Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat

Jeg vil bare først si at datteren til samboeren din er meget heldig som har så snill en stemor som er villig til å ta meg seg ungen og bli kjent med henne.Og som er glad i henne som sin egen :)

Veldig bra!

Og til spørsmålet vil jeg bare si at du må bare fortsette å være hyggelig mot mor ,mer kan du faktisk ikke gjøre dessverre .

Det blir jo feil at dere skal innrette seg etter henne fordi hun har dårlig råd.

Ungene er jo gla di moren selv om hun ikke tar dem med på flotte turer også.

Kjærlighet måles uansett ikke i penger :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg har rett og slett listet opp de faktorene jeg tror spiller inn. Dette er jo ting jeg har fått inntrykk av. Jeg sier på ingen måte at jeg er bedre enn henne, kun at jeg tror dette er ting hun bryr seg om. Og selvsagt kaller jeg henne ikke biomor, dette er kun for å kartlegge rollene for dere.

Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Likevel, på tross av suksesslisten din, så ville barnet valgt sin mor fremfor deg. Det er hennes kjøtt og blod, ikke ditt. Det kan du aldri gjøre noe med.

Tenker at det svir litt, jeg. :danse:

Anonymous poster hash: 9e9fe...b45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det fallt deg inn at hun bare ikke vil ha en relasjon til deg? Du er jo teoretisk sett ett "ikke" menneske her. Det er Far, Mor og datter som er familien her.Mor MÅ forholde seg til faren pga datteren uansett, men hun må ikke forholde seg til deg. Kanskje det er årsaken. Hun ser på deg som en "ikke" person. Anonymous poster hash: 93eb2...1e9

Mor, far og datter er vel ikke familien her. Det er det far, stemor og datter som er. Er det slutt så er det slutt, de er ikke en familie lenger da. Ikke sånn jeg ser ts sin situasjon iallfall.

Anonymous poster hash: b4360...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor, far og datter er vel ikke familien her. Det er det far, stemor og datter som er. Er det slutt så er det slutt, de er ikke en familie lenger da. Ikke sånn jeg ser ts sin situasjon iallfall.

Anonymous poster hash: b4360...3a1

Stemor er ikke familie, slik som mor er!!

Anonymous poster hash: 6e38d...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemor er ikke familie, slik som mor er!!

Anonymous poster hash: 6e38d...fec

Hva har det med saken å gjøre. VI har slått fast hvem som er biologisk og hvem som er stemor. Hvor vil du hen med dette?

Anonymous poster hash: 8f35f...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemor er ikke familie, slik som mor er!!

Anonymous poster hash: 6e38d...fec

Familie betyr opprinnelig (i romerretten) husstand, de som bor i huset sammen.

Anonymous poster hash: 29f2a...e65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likevel, på tross av suksesslisten din, så ville barnet valgt sin mor fremfor deg. Det er hennes kjøtt og blod, ikke ditt. Det kan du aldri gjøre noe med.

Tenker at det svir litt, jeg. :danse:

Anonymous poster hash: 9e9fe...b45

Jeg har også partner med barn. Hvorfor skulle det svi at barnet har en nærere relasjon til sin mor enn til meg? Jeg verdsetter den gode relasjonen vi har, og det gjør barnet også. Jeg er ikke interessert i å forsøke å konkurrere med mor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemor er ikke familie, slik som mor er!! Anonymous poster hash: 6e38d...fec

Nei vel, men hvordan blir det når far og stemor får barn sammen da? Fortsatt ikke familie? Er mor til det eldste barnet med i denne familien også mener du?

Anonymous poster hash: b4360...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når foreldre går fra hverandre, så får barnet to familier. Det er min mening, ihvertfall. Stemor/-far er en del av familien med mindre hun/han selv "melder seg ut".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når foreldre går fra hverandre, så får barnet to familier. Det er min mening, ihvertfall. Stemor/-far er en del av familien med mindre hun/han selv "melder seg ut".

Men stemor får ikke en ny venninne...

Anonymous poster hash: 281ee...903

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Har ikke opplevd slikt selv så langt - men hvorfor "biomor": barnet har jo en mor og det er moren: ingen kan erstatte mamma.

Fint at du og foreldrenes datter kommer godt overens.

Jeg forstår godt at moren ikke orker å ha en relasjon til deg men hun må forholde seg til deg fordi du er der, hun tvinges til det og ønsker tydeligvis ingen kontakt.

Er ikke det en ærlig sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett som du gjør og ta tiden til hjelp og tenk på at alt ellers fungerer. :hug:

Vi kan ikke gjøre alle til lags hele tiden og ha en ren sti bak deg du! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det fallt deg inn at hun bare ikke vil ha en relasjon til deg? Du er jo teoretisk sett ett "ikke" menneske her. Det er Far, Mor og datter som er familien her.

Mor MÅ forholde seg til faren pga datteren uansett, men hun må ikke forholde seg til deg. Kanskje det er årsaken. Hun ser på deg som en "ikke" person.

Anonymous poster hash: 93eb2...1e9

? Jeg håper ikke du har en slik relasjon hvis det er slik du håndterer det.. Hva nå enn en slik "ikke-person" er, så vil hun/han iallefall være en vesentlig del av ditt barns liv. Om du liker det eller ikke. De aller fleste ønsker også å skåne barna sine fra voksenproblemer og konflikter, så får heller mor, far og "ikke-person" holde sine såre følelser for seg selv. For meg er det en selvfølge å si hei til mammaen til mitt stebarn igjennom mange år når vi møtes. Om så bare for barnets skyld. Jeg mener din tankegang rundt dette er noe naivt og veldig følelsesstyrt. Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likevel, på tross av suksesslisten din, så ville barnet valgt sin mor fremfor deg. Det er hennes kjøtt og blod, ikke ditt. Det kan du aldri gjøre noe med.

Tenker at det svir litt, jeg. :danse:

Anonymous poster hash: 9e9fe...b45

Hva mener du med dette egentlig? Jeg tror du misforsto HI :-) Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare først si at datteren til samboeren din er meget heldig som har så snill en stemor som er villig til å ta meg seg ungen og bli kjent med henne.Og som er glad i henne som sin egen :)

Veldig bra!

Og til spørsmålet vil jeg bare si at du må bare fortsette å være hyggelig mot mor ,mer kan du faktisk ikke gjøre dessverre .

Det blir jo feil at dere skal innrette seg etter henne fordi hun har dårlig råd.

Ungene er jo gla di moren selv om hun ikke tar dem med på flotte turer også.

Kjærlighet måles uansett ikke i penger :)

Helt enig! Takk for hyggelig svar :-) Klart jenta elsker sin mamma - kjærlighet måles definitivt ikke i penger :-) Jeg skulle bare ønske at mammaen ikke så opptatt av dette. Men som du sier, det er ingenting annet å gjøre. Bare fortsette å være hyggelig, og å hilse når vi møtes :-) Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også partner med barn. Hvorfor skulle det svi at barnet har en nærere relasjon til sin mor enn til meg? Jeg verdsetter den gode relasjonen vi har, og det gjør barnet også. Jeg er ikke interessert i å forsøke å konkurrere med mor.

Fornuftig svar på et ganske så tåpelig innlegg. :-) Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men stemor får ikke en ny venninne...

Anonymous poster hash: 281ee...903

Venninne? Jeg har nok av venninner. Mitt stebarn er nettopp det - et barn :-) Jeg er godt voksen.

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men stemor får ikke en ny venninne...

Anonymous poster hash: 281ee...903

Venninne? Jeg har nok av venninner. Mitt stebarn er nettopp det - et barn :-) Jeg er godt voksen.

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett som du gjør og ta tiden til hjelp og tenk på at alt ellers fungerer. :hug:

Vi kan ikke gjøre alle til lags hele tiden og ha en ren sti bak deg du! :)

Tusen takk! :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opplevd slikt selv så langt - men hvorfor "biomor": barnet har jo en mor og det er moren: ingen kan erstatte mamma.

Fint at du og foreldrenes datter kommer godt overens.

Jeg forstår godt at moren ikke orker å ha en relasjon til deg men hun må forholde seg til deg fordi du er der, hun tvinges til det og ønsker tydeligvis ingen kontakt.

Er ikke det en ærlig sak?

Hva mener du jeg skulle skrevet i overskriften som forklarte relasjonen? Mamma er sjalu på meg? Min stedatter mamma er sjalu på meg? Mammaen til min manns barn er sjalu på meg?

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...