Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Jeg har også tenkt litt i de baner - at dårlig vær må være tidspunktet å gå ut på. Er det sol, kan jeg jo uansett få frisk luft på balkongen. Det hadde visst krydd av folk på Sognsvann i finværet i går - alle skulle jo ut av byen og lufte seg i mindre befolkede områder... :rolleyes:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Daria skrev:

Det hadde visst krydd av folk på Sognsvann i finværet i går - alle skulle jo ut av byen og lufte seg i mindre befolkede områder... :rolleyes:

I det tilfellet så hadde det kanskje vært bedre å ta lufteturen i Oslo sentrum :klo: . 

Her er det ikke egentlig noen problem uansett for det er så små forhold at det er enkelt å holde avstand, men siden forkjølelsen min ikke vil gi seg helt så kan jeg unnvære de iltre blikkene når jeg hoster og harker og det blir unektelig mer av den slags når jeg beveger meg. Men gørra må opp og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

I det tilfellet så hadde det kanskje vært bedre å ta lufteturen i Oslo sentrum :klo: . 

Man kan jo hvertfall tenke litt på hvor og når man lar ungene herje og leke fritt. Poenget med å stenge barnehage og skole faller jo litt bort hvis alle møtes for å leke de samme stedene. Også litt fascinert på de jeg så ute i sted som syntes det å ta med ungen på kafé var en kjempeidé nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daria skrev:

Også litt fascinert på de jeg så ute i sted som syntes det å ta med ungen på kafé var en kjempeidé nå.

Kaféliv synes generelt å være en kjempeide nå, unger eller ei :klo: . Er jo bra man holder liv i kafeene, for vi vil gjerne ha dem når dette går over, men synes ikke å være super ide akkurat nå når det meste er i tilnærmet lockdown. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krydde av folk i heia her og på lørdag. Men i går var eselet på en tretimers skogstur. Da møtte han fire personer på hele turen. Så kanskje noe begynner å gå opp for folk...

Endret av Sauen Shaun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som drev med fellestrening på ballplassen oppe i veien her tidligere i dag. Men det hjelper jo lite at de har en meter avstand mellom mattene når en instruktør går fra person til person og retter på utstyr og stillinger og faktisk har fysisk kontakt med hver enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god del folk påtruffet i skogen i går ettermiddag. De aller fleste alene eller maks to (bortsett fra familier med flere barn). Men også to gjenger unge gutter (16-18 år) :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo så mye uklare beskjeder også, det er ikke så lett å vite hva man skal og bør. Byrådslederen i Oslo var jo ute og sa at det var helt uproblematisk at folk dro i marka og at de fint kunne ta t-banen dit, for "det er så lite folk på kollektivtransporten om dagen".  Og jeg som trodde det var mye av poenget og ønsket og målet - at det ikke skulle være folk der med mindre de må...?

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det mange som tror at butikken er et fristed. Full fart inn på butikken med både tre og fire barn som får løpe fritt. "Det er jo lov til å gå i butikken, selv om man er i karantene". Og en meters avstand har de ihvertfall ikke hørt om. :sukk:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Og en meters avstand har de ihvertfall ikke hørt om. :sukk:  

Noen har. Nærbutikken min har teipet opp "ventefelt" på gulvet og folk holdt seg noenlunde på plass i går i iallfall. I dag har jeg vært godt og grundig innestengt med hjemmekontor. Teknisk sett har jeg vel en luftveisinfeksjon siden jeg hoster opp gugge, er småslapp og litt tungpusta. 

Hjemmekontor fungerte forbausende bra nå når PC'n fant det for godt å samarbeide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så jeg begynner å lure på om jeg kan ha hatt korona uten å vite det selv :klo: . Hadde en prat med en venninne i dag og fikk spørsmålet: "Er du sikker på at det ikke er en av de uoppdagete koronaene du har? Jeg leste om det på nett og tenkte 'Det er jo Cata'". 

Jeg leste samme beskrivelsene selv og spesielt en slo an: "Det føles som om noen sitter på brystet mitt. " Det er nettopp følelsen jeg har hatt siste 3 dagene eller så. Kan ikke begripe hvordan jeg skulle klart å bli smittet siden jeg nesten ikke møter folk utenom jobb, men...tja... Dette her har iallfall vært noe mer enn en vanlig forkjølelse, det er helt sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får det jo ganske lett, så det er ikke utenkelig. Thorbjørn Røe Isaksen hadde trodd at det var en lett forkjølelse helt til han ble testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant nok, men igjen  - jeg omgås ikke folk annet enn kolleger, og vi sitter jo ikke klistret oppi hverandre akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner på meg at i dag må det bli en tur ut. Mistenker at turstien er full av folk, men det får så være. Selv jeg som er sofagris av rang kjenner at litt frisk luft ville være helt greit etter to uker praktisk talt innomhus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur unnagjort og det var fantastisk etter 2  uker frivillig "nestenkarantene". Tok med hengekøya og hengte meg opp i noen minutter. Skulle gjerne hengt lenger men det var vind og det blir fort kaldt i køye uten isolasjon, så jeg tok ikke sjansen på å bli gjennomkald. Denne "influkjølelsen" min har i grunnen vart lenge nok så jeg kan fint klare meg uten en oppblussing. Det var ikke tettpakket på stien men en del folk var ute, alle med smil og glimt i øyet når vi passerte hverandre - pent på hver vår side av stien. 

Og da jeg kom hjem så jeg en av naboene (som så vidt jeg vet nærmer seg 100 år med stormskritt) ute på sin daglige vandring med rullatoren: "Jeg må ha luft, og selv om jeg ikke tør gå i butikker nå, så kan jeg i det minste gå rundt husene. Men jammen gleder jeg meg til dette her er over, selv om jeg har det bra."

Jeg kan ikke annet enn like ståpåviljen. Her gir man seg ikke før man MÅ. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kommer langt med en god innstilling - og stahet :ler: 

22 timer siden, Cata skrev:

Det var ikke tettpakket på stien men en del folk var ute, alle med smil og glimt i øyet når vi passerte hverandre - pent på hver vår side av stien. 

Det er ikke alle som har skjønt det her - traff flere i går som gjerne gikk både to og tre i bredden og ikke så noen grunn til å endre på det. Selv når jeg demonstrativt trakk langt ut på siden, kunne jeg knapt passere enkelte uten fysisk kontakt. Men det er vel de samme som ikke har antenner på sånt ellers heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokker inn et par oppturer i dag: 

• Jeg puster. Dvs. jeg er klart mindre tett og tungpustet enn jeg har vært på et par uker. Virket nesten som jeg ble mirakuløst mye bedre i går kveld. 
  • Da jeg skulle gå dagens rusletur så  halte jeg optimistisk på meg en foret overtrekksbukse fra da jeg var slank. Klarte faktisk å puste i den  - samt bevege meg, og det er str. 40. Trodde faktisk jeg var verre stilt enn som så. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var jobbsøknad nr. 2 sendt inn. Den har ligget "til modning" en stund, men fant ut jeg kunne sende den som den var. Tviler på jeg er aktuell kandidat i realiteten, men det var i det minste ikke noe i utlysningen som direkte ekskluderte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der klarte jammen en paypalscammer å snike seg forbi alle elektroniske filter. Greit å ha et mentalt som aner uråd når man ser en mil lang avsenderadresse.... :regler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...