Roadrunner Skrevet 11. juni 2023 #2701 Del Skrevet 11. juni 2023 Jeg hadde vondt i viljen og holdt på papiret lenge. Men så lånte jeg Kindle for å ha med på tur og ble ganske raskt solgt... Plassbesparende, behagelig, rimeligere bøker, lettvint og genialt. 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. juni 2023 Forfatter #2702 Del Skrevet 11. juni 2023 Roadrunner skrev (1 minutt siden): Jeg hadde vondt i viljen og holdt på papiret lenge. Men så lånte jeg Kindle for å ha med på tur og ble ganske raskt solgt... Plassbesparende, behagelig, rimeligere bøker, lettvint og genialt. 🤩 Nemlig. Sånn hadde jeg det også. E-bok var ikke ekte bok helt til bokhylla ble full og jeg prøvde (på iPad faktisk). Etter et forsøksheat med iPad gikk jeg over til Kindle og har ikke sett meg tilbake. Når man *kremt* kommer i en viss alder er det ikke ueffent at man kan justere fontstørrelse heller. Og jeg slipper flomlys i stua for jeg har lys på skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. juni 2023 #2703 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Cata skrev (3 timer siden): Når man *kremt* kommer i en viss alder er det ikke ueffent at man kan justere fontstørrelse heller. Jeg har akseptert min middelalder og fått lesebriller, både med og uten solskjerming Jeg testet ut e-bøker da vi fikk ny app på jobben (det er lettere å veilede andre når man har prøvd selv), men lot meg ikke overbevise. Mobilen har for liten skjerm (selv når jeg holdt meg til lyrikk), og nettbrettet er ikke godt å holde, papirboka er mer fleksibel. Endret 11. juni 2023 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #2704 Del Skrevet 17. juni 2023 Handywoman in action . Nå er det bordet som hadde løsnet i verandagulvet mitt fast igjen. Drillen som jeg hadde plassert i uteboden i et ikke så veldig gjennomtenkt øyeblikk fungerte fremdeles. Nå skal den få lov å bo inne. 4 treskruer og 3 minutters innsats fikset saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. juni 2023 #2705 Del Skrevet 17. juni 2023 Godt jobba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #2706 Del Skrevet 18. juni 2023 Jeg synes sola overdriver og regnskyene er noen pingler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. juni 2023 #2707 Del Skrevet 18. juni 2023 Vi trenger litt vanning ja… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juni 2023 #2708 Del Skrevet 18. juni 2023 Her har det kommet nok til at asfalten ble mørk, og mer skal komme ut over kvelden og natta. Jeg (og naturen) tar gjerne enda mer, men det er en start... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. juni 2023 Forfatter #2709 Del Skrevet 25. juni 2023 Oooooh, det gjør vondt... Jeg har nettopp brukt en usannsynlig masse penger på ny godstol til stua. Det er ikke bønn for gikta her. Den gamle godstolen blir stadig mer slakk i stoppen. Møbelomtrekker hevdet det fort kunne bli dyrere å pusse den opp enn å kjøpe ny (fatter ikke hvordan det går an med akkurat den stolen, men møbelomtrekker har vel bedre peiling på egne kostnader og priser og jeg sendte bilde) og trekket er det snart fullstendig hull i på det ene armlenet. Jeg tok turen til storbyen, halte med meg @Sauen Shaun som (u)moralsk støtte og bestilte ny. Dessuten fikk vi med oss en sterkt forsinket burdsdagsmiddag på et trivelig spisested - med skygge. Nå er nerveslitende prosjekt 2 på gang. Mine Icebugs sommersko er blitt litt molefonkne etter halvannet års meget iherdig bruk. Siden det oppgis at de er vaskbare i maskin ligger de nå der og koser seg sammen med et par håndklær som uansett må ha skikkelig vask etterpå. Har aldri vasket sko i maskin før og det høres bare ikke rett ut, men det står oppgitt i info at det er fullt mulig med de som jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. juni 2023 Forfatter #2710 Del Skrevet 25. juni 2023 Skoene overlevde - og det samme gjorde vaskemaskinen. . Nå er de gått fra blågrå til blå igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. juli 2023 Forfatter #2711 Del Skrevet 1. juli 2023 (endret) Jeg har fremdeles vondt i bankkontoen men denne gang er jeg nokså uskyldig. Jeg hadde lovet mor å hjelpe med å betale for utskiftning av noen vinduer i huset hennes, samt å få fikset på en vegg som er temmelig værutsatt. Jeg tror hun har shanghaiet meg til å betale halvparten av arbeidspenger for maling av HELE huset i tillegg. Det var ikke en del av avtalen og galopperende utgifter ble noget større enn jeg hadde sett for meg gitt... Rett nok har jeg bedre råd enn henne men jeg ville likt å vite i forkant at premissene hadde endret seg. Med stol og husrep er feriepengene mer enn oppbrukt og jeg vurderer i halvt alvor å reise på ferie med teltet . På plussiden har jeg litt ryddigere hus. Fikk lempet bilen full av dilldall og kjørt på fyllinga (unnskyld - gjenbruksstasjonen) i uka som var. Det gjorde meg meget oppmerksom på at jeg nok burde avsette en dag til å rydde ut av loftet. Det er en god del der oppe som kan flyttes til mer egnede steder, som nevnte gjenbruksstasjon. Har også fått avsetning på litt småting på Finn siste uke. Endret 2. juli 2023 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. juli 2023 Forfatter #2712 Del Skrevet 2. juli 2023 Oooops, muligens er jeg på vei ned i et "kaninhull"...? Jeg kjøpte meg et par rimelige barfotsko "bare for å prøve" men til min egen overraskelse velger jeg dem stadig oftere, selv om planen egentlig var å bruke dem som avveksling fra normale sko. Dette er skummelt. 😨 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. juli 2023 #2713 Del Skrevet 2. juli 2023 Det er alltid en risiko involvert når man prøver nye ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. juli 2023 Forfatter #2714 Del Skrevet 2. juli 2023 Daria skrev (51 minutter siden): Det er alltid en risiko involvert når man prøver nye ting... Lurer dessuten på om underbevisstheten foretok seg noe da en gjeng gamle (vinter)sko ble med på lasset til gjenbruksstasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. juli 2023 Forfatter #2715 Del Skrevet 2. juli 2023 Pengene i kassen klinger, eller snarere inn på Vipps. Der fikk jeg jammen solgt en duppeditt til som jeg hadde lagt ut på Finn. Posten tjener grovt på meg for tiden . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 4. juli 2023 #2716 Del Skrevet 4. juli 2023 Nå må ikke du bli for effektiv i den ryddinga di. Det setter oss andre i et dårlig lys…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. juli 2023 #2717 Del Skrevet 4. juli 2023 Sauen Shaun skrev (22 minutter siden): Nå må ikke du bli for effektiv i den ryddinga di. Det setter oss andre i et dårlig lys…. Signerer! Burde-listen er lang som et vondt år, trenger ikke ytterligere påminnelser, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juli 2023 Forfatter #2718 Del Skrevet 8. juli 2023 Åh, her er mye å ta av. *ser meg rundt etter flere ting som kan selges* Altså, det er ikke finansiell krise, men hvis det er noe jeg ikke bruker lenger, men som kan brukes av andre og som er noenlunde enkelt å sende så prøver jeg å selge heller enn å hive. Klær går gjerne til Fretex eller andre innsamlingsstasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 8. juli 2023 #2719 Del Skrevet 8. juli 2023 Veldig lurt å bli kvitt en del av det man ikke bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. juli 2023 Forfatter #2720 Del Skrevet 8. juli 2023 Er det noen som vil ha en sofa ? I sommer har jeg brukt så hysterisk mye penger på egne tenner, egen stol og min mors hus at jeg vurderer i halvt alvor å gjøre alvor av å bytte ut sofaen også. Som @Sauen Shaun vet etter vår sofaspeiding i fjor så er ikke det et helt nytt ønske akkurat. Sofa ville tross alt vært rimeligere enn de andre tingene, Sofaen min , selv om jeg vil velge en annen farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå