Cata Skrevet 13. februar 2020 Forfatter #1241 Del Skrevet 13. februar 2020 15 minutter siden, Daria skrev: Er det i riktig område også, eller vil det bli aktuelt å flytte? Hva mener du med "riktig område"? Hva meg angår er nesten alt riktigere område enn her jeg bor. Så ja, det blir i så fall flytting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. februar 2020 #1242 Del Skrevet 13. februar 2020 6 minutter siden, Cata skrev: Hva mener du med "riktig område"? Hva meg angår er nesten alt riktigere område enn her jeg bor. Så ja, det blir i så fall flytting. Det er jo et fleksibelt utgangspunkt (og jeg kjenner følelsen - been there...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. februar 2020 Forfatter #1243 Del Skrevet 13. februar 2020 8 minutter siden, Daria skrev: Det er jo et fleksibelt utgangspunkt (og jeg kjenner følelsen - been there...) Man må være fleksibel . Jeg har aldri vært noen fan av stedet her ettersom det sosiale er så vanskelig. Jeg er riktignok introvert, men det er tross alt greit å ha et valg. Dermed har jeg sagt at med OK leilighet og OK jobb så er det greit nok. Nå begynner jo som nevnt ovenfor jobben å bli noe mindre grei siden den prøver å ta knekken på helsa mi, så da er det bare leilighet igjen - og det kan man da klare å finne greie utgaver av andre steder også. Altså, ingen hemninger. Skulle jeg få jobb (her bør man nok ikke selge noe skinn før bjørnen er godt og grundig skutt) så vil en flytting bety at jeg kommer vesentlig nærmere flere venner og kjente. Familie vil fremdeles være langt vekk, men alle monner drar. Dessuten skal man ikke se vekk fra at jeg klarer å få venner på "nytt sted" selv om det aldri har lyktes her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. februar 2020 #1244 Del Skrevet 13. februar 2020 Leiligheter er som regel det minst vanskelige å erstatte, og enklere å kompromisse på enn arbeidsforhold. Jeg har også flyttet litt rundt og testet både forskjellige boforhold, sosiale muligheter og jobber, og to av tre bør være noenlunde på plass for at tilværelsen skal være levelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. februar 2020 Forfatter #1245 Del Skrevet 13. februar 2020 11 minutter siden, Daria skrev: Leiligheter er som regel det minst vanskelige å erstatte, og enklere å kompromisse på enn arbeidsforhold. Jeg har også flyttet litt rundt og testet både forskjellige boforhold, sosiale muligheter og jobber, og to av tre bør være noenlunde på plass for at tilværelsen skal være levelig... Absolutt. Jeg flyttet masse pga studier og jobb før jeg kjøpte denne leiligheten og jeg trivdes bra de aller fleste plassene - med solid unntak av leiligheten der det var lekkasje i alle vinduer og til og med parafinovnen på stua viste seg å lekke . Så lenge det er god standard, fredelige naboer og noenlunde fornuftig planløsning så trives jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. februar 2020 Forfatter #1246 Del Skrevet 15. februar 2020 Abstinenser inntar heimen. Garn til neste strikkeprosjekt ankom ikke før helga. Dermed er kortmakeriet sveivet i gang. Måtte lage et til kollega som snart pensjonerer seg, så da mekker jeg et par ekstra mens jeg først er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. februar 2020 #1247 Del Skrevet 15. februar 2020 Du lider under garnmangel? Jeg er sikker på at Skravla er full av medlidenhet og forståelse, hvertfall på et teoretisk plan... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2020 Forfatter #1248 Del Skrevet 16. februar 2020 15 timer siden, Daria skrev: Du lider under garnmangel? Jeg er sikker på at Skravla er full av medlidenhet og forståelse, hvertfall på et teoretisk plan... Litt sannhet med modifikasjoner kanskje. Det er mer det at jeg skal strikke en genser til en venninne og venter på garnet "hennes". Har ikke lyst til å begynne på noen større prosjekter før det. Brukte noe av restegarnet fra "Føyka" og strikket meg lue i går (bare så synd jeg ikke bruker lue... .) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. februar 2020 #1249 Del Skrevet 16. februar 2020 Det viktigste er å strikke, ikke hva man ender opp med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 16. februar 2020 Forfatter #1250 Del Skrevet 16. februar 2020 17 minutter siden, Daria skrev: Det viktigste er å strikke, ikke hva man ender opp med? I det tilfellet der, så ...ja. . Lage kort foran TV går heller dårlig, nemlig, og restegarnet var ikke nok til så veldig mye annet. Ingen vits i å strikke løs hals til en genser som allerede har høy hals. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. februar 2020 Forfatter #1251 Del Skrevet 18. februar 2020 Nå skal hobbyvirksomhet tas til et nytt nivå. Jeg har tovet tøfler etter ønske fra min mor, men siden jeg vil beholde henne lengst mulig - og helst intakt - så må det sys på lærsåler på tøflene. Dette er et prosjekt jeg imøteser med spenning, om enn ikke glede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. februar 2020 Forfatter #1252 Del Skrevet 22. februar 2020 Skinnsålene kom på (strengt tatt er det vel skinn og ikke lær) og jeg fikk såre fingertupper. Solide saker selv om det var såler "med hull". Men det ble aldeles ikke verst så pakke er avsendt så får vi høre hva mottakeren sier når tøflene er framme. Prosjekt "strikke" går fremover. Siden det er blitt så mye strikking i det siste så har jeg kjøpt gave til meg selv fra mor (fikk penger i julegave). Har investert i et sett med pinner med utskiftbar kabel så nå skal jeg klare det meste. Ikke at jeg ikke har et lass strikkepinner fra før, for det har jeg, men alle er ikke like gode for å si det pent. Mye er billigpinner kjøpt i hurten og sturten ved starten av et prosjekt, og så har de vist seg å være i overkant billige med dårlig "gli" og wirer som krøller seg alle veier og som ikke vil la seg temme selv ved bruk av varmt vann. Foreløpig fungerer utbyttbar wire konseptet fortreffelig. Var litt redd for at wiren skulle løsne under bruk, men så langt har ikke det vært noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2020 Forfatter #1253 Del Skrevet 23. februar 2020 Jeg tror @Roadrunner har smittet meg, eller inspirert meg - alt ettersom. Kjenner jeg har lyst til å ditche frokostblandingen min for ferskt brød. Tror kanskje det blir bakedag i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 23. februar 2020 #1254 Del Skrevet 23. februar 2020 Wow! En mislykka bollebaking i går var alt som skulle til for å inspirere deg? Ikke verst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2020 Forfatter #1255 Del Skrevet 23. februar 2020 6 minutter siden, Roadrunner skrev: Wow! En mislykka bollebaking i går var alt som skulle til for å inspirere deg? Ikke verst! Jeg er lettinspirert når det gjelder - og fikk akutt lyst på ferskt brød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 23. februar 2020 #1256 Del Skrevet 23. februar 2020 Hvordan gikk brødbaksten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 23. februar 2020 Forfatter #1257 Del Skrevet 23. februar 2020 24 minutter siden, Roadrunner skrev: Hvordan gikk brødbaksten? Helt utmerket. De står til kjøling og skalken er prøvesmakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #1258 Del Skrevet 24. februar 2020 Utkast nr. 1 til søknad er skrevet og sendt til "vasking" hos venninne. Greit å få innspill på innhold og formuleringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. februar 2020 #1259 Del Skrevet 24. februar 2020 Kjekt med et ekstra sett med øyne og tanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. februar 2020 Forfatter #1260 Del Skrevet 24. februar 2020 Jepp, jeg er litt rusten i det gamet der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå