Gå til innhold

Professor: Kvinner må bli mindre kresne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Men det er nå også så at man ikke bare kan sverge til en teori og eventuell evolusjonsutvikling hvis man også holder rettferdighet og medmenneskelighet høyt. Selv tenker jeg ofte at disse mennene bare kan dø ut for min del, men så er det en annen stemme som sier at jeg selvfølgelig ikke hadde godtatt dette dersom det gjaldt meg. Jeg klarer ikke like dem, men de har jo sine skjebner de også. Jeg synes rett og slett synd på dem, de agerer av avmakt.

Anonymkode: 7486e...714

Samme her, jeg synes synd på dem. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke prøver litt hardere å tilpasse seg tiden vi lever i. Det er som de stritter imot eller rent av blånekter. De insisterer på å forbli akkurat som de er og mener oppriktig at det er istedet er kvinnenes oppgave å forandre seg. Dette er de minst tilpasningsdyktige(villige) individene blant oss, og gruppene som ikke greier å henge med på utviklingen pleier å tradisjonelt sett å klare seg dårlig. Jeg har som sagt ingen problemer med å forstå frustrasjonen, men jeg liker dårlig måten de velger å håndtere den. De skyver bare seg selv enda lenger ut over sidelinja når de holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo økonomi egentlig tatt ut av regnestykket, siden dette går «i null» mellom kjønnene. Menn har ikke lenger økonomisk overtak på kvinner i en dating relasjon. Hva annet kan de tilby da? Enkelte menn henger fast ved at kvinner skal være de vakre objektene, og sliter med at ulike krav stilles til dem, når det ikke lenger holder å kun ha en jobb og inntekt. Derfor er det enklere å reise til ulike U-land. Der er denne ene egenskapen god nok: de kan forsørge damen økonomisk, og de andre kravene trenger de derfor ikke leve opp til. Det er trist, fordi det viser at de fortsetter å holde på tankesettet om at kvinner er noe de «har krav på». Ikke en likeverdig partner man gjør seg fortjent til. 

 

Anonymkode: afbae...302

Enig i det du sier her!

Anonymkode: 1854d...5cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jo økonomi egentlig tatt ut av regnestykket, siden dette går «i null» mellom kjønnene. Menn har ikke lenger økonomisk overtak på kvinner i en dating relasjon. Hva annet kan de tilby da? Enkelte menn henger fast ved at kvinner skal være de vakre objektene, og sliter med at ulike krav stilles til dem, når det ikke lenger holder å kun ha en jobb og inntekt. Derfor er det enklere å reise til ulike U-land. Der er denne ene egenskapen god nok: de kan forsørge damen økonomisk, og de andre kravene trenger de derfor ikke leve opp til. Det er trist, fordi det viser at de fortsetter å holde på tankesettet om at kvinner er noe de «har krav på». Ikke en likeverdig partner man gjør seg fortjent til. 

 

Anonymkode: afbae...302

Helt enig, og dette merket jeg andre veien også. Når det blir knapphet på (gode) menn så blir det fryktelig enkelt for de av oss som står på toppen. For meg som hadde samboer under studietiden og jobbet knallhardt i Amsterdam og London 5-6 år etter utdanningen min (og ikke var interessert i/ikke hadde tid til forhold) var det som å komme til Playboy Mansion da jeg flyttet til Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, hind skrev:

Samme her, jeg synes synd på dem. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke prøver litt hardere å tilpasse seg tiden vi lever i. Det er som de stritter imot eller rent av blånekter. De insisterer på å forbli akkurat som de er og mener oppriktig at det er istedet er kvinnenes oppgave å forandre seg. Dette er de minst tilpasningsdyktige(villige) individene blant oss, og gruppene som ikke greier å henge med på utviklingen pleier å tradisjonelt sett å klare seg dårlig. Jeg har som sagt ingen problemer med å forstå frustrasjonen, men jeg liker dårlig måten de velger å håndtere den. De skyver bare seg selv enda lenger ut over sidelinja når de holder på sånn.

Det gjør de så absolutt. 

Skjønner ikke hvorfor de ikke kan tilpasse seg litt hvis de vi ha en dame på fast basis.

 

Anonymkode: 1854d...5cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hind skrev:

Samme her, jeg synes synd på dem. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke prøver litt hardere å tilpasse seg tiden vi lever i. Det er som de stritter imot eller rent av blånekter. De insisterer på å forbli akkurat som de er og mener oppriktig at det er istedet er kvinnenes oppgave å forandre seg. Dette er de minst tilpasningsdyktige(villige) individene blant oss, og gruppene som ikke greier å henge med på utviklingen pleier å tradisjonelt sett å klare seg dårlig. Jeg har som sagt ingen problemer med å forstå frustrasjonen, men jeg liker dårlig måten de velger å håndtere den. De skyver bare seg selv enda lenger ut over sidelinja når de holder på sånn.

Nei. Kanskje har det noe å gjøre med at de ikke kjenner seg selv godt nok. De har ofte lav selvfølelse, samtidig som de ofte skylder på alle andre for sin ulykkelighet, mest sannsynlig fordi de ikke evner å bære skyld selv, som er tungt, men nødvendig for at man skal kunne tilpasse seg. De er konfliktsky og usikre, og har ofte et traurig kvinnesyn. Det er dessverre ganske forutsigbart, og de ser det ikke selv. Jeg tror mange av dem ville ha fått det bedre hvis de snakket med noen. Problemet er at de ofte skyr følelser, både personlig og politisk.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de så absolutt. 

Skjønner ikke hvorfor de ikke kan tilpasse seg litt hvis de vi ha en dame på fast basis.

 

Anonymkode: 1854d...5cd

De evner ikke å tilpasse seg! For å kunne tilpsse seg må en ha selvinnsikt og et ønske om å være noe annet enn et selverklært offer. Disse individene er ikke utstyrt med de nødvendige verktøyene som skal til for å kunne følge med i vårt moderne samfunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

De evner ikke å tilpasse seg! For å kunne tilpsse seg må en ha selvinnsikt og et ønske om å være noe annet enn et selverklært offer. Disse individene er ikke utstyrt med de nødvendige verktøyene som skal til for å kunne følge med i vårt moderne samfunn.

Men de kunne ha fått dem, hvis de forsøkte. Jeg tror ikke noe på at visse mennesker ikke har evnen til å tilpasse seg. Jeg tror de klarer det med hjelp og forståelse. De kan godt få forståelse fra meg, på avstand, men jeg orker ærlig talt ikke å henge med dem før de eventuelt klarer å ta seg sammen.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men de kunne ha fått dem, hvis de forsøkte. Jeg tror ikke noe på at visse mennesker ikke har evnen til å tilpasse seg. Jeg tror de klarer det med hjelp og forståelse. De kan godt få forståelse fra meg, på avstand, men jeg orker ærlig talt ikke å henge med dem før de eventuelt klarer å ta seg sammen.

Anonymkode: 7486e...714

Enkelte individer er ikke født med evne til å kunne fungere i et samfunn og tilpasse seg! Dette er da ikke noe nyhet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Enkelte individer er ikke født med evne til å kunne fungere i et samfunn og tilpasse seg! Dette er da ikke noe nyhet! 

Jeg tror ikke at sånne negative "sannhets"setninger gjør det noe lettere for de mennene som sliter med det. En av grunnene til at en del mannfolk sliter om dagen er jo også fordi man mener en del av dem ikke duger til en dritt. Det er ikke rettferdig, og det gir ingen selvfølelse, håp, men bryter ned. Alle menneskeliv er ennå like mye verdt.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke at sånne negative "sannhets"setninger gjør det noe lettere for de mennene som sliter med det. En av grunnene til at en del mannfolk sliter om dagen er jo også fordi man mener en del av dem ikke duger til en dritt. Det er ikke rettferdig, og det gir ingen selvfølelse, håp, men bryter ned. Alle menneskeliv er ennå like mye verdt.

Anonymkode: 7486e...714

Å ikke ville innse at enkelte individer er født uten eller med nedsatt sosial funksjonsevne  er da særdeles naivt! 

Endringne må skje hos individet basert på evne og ønske til endring! 

Endret av Bakepulver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bakepulver skrev:

Å ikke ville innse at enkelte individer er født uten eller med nedsatt sosial funksjonsevne  er da særdeles naivt! 

Endringne må skje hos individet basert på evne og ønske til endring! 

Ja. Og evne kan trenes opp.

Anonymkode: 7486e...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GiftMann38 skrev:

Ser at dette er en forholdsvis gammel artikkel, men ingenting av det som sies her er spesielt kontroversielt. Generelt er samfunnets bias til fordel for kvinner og det taper menn på i kjønnsmarkedet (på populasjonsnivå).

Samtidig så vet alle menn som er høyt utdannet, i god jobb og som er veltrent og sosialt oppegående at i de store byene er det et enormt  overskudd av single, høyt utdannede damer rundt 30. Jeg bodde i Oslo da jeg var omtrent 30 kunne jeg helt oppriktig gått på date hver eneste kveld dersom jeg hadde ønsket det og det er selvsagt ulempen med dette - det er først og fremst for kvinner det har blitt verre å finne noen, de mennene dere ser sutre her inne ville ikke fått seg noe i gamle dager heller.

Ikke bare en gammel artikkel. Hele tråden er fra 2014:fnise:

Endret av Doroline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Og evne kan trenes opp.

Anonymkode: 7486e...714

Nei, alle evner kan ikke trenes opp! Et menneske som er født uten empati vil aldri kunne bli empatisk i ordtets rette forstand! Noen individer er født uten evne til å kunne tilpsse seg og forsurer tilværelsen til uskyldige mennesker! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så. Det underliggende premisset er at mennesker ikke selv bør få velge partner, da 1/4 del av alle menn kan tenkes å ikke bli valgt?

Da har du misforstått fundamentalt.

 

Litt pussig å se at feministene stiller seg så kritisk til dette. Hypergami er jo en U-sving tilbake til patriarkiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Men det er nå også så at man ikke bare kan sverge til en teori og eventuell evolusjonsutvikling hvis man også holder rettferdighet og medmenneskelighet høyt. Selv tenker jeg ofte at disse mennene bare kan dø ut for min del, men så er det en annen stemme som sier at jeg selvfølgelig ikke hadde godtatt dette dersom det gjaldt meg. Jeg klarer ikke like dem, men de har jo sine skjebner de også. Jeg synes rett og slett synd på dem, de agerer av avmakt.

Anonymkode: 7486e...714

Sant det, men er vanskelig å hoste fram medmenneskelighet til de som skyver ansvaret for egen elendighet på andre, i stedet for å utføre et snev av selvransakelse. De som generaliserer på verste måte, ofte med bakgrunn i selvkomponerte konspirasjonsteorier, og som lett kan gjennomskues til at det de egentlig vil, jo det er å ribbe ALLE kvinner for makt og myndighet slik at de skal få tilgang til det de ikke greier å fikse på egen hånd.

Jeg har en kollega, en middelaldrende mann som er evig ungkar. Han synes jeg synd på, for han er på mange måter en trivelig fyr. Jeg liker han godt, men mistenker at hans svært nevrotiske vesen er årsak til at han aldri har funnet en partner. Det er synd, og jeg har skjønt at mange ufrivillig barnløse og single menn har dette nevrotiske ved seg. Noe det selvsagt kan ligge mange grunner bak. Kanskje en idé er å hjelpe slike menn med å overkomme sin nevrotiske atferd med, ja jeg vet ikke, kanskje terapi og gruppesamtaler, eller ved å hjelpe dem til å bedre forstå egen atferd - et type kurs i sosial mestring? Det er kanskje dumt, men var bare en tanke jeg fikk, og slike tiltak er vel strengt tatt bedre enn at kvinnene skal drite i egne ønsker, preferanser og forventninger for å bli sammen med menn de ikke vil ha.

Anonymkode: 5400a...403

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonsIvar skrev:

Da har du misforstått fundamentalt.

 

Litt pussig å se at feministene stiller seg så kritisk til dette. Hypergami er jo en U-sving tilbake til patriarkiet.

Det er riktig. Men det er ikke hypergami å gifte seg med en med tilnærmet lik sosial status. Like barn leker best. Ofte treffer man hverandre på arbeidsplass eller i organisasjoner. Nå tar de fleste kvinner høyere utdanning og velger partner deretter. Det gjelder ofte menn i dag også. Men ja, det er fremdeles noe "slagg" etter den tiden da kvinner valgte menn med høyere status enn seg selv. Men dette er ikke hele sannheten.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sant det, men er vanskelig å hoste fram medmenneskelighet til de som skyver ansvaret for egen elendighet på andre, i stedet for å utføre et snev av selvransakelse. De som generaliserer på verste måte, ofte med bakgrunn i selvkomponerte konspirasjonsteorier, og som lett kan gjennomskues til at det de egentlig vil, jo det er å ribbe ALLE kvinner for makt og myndighet slik at de skal få tilgang til det de ikke greier å fikse på egen hånd.

Jeg har en kollega, en middelaldrende mann som er evig ungkar. Han synes jeg synd på, for han er på mange måter en trivelig fyr. Jeg liker han godt, men mistenker at hans svært nevrotiske vesen er årsak til at han aldri har funnet en partner. Det er synd, og jeg har skjønt at mange ufrivillig barnløse og single menn har dette nevrotiske ved seg. Noe det selvsagt kan ligge mange grunner bak. Kanskje en idé er å hjelpe slike menn med å overkomme sin nevrotiske atferd med, ja jeg vet ikke, kanskje terapi og gruppesamtaler, eller ved å hjelpe dem til å bedre forstå egen atferd - et type kurs i sosial mestring? Det er kanskje dumt, men var bare en tanke jeg fikk, og slike tiltak er vel strengt tatt bedre enn at kvinnene skal drite i egne ønsker, preferanser og forventninger for å bli sammen med menn de ikke vil ha.

