Gå til innhold

Hva HAR du kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alf Magne,Leander Fredrik,Lisbeth Alfline og Kjell Kolbjørn.

Har oppkalt alle ungene etter slekt, fordi jeg alltid har likt oppkallling.

Troll

Anonymous poster hash: 46ae7...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Elly.

Vi kjenner ingen andre som heter det.

Anonymous poster hash: 21dd8...d1b

Ah, det er navnet vi vurderte helt frem til hun var et par dager gammel. En del av årsaken til st det ble valgt bort var at vi ikke ble enig om det skulle skrives Elly (min mening) eller Ellie (hans mening)

Får vi en jente til så er det godt mulig at vi kommer til å bruke navnet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp i den tråden om hca du ikke ville kalt barner ditt. Derfor spør jeg, hva valgte du og kalle barnet ditt og hvorfor?

Jeg har ei datter som heter Mathilde. Valgte det fordi jeg syns det er et veldig fint navn (selvsagt), men var også opptatt av at det ikke skulle være topp 10.

Anonymous poster hash: 71470...1e7

Datteren min heter Olea. Det er et veldig gammelt navn, og jeg hørte det for første gang en del år før jeg ble gravid og kom på det igjen da jeg gikk gravid. Jeg ville ha et navn som helst ikke var topp 10, ikke for vanlig, men heller ikke for sært. Det sto mellom Olea, Sofie, Sarah og Emily - ble Olea med en gang hun kom ut :)

Anonymous poster hash: 280dc...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er fransk, jeg er norsk men har bodd halve livet i Frankrike :)

Anonymous poster hash: 80052...7f9

Nydelige navn! Kan jeg spørre hvorfor du bodde i Frankrike så lenge? Studier eller familie? Hvordan møttes du og mannen? :)

Anonymous poster hash: 928c4...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira.

Valgte det fordi vi ønsket noe som kom fra norrønt av, og så har vi så langt etternavn så måtte ha et kort fornavn... ;)

Anonymous poster hash: 244b7...34e

Noen jeg kjenner heter Eira og Nokve. (Søsken) Alle går rundt og sier: "Har vi nok ved? Ja, vi har ei rad". :P

Men Eira syns jeg er et nydelig navn.

Anonymous poster hash: f85b4...468

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira er utrolig fint! Forelsket meg i det navnet første gang jeg hørte det.

Anonymous poster hash: 38ee5...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Astrid, Vebjørn og Agnes Matilde :)

Anonymous poster hash: 23ddb...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta her heter Julie. Men jeg og samboer synes Othilie er utrolig fint. Kanskje nestemann får det navnet, om det blir jente naturligvis!

Anonymous poster hash: 09278...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander.. jada, dette var 29 år siden og jeg skulle ha et sjeldent navn, var på biblioteket ! :) (Dette var før internett) å lånte navnebøker. Alexander hadde da ikke blitt brukt siden midten av 1800 tallet, og jeg forelsket meg i navnet.

Enden på visa vet vi jo alle....

Vi fikk ha navnet alene i 3 år, så het plutselig annenhver gutt Alexander, og jeg ble kjempeskuffet. Jeg har selv et sjeldent navn, og ønsket dette for min sønn også, men så gikk det ikke.



Anonymous poster hash: 9ebf6...9a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns liksom det mangler noe uten h'en! Men det er jo opp til hver enkelt selvfølgelig :) så også på ei liste at det navnet var på vei opp. Så kanskje vi vil se mer av det nå. Kjenner forøvrig kun ei som har kalt barnet sitt det per nå!

Anonymous poster hash: 71470...1e7

Mathilde har da vært på navnetoppen i flere år nå.

Anonymous poster hash: 74363...422

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander.. jada, dette var 29 år siden og jeg skulle ha et sjeldent navn, var på biblioteket ! :) (Dette var før internett) å lånte navnebøker. Alexander hadde da ikke blitt brukt siden midten av 1800 tallet, og jeg forelsket meg i navnet.

Enden på visa vet vi jo alle....

Vi fikk ha navnet alene i 3 år, så het plutselig annenhver gutt Alexander, og jeg ble kjempeskuffet. Jeg har selv et sjeldent navn, og ønsket dette for min sønn også, men så gikk det ikke.

Anonymous poster hash: 9ebf6...9a0

Tja. Ole Aleksander filibombombom var da en svært så populær bok da jeg var liten på 80-tallet.

Anonymous poster hash: 74363...422

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...