Trygve81 Skrevet 13. oktober 2014 #41 Skrevet 13. oktober 2014 Skal sies at jeg har vært gjennom diverse nettdating-tjenester for et par år siden da jeg bodde i Trondheim, og da var det bare de samme 20-30 damene som dukket opp på alle nettstedene, ingen av dem var spesielt interessante, og ingen kontaktet meg eller kikket på min profil. Som mann, merket jeg fort at ingenting kom til å skje med mindre jeg tok initiativ, og det ikke så mye vits så lenge jeg ikke fant noe som var attraktive. Det var heller ikke så veldig motiverende i all den tid jeg ikke fikk noen henvendelser selv heller.
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #42 Skrevet 13. oktober 2014 Men jeg merker jo det. Ikke mye jeg får gjort med det. Når jeg gang på gang blir dumpet så er jeg tydeligvis ikke bra nok da. Anonymous poster hash: f18f3...b21 Nei og der er jeg helt enig med deg! Når man gang på gang blir dumpet så er det jo noe som ikke stemmer og da er du ikke bra nok slik de oppfatter deg. Men det trenger absolutt ikke bety at du ikke er bra nok - punktum! Jeg har enda ikke møtt et menneske som ikke har potensiale til å bli en bedre utgave av seg selv, og det er det dette handler om. Gjør en innsats så skal du se at du får andre resultater!
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #43 Skrevet 13. oktober 2014 Ikke den du siterte, men Elitesingles? Nettdatingstedet som i stor grad bruker personlighetstester for å matche? Har liten tro på det, det er få aktører som faktisk har det faglige grunnlaget for å benytte seg av personlighetstester på en god måte. Det er en grunn til at de skal sees i sammenheng med mange andre aspekter. Anonymous poster hash: 4538f...475 De fleste nettsidene bruker personlighetstester men jeg - som deg, synes de er helt tåpelige! Grunnen til at jeg anbefalte Trygve den nettsiden er fordi de nå har begynt å sortere ut brukere som ikke lever opp til standaren nettsiden ønsker å ha. Altså høyt utdannede mennesker.
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #44 Skrevet 13. oktober 2014 Skal sies at jeg har vært gjennom diverse nettdating-tjenester for et par år siden da jeg bodde i Trondheim, og da var det bare de samme 20-30 damene som dukket opp på alle nettstedene, ingen av dem var spesielt interessante, og ingen kontaktet meg eller kikket på min profil. Som mann, merket jeg fort at ingenting kom til å skje med mindre jeg tok initiativ, og det ikke så mye vits så lenge jeg ikke fant noe som var attraktive. Det var heller ikke så veldig motiverende i all den tid jeg ikke fikk noen henvendelser selv heller. Kunne ikke vært mer enig med deg i dette! Samtidig har det altså kommet nettsider som satser på kvalitet kontra kvantitet og det synes jeg er bra. Noen liker harry, andre liker wiliam hvis vi kan si det sånn, og det bør være mulig å ha nettsider med spesialisering på type mennesker og ikke bare mennesker. Hva med Tinder? Har du testet den ut? Jeg ser at det er mange der som jeg ikke har sett når jeg har hatt nettdatingrundene mine. 1
Trygve81 Skrevet 13. oktober 2014 #45 Skrevet 13. oktober 2014 Etter å ha tatt en runde rundt på de forskjellige nettsidene igjen, så anbefaler jeg nå Match.com til deg. Den koster litt, men jeg tror du vil finne mer din type dame der inne kontra på andre sider. Elitesingles.no har også oppgradert seg litt med tankene på brukerne - utsortering av disse. En venninne av meg gjorde seg skikkelig harry der inn etter å ha betalt (hun likte ikke siden) for da ble hun kastet ut og fikk pengene tilbake! Elitesingles.no er kanskje ikke så dumt. Ikke at jeg opplever meg selv som "elite", men jeg er arkitekt mnal i det virkelige liv, med en grei årslønn, og min slekt står i Danmarks Adels Aarbog. 1
