Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

:veslejenta: <- Cata på en fredag

Kort sagt: trøtt.

Så kan man jo lure på hvorfor jeg sitter her nå? Tjah, det er jo fredag, så det virket litt pinglete å legge seg tidlig - særlig etter middagslur :nigo: . Men kjenner på meg det snart blir kvelden nå.

Merker novemberkjøret + lange dager så langt denne måneden også tar innpå meg. Jeg er god på lange dager, men likevel.... Skal jeg være nødt til å innrømme at jeg kjenner alderen puste meg i nakken? Vil ikke :sur: . Blir vel ikke aldeles jobbefritt i helga heller, tenker jeg. Er litt uoffisiell bakvakt for en som ikke har vært så mye borti nysystemet enda, så jeg frykter det blir en telefon eller tre. Håper jeg kan klare evt. henvendelser kjapt hjemmefra så jeg slipper å rykke ut, men blir det mye ringing så går jeg heller på jobb. Hater å bli oppringt til alle døgnets tider.

Nåja, jeg har for så vidt gitt klar beskjed om at om natta sover jeg, så da er jeg ikke telefonvakt uten vakttillegg ;) . Veldig greit med iPhone som man kan la slå av lyden automatisk om natta. Apropos iPhone....Jeg sikler bittelitt på iPhone 6 (likte designet, om enn ikke størrelsen), men siden jeg nå kjøpte 5s i fjor så får jeg vel holde meg på den smale sti et år eller tre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen. :kaffekopp:

Håper du får en helg uten altfor mange telefoner fra jobb.

Og ny telefon ja... Jeg kjøpte Samsung galaxy note II sist. Den er jo kjempestor. Og jeg brukte lang tid på å venne meg til den monstertelefonen. Men jammen har jeg blitt glad i den. Nå bruker jeg knapt pc'n hjemme. Det meste går via telefonen (bortsett fra nettbanken og et par spill som jeg konsekvent bruker pc'n til). Også bruker jeg pc om morgenen mens jeg spiser frokost. Men jeg har begynt å gruble litt over hva jeg skal gjøre neste gang jeg skal ha ny tlf. Skal jeg gå tilbake til en mindre tlf? Eller skal jeg skal jeg gå for en nyere note? Ja-ja, det blir nok både måneder og år til neste gang - håper jeg ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond::glare::krangle::rasende::frustrert:

Akkurat det er det jeg mener om Choicehotellene sin nettside akkurat nå. Det tok meg ca. 2 evigheter og like mange nettlesere å få logget meg på min side så jeg kunne få bestilt hotellrom til jul. Det tar nemlig sin tid å forflytte seg fra A til B i dette landet her når man ikke kan fly helt fram. Da må overnatting til.

Men å få bestilt seg hotellrom, tok sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag kan mildt sagt sies å ha vært aktiv. Etter morgenkaffen og litt glaning på TV (jepp, aktiv) så snøret jeg på meg joggesko og gikk en runde på tre kvarter, bare fordi jeg følte for litt frisk luft. Men så var det det da, - jeg kom meg ikke på styrketrening på onsdag, så jeg måtte nesten legge turen til treningssenteret i dag. Så da ble det sånn.

Inn fra tur, kjapt bytte fra ullundertøy til treningstøy og ut igjen. En time senere var overkroppen ca. like mør som beina så da var det bare å trille hjem til en varm dusj. Og siden jeg ikke følte for å lage mat så ruslet jeg bort til den lokale kinakroa og tok middagen der. Dermed gikk vel kalorivinningen litt opp i spinningen, men på den annen side skal jeg jo bare holde meg stabil ;) .

Holdt forresten 19 tallet på dagens veiing også :hoppe: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig flink. :klappe:

Men husker jeg rett når jeg minnes at du har vært medlem i Vektklubben på VG? Hvilke erfaringer har du i såfall med det? Jeg vurderer et medlemsskap der selv. Har jo klart 13 kg ned på egenhånd, men jeg har minst ti til som skal vekk. Og jeg er redd jeg skal gå opp igjen. Så jeg lurer på om et medlemsskap kanskje kunne være en idé...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg både har vært og er - medlem altså. Jeg fant det tryggest å beholde medlemsskapet en stund til for å sikre at jeg holder meg der jeg er. Min erfaring er utelukkende positiv. Jeg har brukt det en gang før også og da gikk jeg ned 11 kg, men så ble jeg deprimert og kiloene snek seg på igjen. Det skal de ikke få lov til denne gangen.

Den er enkel å bruke, gir grei oversikt og jeg syntes det var motiverende å se kurven som gradvis krabbet nedover. Oppskriftene der inne bruker jeg ikke, men jeg har vært og er "nazi" på å føre dagboken og få med meg alle pluss og minuskalorier.

Og så har jeg hatt god drahjelp av forumet der inne. Det er veldig greit å kunne prate flesk og form med andre i samme situasjon ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe jeg må vurdere seriøst. Men det blir uansett ikke før etter jul nå. Jeg melder meg ikke på et sånt opplegg rett før jul. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles trøtt. :Gjesp: Torsdag jobbet jeg til halv åtte, onsdag til halv sju. Jeg trodde liksom det skulle bli litt enklere når største lasten av prosjektarbeid var over, men neida. For nå kommer kundene strømmende inn og da skal det legges inn i nytt system, og deler av det er den oppgaven er det foreløpig bare jeg som er lært opp i. Det er 95%ren punchejobb, men litt innfløkt å vite hva som skal inn hvor så man må ha lært det ganske grundig for ikke å rote det til.

På sikt må jeg jo få meg en backup person, men ingen aner hvem det skal være i grunnen. Den ene som kunne vært aktuell sitter dels i en posisjon som gjør at han ikke bør inn i systemet på "min side" pga. ansvarsfordeling. (Vi er litt rigide på at ikke bukken skal passe havresekken.) Dessuten er han verdensmester i feiltasting, og jeg tror ikke det ville fungere bra i det systemet. Feiltasting der kan føre til mye trøbbel senere *erfart* .

Puh...

Så foreløpig prøver jeg å tråkle det til sjøl. Kundegjengen har fått beskjed om at jeg legger nå bare inn de aller mest hastesakene før jul så får jeg ta en større razzia etter jul. Det er uansett grenser for hvor mye vi klarer å få ut i disse dager. Som kjent skal aldri noen ha varer på lager ved årsskiftet, så det er naturlig begrensning de siste ukene i desember. :ler:

For øvrig så begynner jeg å fundere på om jeg ønsker meg nye joggesko til innendørs bruk :klo: . De jeg har er nå brukt intensivt i omtrent 2 år, og med en del løping på mølle så begynner de kanskje å bli i eldste laget. Trenger ikke super støtdemping inne, men litt er greit å ha.

Så nå lider jeg valgets kvaler. Skal jeg prøve å finne en litt enklere Mizunomodell enn dem jeg løper ute i, eller skal jeg satse på en nyere utgave av Nike Free run som er veldig gode på min fot, og også ganske luftige og dermed greie til innendørsbruk. Akk, disse store valg i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp av nye joggesko er viktig og vanskelig. Dårlige sko er drepen for både bein og rygg. Men det er akk så vanskelig å finne gode joggesko. :sukk:

*har ekstremt kresne føtter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomført 3,4 km løpende, hvorav 1 km var rimelig tøff motbakke. Følte for noe annet enn den vanlige løypa på en lørdag. Var ganske ettertrykkelig stolt da jeg klarte å løpe hele "monsterbakken".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreking! Det må føles godt å ha kommet dit du er nå.

Takk, og ja definitivt. Det er mange her i verden som er sprekere enn jeg, men det føles godt å være i stand til å klare ting jeg knapt nok orket tenke på før. Nå løper jeg bakker frivillig fordi jeg kan. :ler: Før gjorde det vondt bare å tenke på det. Ikke fordi jeg veide så mye, men fordi jeg var i grunnleggende elendig form. Nå fungerer kroppen og jeg klarer til og med puste når jeg løper, og jeg tenker som så at slik var det sannsynligvis for "de andre" da jeg var yngre.

På en måte er det litt tragisk å nesten runde femti før jeg blir ....normal. På den annen side hadde det vært langt verre om jeg ikke hadde kommet dit. Og så er det veldig greit at det er blitt en såpass integrert del av hverdagen at om jeg ramler av lasset en gang i blant som siste uke da treningssenteret avlyste gruppetimen og jobben hindret meg i å trene dagen etter så hopper jeg på igjen når jeg får muligheten - som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner hva du mener. Jeg begynte å bli normal, i begynnelsen av førtiårene, men så var det personlig "dritt" som gjorde at jeg falt av. Og jeg falt skikkelig av. Nå begynner jeg å komme tilbake og skal ta opp treningen når jeg blir kvitt den hersens forkjølelsen. Tar sånn tid, og jeg hadde så vidt startet atter igjen på mitt nye liv da den satt igang.

Du er tøff altså - løp og greier. :)

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tøff altså - løp og greier. :)

Akkurat det med løp er faktisk ikke så tøft i seg selv. :ler: Jeg var med på en del mosjonsløp i yngre dager. Det var en del damer på min daværende jobb som løp en del, så det ble til at vi deltok i Grete Waitzløp, Holmenkollstafett og andre mer lokale løp. (Jeg fikk aller korteste og enkleste distanse på sistnevnte.....) Det var moro, for det er så mye stemning rundt slike arrangementer.

I vår, da jeg merket jeg begynte å komme i form, så ble jeg enig med meg selv om at jeg skulle prøve meg på en 5 km bare for å se om det var like moro fremdeles. Det var det, og jeg er nå blitt enig med meg selv om at jeg må sette meg litt mer "hårete" mål for neste år. Da er 10 km passe. Jeg tror nok jeg kunne fullført den allerede nå, for 5 km går nå rimelig greit, men satser på at jeg kommer i enda litt bedre form før løpet går av stabelen, så jeg ikke bare fullfører, men faktisk klarer løpe (eller snarere jogge) hele distansen. Man må jo ha litt å strekke seg etter, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens første telefoniske nødrop fra jobb er fikset, men slapp å logge meg på - det holdt med telefoninstruks.

Det kommer seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og to nødrop til. Det første var greit nok, det andre helt på trynet. Der burde det vært "business as usual" for det har ingenting med de nye progammene å gjøre og jeg forklarte i telefon nr. 2 hvordan det skulle behandles.

:sur:

Når man ikke har hatt skikkelig frihelg de sist seks ukene så tenderer man mot å bli grinete over slike tulleoppringninger. Er det krise pga. nytt program, så er det en annen sak. Det er sånt som går over. Men spørsmål om rutiner som vi har hatt i minst 5 år er rimelig irriterende. :kjefte: Jeg har ikke vakt, for pokker.

Det skal bli en morsom jul hvis de fortsetter sånn.

Humøret var ellers sterkt for nedadgående midt på dagen. Jeg skulle på trening og oppdaget at nøkkelkortet var søkk vekk (resepsjonen er ubemannet i helga). Dermed ingen trening. Problemet ble løst med joggetur og gode gammeldagse armhevinger og andre gulvøvelser da jeg kom hjem igjen. Halvveis i joggeturen tror jeg forresten jeg kom på hvor kortet er hen. Mistenker det ligger på jobb. Det ramlet ut av sekken en morgen jeg hadde det særs travelt før et møte så jeg bare la det på skrivebordet. Tipper det ligger der enda. Får sjekke i morgen og hvis ikke, får jeg bite i det allersurestegrønnesteeplet og be om nytt kort. :klaske: Det er vel en grunn for at vi betaler depositum. (Skjønt jeg kan kanskje ha klart å glemme det på senteret også, så jeg får sjekke skapet mitt der også før jeg løper i skranken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelkort stadig søkk vekk, men har nå fått et reservekort i det minste. Er fremdeles utelåst fra skapet mitt så jeg mangler sko.... :grine: . På den annen side kan jo det være en god unnskyldning for å se etter nye innesko. De jeg har er 2 år gamle og flittig brukt, så de trenger sannsynligvis avløsning snart.

Heldigvis pleier jeg ta med spinningskoene hjem, så dagens sykkeltur foregikk uten improvisasjoner. Fyttikatta så sliten jeg er. Tror jeg holdt 80% av makspuls halve treningen igjennom. *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...