Gå til innhold

Hva HAR du kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eira.

Valgte det fordi vi ønsket noe som kom fra norrønt av, og så har vi så langt etternavn så måtte ha et kort fornavn... ;)



Anonymous poster hash: 244b7...34e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eira.

Valgte det fordi vi ønsket noe som kom fra norrønt av, og så har vi så langt etternavn så måtte ha et kort fornavn... ;)

Anonymous poster hash: 244b7...34e

Er det en variant av Einar?

Anonymous poster hash: 4faf9...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf Magne,Leander Fredrik,Lisbeth Alfline og Kjell Kolbjørn.

Har oppkalt alle ungene etter slekt, fordi jeg alltid har likt oppkallling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alf Magne,Leander Fredrik,Lisbeth Alfline og Kjell Kolbjørn.

Har oppkalt alle ungene etter slekt, fordi jeg alltid har likt oppkallling.

Bruker dere alle navnene til daglig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en variant av Einar?

Anonymous poster hash: 4faf9...a09

Nei (men familiemedlemmet som heter Einar, mener selvsagt det :P).

Det er basert på den norrøne (kvinnelige) guden Eir, og så brukte vi varianten med a, slik at det i våre øyne var mer tydelig at det var ei jente.

Anonymous poster hash: 244b7...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, nesten som jeg kunne skrevet det selv! :ler:

Min heter også Vilde, og her var det mannen som på sykehuset bare ''Dette er en Vilde''. Vi hadde snakket mye om det navnet og syns begge det var fint, men jeg syns IKKE hun lignet på en Vilde, men følte ikke jeg kunne endre på det når han sa det på den måten. Men Vilde ble det.

Nå er det det mest perfekte navnet til jenta vår :jepp:

Anonymous poster hash: 70bd1...b0e

Hihi :fnise: Veldig glad jenta mi heter Vilde i dag ja. Det er jo såå Vilde :)

Anonymous poster hash: 469bc...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elly.

Vi kjenner ingen andre som heter det.

Anonymous poster hash: 21dd8...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp i den tråden om hca du ikke ville kalt barner ditt. Derfor spør jeg, hva valgte du og kalle barnet ditt og hvorfor?

Jeg har ei datter som heter Mathilde. Valgte det fordi jeg syns det er et veldig fint navn (selvsagt), men var også opptatt av at det ikke skulle være topp 10.

Anonymous poster hash: 71470...1e7

Samme her. Og med h. Mange som heter Mathilde, men jeg syns det virker som det er mer vanlig med Matilde uten den h'en.

Jeg ville også ha et navn som ikke lå på navnetoppen. Men nå syns jeg allikevel at det er mange som heter eller får det navnet. (Og så er hun oppkalt etter mormoren min og tanten til farmoren sin viste det seg etter at hun ble født og alle fikk vite navnet hennes.)

Anonymous poster hash: d08fe...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mélanie, Océane, Etienne, Emile, Eugene, Anaïs og Vincent :)

Anonymous poster hash: 80052...7f9

7 barn?! :hakeslepp: Det må være stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temujin, Teddy til kallenavn:) Han ble født i August i år, bestemte navnet så fort vi visste at vi ventet en gutt.

Navnet er fra farens hjemland, og det var veldig viktig for ham at hans første sønn skulle ha det navnet:)

oj! Veldig fint! er det mongolsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sander.

Jeg var egentlig sterkt imot det navnet siden det var veldig på topp, men mannen insisterte og i tillegg var det oppkalling. Jeg nektet og sa vi måtte finne noe annet. Så mannen nevnte ikke navnet på mange måneder mens jeg skulle finne navn jeg likte. Men det var virkelig ingen andre navn som passet, så nært termin sa jeg til mannen at det får bare bli Sander da siden ingen andre navn passet. Det var ingen andre navn jeg likte! Og navnet ble liksom bare mer riktig etter hvert som fødselen nærmet seg, og når ungen var ute var det ingen tvil igjen. Veldig fornøyd den dag i dag :)



Anonymous poster hash: 5dd57...29c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i mange år hatt lyst til å kalle opp etter oldemor Sofie, men det er det så mange som heter for tiden... :(

Anonymous poster hash: d5eb6...28b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her. Og med h. Mange som heter Mathilde, men jeg syns det virker som det er mer vanlig med Matilde uten den h'en.

Jeg ville også ha et navn som ikke lå på navnetoppen. Men nå syns jeg allikevel at det er mange som heter eller får det navnet. (Og så er hun oppkalt etter mormoren min og tanten til farmoren sin viste det seg etter at hun ble født og alle fikk vite navnet hennes.)

Anonymous poster hash: d08fe...493

Jeg syns liksom det mangler noe uten h'en! Men det er jo opp til hver enkelt selvfølgelig :) så også på ei liste at det navnet var på vei opp. Så kanskje vi vil se mer av det nå. Kjenner forøvrig kun ei som har kalt barnet sitt det per nå!

Anonymous poster hash: 71470...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dette som anonym

Gutten vår på 3 heter Cleo, og vi valgte det navnet rett og slett fordi det var det fineste vi visste:)

Venter nå en jente, og har vel omtrent bestemt oss for at hun får navnet Laleah:)

Anonymous poster hash: 4e584...4b2

Blir vel ikke anonyme så lenge da tenker jeg...

Anonymous poster hash: 46ae7...1ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...