Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke opplevd slikt selv så langt - men hvorfor "biomor": barnet har jo en mor og det er moren: ingen kan erstatte mamma.

Fint at du og foreldrenes datter kommer godt overens.

Jeg forstår godt at moren ikke orker å ha en relasjon til deg men hun må forholde seg til deg fordi du er der, hun tvinges til det og ønsker tydeligvis ingen kontakt.

Er ikke det en ærlig sak?

Hva mener du jeg skulle skrevet i overskriften som forklarte relasjonen? Mamma er sjalu på meg? Min stedatters mamma er sjalu på meg? Mammaen til min manns barn er sjalu på meg?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd slikt selv så langt - men hvorfor "biomor": barnet har jo en mor og det er moren: ingen kan erstatte mamma.

Fint at du og foreldrenes datter kommer godt overens.

Jeg forstår godt at moren ikke orker å ha en relasjon til deg men hun må forholde seg til deg fordi du er der, hun tvinges til det og ønsker tydeligvis ingen kontakt.

Er ikke det en ærlig sak?

Hva mener du jeg skulle skrevet i overskriften som forklarte relasjonen? Mamma er sjalu på meg? Min stedatters mamma er sjalu på meg? Mammaen til min manns barn er sjalu på meg?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter der faren har ny kjæreste som ikke har barn selv.

Jeg håper de får et så godt forhold - stemoren og datteren min - som det du har til stedatteren din. Jeg har dårlig økonomi og får ikke kjøpt masse ting til jenta mi eller tatt henne med på masse ting.

Jeg håper for datteren min sin skyld at hun får være med far og stemor på masse ting i årene som kommer. :)



Anonymous poster hash: 1acb9...fb1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hva mener du jeg skulle skrevet i overskriften som forklarte relasjonen? Mamma er sjalu på meg? Min stedatter mamma er sjalu på meg? Mammaen til min manns barn er sjalu på meg?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Tja, sistnevnte forslag med "mammaen til..."

Men det var bare en kommentar. Biomor høres klinisk ut for noen og enhver.

Håper det ordner seg for dere og det er jo fint at barnet og du har en god relasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Barnets mor har slik jeg forstår deg mindre penger, er den som er alene og ser din velstand og lykke med mannen som en gang var hennes - klart hun kan føle seg underdannig. Dette må man forstå og møte med velvilje, men ikke ta drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det dessverre ikke er mye du kan gjøre her. Så lenge dere oppfører dere

siviliserte overfor barnet når dere er samlet, så får du bare godta at tingenes tilstand

er slik de er. Barnets mor behøver ikke like deg. Og det er ikke noe du kan gjøre for

å endre på det. Trist for barnet at mor ikke ønsker å se det nye rommet hennes f.eks,

men det må dere godta, så får dere heller tenke at det er i det minste greit at dere klarer

å være samlet på tilstelninger på en sivilisert måte, det er ikke alle som engang klarer

det for barna sine ved familiebrudd dessverre. Det eneste du kan gjøre er å forsette

som før, være en hyggelig stemor mot barnet, og forholde deg til moren slik hun er.

Lage bråk om dette vil bare føre til å forverre tingenes tilstand for barnet, og det virker

jo ut fra din beskrivelse at hverdagen fungerer greit med fordeling og lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en datter der faren har ny kjæreste som ikke har barn selv.

Jeg håper de får et så godt forhold - stemoren og datteren min - som det du har til stedatteren din. Jeg har dårlig økonomi og får ikke kjøpt masse ting til jenta mi eller tatt henne med på masse ting.

Jeg håper for datteren min sin skyld at hun får være med far og stemor på masse ting i årene som kommer. :)

Anonymous poster hash: 1acb9...fb1

Fint skrevet :)

Alle burde fokusere på hva som var det beste for barnet. En mor vil selvfølgelig det beste for barnet. Slik burde det i allefall være. Men man kan gjerne ville og ønske det, men ikke se og tenke over hvordan holdninger til noen vi ikke liker/sjalusi/fordommer påvirker barnet.

Ts, så fint av deg å være så inkluderende og hyggelig. Det at du er hyggelig med mor og bare snakker pent om henne til din stedatter teller mye.

Når dere skal på turer mm. kan det være en god idè av deg som stemor og spørre om råd og vise at du hører etter råd og vink som mor forteller. Jeg vil tro det gjør mor godt å få høre at stemoren vil barnet det beste og at hun viser tiltro til og vil høre etter/ta til seg det mor sier. Også f.eks å gi mor bekreftelse på at det hun foreslo ang ........ med datteren viste seg å være så positivt. Fortelle mor at du ser at datteren er knyttet til henne, at hun har lært fra sin mor mm. Det gjør godt for en mor å vite.