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #46 Skrevet 13. oktober 2014 Elitesingles.no er kanskje ikke så dumt. Ikke at jeg opplever meg selv som "elite", men jeg er arkitekt mnal i det virkelige liv, med en grei årslønn, og min slekt står i Danmarks Adels Aarbog. Ja hvis den siden nå begynner å inneholde mennesker med høyere utdannelse, statusjobber og andre i den kategorien tror jeg nettsiden kan bli bra, og muligens det beste alternativet for deg. Jeg synes også navnet "elite" er kleint, men nå har det jo seg slik at mange anser de med høyt utdannelse som eliten. Men Match har også veldig mange høyt utdannede - bra jobber, folk. 1
Trygve81 Skrevet 13. oktober 2014 #47 Skrevet 13. oktober 2014 Joda, men den gangen jeg var registrert på Match.com støtte jeg bare på de samme damene som jeg fant på Sukker.no, og da forsvant hele poenget med testene deres, som dessuten kunne fortelle meg at jeg ikke passet sammen med noen av de lokale damene. Det store problemet med slike nettdatingtjenester er at de bare fungerer dersom man bor på et sted som er tilstrekkelig stort, eller man ikke er fremmed for avstandsforhold med noen man aldri har møtt. I Trondheim for et par år siden, var det åpenbart ikke noe behov eller interesse for nettdating, og de kvinnene jeg støtte på virket enten veldig slitne eller useriøse. Vil ikke utelukke at det ikke har endret seg i Trondheim etterpå.
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #48 Skrevet 13. oktober 2014 Joda, men den gangen jeg var registrert på Match.com støtte jeg bare på de samme damene som jeg fant på Sukker.no, og da forsvant hele poenget med testene deres, som dessuten kunne fortelle meg at jeg ikke passet sammen med noen av de lokale damene. Det store problemet med slike nettdatingtjenester er at de bare fungerer dersom man bor på et sted som er tilstrekkelig stort, eller man ikke er fremmed for avstandsforhold med noen man aldri har møtt. I Trondheim for et par år siden, var det åpenbart ikke noe behov eller interesse for nettdating, og de kvinnene jeg støtte på virket enten veldig slitne eller useriøse. Vil ikke utelukke at det ikke har endret seg i Trondheim etterpå. Ja, jeg hadde den samme oppfatningen for noen år siden jeg også, men for å holde meg oppdatert har jeg altså nå tatt en runde igjen og sjekket om det har blitt noen endringer. Mange av de som er på møteplassen er også på sukker, men jeg har ikke sett noen fra de to sidene på Match enda. Jeg tror det at man må betale såpass mye mer samlet gjør at det er litt andre typer mennesker der. Jeg er enig med deg i det med avstand osv, men når vi er blitt så kresne som vi har blitt, så får vi jammen meg bare være takknemlig for at vi har muligheten til å treffe noen vi passer sammen med, og må ta avstanden som en del av pakken. Alt ordner seg, hvis man vil. 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #49 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg møter hele tiden på menn som er veldig opptatt av å reise ekstremt mye. Dette er via nettet, så hvis du ikke har prøvd det, så kan det være en ide? Joda, jeg har tenkt på å begynne å møte nye menn - men den forrige typen var så ekstremt sær, og litt skummel, at jeg velger å ta en liten pause. Jeg har fått meg en dating-app, men jeg merker at jeg blir enda mer kresen når utvalget plutselig blir så stort. Jeg foretrekker å møte folk IRL, slik at jeg ikke bare bedømmer dem etter utseendet. Foreløbig trives jeg egentlig ganske godt med å være singel, selv om jeg selvsagt savner nærhet og intimitet. One night stands er ikke helt min greie, så jeg merker jo at jeg noen ganger er i ferd med å bli sprø av å ikke ha så mye sex. Men jeg tror det sunneste for meg er å vente til jeg føler meg klar igjen, og til jeg faktisk forelsker meg, og så ta det rolig fremover. Anonymous poster hash: deb3c...cfc 1
