Sauen Shaun Skrevet 16. juli 2022 #2461 Del Skrevet 16. juli 2022 Krysser fingrene for at det ikke dukker opp flere kre hos deg. 🤞 Daria skrev (På 10.7.2022 den 18.30): Jeg er veldig for alle som faktisk tar kontakt og sier fra på forhånd, heller enn å nevne etterpå at de har vært i nærheten. Gamle kjente er jo stort sett stas å treffe. Veldig enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. juli 2022 Forfatter #2462 Del Skrevet 24. juli 2022 "Operasjon Sofa" er i gang. Tok meg en tur inn til storbyen for å kikke på og teste sofaer i diverse møbelbutikker. Fikk med meg venninne som moralsk støtte og medflirer. Det ble litt humring underveis når vi prøvde sofaer som aldeles ikke virket som de var laget for noe som helst praktisk bruk. Utallige sofasittinger senere (kan det i grunnen telle som knebøy??? ) så virker det som om den modellen jeg testet i en lokal butikk er "den rette" for meg. Minuset er at den er såpass lav at lille Tusle ikke kommer under og får støvsuget, men det er for så vidt status quo i forhold til eksisterende installasjon også. Ble en riktig så trivelig og nyttig dag som vi avsluttet med å "tilkalle" en 3. venninne til felles lunch. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2022 Forfatter #2463 Del Skrevet 6. august 2022 Hjelpes - ble nesten hjertestans et millisekund i går - jeg fikk purring i nettbanken på betaling av dusjkabinett. Det er, som man kan tenke seg, ikke den minste regninga i år. Jammen, jammen...jeg betalte jo med en gang jeg fikk den ?????? Og jeg så jo kontoen krympet. Siden den kom via Vipps og jeg har litt "bad feelings" når det gjelder så store regninger der så sjekket jeg historikken i nettbanken og fant den ikke. Iiiiik.... Så da var det bare å trykke "betal" igjen. Så kom hjernen seg av sjokket og jeg gikk inn på historikken i Vipps der den selvsagt lå pent og pyntelig betalt, og da jeg fant datoen så gikk det greit å finne den i nettbanken også. Betalt på dato. Det gikk heldigvis lettere å finne panikkbetalingen så jeg fikk stoppet den. Brev med diverse screenshots samt en vennlig beskjed om de kunne være så greie å sjekke systemene sine en gang til, ble fluksens avsendt til rørleggeren og så får jeg ta en telefon på mandag og sjekke direkte. Tipper det er noe feriesurr for jeg vet de sendte ut fakturaer rett før de gikk i ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2022 Forfatter #2464 Del Skrevet 6. august 2022 Husmorånden sveipet innom = vask av stuegardiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. august 2022 #2465 Del Skrevet 6. august 2022 Jeg har hørt om ånden som går, men ånden som vasker var ny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. august 2022 Forfatter #2466 Del Skrevet 6. august 2022 Daria skrev (6 timer siden): ...men ånden som vasker var ny Det er vel bortimot sant her i gården Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 18. august 2022 #2467 Del Skrevet 18. august 2022 Skulle gjerne hatt noen som vaska for meg jeg. Samme om det er hushjelp eller en ånd - bare jeg slapp å vaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. august 2022 #2468 Del Skrevet 18. august 2022 Jeg har nådd det punktet hvor jeg nesten vurderer vaskehjelp - et par timer annenhver uke ville holdt lenge i min lille leilighet. Det ville når sant skal sies hatt større effekt på samvittighet og burde-følelse enn tid og krefter, men jeg ville jo fått en renere leilighet i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. august 2022 Forfatter #2469 Del Skrevet 24. august 2022 Sauen Shaun skrev (På 18.8.2022 den 13.48): Skulle gjerne hatt noen som vaska for meg jeg. Samme om det er hushjelp eller en ånd - bare jeg slapp å vaske Det kalles robotstøvsuger med moppefunksjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2022 Forfatter #2470 Del Skrevet 17. september 2022 Mårnings Long time, no see. En urimelig andel av ferien er blitt tilbragt i bil så da blir det ikke mye PC virksomhet. Startet med halvannen uke "hjemme" hos mor - i motseting til i fjor i fred og fordragelighet. (Ikke så mye bruduljer i fjor heller annet enn en meningsmotsetning om når plen skal klippes....) . Slapp den i år - jeg klippet plen før jeg inngikk avtaler med andre og ikke på søndag formiddag . Så begynte en hjemtur som var litt snirklete selv til meg å være. Ville hilse på noen venner på vei hjem og de bor ganske spredt. Bonus hos en venninne var to særdeles søte små kattunger som bare et par uker tidligere var blitt gamle nok til å flytte fra mor. ❤️ Andre folk blir babysyke. Et øyeblikk var fristelsen stor for å la lommen være åpen lenge nok til at en pus kunne snike seg inn før jeg dro. Kunne dessverre ikke la bildøra stå på gløtt for småtassene var foreløpig for små til å slippes ut så det ville ikke virket. Pus 1 og 2 fikk dermed være uforstyrret i sitt nye hjem. De har det nok