Anonymkode: 5400a...403

Jeg er helt enig med deg. Heller ikke jeg ønsker at kvinner skal bli sammen med menn de ikke vil ha. Men det betyr ikke at man kan drite fullstendig i dem, som gruppe. Så jeg tror vi egentlig er enige. Jeg er også helt enig i at det er vanskelig å hoste frem medmenneskelighet for de som skyver ansvar over på andre. For å være helt ærlig, så føler jeg ikke denne medmenneskeligheten for dem, på mange måter avskyr jeg dem, men jeg mener det er riktig å hjelpe dem etter beste evne, ettersom deres aggresjon bunner i avmakt, selv om måten de uttrykker seg på er gyselig. Jeg har ingen slike bekjentskaper, fordi jeg har kuttet dem ut. Hvordan skal jeg orker å henge med menn som verken klarer å like meg eller beundre meg, fordi jeg er kvinne?, og som ikke klarer å stå opp for seg selv, og som er så lite tolerante overfor andre samtidig som de mener man skal ha toleranse og føle godhet overfor dem?

Det er ikke å ribbe noen for makt, hvis man ikke lar seg ribbe. Jeg lar meg ikke ribbe, og derfor synes jeg også deres forsøk på å ribbe kvinner for makt og verdighet med sine "sannheter" er patetiske. Det er vel derfor jeg også i siste instans synes synd på dem. Fordi jeg synes de er ynkelige og ikke egentlig utgjør en trussel lenger.

Anonymkode: 7486e...714

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MonsIvar skrev:

Da har du misforstått fundamentalt.

 

Litt pussig å se at feministene stiller seg så kritisk til dette. Hypergami er jo en U-sving tilbake til patriarkiet.

Ser noen andre allerede har korrigert deg, men vil også understreke at når kvinner med høy utdanning og god økonomi velger en mann med tilsvarende og like egenskaper, så er det ikke hypergami.

Problemet er vel heller at enkelte menn ønsker å kalle det hypergami, når kvinner «krever mer» enn at mannen kun evner å ha opprettholde en inntekt. 

Anonymkode: afbae...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. Heller ikke jeg ønsker at kvinner skal bli sammen med menn de ikke vil ha. Men det betyr ikke at man kan drite fullstendig i dem, som gruppe. Så jeg tror vi egentlig er enige. Jeg er også helt enig i at det er vanskelig å hoste frem medmenneskelighet for de som skyver ansvar over på andre. For å være helt ærlig, så føler jeg ikke denne medmenneskeligheten for dem, på mange måter avskyr jeg dem, men jeg mener det er riktig å hjelpe dem etter beste evne, ettersom deres aggresjon bunner i avmakt, selv om måten de uttrykker seg på er gyselig. Jeg har ingen slike bekjentskaper, fordi jeg har kuttet dem ut. Hvordan skal jeg orker å henge med menn som verken klarer å like meg eller beundre meg, fordi jeg er kvinne?, og som ikke klarer å stå opp for seg selv, og som er så lite tolerante overfor andre samtidig som de mener man skal ha toleranse og føle godhet overfor dem?

Det er ikke å ribbe noen for makt, hvis man ikke lar seg ribbe. Jeg lar meg ikke ribbe, og derfor synes jeg også deres forsøk på å ribbe kvinner for makt og verdighet med sine "sannheter" er patetiske. Det er vel derfor jeg også i siste instans synes synd på dem. Fordi jeg synes de er ynkelige og ikke egentlig utgjør en trussel lenger.

Anonymkode: 7486e...714

Ja, vi er nok veldig enige. Også jeg oppfatter denne gruppen menn, som jeg aldri møter på andre plasser enn her på KG, som patetiske, stusselige og ekstremt selvsentrerte. Er nok dumt av meg å bli provosert når de slenger ut sine kvasiteorier, men så er det - i hvert fall for meg - vanskelig å forstå at folk virkelig forfekter dette totalt unyanserte og virkelighetsfjerne synet på kvinner og mennesker generelt.

Håper noen kanskje smeller til med helt unikt gode tiltak for å hjelpe denne gruppen menn. Det ville kanskje gjort verden - og i hvert fall KG - til et bedre sted😆.

Anonymkode: 5400a...403

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hind skrev:

Samme her, jeg synes synd på dem. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke prøver litt hardere å tilpasse seg tiden vi lever i. Det er som de stritter imot eller rent av blånekter. De insisterer på å forbli akkurat som de er og mener oppriktig at det er istedet er kvinnenes oppgave å forandre seg. Dette er de minst tilpasningsdyktige(villige) individene blant oss, og gruppene som ikke greier å henge med på utviklingen pleier å tradisjonelt sett å klare seg dårlig. Jeg har som sagt ingen problemer med å forstå frustrasjonen, men jeg liker dårlig måten de velger å håndtere den. De skyver bare seg selv enda lenger ut over sidelinja når de holder på sånn.

Flere enn meg som lurer på hvor mange slike menn det finnes i Norge? 

Og hvor stor andel av ufrivillig barnløse menn i Norge er sånn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...