Gå til innhold

Kvinner i høye hæler <3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest alegria

Jeg har lært å gå i høye hæler, og takker min skaper for det. Jeg lærte det da jeg lærte å danse, og hadde generell holdningslære. Problemet for norske kvinner er at vi går hæl-tå, på høye hæler skal man gå med tå først. Da går man riktig, får pent ganglag, ødelegger ikke bena, og for meg er det feminint, vakkert, og sexy med hæler, og det føles slik også!

Når det er sagt, til hverdags, så finner du meg like gjerne i converse, og jeg klarer fint å være feminin i både lavere sko og joggesko. Men det er noe med hæler som gjør noe med holdning og sexyness... Syns det er veldig typisk norske kvinner å si at "man ødelegger bena" eller komme på en annen unnskyldning når det gjelder å pynte seg og fremheve at man er feminin og kvinnelig. Ellers er jeg som regel 190 når jeg går med hæl. Aldri truffet en mann som har klaget på det.

Okei? .. Min unnskyldning er vel ikke akkuratt for å slippe å gå i høye heler. Man trenger ikke gå i høye heler for å være feminin! Jeg er det av natur. Jeg har fått streng beskjed av legen min at jeg ikke skal gå med høye heler. Jobber også i skobutikk, så jeg vet litt om hvor ødelagte ben fort kan bli av å gå med høye heler dag ut og dag inn.. Endret av alegria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Okei? .. Min unnskyldning er vel ikke akkuratt for å slippe å gå i høye heler. Man trenger ikke gå i høye heler for å være feminin! Jeg er det av natur. Jeg har fått streng beskjed av legen min at jeg ikke skal gå med høye heler. Jobber også i skobutikk, så jeg vet litt om hvor ødelagte ben fort kan bli av å gå med høye heler dag ut og dag inn..

Nå må du ikke tillegge frøken Winslett meninger hun ikke har ;)

Hun har det vel ikke sagt at en ikke kan være feminin selv om en ikke er ut på høye hæler? Det blir litt som undertegnede. Jeg er en lav mann på 174cm og kan aldri bli han høye mørke. Det betyr ikke at jeg ikke kan være Mann for det om!

Det er heller ingen som har krevd at kvinner skal gå i høye hæler dag ut og dag inn. Men, om en kan som fra 3:30 her, bevege seg slik på høye hæler, så vennligst bruk dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Litt hæl kan jeg klare, men blir det for høyt klarer jeg ikke gå, det gjør vondt og jeg føler meg som en kjempe. Med andre ord: jeg føler meg ikke sexy, og da vil nok ikke andre oppfatte meg som det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sexy uansett, så det så.

Litt hæl kan jeg klare, men blir det for høyt klarer jeg ikke gå, det gjør vondt og jeg føler meg som en kjempe. Med andre ord: jeg føler meg ikke sexy, og da vil nok ikke andre oppfatte meg som det heller.

Vi menn er ikke helt bliind for utstråling og hvordan ei kvinne føler seg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Nå må du ikke tillegge frøken Winslett meninger hun ikke har ;)

Hun har det vel ikke sagt at en ikke kan være feminin selv om en ikke er ut på høye hæler? Det blir litt som undertegnede. Jeg er en lav mann på 174cm og kan aldri bli han høye mørke. Det betyr ikke at jeg ikke kan være Mann for det om!

Det er heller ingen som har krevd at kvinner skal gå i høye hæler dag ut og dag inn. Men, om en kan som fra 3:30 her, bevege seg slik på høye hæler, så vennligst bruk dem!

Siterer KateW: "Syns det er veldig typisk norske kvinner å si at "man ødelegger bena" eller komme på en annen unnskyldning når det gjelder å pynte seg og fremheve at man er feminin og kvinnelig". For meg høres dette ut som at man blir så mye mer feminin ved å ta på seg høyhelte sko. Det trenger absolutt ikke være tilfelle. Og det at hun er påståelig om at kvinner bare kommer med masse unnskyldninger for å slippe høyhælte sko. Det vet vel hun ingenting om. Det er veldig lett å tråkke over med høye hæler (selvom du går riktig), ett steg eller noe uregelmessigheter i bakken kan hjelpe deg med å tråkke over. Men selvfølgelig synes jeg de som vil gå med høye hæler skal få lov til det, bare ikke kom her og vær påståelig om at norske damer bruker unnskyldninger for å slippe, når det ikke trenger å være tilfellet.

Edit: Skal sies at jeg kan gå i høye hæler, men da jeg har lett for å tråkke over gjør jeg det ikke. Og hun må respektere at alle har sine grunner og ikke bare påstå at det er en unnskyldning for å slippe å pynte seg. Jeg pynter meg på andre måter.

Endret av alegria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Vi menn er ikke helt bliind for utstråling og hvordan ei kvinne føler seg heller.

Det ville være tragisk om tiltrekningen og femininiteten skulle være avhengig av hælhøyde på skoene :fnise: .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Siterer KateW: "Syns det er veldig typisk norske kvinner å si at "man ødelegger bena" eller komme på en annen unnskyldning når det gjelder å pynte seg og fremheve at man er feminin og kvinnelig". For meg høres dette ut som at man blir så mye mer feminin ved å ta på seg høyhelte sko. Det trenger absolutt ikke være tilfelle. Og det at hun er påståelig om at kvinner bare kommer med masse unnskyldninger for å slippe høyhælte sko. Det vet vel hun ingenting om. Det er veldig lett å tråkke over med høye hæler (selvom du går riktig), ett steg eller noe uregelmessigheter i bakken kan hjelpe deg med å tråkke over. Men selvfølgelig synes jeg de som vil gå med høye hæler skal få lov til det, bare ikke kom her og vær påståelig om at norske damer bruker unnskyldninger for å slippe, når det ikke trenger å være tilfellet.

Edit: Skal sies at jeg kan gå i høye hæler, men da jeg har lett for å tråkke over gjør jeg det ikke. Og hun må respektere at alle har sine grunner og ikke bare påstå at det er en unnskyldning for å slippe å pynte seg. Jeg pynter meg på andre måter.

Er å ta på seg en kjole feminint? Er å gå i skjørt feminint? Er sminke feminint? Er strømper og hofteholdere feminint? MÅ en ha på seg noe eller alt av dette for å være feminin?

Jeg tolker frøken Winslett sin kommentar som at det på generelt grunnlag florerer av unnskyldninger hos norske kvinner for å ikke kle seg feminint. Der gir jeg frøken Winslett rett!

Hvis du ønsker å "vinne" slike diskusjoner så er det mer taktisk klokt å svare at "Ja, det er mange som blir flotte på høye hæler, jeg kan dessverre ikke bruke det, men jeg kompenserer med mine kjoler og pent lakkede negler". Da fanger og beholder du menn sin oppmerksomhet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy? Nei, vel vitende om at det er jeg absolutt ikke. Jeg liker likevel hæler, morsomt å være litt høyere enn snaut 1,60 for en stakket stund.



Anonymous poster hash: c176f...92b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Er å ta på seg en kjole feminint? Er å gå i skjørt feminint? Er sminke feminint? Er strømper og hofteholdere feminint? MÅ en ha på seg noe eller alt av dette for å være feminin?

Jeg tolker frøken Winslett sin kommentar som at det på generelt grunnlag florerer av unnskyldninger hos norske kvinner for å ikke kle seg feminint. Der gir jeg frøken Winslett rett!

Hvis du ønsker å "vinne" slike diskusjoner så er det mer taktisk klokt å svare at "Ja, det er mange som blir flotte på høye hæler, jeg kan dessverre ikke bruke det, men jeg kompenserer med mine kjoler og pent lakkede negler". Da fanger og beholder du menn sin oppmerksomhet ;)

Har ingen intensjon om å vinne noe her, jeg kommer kun med mine meninger. Kan være jeg har missforstått KateW, men står fast ved å være så påståelig om at norske kvinner finner på unnskyldninger, ikke er holdbart, da hun ikke vet noe om bakgrunnen. Selvfølgelig uttrykker det femininitet å kle seg kvinnelig (høye hæler osv) men man er ikke mindre feminin av å ikke gjøre dette, mener JEG. Jeg synes det er pent med høye hæler, så ikke tro noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Har ingen intensjon om å vinne noe her, jeg kommer kun med mine meninger. Kan være jeg har missforstått KateW, men står fast ved å være så påståelig om at norske kvinner finner på unnskyldninger, ikke er holdbart, da hun ikke vet noe om bakgrunnen. Selvfølgelig uttrykker det femininitet å kle seg kvinnelig (høye hæler osv) men man er ikke mindre feminin av å ikke gjøre dette, mener JEG. Jeg synes det er pent med høye hæler, så ikke tro noe annet.

Vi er nok enige alle tre skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 høy, stor dame og bruker str 41. Klarer bare ikke å gå med 10 cm heler. Synes alle sko har helt ekstremt høye heler for tiden, hva er galt med 5-7 cm?

Anonymous poster hash: 724c5...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig liker jeg høye hæler, men problemet er at det ofte blir upraktisk og vondt. Skal jeg først ha på meg høye hæler, kommer jeg nok til å være mer til pynt enn å være deltakende. For eksempel på fest eller på byen, da kan jeg ikke gå så veldig mye og så veldig lenge, fordi jeg får vondt. Hvis jeg er i humør til å danse, blir det kanskje støvletter med litt hæl, eller helt uten. Det er riktignok ikke alltid jeg er i humør til å gå bananas, og da kan jeg godt ta på meg høye hæler. Jeg er riktignok ikke en stor fan av platform på skoene, jeg synes det er mye mer elegant uten. Jeg klarer heller ikke å bruke det i dagliglivet, men jeg synes det er stas når jeg først har dem på meg, og ønsker å bruke dem mer. Da må jeg kanskje trene på å gå i dem også.



Anonymous poster hash: 2c5a1...63d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker høye hæler, men får vondt etter en liten stund. Jeg har noe problem med den ene foten, så de eneste jeg klarer å gå med en helt kveld er Jeffrey Campbell sko, for de er behaglige.

Typen har så lyst jeg skal gå med Pumps, men alle jeg har prøvd er vonde etter en liten stund (både de til et par tusen og de billige til en 500 lapp).



Anonymous poster hash: de537...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å se min kjære gå med høye hæler!!!

Samtidig vet jeg at det kan være skadelig å gå for mye med det, så jeg er happy med at hun bare går med det i ny og ne.

Når hun skal pynte seg eller når vi har sex for eksempel;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okei? .. Min unnskyldning er vel ikke akkuratt for å slippe å gå i høye heler. Man trenger ikke gå i høye heler for å være feminin! Jeg er det av natur. Jeg har fått streng beskjed av legen min at jeg ikke skal gå med høye heler. Jobber også i skobutikk, så jeg vet litt om hvor ødelagte ben fort kan bli av å gå med høye heler dag ut og dag inn..

Nei, jeg har ikke sagt at man må bruke hæler for å være feminin. Jeg er det også av natur. Poenget mitt er bare at å gå på høye hæler framhever femininitet og ser bra ut. De fleste av oss burde bli flinkere til det. (med mindre det er helsemessige årsaker som du nevner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen intensjon om å vinne noe her, jeg kommer kun med mine meninger. Kan være jeg har missforstått KateW, men står fast ved å være så påståelig om at norske kvinner finner på unnskyldninger, ikke er holdbart, da hun ikke vet noe om bakgrunnen. Selvfølgelig uttrykker det femininitet å kle seg kvinnelig (høye hæler osv) men man er ikke mindre feminin av å ikke gjøre dette, mener JEG. Jeg synes det er pent med høye hæler, så ikke tro noe annet.

