Gå til innhold

Å kalle barn "kidsa/kidden", bare jeg som får fnatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldre som liksom ikke vil puttes i båsen "foreldre", hehe;)

Syns gjerne det er helgepappaer som sier det, men har hørt det fra andre og. Jeg syns det ordet skaper en distanse fra barnet. Det er ikke et hyggelig ord.

Nesten som om man snakker om hunden..

Anonymous poster hash: f37c2...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldre som liksom ikke vil puttes i båsen "foreldre", hehe;)

Syns gjerne det er helgepappaer som sier det, men har hørt det fra andre og. Jeg syns det ordet skaper en distanse fra barnet. Det er ikke et hyggelig ord.

Nesten som om man snakker om hunden..

Anonymous poster hash: f37c2...4e8

Hmm. Jeg tenker på det som et kosenavn, og bruker det sånn selv og. Tenker i hvert fall ikke på det som noe som skaper distanse, heller tvert imot.

Men det avhenger nok av konteksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig: prinsessa, prinsen eller *grøss* snuppa er verre....

Men det er nå min mening!

Anonymous poster hash: cb37a...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker veldig sær, men jeg får helt fnatt hver gang jeg sitter på et foreldremøte og en mor sier at "kidsa trenger utfordringer", noen snakker om at "kidden er så kul", eller noen starter tråder her på kg med "kidden er sur på oss". Er det bare meg? :D Får litt sånn følelse av en krampeaktig forelder som skal være så innmari i tiden.

Anonymous poster hash: 57631...49b

Håper virkelig ikke du får fnatt, det er ganske ubehagelig :fnise::fnise::fnise:http://no.wikipedia.org/wiki/Fnatt

Anonymous poster hash: 0895b...0ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Skjønner at folk ikke liker prins/prinsesser. Men ordet gullet? Hva er det som er så dumt med den?

Synes det er helt OK å kalle barnet "gullet" når man snakker til ham/henne. Men ikke på Facebook/på foreldremøte/til andre mennesker utenom helt nærmeste familie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt OK å kalle barnet "gullet" når man snakker til ham/henne. Men ikke på Facebook/på foreldremøte/til andre mennesker utenom helt nærmeste familie.

Så enig!

Si for all del "Glad i deg, prinsen/lillegutt/gullet" til sønnen din.

Men facebookstatuser og innlegg på kåge hvor det står "Da har prinsen/lillegutt/gullet begynt på skolen og...." er så kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er virkelig prinsen/prinsessa. Jeg haaater når folk skriver "i dag fikk vi en liten prins/prinsesse". Det er så teit! Synes også lillegull ol er teit å omtale barnet som i offentligheten. "Lillegull spiste masse mat i dag og begynner å bli sååå stor" er daglig oppdatering på facebook. Jeg må bare le.



Anonymous poster hash: 44ed8...fed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "Gullet" er verre. Har noen Facebook-venninner som har fjarten statuser i uka om Gullet. Mamma sitt gull, bestemor sitt gull, gullet til mamma. Jeg aner faktisk ikke hva disse barna egentlig heter. De kalles bare for gull/gullet.

Men kidsa, kidden, prinsesse og prins er heller ikke bra.



Anonymous poster hash: 42d2f...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fnatt er den danske betegnelsen (fnat) på skabb, hovedsakelig i underlivet."

Lykke til, TS!

I alle dager, alle vet da at "å få fnatt" er et videreutviklet norsk begrep fra det danske begrepet som betyr at man sliter med å takle en situasjon. Hvis man skal slutte å bruke metaforer og andre utvidede uttrykk, får vi er fattig språk! Hvis jeg for eksempel sier at "nå dreit jeg meg ut", mener jeg ikke at jeg bæsjet på meg. ;)

Anonymous poster hash: f86f7...0af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes "Gullet" er verre. Har noen Facebook-venninner som har fjarten statuser i uka om Gullet. Mamma sitt gull, bestemor sitt gull, gullet til mamma. Jeg aner faktisk ikke hva disse barna egentlig heter. De kalles bare for gull/gullet.

Men kidsa, kidden, prinsesse og prins er heller ikke bra.

Anonymous poster hash: 42d2f...de6

Ei på min venneliste har tatt det til neste steg - barna hennes er "diamanter", nemlig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

I alle dager, alle vet da at "å få fnatt" er et videreutviklet norsk begrep fra det danske begrepet som betyr at man sliter med å takle en situasjon. Hvis man skal slutte å bruke metaforer og andre utvidede uttrykk, får vi er fattig språk! Hvis jeg for eksempel sier at "nå dreit jeg meg ut", mener jeg ikke at jeg bæsjet på meg. ;)

Anonymous poster hash: f86f7...0af

I alle dager, det må da være lov å bruke litt humor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega kaller ungen for "kladden" :-D Jeg ler hver gang.

Anonymous poster hash: b7908...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaller sønn min for junior..det er ikke ille eller?



Anonymous poster hash: 1ea47...f45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre som liksom ikke vil puttes i båsen "foreldre", hehe;)

Syns gjerne det er helgepappaer som sier det, men har hørt det fra andre og. Jeg syns det ordet skaper en distanse fra barnet. Det er ikke et hyggelig ord.

Nesten som om man snakker om hunden..

Anonymous poster hash: f37c2...4e8

Litt dette inntrykket jeg får også.

Har ei bekjent som straks bikker 30, hun sa alltid kidden og "jeg skal ha kid, ass!" Mens vi gikk gravide samtidig, trodde hun sa det for å være morsom jeg. Men hun omtaler ungen så og si alltid som kidden! Og tilogmed da jeg stakk innom for å si hei så diskuterte hun med samboer ganske irritert noe sånt som: "Du må jo kunne se at h*n blir stressa når jeg blir stressa vel? Ja , da må du kutte ut da, kidden trenger ro NN!" Så der mener hun alvor med det.

Syns kid er verre enn prins/gulledulle, dokka mi osv osv. Blir irritert når jeg hele tiden får høre "ja, hvordan går det med prinsessen da?" Men vet at de i alle fall mener det som noe positivt. Kid derimot høres bare påtatt ut. Litt som poden, men ingen her jeg bor sier det uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble gravid en gang, og refererte konsekvent til fosteret som Pladimir Vutin. Bestemor har ikke snakket til meg siden.

hvorfor gjorde du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg er sikker veldig sær, men jeg får helt fnatt hver gang jeg sitter på et foreldremøte og en mor sier at "kidsa trenger utfordringer", noen snakker om at "kidden er så kul", eller noen starter tråder her på kg med "kidden er sur på oss". Er det bare meg? :D Får litt sånn følelse av en krampeaktig forelder som skal være så innmari i tiden.

Anonymous poster hash: 57631...49b

Jeg får mest følelsen av foreldre som prøver å distansere seg fra ungene og foreldrerollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kalt gullhøna fra jeg var født til jeg sikkert fikk barn selv.

Jeg husker jeg til slutt spurte mamma om hun ville gi meg traumer:)

Nå kalles jeg ved navn😄

Har en kul kompis som kaller barna mine for kidza. Men han har langt hår og speller gitar. Jeg får ikke direkte fnatt, men fniser inni meg☺️

Anonymous poster hash: eae3a...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...