Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Men da visste hun også at det var en sjanse for at hun kunne få barn. Likevel lot hun han knulle henne uten kondom.

Ja, de var like dumme begge to. Og så ble det barn av det.

På hvilken måte synes du det hjelper situasjonen til TS å skylde på kvinnen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo på et vis sant, siden det er menn som gjør kvinner gravid, vi kan ikke smelle oss selv på tjukken.

Denne blir å dra det ansvaret litt langt! Man har like stort ansvar for å unngå graviditet uavhengig av kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men de kan la være å ha sex med menn da hvis de selv ikke vil bli gravid. Nei det er ikke bare menn sin feil. Kvinner er med på å ligge med han.

Det samme kan man jo si til menn: Gi fanden i å ha sex med kvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn liker jo å få slippe kondom litt også. Siden hun "ikke kunne bli gravid" så følte han kanskje ikke noe poeng i å bruke kondom. Når kvinnen ikke er sikker på om hun kan bli gravid eller ikke så kunne hun sagt det. Ikke bare være sikker på at hun ikke blir det. Går de ikke til lege eller noe hvis de er usikker på om de kan bli gravid eller ikke for å få det bekreftet?

Du er visst mer enn bare en smule virkelighetsfjern også.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne blir å dra det ansvaret litt langt! Man har like stort ansvar for å unngå graviditet uavhengig av kjønn.

Ansvar??? Det er ikke noe ansvar i den setingen du siterte, siden menn er de som gjør kvinner gravide. Slik oppfant naturen det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye hissige kommentarer her inne. Så bra at dere lar dere provoserere. Men hva jeg føler er hva jeg føler og det har jeg rett til.

Hvordan jeg er som person eller min samboer er som person kan ikke dømmes ut i fra det lille jeg skriver. Dere er like fordømmende som meg. Og dere er bare såvidt tilskuere.

Jeg er en person som alltid har stilt opp for andre, tatt vare på mine foreldre og besteforeldre. Jeg kommer sikkert til å bli glad i dette barnet også, men det kommer til å ta tid. Dere får det til å høres så enkelt ut. Det er ikke alt som er lett her i livet. Og for meg er dette en utfordring. Men man har alltid et valg og jeg kan velge å bli i situasjonen eller jeg kan gå. Jeg har bedt min mann om å gjøre det riktige. Men jeg må da få lov til å ytre mine følelser og meninger uten å bli dømt nedenfor og hjem. Tror en god del av dere mangler en god posjon empati og forståelse. Den jenta han har fått er nydelig. Det er bare vanskelig for meg å takle min egen sjalusi. Ingen moralpreken kan hjelpe slike følelser.

Tiden leger alle sår.

Takk for kommentarer.

Det er ingen her som sier at dette er lett. Jeg tror nok også at de fleste forstår hvorfor du er så oppgitt. Men dette må du faktisk forholde deg til. Grunnen til at jeg reagerte på det du skriver, er at du fraskriver typen din ansvar for situsjonen som dere nå er i. Dersom du bare ønsker å lufte frustrusjonen din, skulle du kanskje ha lagt frem HI litt annerledes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen her som sier at dette er lett. Jeg tror nok også at de fleste forstår hvorfor du er så oppgitt. Men dette må du faktisk forholde deg til. Grunnen til at jeg reagerte på det du skriver, er at du fraskriver typen din ansvar for situsjonen som dere nå er i. Dersom du bare ønsker å lufte frustrusjonen din, skulle du kanskje ha lagt frem HI litt annerledes.

Problemet er at hun tror på skiten han kommer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvar??? Det er ikke noe ansvar i den setingen du siterte, siden menn er de som gjør kvinner gravide. Slik oppfant naturen det.

Men i himmelens navn da. Vil du som dame IKKE ha barn så beskytter du deg eller avstår fra sex. Du kan ikke sitte dum i ettertid å si at det er mannens skyld fordi uten han kunne du ikke blitt gravid. Det samme gjelder for en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Ja, de var like dumme begge to. Og så ble det barn av det.

På hvilken måte synes du det hjelper situasjonen til TS å skylde på kvinnen?

Det hjelper nok ingenting. Gjort er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Du er visst mer enn bare en smule virkelighetsfjern også.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

Hvordan det? Sa jeg noe feil? Får ikke kvinner vite sikkert at de ikke kan bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i himmelens navn da. Vil du som dame IKKE ha barn så beskytter du deg eller avstår fra sex. Du kan ikke sitte dum i ettertid å si at det er mannens skyld fordi uten han kunne du ikke blitt gravid. Det samme gjelder for en mann.