Nå har du skrevet i tre (?) innlegg at jeg er påståelig. Det var da voldsomt? :fnise: Altså, norske kvinner generelt er ikke de flinkeste i verden til å se feminine ut, det er en påstand jeg mener det er hold i. En god italiensk venn av meg mener at i Norge går vi over til å ha kun et kjønn fra november til april. Den norske uniformen kaller han det. Selvfølgelig spiller klimaet inn her, men jeg syns ikke personlig at man til en hver tid skal være "praktisk", man kan faktisk være velkledt og praktisk, og ikke se ut som man er i manne-drag.

Høye hæler behøver ikke være hverdagsantrekk, det sier seg jo selv, men personlig mener jeg at å fremheve sine feminine sider, det være seg med hæler, neglelakk eller hofteholder, parfyme eller lebestift, det er min rett, og jeg elsker å gjøre det. Ikke fordi jeg da får oppmerksomhet, men fordi jeg da føler meg vel og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke problemstillingen. Hvis man ikke liker gå i høye hæler, så ikke gå i høye hæler da. Hvis man liker det, gå i dem.

Det er så typisk kvinnfolk å skulle få alt de ikke liker selv til å bli negativt. Det er ingen som tvinger noen til å gå i hæler. Og nei, man får ikke ryggproblemer av å gå i hæler innimellom. Dessuten går de færreste i hæler gjennom hele dagen. Mange kvinner tar pause når de sitter å kontoret før et mote etc. De tar altså av seg hælene.

Man trenger heller ikke gå i 15 cm høye hæler. Det fins alt fra 1 cm og oppover. Hvis man føler seg flott i høye hæler så er det inget problem. Har man dårlig rygg, kan man ha tykkere hæl eller evt ikke gå så ofte i hæler.

Det blir som å si at "jeg liker ikke gå i g streng, derfor er det ikke sexy og hipstere er kulere". Nei. Jeg synes g string er sexy hvis man har fin rumpe, og hipstere bedre for de med flatere. Alt handler om smak og behag.

Jeg klør meg også litt i hodet når menn sier hæler ikke er sexy. Ingen tvil om at holdningene, rumpa og beina ser flottest ut i hæler. Med mindre de snakker om de som absolutt skal gå i hæler men som ikke klarer gå normalt. Alt handler om holdningen. Klarer man ikke gå i hæler bør man øve seg hjemme før man går ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegria

Nå har du skrevet i tre (?) innlegg at jeg er påståelig. Det var da voldsomt? :fnise: Altså, norske kvinner generelt er ikke de flinkeste i verden til å se feminine ut, det er en påstand jeg mener det er hold i. En god italiensk venn av meg mener at i Norge går vi over til å ha kun et kjønn fra november til april. Den norske uniformen kaller han det. Selvfølgelig spiller klimaet inn her, men jeg syns ikke personlig at man til en hver tid skal være "praktisk", man kan faktisk være velkledt og praktisk, og ikke se ut som man er i manne-drag.

Høye hæler behøver ikke være hverdagsantrekk, det sier seg jo selv, men personlig mener jeg at å fremheve sine feminine sider, det være seg med hæler, neglelakk eller hofteholder, parfyme eller lebestift, det er min rett, og jeg elsker å gjøre det. Ikke fordi jeg da får oppmerksomhet, men fordi jeg da føler meg vel og fin.

Klart, et pent antrekk, sminke og parfyme er en hverdagsrutine for meg. Mener ikke at man ikke skal få pynte seg, men bare ikke bry seg når andre ikke gjør det. Vil man gå i joggebukse dag ut og dag inn, får man gjøre det (uten at feminiteten står på spill). Elsker selv å se bra ut og føle meg bra for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...