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #50 Skrevet 13. oktober 2014 Joda, jeg har tenkt på å begynne å møte nye menn - men den forrige typen var så ekstremt sær, og litt skummel, at jeg velger å ta en liten pause. Jeg har fått meg en dating-app, men jeg merker at jeg blir enda mer kresen når utvalget plutselig blir så stort. Jeg foretrekker å møte folk IRL, slik at jeg ikke bare bedømmer dem etter utseendet. Foreløbig trives jeg egentlig ganske godt med å være singel, selv om jeg selvsagt savner nærhet og intimitet. One night stands er ikke helt min greie, så jeg merker jo at jeg noen ganger er i ferd med å bli sprø av å ikke ha så mye sex. Men jeg tror det sunneste for meg er å vente til jeg føler meg klar igjen, og til jeg faktisk forelsker meg, og så ta det rolig fremover. Anonymous poster hash: deb3c...cfc Synes dette høres veldig fornuftigt ut jeg! Og ofte er det når man bare går videre med livet at det dukker opp noen man finner tonen med. 1
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #51 Skrevet 13. oktober 2014 Når det kommer til det å faktisk møte noen, så handler det ofte om å tenke litt nytt i forhold til det man vanligvis gjør. Og så har det veldig mye å si hvem man er som person og hva man har av forventinger / krav til den man skal treffe. For mange fungerer nettdating/Tinder ypperlig, men for andre som ikke er helt gjennomsnitt-mennesker er det ofte sosiale eventer som er den beste arenaen for å treffe noen. Da får man opplevd kjemi med en gang, og sånn som for deg som er god på å selge deg, kan jeg tenke meg at det ikke er noe du får noia av heller. Fritidsaktiviteter, nettverksbygging, møter, foredrag, kurs, tilfeldig småsnakk.. mulighetene er mange.. man må bare gripe de! 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #52 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg er singel nå, jeg får altså råd nå. Jeg har fått gode råd, kloke råd, profesjonell hjelp og fått økt forståelse rundt hva som ikke fungerte i det forholdet jeg var i. Anonymous poster hash: f669e...f56
Cata Skrevet 13. oktober 2014 #53 Skrevet 13. oktober 2014 For min del så er det kombinerte grunner. Som ung hadde jeg for liten selvtillit så jeg var overbevist om at ingen kom til å forelske seg i meg. Det medførte for så vidt riktighet til jeg hadde vippet 20. Da skjedde det faktisk med et par års mellomrom at noen falt for meg, men til gjengjeld falt ikke jeg for dem så det gikk heller dårlig. Nå er selvtilliten helt grei, men for det første så treffer jeg ingen (bor på lite sted og kan ikke fordra å gå ut) og for det annet så har de kjekke karene det ofte med å være opptatt i min alder. Noen andre fant dem først! Så jeg skal ha flaks for å treffe en som både er kjekk, ledig på torvet og i tillegg har fått et avklart forhold til eventuelle ekser. Så mye flaks har jeg ikke hatt enda. Dvs. mitt siste forsøk hadde et avklart forhold til eksen, men han viste seg å ha andre sider som ikke var så veldig sjarmerende. 1
Anglofil Skrevet 13. oktober 2014 #54 Skrevet 13. oktober 2014 Tråden er ryddet for avsporinger og personangrep. Yvonne (mod) 1
Okapi Skrevet 13. oktober 2014 #55 Skrevet 13. oktober 2014 Er en del tråder her om folk som er evig ufrivillig single. Hvorfor tror du at du er evig ufrivillig singel? Skriv helst hva som gjør dere til evig single siden det tydeligvis er ulike definisjoner som er ute og går. Litt utseende, litt væremåte, litt helse, litt økonomi, litt selvtillit. Ingenting er helt krise, men i kombinasjon betyr det at jeg stort sett appellerer til en liten nisje, og siden jeg ikke er helt komfortabel med å ta initiativet, skjer det ikke stort intet.