I utgangspunktet enig, men jeg kan se for meg at kvinner som har gått i årevis uten prevensjon tror de ikke kan bli gravide. Noen ganger er det så enkelt som at det må rett fyr til rett tid til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke det bare er kvinnen som har ansvar for graviditet, men det er ikke bare menn som har ansvar heller. Har ofte fått høre at det alltid er mannen sin feil når ei dame blir gravid. Det er det ikke det er begge sitt ansvar. Det er også kvinnen sitt ansvar å passe på at mannen bruker kondom, når ikke alle menn bryr seg om det.

Jeg trodde jeg hadde gjort ei ons gravid, men hun bare tullet med meg..

De skal selvfølgelig ta ansvar begge to. Men vi er ikke barnevakten deres heller. Hvis menn ikke bryr seg med å bruke kondom - da dukker det opp damer med barn, ikke sant. Og da må begge ta ansvar for at de har hatt sex uten prevensjon. Hun må på sin side forholde seg til at hun er alenemor og han må betale en slant hver måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

De skal selvfølgelig ta ansvar begge to. Men vi er ikke barnevakten deres heller. Hvis menn ikke bryr seg med å bruke kondom - da dukker det opp damer med barn, ikke sant. Og da må begge ta ansvar for at de har hatt sex uten prevensjon. Hun må på sin side forholde seg til at hun er alenemor og han må betale en slant hver måned.

Nei dere er ikke barnevakt, men dere passer vel på sånn at dere selv ikke blir ufrivillig gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at hun tror på skiten han kommer med.

Nja, jeg tror hun er litt overveldet. Men de fleste vet egentlig forskjell på rett og galt når de får tenkt seg om. Det kan i slike situasjoner være vondt å se hvilket situasjon man har satt seg selv i også - hun er tross alt gravid med fyren. Og kanskje har hun visst innerst inne at fyren var dårlig nytt lenge, men oversett det fordi hun er glad i fyren. Hun er isåfall ikke den første. :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dere er ikke barnevakt, men dere passer vel på sånn at dere selv ikke blir ufrivillig gravide.

Og dere menn passer vel på at dere ufrivillig gjør noen gravide?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dere er ikke barnevakt, men dere passer vel på sånn at dere selv ikke blir ufrivillig gravide.

NOEn vil bare ha en sæddonor. Og sånn som du fremstår i denne tråden, er du i akutt fare for å bli brukt som det en gang i fremtiden. Med barnebidrag og alt det innebærer.

Anonymous poster hash: 3bac7...508

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei dere er ikke barnevakt, men dere passer vel på sånn at dere selv ikke blir ufrivillig gravide.

Ja. Men det er fantastisk idiotisk å drive å fraskrive mannen skyld, fordi kvinnen må passe på å ikke bli gravid!

Begge vet vel like godt hvordan barn blir til, og begge var vel frivillig med på det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dere er ikke barnevakt, men dere passer vel på sånn at dere selv ikke blir ufrivillig gravide.

Jeg gjør iallefall det. Eller - hvis jeg skulle hatt en runde med en fyr jeg ikke vil ha barn med, så ville jeg gjort det. Nå er jeg i et forhold.

Men noen ganger vil jo ikke menn bruke kondom - og da må de begge ta ansvar for det. han risikerer å bli helgepappa og hun alenemor.

Det er utrolig hvor mange menn som anser det som verdens undergang å gjøre en dame gravid og så blåser de bare i kondomet. Jeg har jo fått med meg at dere gjerne vil uten, men da må dere ta konsekvensene også. Da er det ingen kjære mor.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mange menn som anser det som verdens undergang å gjøre en dame gravid og så blåser de bare i kondomet. Jeg har jo fått med meg at dere gjerne vil uten, men da må dere ta konsekvensene også. Da er det ingen kjære mor.

Godt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Ja. Men det er fantastisk idiotisk å drive å fraskrive mannen skyld, fordi kvinnen må passe på å ikke bli gravid!

Begge vet vel like godt hvordan barn blir til, og begge var vel frivillig med på det?

Jeg mener ikke at mannen er uskyldig i graviditet. Jeg mener at det ikke bare er mannen sin feil. Jeg vet også at det finnes mange drittsekker både menn og kvinner. Menn som bare knuller uten kondom hele tiden, og kvinner som bruker tilfeldige menn til å bli gravid med. Bare for at de skal ha en unge og tvinge mannen til å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...