde seg ut pga moren er bare tragisk.. Moren kommer alltid til å være mammaen uansett. En mor kan ikke sammenlignes med noe annet, så skjønner ikke hvorfor moren skal være så "sjalu" eller hva det no er hun er. Anonymous poster hash: 8c650...1b5

Fordi hun i Hi kommer med noen holdninger som gjør at man kan stille spørsmål til denne overdrevne omsorgen. Er det barnets beste eller ts sitt beste? Barnet har to foreldre som stiller opp på skoleavslutninger o.l, hvorfor skal hun absolutt være med på ALLE tilstelninger? Det er jo ikke nødvendig. Er det et behov for å synes? Det kan føles vanskelig for moren til barnet. Selv om barnet tilsynelatende vil ha genne med, har noen egentlig spurt barnet? Og kanskje føler barnet at det må være alle til lags? Sånn følte jeg det som barn i alle fall.

Man kan jo undres om hun selv har noe i mot barnets mor, og at det blir en slags maktkamp fra ts sin side. Det er i alle fall utrolig nedlatende holdninger overfor moren i Hi.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Er det virkelig noe å henge seg opp i? Tror de aller fleste skjønte hva hun mente.

Ja, jeg syns egentlig det er noe å henge seg opp i. Jeg tror ikke måten hun omtaler denne personen på er tilfeldig, og har sikkert mye med hvordan hun forholder seg til henne på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg syns egentlig det er noe å henge seg opp i. Jeg tror ikke måten hun omtaler denne personen på er tilfeldig, og har sikkert mye med hvordan hun forholder seg til henne på.

Herregud, hun omtaler henne som den biologiske moren! Noe hun også er. Hva så?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Herregud, hun omtaler henne som den biologiske moren! Noe hun også er. Hva så?

Det er unødvendig å omtale henne som "biologisk mor". Hun er mor. Punktum. Ved å bruke slike termer skaper hun et unaturlig skille mellom både barnet og moren, og seg selv og moren. Det er min mening om hvorfor det er noe å henge seg opp i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unødvendig å omtale henne som "biologisk mor". Hun er mor. Punktum. Ved å bruke slike termer skaper hun et unaturlig skille mellom både barnet og moren, og seg selv og moren. Det er min mening om hvorfor det er noe å henge seg opp i.

Jaja, så brukte hun feil uttrykk. Jeg tror nok ikke det er der problemet ligger. Tviler på hun bruker ordet biomor i daglig tale og det er svært lite sannsynlig det derfor moren er sjalu som også er tema i hovedinnlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med henne?

Jeg hadde nå tatt kontakt og sagt at jeg synes det er synd at dere ikke kan kommunisere bedre, siden du tross alt er mye med datteren hennes, og alt du ønsker er et godt forhold for alle.



Anonymous poster hash: 92437...d38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...