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #56 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg er singel nå, jeg får altså råd nå. Jeg har fått gode råd, kloke råd, profesjonell hjelp og fått økt forståelse rundt hva som ikke fungerte i det forholdet jeg var i.Anonymous poster hash: f669e...f56 Så bra! Det er absolutt det viktigste man kan få, for å få andre resultater! Tipper du får neste forhold til å fungere!
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #57 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ser at mine tanker rundt hva som er riktig for meg, som singel, er blitt tatt bort. Så jeg forsøker igjen. For meg er det til stor hjelp å få råd, veiledning av folk jeg respekterer som har klart å både finne noen, og som er i langvarige velfungerende forhold. Videre har det vært til god hjelp for meg å gå til samtaler og få profesjonell hjelp. Både når det gjelder hva som er "feil" med meg, hva jeg utstråler, ønsker og velger. Det er viktig å ha en god kombinasjon av selvinnsikt, vilje og selvfølelse, men også å være klar over hvorvidt det faktisk er et forhold man ønsker, eller om man trives best i prøve og feile tilværelsen. Anonymous poster hash: f669e...f56 1
Nettinettet Skrevet 13. oktober 2014 #58 Skrevet 13. oktober 2014 Jeg ser at mine tanker rundt hva som er riktig for meg, som singel, er blitt tatt bort. Så jeg forsøker igjen. For meg er det til stor hjelp å få råd, veiledning av folk jeg respekterer som har klart å både finne noen, og som er i langvarige velfungerende forhold. Videre har det vært til god hjelp for meg å gå til samtaler og få profesjonell hjelp. Både når det gjelder hva som er "feil" med meg, hva jeg utstråler, ønsker og velger. Det er viktig å ha en god kombinasjon av selvinnsikt, vilje og selvfølelse, men også å være klar over hvorvidt det faktisk er et forhold man ønsker, eller om man trives best i prøve og feile tilværelsen.Anonymous poster hash: f669e...f56 Dette er faktisk et av de beste svarene jeg har sett på lenge her inne! Håper mange leser dette og virkelig tar tak i ting slik som du har gjort! Bra jobba!
-Fiona- Skrevet 13. oktober 2014 #59 Skrevet 13. oktober 2014 Kjære alle fantastisk fine mennesker, Grunnen til at dere er single er i all hovedsak så enkel som at tankegangen deres er for låst. For låst i den boblen der mange av dere bare har konkludert med at ingen vil ha dere, og det er trist å lese, fordi det finnes noen for ALLE. DU ER BRA NOK SOM DU ER. Og hvis du har "bakdeler" som gjør at du ikke er i stand til å virkelig føle at du er god nok, så er det absolutt mulig og gjøre noe med det. "Jeg er for tjukk" og "jeg er ikke attraktiv nok" er gjengangere. Det foreslås trening som en slags vinn-vinn-uendeligvinn løsning (man blir slankere, mer attraktiv, får bedre selvtillit, bedre helse og man treffer nye mennesker) Responsene var som følger; "jeg har ikke råd" - trening kan gjøres helt kostnadsfritt ute i naturen, og inne i stua/på soverommet/i kjelleren. "jeg har ikke tid" - en 40 minutters treningsøkt utgjør 4% av døgnet ditt. En treningsøkt 2-3 ganger i uken utgjør ca 1% av en hel uke. Er det helt sant at du ikke har tid? I den grad man VIL, så KAN man. Hindringene er skapt hos dere, og må knekkes ved rota av dere også. Ta noen grep, hvis dere har lyst! :-) 4
Anglofil Skrevet 13. oktober 2014 #60 Skrevet 13. oktober 2014 Tråden er ryddet for avsporinger. Yvonne (mod)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå