Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Nøkkelkort til treningssenter funnet. Jeg hadde mistet det utenfor jobben, sikkert i det jeg halte opp lommebok for å trekke kortet til jobben gjennom kortleseren. Det slo meg plutselig jeg kunne spørre i resepsjonen og der lå det jammen pent og ventet.

Men da hadde jeg alt bestemt meg for å kjøpe nye innendørssko, så det gjorde jeg. Valget falt denne gangen på et par lette Mizuno.

For øvrig er jeg i sinnamodus om dagen. Fikk i går høre at jeg skal bytte sjef. Dvs. sjefen min er headhuntet til en høyere stilling. Bra for ham, men skitt for meg. Vi har nemlig jobbet svært bra sammen. Så jeg er urimelig sur. Min løsning på det hele var rett og slett å være så frekk at jeg spurte om å få henge på på oppturen, dvs. jeg la inn ønske om at hvis han etterhvert så noen roller i den nye organisasjonen "sin" som kunne egne seg for meg, så ville jeg gjerne vite om det. Krysser veldig fingre for at det skal slå til, for det er et samarbeid jeg gjerne kunne fortsette i noen år til. Dessuten - etter 15 år mer eller mindre i samme jobb så er jeg veldig moden for en forandring uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God jul i stua ønskes til alle som måtte finne på å stikke innom dagboka i løpet av dagen.

Er på juleferie hos familie, og synes det er så knotete å skrive langt fra iPad så det er blitt litt smått med oppdateringer siste uke. Har dessuten hatt litt å tenke på i jobbsammenheng, så overskuddet har vært litt labert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften over. Den ble feiret med middag, gaveåpning og kaffe hos reservefamilie. Hyggelig. Litt mindre hyggelig start på dagen i dag. Det hadde lavet ned med snø og snøfresen var IKKE samarbeidsvillig. La meg si det slik, jeg fikk tørket støv av en del av vokabularet som jeg ikke bruker til hverdags....:kjefte: . Bruksanvisningen forsvant vel allerede i min fars levetid.... Snill nabo reddet situasjonen, og blodtrykket mitt, formodentlig.

Dagen startet for øvrig med oppringning fra jobb, før jeg enda hadde kommet ut av dyna. Nåja, jeg var våken, så synderen ble hilst med et rimelig vennligsinnet "god jul". Det var like greit for spørsmålet var av det enkle slaget som kunne besvares med et halvt våkent øye.

Så jeg føler meg litt snill.

Gårsdagen ble dessuten delvis benyttet til å pusse opp CV. Siden jeg er litt på høgget på jobb så skal intern CV fordeles litt i engere kretser. Når ingen later til å få opp øynene for meg uoppfordret, så får jeg oppfordre litt. Ikke sikkert det hjelper, men da vet jeg i det minste at jeg har prøvd.

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikk een topptrent kvinne lett klare å flytte snø manuelt :plystre::briller2:

Det springende punkt her er ordet "vil". Hun kan nok, men vil ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, litt fredeligere dag. Morgenkaffen inntas med opphøyd ro og verdighet, men må nok ut og base i snøen etterhvert. Og sjekke jobbPC. Var ikke innpå i går, nemlig.

Kveldsmat med tantefamilie i går. Hyggelig, men aaaaaalt for mange kalorier til sammen.;) Blir tøft å trene av seg jula, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Tog er kjedelig hvis en skal frem, tog er fantastisk hvis en er turist. Skulle ønske det ble bygget skikkelige høyhastighetslinjer i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men er enda en god stund til "hjemme".

*flyplass er dyrt når man forviller seg inn i kosmetikkavdelingen og ikke har parfymeri hjemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjem, kjære hjem. For all del, jeg har ikke hatt det vondt i jula, altså, men skal bli deilig å sove i egen seng i natt igjen. Ble jammen litt maratonshopping i løpet av jula også. På vei på ferie så skulle jeg handle julegaver. Det fikk jeg gjort ganske greit, så det endte (dessverre?) med at jeg fikk sett meg litt rundt selv også. Det var ikke så lurt for lommeboka.

Jeg fant meg nemlig en ullkåpe som nådde ca. til kneet som jeg syntes var utrolig fin, men jeg skulle liksom ikke handle kåpe da - bare kikke. Jeg HAR jo klær. Men likevel...jeg fikk hengt av kåpe så jeg kunne tenke litt. Litt senere på dagen møtte jeg en venninne til kaffe og fortalte om nestenkjøpet. Vennninne var straks villig til å bli med som konsulent. Og vendte tommelen ned....

"Niks, det er noe rart i halsåpningen der, og den sitter ikke bra over rumpa. Mulig den er for vid?" :klo:

Jeg måtte motstrebende gi venninne rett - det VAR noe rart i halsåpningen. Det var ikke så lett synlig fra min vinkel med kåpa på, men da hun sa det kunne jeg også se det i speilet. Det ble ingen handel.

Men da var venninne på høgget. "Vi går til Kåpebutikken - bare for å se om vi finner noe som passer. Du trenger jo ikke kjøpe den, jeg vil bare du skal se at det går an å finne noe som passer bedre til deg enn den der."

Jeg ble med.

Kåpe 1 var finere på, men ikke fin nok til at jeg kjøpte.

Kåpe 2 ditto.

Jeg pakket på meg jakken min igjen.

"Vent litt," sa ekspeditøren, "jeg har noe her. Du har akkurat høyden som skal til for å bære den..."

Ble jeg smigret? Jepp. Jeg prøvde. Ekspeditørens øyne videt seg ut, og venninnes hake dalte.

Long story short, jeg gikk ut noen tusenlapper fattigere, men med legglang foret kåpe i regnbestandig materiale og med avtakbar fuskepelskrage. Kort sagt kåpe som tåler 3 sesonger. Sen høst, vinter og tidlig vår. Og, om jeg så skal si det selv, jeg hadde høyden til å bære den. Jeg kunne selv se den satt fint på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem, kjære hjem. Ullgensere og strømper er vasket og henger til tørk. Jeg er godt nede i kaffekopp nr. 2 og tenker jeg skal ta en tur innom jobb. Vår trofaste vikar gjennom de siste to år slutter i dag og jeg tenkte jeg ville si ha det.

Dessuten må jeg kjøpe pinnekjøtt til i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøttet koker. Eller snarere damper? :klo: Gleder meg til årets "supermiddag". Det blir litt ekstra sus over det siden pinnekjøtt er noe jeg bare har en gang i året, dvs. 2 på et normalår hjemme hos meg selv.

Burde kanskje feie over gulvene med tørrmopp, men siden jeg satt på jobb til kl. 15 i dag er tiltakslysten heller laber. Får kanskje ta det om jeg kommer meg tidlig hjem fra jobb i morgen. Må ut på morgenkvisten for en avlesning til årsoppgjør. Jaja....

Så blir det vel å henge her resten av kvelden i kveld, med en og annen sjekk på FB for å få med seg hilsener fra slekt og venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*pang*

Der er det jammen noen som prøver seg med synlige raketter. Underholdning fra datarommet, gitt.

i dag har jeg forresten lært en ting om meg selv: jeg begynner så smått å få taket på å ta meg fram på høye hæler. På vei til garderoben på jobb så hadde jeg ikke ett feilskjær til tross for godt med strøsand på underlaget. :ler: Det lover godt. *vurderer et par med hæler til sommeren også*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!!

Fin dagbok du har :) Jeg er ny i dagboka di, må si jeg synes du er veldig flink til å skrive :) Håper pinnekjøttet smakte godt! Det pleier jeg å ha på julaften. Det hender jeg har det på nyttårsaften også da, det kommer litt an på hvor jeg er.. I dagens selskap var det kalkun.

Skal du ut og se rakettene, - kanskje skyte opp noe selv? Her er det masse tåke, så ikke så lett å se alt tror jeg, men enda en time til den "verste" oppskytinga da :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann hoppsan, Millimani. Hyggelig med nye "innomstikkere" i boka.

Pinnekjøttet var helt utmerket.Pleier ha det på julaften jeg også når jeg feirer den alene, men i år var jeg sammen med familie så da ble det kalkun.

Gidder ikke krabbe inn i uteklær for å se rakettene ettersom jeg får med meg en god del fra vinduet her jeg sitter, og jeg orker heller ikke gå ut alene for å skyte opp noen selv. Jeg snylter, rett og slett :ler: . Men min far var en ivrig rakettoppskyter i nesten alle sine leveår, så jeg føler at hans bidrag dekker opp for mitt manglende bidrag nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så bra! Jeg har byens beste utsikt omtrent, og har intet behov for å skyte opp noen raketter. Så jeg er som deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...