Gå til innhold

Å kalle barn "kidsa/kidden", bare jeg som får fnatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det virker som en pussig kontekst å bruke ordet som ironi. Og tro meg, når jeg nevner foreldremøter og statusoppdateringer osv, mener jeg IKKE at de bruker det ordet med en ironisk tilnærming. Det er forskjell på for eksempel:

"Kidsa nå til dags, ass, de er ikke sanne" og "Kidsa trenger utfordringer". Sistnevnte er helt uten ironisk snert.Anonymous poster hash: f86f7...0af

Hehe, enig i det. Hadde nok humra litt i skjegget om jeg hadde hørt noen si det. Selv bruker jeg det humoristisk, som f.eks "dere må skaffe dere noen kids dere også, så kan vi dra til legoland sammen". Ikke akkurat ironisk, men ikke seriøst ment heller.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kidsa/kidden er noe man vokser fra når man runner et par og tjue for meg. Etter det er det på tide og si gutten/jenta eller rett og slett bare ungen/barnet. Ankelbitere går til ungen når en viss alder.
Ellers bruker jeg shitkids om drittunger selv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Litt slik som han tåpelige voksne i DnB (?) reklamen om å være ung og bankfordeler. Prøver veldig hardt å være kul og tøff, mens det blir mest påtatt ut.

Den reklamen er så MORSOM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den reklamen er så MORSOM :D

Nei-- :sjokkert: Jeg blir så flau og ukomfortabel av han.. Årh.. Må skru av når den kommer :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Haha, det er grusomt ;) Jeg kan finne på å si det for tull, men aldri seriøst. Og i alle fall ikke på et foreldremøte! :overrasket:

Prinsen/prinsessa er like ille, men på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Amen! Det er jo ingen som føder barn lenger, bare prinser og prinsesser. Urk. Er gravid nå, og har nesten lyst til å meddele facebook at "en helt normal samfunnsborger har ankommet verden" når den tid kommer :D

Anonymous poster hash: f86f7...0af

Kan vi bli venner på Facebook? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Nei-- :sjokkert: Jeg blir så flau og ukomfortabel av han.. Årh.. Må skru av når den kommer :fnise:

Jeg bare ler jeg :) føler de traff hodet på spikeren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at folk ikke liker prins/prinsesser. Men ordet gullet? Hva er det som er så dumt med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at folk ikke liker prins/prinsesser. Men ordet gullet? Hva er det som er så dumt med den?

Det blir mer snakk om kjælenavn som brukes på barnet, ikke hva man velger å kalle barna i offentligheten for å være krampaktig kul. Men er helt enig i at "gullet" er mye bedre enn "prinsessa", som legger en haug av føringer for hvordan jenta bør opptre.

Anonymous poster hash: f86f7...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"kidsa" er for øvrig pluralisering av et ord som alt er i plural... *sukk*



Anonymous poster hash: 8dc36...077
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at folk ikke liker prins/prinsesser. Men ordet gullet? Hva er det som er så dumt med den?

Jeg fatter ikke hvorfor voksne ikke kan skrive sønnen eller dattera. Jeg leste ett innlegg her i dag hvor en klarte å skrive "lillegutt" fem.seks ganger. "Sønnen min" hadde holdt i massevis

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"kidsa" er for øvrig pluralisering av et ord som alt er i plural... *sukk*

Anonymous poster hash: 8dc36...077

Nå er det strengt tatt forskjell på bestemt og ubestemt form av flertall her, da. Kids vil jo bare bety "flere barn" uten "the" foran. Så den a-endelsen er jo bare en fornorskning. Men det gjør ikke uttrykket noe bedre!! :D

Anonymous poster hash: f86f7...0af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hører da fryktelig sjeldent at foreldre refererer til sine egne barn som "kidden", det er som regel andre som gjør det, og det syntes jeg er helt greit, det er liksom en slags distanse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid`en min, kidsa, mini, snuppa osv er bare jeg bare så drittlei av å høre!



Anonymous poster hash: e9601...74c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe. Jeg bruker det på samme måte som noen bruker "poden", "arvingen", "soppen" osv, og ville aldri brukt det i en seriøs tone eller på foreldremøte. :ler:

Har aldri tenkt over at det skal være irriterende, men etter å ha vært på KG noen år har jeg jo lært at absolutt alt er mulig å irritere seg over, så jeg burde vel skjønt det. :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det absolutt verste jeg hører.

Anonymous poster hash: ee6b9...903

Det og prinsen/prinsesse..Gah..når ble det for dårlig å bare være barn liksom?

Anonymous poster hash: 6dc70...d21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller kiddoen min konsekvent for, ja..... "kiddo".

Dersom folk mener det er "det verste de hører" tenker jeg at det er de som har problemer, og ikke jeg.

Fatter, 37.



Anonymous poster hash: 1609d...9d7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg bruker det på samme måte som noen bruker "poden", "arvingen", "soppen" osv, og ville aldri brukt det i en seriøs tone eller på foreldremøte. :ler:

Har aldri tenkt over at det skal være irriterende, men etter å ha vært på KG noen år har jeg jo lært at absolutt alt er mulig å irritere seg over, så jeg burde vel skjønt det. :ler:

Jeg skal definitivt si "soppen" på neste foreldremøte. :fnise:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...