best der. Dessuten er det greit å bevare vennskapet også. Det var fremdeles langt hjem så det ble 2 overnattinger langt utenfor vanlig rute, men greit å kjøre veier jeg ikke kjører så ofte og hjem kom jeg da etterhvert. Så ble det tre dager i ro og mak hjemme før jeg ilte avgårde i konfirmasjon - også denne utenbys men ikke riktig så lang kjørevei. Hyggelig helg med slekt og venner før jeg tuslet meg hjem søndag. Nå er en ukes jobb overstått og jeg begynner å komme i gjenge igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. september 2022 #2471 Del Skrevet 17. september 2022 Ferie med lite skjermbruk høres egentlig godt ut i mine ører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2022 Forfatter #2472 Del Skrevet 17. september 2022 Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): Ferie med lite skjermbruk høres egentlig godt ut i mine ører. Litt uvant til meg å være men det var i grunnen helt greit. Jeg har forresten oppdaget noe smått genialt. Jeg klarte lytte meg gjennom en lydbok i ferien. Foretrekker egentlig å lese selv, men ville gi lydbok en sjans til og det fungerte mye bedre for meg på engelsk enn det gjorde på norsk. Sikkert fordi jeg har mindre forventninger til hvordan det skal høres ut. I kjølvannet av dette så oppdaget jeg noe smått genialt. Amazon har bøker som finnes både for Kindle og som lydbok og hvis man plusser på en lydbok på en allerede innkjøpt Kindlevariant så kan man veksle noenlunde sømløst mellom lytte og lese selv. Det blir selvsagt ikke noe jeg kommer til å gjøre til en vane, men på ferie er det greit å ha den fleksibiliteten. Måtte selvsagt teste på en ny bok etter jeg hadde lyttet ut den første som jeg bare kjøpte som lydbok. Det fungerer sånn noenlunde. Veksler greit fra Kindle til lydbok, men ikke fullt så greit motsatt vei. Mulig det hadde gått bedre med en nyere Kindle - min nærmer seg tross alt 10 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. september 2022 #2473 Del Skrevet 17. september 2022 Lydbøker sliter jeg litt med. Mister konsentrasjonen så lett da… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2022 Forfatter #2474 Del Skrevet 17. september 2022 Sauen Shaun skrev (Akkurat nå): Lydbøker sliter jeg litt med. Mister konsentrasjonen så lett da… Det er det jeg også gjør, men de fungerer tålig greit når man reiser kollektivt. Og så fungerer de VELDIG bra når gamle mor vil se "Ungkaren" uforstyrret på TV . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. september 2022 #2475 Del Skrevet 17. september 2022 Cata skrev (1 minutt siden): Det er det jeg også gjør, men de fungerer tålig greit når man reiser kollektivt. Og så fungerer de VELDIG bra når gamle mor vil se "Ungkaren" uforstyrret på TV . Er ikke du og mor samkjørte i valget av TV-underholdning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2022 Forfatter #2476 Del Skrevet 17. september 2022 Sauen Shaun skrev (5 minutter siden): Er ikke du og mor samkjørte i valget av TV-underholdning? Vi er nok ikke det, gitt. Og som gjest så prøver jeg ikke en gang å vinne "kampen om fjøla". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 17. september 2022 #2477 Del Skrevet 17. september 2022 Det handler om å velge sine kamper med omhu… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2022 Forfatter #2478 Del Skrevet 17. september 2022 Sauen Shaun skrev (3 minutter siden): Det handler om å velge sine kamper med omhu… Jah, og i det tilfellet tok jeg en "omgående bevegelse". Plugga i støydemper med lydbok og harmonien rådet i stua. Riktignok lett forstyrret når mor ville kommentere TVprogrammet overfor meg og jeg ikke hørte det pøkk på grunn av kombo støydemping og lydbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. september 2022 #2479 Del Skrevet 17. september 2022 Ungkaren må da være oppe i sesong 30 eller noe sånt nå - minst? Det er jo mange år siden jeg så på det... Lydbøker er ikke for meg, men det overrasker vel ingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 17. september 2022 Forfatter #2480 Del Skrevet 17. september 2022 Daria skrev (7 minutter siden): Ungkaren må da være oppe i sesong 30 eller noe sånt nå - minst? Det er jo mange år siden jeg så på det... Lydbøker er ikke for meg, men det overrasker vel ingen Ingen anelse, har knapt sett en Ungkaren episode i hele mitt liv - dvs jeg har vel tvangssett en og annen når jeg har vært på besøk hos mor og ikke har hatt alternativ klart. Lydbøker er ikke for meg heller, men en gang i blant kan det som sagt være praktisk oppdaget jeg nå. Min forrige lydbok som jeg "leste" for omtrent 15 år siden tok meg to år og mange tog/fly turer å komme gjennom. Ikke fordi det var noe galt med boka (kriminalroman) men fordi hun som leste den ikke leste på samme måte som jeg ville gjort "inni" så det ble slitsomt å høre på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå