Gå til innhold

Hva HAR du kalt barnet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste nettopp i den tråden om hca du ikke ville kalt barner ditt. Derfor spør jeg, hva valgte du og kalle barnet ditt og hvorfor?

Jeg har ei datter som heter Mathilde. Valgte det fordi jeg syns det er et veldig fint navn (selvsagt), men var også opptatt av at det ikke skulle være topp 10.

Anonymous poster hash: 71470...1e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vilde :) Har så forferdelig dårlig grunn at det er litt flaut. Vi var uenige, eller ikke helt bestemte enda, da hun ble født. Ved første øyekast sier mannen: nei, det er ingen Veronika, det er Vilde :ler: Vi hadde listet ønsker. Jeg: Monika, Maiken eller Sarah. Han: Julie, Sofie og Veronika.

Da han så henne, var han helt sikker. Ettersom han sa Vilde, følte jeg også at hun var Vilde, og da ble det slik :)

Anonymous poster hash: 469bc...854

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dette som anonym

Gutten vår på 3 heter Cleo, og vi valgte det navnet rett og slett fordi det var det fineste vi visste:)

Venter nå en jente, og har vel omtrent bestemt oss for at hun får navnet Laleah:)



Anonymous poster hash: 4e584...4b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temujin, Teddy til kallenavn:) Han ble født i August i år, bestemte navnet så fort vi visste at vi ventet en gutt.

Navnet er fra farens hjemland, og det var veldig viktig for ham at hans første sønn skulle ha det navnet:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde :) Har så forferdelig dårlig grunn at det er litt flaut. Vi var uenige, eller ikke helt bestemte enda, da hun ble født. Ved første øyekast sier mannen: nei, det er ingen Veronika, det er Vilde :ler: Vi hadde listet ønsker. Jeg: Monika, Maiken eller Sarah. Han: Julie, Sofie og Veronika.

Da han så henne, var han helt sikker. Ettersom han sa Vilde, følte jeg også at hun var Vilde, og da ble det slik :)

Anonymous poster hash: 469bc...854

Haha, nesten som jeg kunne skrevet det selv! :ler:

Min heter også Vilde, og her var det mannen som på sykehuset bare ''Dette er en Vilde''. Vi hadde snakket mye om det navnet og syns begge det var fint, men jeg syns IKKE hun lignet på en Vilde, men følte ikke jeg kunne endre på det når han sa det på den måten. Men Vilde ble det.

Nå er det det mest perfekte navnet til jenta vår :jepp:

Anonymous poster hash: 70bd1...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar dette som anonym

Gutten vår på 3 heter Cleo, og vi valgte det navnet rett og slett fordi det var det fineste vi visste:)

Venter nå en jente, og har vel omtrent bestemt oss for at hun får navnet Laleah:)

Anonymous poster hash: 4e584...4b2

Cleo var veldig pent syns jeg! kan kanskje brukes på begge kjønn også?

Anonymous poster hash: f15a0...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste heter Emma. Herlighet. Det var før jeg var på nett, hun er på 17. året. De andre ungene har jeg i det minste sjekket ssb.no på før jeg har begitt meg ut på navnevalg. Jeg kjente jo INGEN som het Emma den gang da. Siden så har de jo poppet opp som løvetann. Hva skjedde, liksom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Silfen, akkurat det samme skjedde meg. Har en datter på 16 som heter Ella. Ingen andre på trinnet eller trinnet under som heter det, men på barneskolen og i barnehagen er det jo Ellaer overalt...!

Kanskje vi er trendsettere, rett og slett? ;)

Anonymous poster hash: e98c3...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dette som anonym

Gutten vår på 3 heter Cleo, og vi valgte det navnet rett og slett fordi det var det fineste vi visste:)

Venter nå en jente, og har vel omtrent bestemt oss for at hun får navnet Laleah:)

Anonymous poster hash: 4e584...4b2

Er det her en skrivefeil eller skal du kalle ungen din for noe som nesten uttales som Lalala?

Anonymous poster hash: 4faf9...a09

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Silfen, akkurat det samme skjedde meg. Har en datter på 16 som heter Ella. Ingen andre på trinnet eller trinnet under som heter det, men på barneskolen og i barnehagen er det jo Ellaer overalt...!

Kanskje vi er trendsettere, rett og slett? ;)

Anonymous poster hash: e98c3...fea

Ja, helt sikkert trendsettere.

Yngste heter Iben. Sjekket ssb. 297 stykker som heter Iben. Finfint, tenkte jeg. Nå er det 937. Det er temmelig god økning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sikkert trendsettere.

Yngste heter Iben. Sjekket ssb. 297 stykker som heter Iben. Finfint, tenkte jeg. Nå er det 937. Det er temmelig god økning.

Iben er SÅ fint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre av ren nysgjerrighet hvorfor dere sjekker SSB og utbredelse av navnet?

Er ikke poenget bare at man velger et navn som betyr noe for deg selv uavhengig av om det tilfeldigvis er trendy eller ikke?

Anonymous poster hash: ba9a2...50b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre av ren nysgjerrighet hvorfor dere sjekker SSB og utbredelse av navnet?

Er ikke poenget bare at man velger et navn som betyr noe for deg selv uavhengig av om det tilfeldigvis er trendy eller ikke?

Anonymous poster hash: ba9a2...50b

Altså, når man EN gang har valgt navn som har havnet på listetoppen og aldri forsvinner igjen derfra, så prøver man å unngå det ved senere anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dette som anonym

Gutten vår på 3 heter Cleo, og vi valgte det navnet rett og slett fordi det var det fineste vi visste:)

Venter nå en jente, og har vel omtrent bestemt oss for at hun får navnet Laleah:)

La Lea = Lese den (Spansk)

Eller = Den Leah (Også spansk)

Men igjen:

Lalea= Tulipan (Rumensk)

Anonymous poster hash: e093e...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid. Skulle egentlig hete Matilda, men så drømte jeg en natt at vi fikk en jente som het Ingrid. Så da ble det det :)



Anonymous poster hash: 5ff92...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leander ♡

(Nei, jeg er ikke ung mor eller white trash som alle sier i den andre tråden. Folk er så forutinntatte...)

Anonymous poster hash: f3eb3...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilia. Fant navnet da jeg så gjennom gamle slektsbilder. Bak ett bilde av ei lita jente sto det Emilia og årstall. Hun var visst min tippoldemor som opprinnelig var svensk.

Anonymous poster hash: 427c3...556

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakob og Rebekka.

Ja, kristen familie.

Anonymous poster hash: 15cb4...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...