Gå til innhold

Kvinner i høye hæler <3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lille-pus, on 03 Oct 2014 - 11:42, said:

Hva mener dere når dere snakker om høye hæler egentlig? :klo:

Det er stor forskjell på firkantede blockheels og lillefingerslanke spikeheels, begge på 10cm +

Jeg med mine stakkarslige 169 cm vet at jeg gjør meg ganske bra som nærmere 180, med 10 cm lengre ben enn naturen utstyrte meg med, - så jeg bruker mine sko ihht. underlaget.

Spikeheels og brosten er ingen vinner, ei heller plen.

Om man veksler på å bruke ulike hælhøyder, velger skoi godt lær og som faktisker sydd på en lest som passer til ens egen fot, går barbent hjemme osv. så er det ingen naturlov at man får føtter som ser ut som et rent helvete, - føttene reflekterer de arbeidsforholdene vi gir dem, så helt flate sko/støvletter uten en liten hæl, uelastisk kunstfiber istedet for lær, bare billigsko som ikke er godt håndtverk fra ende til annet.... feil størrelse....feil fasong for egne føtter...bruker det samme skoparet hele tiden uten å veksle på...da ber man om det.

Spikeheels, strømper og klassik undertøy er svært ofte en 'killer' for mange (menn) ;)

Det har jo ikke bare med hvordan føttene ser ut etter å ha gått med høye hæler nesten hver dag i mange år, man risikerer jo faktisk å ødelegge føttene med det.

I denne videoen fra ca 1:30 min viser og forklarer en lege hva som skjer med føttene når man går med høyhælte sko (bla hvor mye eksta vekt man legger på foten):

https://www.youtube.com/watch?v=uwWRKOsvpp8

Anonymous poster hash: 2f0f4...25f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri forstått hvorfor kvinner skal læres opp til å ha vondt?

Før i Kina så bandt en sammen små jente babyer sine føtter fordi små føtter var finere og mer sexy en større føtter, og på den måten forhindret de at føttene skulle bli lange. Jeg håper og tror ikke den skikken er slik enda der men det sier noe om vanvidde en har drevet på med. I andre kulturer er det halsen som skal bli like lang som en giraff, i andre land fester de tallerkener inni leppen. Vannvidd!

Det sier også noe om vanvidde når vi læres til å tro at høye hæler som jo(!) ødelegger beina og føttene våres fordi det er fint og sexy. Jeg har enda ikke hørt en lege, en fot spesialist eller andre eksperter og helsepersonell si at høye hæler er en god ting for beina våre som bærer oss hele dagen igjennom hele livet, og jeg vil tro og anta at det er av en grunn.

Vi liker å tro at i Norge er vi så siviliserte, her strekker vi ikke halsen med 200 ringer oppå hverandre, her driver vi ikke med fotbinding, eller legger store tre tallerkener i leppene, men vi er ikke så mye bedre i det vi labber rundt i et desperat forsøk på å være sexy og samtidig ødelegge beina i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fan av høye hæler, men de går til fest. Det aller minst sexy fottøyet jeg kan tenke meg er sko med sånne "lave høye hæler" og spiss tå, gi meg clogs før det greiene her altså:

4_jimmy-choo-lennox-patent-leather-pumps



Anonymous poster hash: 6a51d...d49
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På andre synes jeg høye hæler kan være kjempeflott, så lenge vedkommende klarer å gå i det, og så lenge det ikke er til helt upassende anledninger (som f.eks. festivalgjørme, som noen nevnte tidligere).

Selv klarer jeg ikke å gå (eller stå) i høye hæler lenger, og selv om jeg aldri gikk med det ofte den tiden jeg klarte det, så savner jeg egentlig å muligheten. Men hva skal man gjøre, da? :vetikke: Man gjør det beste ut fra egne forutsetninger, og når forutsetningen for å klare å forflytte seg er å ha lave sko til alle anledninger, så går man jo i det. At det medfører at noen mennesker ikke mener man er max sexy (eller mangler klasse eller hva det nå var :fnise: ), blir liksom ikke så veldig farlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er max høyde på ei med høye hæler før hun blir for høy??
F.eks. 175 cm + 15 cm hæler = 190 cm!!
Er ikke dette litt tårnende høyt? :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg har aldri forstått hvorfor kvinner skal læres opp til å ha vondt?

Kvinner som gjør det riktig får ikke vondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså,nå må man tenke på høyden til kvinnen og da. Jeg kan godt gå med litt hæl, men det at jeg som er 177 cm skal klatre opp på 15cm stiletthæler og bli over 185cm høyt er ikke ønskelig for min del. I tillegg ser det jo lite smart ut med de pipestilkerbeina mine..hehehe...

Men jeg er enig i at folk kan gidde å ta det på seg i ny og ne, men glem ikke at går man mye med det vil man etterhvert oppleve problemer knyttet til føtter og tær. Hvem vil ende opp med "hammertå"bare fordi de ser sexy ut i øyeblikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått hvorfor kvinner skal læres opp til å ha vondt?

Før i Kina så bandt en sammen små jente babyer sine føtter fordi små føtter var finere og mer sexy en større føtter, og på den måten forhindret de at føttene skulle bli lange. Jeg håper og tror ikke den skikken er slik enda der men det sier noe om vanvidde en har drevet på med. I andre kulturer er det halsen som skal bli like lang som en giraff, i andre land fester de tallerkener inni leppen. Vannvidd!

Det sier også noe om vanvidde når vi læres til å tro at høye hæler som jo(!) ødelegger beina og føttene våres fordi det er fint og sexy. Jeg har enda ikke hørt en lege, en fot spesialist eller andre eksperter og helsepersonell si at høye hæler er en god ting for beina våre som bærer oss hele dagen igjennom hele livet, og jeg vil tro og anta at det er av en grunn.

Vi liker å tro at i Norge er vi så siviliserte, her strekker vi ikke halsen med 200 ringer oppå hverandre, her driver vi ikke med fotbinding, eller legger store tre tallerkener i leppene, men vi er ikke så mye bedre i det vi labber rundt i et desperat forsøk på å være sexy og samtidig ødelegge beina i samme slengen.

Vel,vi er ikke mer siviliserte enn at vi putter 159g silikon i hver pupp,sprøyter botox inn i trynet hver måned og frivillig blir kjønnslemlestet... Jeg ser det for meg, en norsk kvinne som forteller en somalisk kvinne at hun også har kuttet seg der nede. "Nei,du skjønner at jeg har så lav selvtillit og syntes fitta mi så uproposjonal ut, dere er SÅ heldige som får dette gratis i Somlia..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg føler at jeg ser mer sexy ut med dem. Beina ser med en gang lengre og slankere ut. Mrn jeg føler meg ikke spesielt sexy så fort jeg begynner å gå. Klarer ikke gå i høye heler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som gjør det riktig får ikke vondt.

Og dette vet du fordi du fordi du selv pleier å gå med 12 cm høy hæler og vrikke på beina og hoftene en hel dag eller?

Særlig.

Gjør sikkert ikke vont for babyer å få føttene bundet slik at de ikke kan vokse heller eller?

Kom an bm, at du synes ødelagte føtter og rygg problemer som følger av et liv med høye hæler kan unnskyldes fordi du synes det er fint og sexy er din smak.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Unnskyld at jeg ler nå altså, damer, men hvor store føtter har dere egentlig når dere sier dere har sko med 15 cm spikeheels.

Min egen fot, som ikke er stor og heller ikke spesielt liten (str. 37), vil da måtte stå loddrett fra puten bak stortåknoken. Min egen fysiske hæl vil ikke ha en hel cm å hvile på inne i skoen.

Det er 15 cm og platå, ikke sant? ;)

Hvis ikke så vil jeg svært gjerne se bilde av de skoene.

Edit: For info, - dette er 12 cm spikes uten platå.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble inspirert av en annen tråd hvor en kvinne avblåser alt av høye hæler fullstendig i jakten på nye sko. Dere kvinner i høye hæler er så lekre! Det er sexy og elegant. En kvinne i høye hæler er en kvinne etter min og mange andre menn sin smak.

Du som er kvinne: Føler du deg sexy i høye hæler? Hvis ikke hvorfor ikke?

Du som tenner på kvinner: Er høye hæler noe du syns er sexy?

Anonymous poster hash: 05107...8bc

Ja, jeg føler meg sexy i støvletter med høye hæler :).

Ellers bruker jeg nesten alltid sko med noen centimeters høyde på hælene.

Jeg synes også et par stilige støvletter kan være sexy på andre.

Endret av Ibsenfrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Og dette vet du fordi du fordi du selv pleier å gå med 12 cm høy hæler og vrikke på beina og hoftene en hel dag eller?

Særlig.

Gjør sikkert ikke vont for babyer å få føttene bundet slik at de ikke kan vokse heller eller?

Kom an bm, at du synes ødelagte føtter og rygg problemer som følger av et liv med høye hæler kan unnskyldes fordi du synes det er fint og sexy er din smak.

Ja herregud! Jeg blir jo skuffet om et kvinnfolk vil bevise min hardangervidde-mantra (for hva som er en bra kvinekropp) ikke møter opp i 15cm spikeheels! Husker da ungene var små, da fikk jeg strammet opp bernehagetante sånn at de droppet de der gyselige støvlene sine med ordentlige stiletter! Best av alt er jo at en ble kvitt et par av de bælfeite kjerringene etter at hælen knakk og de brakk låret. (Hvordan noe kan knekke inne så mye polstring er meg en gåte).

Nå har jeg ått avspasert til mandagen, så da er det opp på føden for å lære kjerringene som jobber der å knyte babybein skikkelig!

Eventuelt så kan det hende at moderasjon og alt til sin tid jammen gjelder her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Unnskyld at jeg ler nå altså, damer, men hvor store føtter har dere egentlig når dere sier dere har sko med 15 cm spikeheels.

Min egen fot, som ikke er stor og heller ikke spesielt liten (str. 37), vil da måtte stå loddrett fra puten bak stortåknoken. Min egen fysiske hæl vil ikke ha en hel cm å hvile på inne i skoen.

Det er 15 cm og platå, ikke sant? ;)

Hvis ikke så vil jeg svært gjerne se bilde av de skoene.

Edit: For info, - dette er 12 cm spikes uten platå.

Måler ikke du hælene på skoene som alle andre kvinner? Altså, ved siden av mannen sin +20cm kuk? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det har jo ikke bare med hvordan føttene ser ut etter å ha gått med høye hæler nesten hver dag i mange år, man risikerer jo faktisk å ødelegge føttene med det.

I denne videoen fra ca 1:30 min viser og forklarer en lege hva som skjer med føttene når man går med høyhælte sko (bla hvor mye eksta vekt man legger på foten):

https://www.youtube.com/watch?v=uwWRKOsvpp8

Anonymous poster hash: 2f0f4...25f

Jaha... så hadde det vært en idè å forby hæler høyere enn... 2 cm? 3 cm? 5 cm?

Og fra statlig administrativt nivå bestemme hva slags sko kvinner skal kunne velge å bruke i festlig lag eller til ren soveromshygge?

Eller hva var det egentlig du ville her?

Du fikk kanskje ikke med deg poenget mitt om alt til sitt bruk? Om å bytte på høyder og skopar? Om å gå uten sko når det er mulig?

- og kan det tenkes at totaleffekten var inkludert i det jeg sa, ikke kun det visuelle inntrykk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja herregud! Jeg blir jo skuffet om et kvinnfolk vil bevise min hardangervidde-mantra (for hva som er en bra kvinekropp) ikke møter opp i 15cm spikeheels! Husker da ungene var små, da fikk jeg strammet opp bernehagetante sånn at de droppet de der gyselige støvlene sine med ordentlige stiletter! Best av alt er jo at en ble kvitt et par av de bælfeite kjerringene etter at hælen knakk og de brakk låret. (Hvordan noe kan knekke inne så mye polstring er meg en gåte).

Nå har jeg ått avspasert til mandagen, så da er det opp på føden for å lære kjerringene som jobber der å knyte babybein skikkelig!

Eventuelt så kan det hende at moderasjon og alt til sin tid jammen gjelder her også...

Du kom med en påstand om at høye hæler ikke gjør vont om en bruker de riktig, jeg kom med et spm om du viste dette personlig siden du kom med den påstanden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest brutal_mann

Du kom med en påstand om at høye hæler ikke gjør vont om en bruker de riktig, jeg kom med et spm om du viste dette personlig siden du kom med den påstanden?

Og du fikk et svar og en begrunnelse! Krever riktig nok litt innsats av mottaker for å bearbeides, men jeg forventer at det er innenfor det nivået du er på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Måler ikke du hælene på skoene som alle andre kvinner? Altså, ved siden av mannen sin +20cm kuk? :klo:

Å dæven ! :blink:

Er det slik de gjør det ja, ja kanskje ikke rart at det er så utrolige mange skyhøye hæler :skratte:

Nei, det er ikke +20 å måle med... men det er nok for meg :nigo:

- og jeg har tommestokk til å eventuelt måle hælhøyde med om jeg skulle få lyst til det, ellers måler jeg svært lite som er ment å bevege seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler nå altså, damer, men hvor store føtter har dere egentlig når dere sier dere har sko med 15 cm spikeheels.

Min egen fot, som ikke er stor og heller ikke spesielt liten (str. 37), vil da måtte stå loddrett fra puten bak stortåknoken. Min egen fysiske hæl vil ikke ha en hel cm å hvile på inne i skoen.

Det er 15 cm og platå, ikke sant? ;)

Hvis ikke så vil jeg svært gjerne se bilde av de skoene.

Edit: For info, - dette er 12 cm spikes uten platå.

Jeg skjønte ikke helt hva du lo av. En veldig høy, tynn hæl heter da stiletthæl (eller spike heel) selv om den sitter på en sko med et par cm platå?
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ut som en flamingo i høye hæler :fnise:

Anonymous poster hash: c3b60...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...