Det går an å fortelle hyggelige småhistorier som datteren har fortalt om situasjoner hjemme hos mor. Si at du forstår at datteren har det så fint hjemme hos moren med ....... Godt om du kan si noen eksempler om dette til mor.

Endret av Berit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Hva mener du jeg skulle skrevet i overskriften som forklarte relasjonen? Mamma er sjalu på meg? Min stedatters mamma er sjalu på meg? Mammaen til min manns barn er sjalu på meg?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

"Barnets mor er sjalu på meg"? Det hadde jeg skjønt hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør meg noen tanker om at TS egentlig er litt høy på pæra og forsøker å fremhevecseg selv ovenfor barnet og barnets mor.

Både ut i fra HI og ut i fra det innlegget hvor hun skriver at mor kjøper de morsomme tingene mens de bare kjøper de kjedelige tingene som skiutstyr, telefon osv.

Det samme gjelder at du måtte understreke det med deres nye hus....

Jeg får noen dårlige følelser her og det tenker jeg barnets mor får også.

Du er en nobody og kommer alltid til å bli det i forhold til både mor og barn. Innse det og legg lista litt lavere så kanskje alt ordner seg etterhvert.

Anonymous poster hash: 1654e...7f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør meg noen tanker om at TS egentlig er litt høy på pæra og forsøker å fremhevecseg selv ovenfor barnet og barnets mor.

Både ut i fra HI og ut i fra det innlegget hvor hun skriver at mor kjøper de morsomme tingene mens de bare kjøper de kjedelige tingene som skiutstyr, telefon osv.

Det samme gjelder at du måtte understreke det med deres nye hus....

Jeg får noen dårlige følelser her og det tenker jeg barnets mor får også.

Du er en nobody og kommer alltid til å bli det i forhold til både mor og barn. Innse det og legg lista litt lavere så kanskje alt ordner seg etterhvert. Anonymous poster hash: 1654e...7f3

Ts er ikke en nobody for barnet, hun er kjæresten til pappaen hennes. Og kanskje en dag mammaen til jentas søsken. Høres ut som en del av dere er bitre mødre som ikke liker eksens nye dame. Dere må forstå at stemødre (de fleste av dem i hvert fall) kun vil det beste for barna deres.

Stemor til mine barn er ei super dame, venninner er vi ikke, men vi omgås som vanlige bekjente, og barna mine er glad i henne. Det er det som betyr noe for meg, at barna trives når de er hos pappa og "Eli". Samme med at de trives med sin stefar.

Anonymous poster hash: b4360...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mor og far et godt samarbeid? Det kan også bidra til konflikter hvis de samarbeider dårlig in the first place. Men ærlig talt så mener jeg denne mora kan vokse opp og skjerpe seg for datterens beste.

Har også en mor og forholde meg til. Hver gang vi er på skoleavslutninger, høstfest, sommerfest osv, snakker hun aldri til meg. Snakker kun til min samboer. Akkurat som om hun skal poengtere noe. Det hun forteller er ikke interessant en gang, så samboer blir bare sittende å himle med øynene. Mor har slitt litt psykisk vet jeg, så hun har et behov for oppmerksomhet. Har lært meg å overse henne. Hun får bare holde på. Men dette er ikke pga sjalusi overfor meg, det er nok mer på at hun er bitter siden hun fortsatt er alene etter 5 år. (Det her er bare en ting av alt som har skjedd de siste 3 årene altså)

Syns at stemødre blir sett på som onde uansett hva de gjør. Det er jeg lei av!Anonymous poster hash: b4360...3a1

Hvorfor må du være med på alle skoleavslutninger, høstfester og sommerfester? Holder det ikke at barnets biologiske foreldre stiller opp? Kan skjønne at barnets mor blir litt lei, om du ikke kan gi dem rom til å følge opp sitt eget barn. Du er tross alt ikke barnets mor, du kommer aldri til å bli det, uansett hva du selv tenker om dette. Jeg kan tenke meg at moren føler på det at du "tar over" veldig, at du dominerer i barnets liv. Gi litt slipp og ro ned litt.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Takk for hyggelig svar :-) Klart jenta elsker sin mamma - kjærlighet måles definitivt ikke i penger :-) Jeg skulle bare ønske at mammaen ikke så opptatt av dette. Men som du sier, det er ingenting annet å gjøre. Bare fortsette å være hyggelig, og å hilse når vi møtes :-) Ts Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Hvordan vet du at barnets mor er opptatt av penger? Har hun sagt det? For i denne tråden, ser jeg at du selv er opptatt av det økonomiske. Men ikke overfør dine egne verdier på andre og tillegg dem meninger de ikke har.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du jeg skulle skrevet i overskriften som forklarte relasjonen? Mamma er sjalu på meg? Min stedatter mamma er sjalu på meg? Mammaen til min manns barn er sjalu på meg? Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Barnets mor er sjalu på meg.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må du være med på alle skoleavslutninger, høstfester og sommerfester? Holder det ikke at barnets biologiske foreldre stiller opp? Kan skjønne at barnets mor blir litt lei, om du ikke kan gi dem rom til å følge opp sitt eget barn. Du er tross alt ikke barnets mor, du kommer aldri til å bli det, uansett hva du selv tenker om dette. Jeg kan tenke meg at moren føler på det at du "tar over" veldig, at du dominerer i barnets liv. Gi litt slipp og ro ned litt.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

Tror nok det er du som må roe deg ned litt. Hvorfor kan ikke hun være med på det da? Hun er jo kjærligheten til samboeren sin som han elsker, og det er en selvfølge at han vil ha henne med på slikt. Virker som om mødrene her inne er utrolig sjalue på de nye damene til fedrene.. Og er utrolig frekke og spydige mot de!

Anonymous poster hash: 8c650...1b5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker, on 18 Oct 2014 - 13:06, said:

Barnets mor er sjalu på meg.

Anonymous poster hash: 6bfd8...d5b

Hvordan vet du det?

Tror du blåser opp hva som egentlig skjer og som ligger bak det mest basert på ditt eget hode og fordi du syns hun skal være sjalu på deg fordi du etter eget utsagn er så mye bedre enn henne.

Kanskje "biomor" faktisk er bekymret for at barnet tilbringer så mye tid sammen med deg fordi hun ikke vil at barnet skal bli påvirket av dine holdninger.

Og det må jeg si jeg i så fall hade hatt veldig stor forståelse for. Anonymous poster hash: 1654e...7f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke liker deg fordi hun har inntrykk av du tror du er bedre enn henne. Og ikke minst at du tror du gir barnet mer og bedre opplevelser og ting enn moren gjør.

Endret av Ylva Virvla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har et godt råd å gi deg: gå i deg selv og gi slipp på sjalusien og misunnelsen du føler overfor moren til barnet til samboeren din.
Det er veldig tydelig gjennom det du skriver at du er fra deg av sjalusi. Det kan godt være at samboeren din er fremdeles tiltrukket av moren til barnet og egentlig ønsker å løsrives fra deg. og kan man klandre han? Du viriker jo å være en person som sliter med deg selv og prøver å kompensere for det med å krtisere andre.
Bestill noen timer hos en psykiater. Det tror jeg er eneste håp for en tom person som deg.




Anonymous poster hash: 9c05e...5f3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prater til henne på samme måte som du skriver her, kan jeg godt skjønne at hun ikke er kjempe begeistret. Måten du skriver på oppfattes som "jeg er mye bedre enn henne". Usjarmerende karaktertrekk.

Dette blir bare spekulasjoner fra din side. Sjokkerende at så mange kan like et innlegg som er antagelser på grensen til fri fantasi.

Men da er det nok mange ressurssvake på dette forumet, og når Frp er i regjering er det ingenting som sjokkerer lenger.

Anonymous poster hash: afb62...468

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare spekulasjoner fra din side. Sjokkerende at så mange kan like et innlegg som er antagelser på grensen til fri fantasi.

Men da er det nok mange ressurssvake på dette forumet, og når Frp er i regjering er det ingenting som sjokkerer lenger.

Anonymous poster hash: afb62...468

Helt korrekt! Hele tråden er ren spekulasjon, da ingen vet hvorfor/om "biomor" er sjalu på TS. Derfor skrev jeg hvis du prater til henne på samme måte som du skriver her, og at skrivemåten oppfattes på en viss måte.

Mitt innlegg er basert på skrivemåten hennes, som var alt jeg kunne gå ut fra.

Og jeg er ikke ressurssvak (for en frekk ting å si til folk), og hva FrP har med dette å gjøre er jeg dessverre ikke i stand til å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt råd å gi deg: gå i deg selv og gi slipp på sjalusien og misunnelsen du føler overfor moren til barnet til samboeren din.

Det er veldig tydelig gjennom det du skriver at du er fra deg av sjalusi. Det kan godt være at samboeren din er fremdeles tiltrukket av moren til barnet og egentlig ønsker å løsrives fra deg. og kan man klandre han? Du viriker jo å være en person som sliter med deg selv og prøver å kompensere for det med å krtisere andre.

Bestill noen timer hos en psykiater. Det tror jeg er eneste håp for en tom person som deg.

Anonymous poster hash: 9c05e...5f3

Mitt råd til deg er å droppe understreking i innleggene dine. Veldig anstrengende å lese.

Anonymous poster hash: f9e01...6d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...