Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, for en gangs skyld kom jeg på at innboforsikring kanskje dekker noe. Ikke at jeg har for vane å sjekke PCers svømmedyktighet men i hjernen min er innboforsikring noe man bruker om huset brenner ned eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Forsikringssak gikk gjennom og ny PC er hentet :nigo: . Nå gjenstår bare baluba med å få satt den opp….

Mobilen begynner dessuten å få plagsomt sjabert batteri og der er det nok ikke forsikringspenger å hente #normalslitasje . Hater å bytte mobil pga snørklete oppsett mot jobb, men jeg hater minst like mye å måtte lade to ganger om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🏃‍♀️ Løp og kjøp! 🏃‍♀️

Men var ikke du i sånn butikk i går? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (35 minutter siden):

🏃‍♀️ Løp og kjøp! 🏃‍♀️

Men var ikke du i sånn butikk i går? :engel:

Joda, men viljen var ikke helt tilstede enda…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jobbes iherdig med å få ny laptop opp og gå. Alt av dokumenter og sånt ble greit overført fra backup, men det er litt mer styr med ekstern lagring og antivirus. :hæ:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vel liker jeg nye dingser men telefonbytte er noe herk. Ny telefon er innkjøpt og i går var den store "legge om" kvelden. Det tok mesteparten av kvelden gitt. I utgangspunktet skal overføring fra iPhone til iPhone gå glatt, man bare legger ny og gammel fon ved siden av hverandre og så overføres hele sulamitten fra gammel til ny. 

Men det er når ikke en iOS oppdatering blander seg inn....

I går blandet den seg så etter jeg hadde fått fortalt mobilene at de skulle bedrive en smule kunnskapsoverføring så deiset oppdateringen inn - sånn halvveis. Og der stoppet det. Jada, alt stoppet. Når en oppdatering som skal ta 15-30 minutter bruker mer enn en time og har null progresjon så skjønner man at man har et problem. Men jeg er sta så jeg prøvde to ganger til. Måtte ty til "svenskeknappen" for å få stoppet elendigheten og ikke lot det seg gjøre å bypasse oppdateringen heller. 

Etter 2-3 timers kaving var jeg inderlig lei og prøvde meg med å oppdatere gammeltelefonen først. 

Nope - hjalp ikke det heller, så enden på visa ble at jeg måtte ty til siste sikkerhetskopi i iCloud og overføre den. Da gikk det, men tilsammen hadde jeg vel brukt 4-5 timer på å få mobil halvveis brukbar. :sukk: 

Dagen i dag har gått med til å få alle appene opp og gå. Største hodebry i så måte var å få VPN klienten inn i authenticator igjen, Men nå tror jeg det virker og her skal det ikke byttes mobil de første 5 årene hvis jeg har noe jeg skulle sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...