Gå til innhold

Single kvinner med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er mann 30+, uten barn, god jobb, solide verdier og ser etter drømmekvinnen som jeg kan forgude og skjemme bort. Hadde ikke tatt i en trebarnsmor med en ildtang engang.

Anonymous poster hash: 675de...7a4

Helt greit at du ikke ville vært sammen med en 3 barnsmor, men hvis du er så nedlatende og har så stort behov for å være negativ om alt du ikke liker, så kan det hende det hindrer deg i å få en ikke 3 barnsmor også.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En attraktiv mann er i øyet som ser. Men på generelt grunnlag ønsker brorparten av kvinner en snill mann med gode verdier, som selvsagt elsker sin kvinne over alt. I tillegg vil nok mange sette pris på solid inntekt og en trygg tilværelse med han. Jeg vil ikke skille mellom tingene du nevner. Man kan fint ha levd litt og fått masse erfaring uten at det har gått på bekostning av skole,jobb etc.

Har man alle de tingene du nevner pluss "livserfaring" som reising, forhold bak seg og opplevelser vil han selv i de fleste tilfeller se en kvinne som har tre barn som helt uaktuelt.

Og det vet du fordi du ER alle menn? Du vet ikke noen ting om hva alle andre ønsker seg og du kan heller ikke uttale deg på vegne av alle andre.

• Liker 1
Skrevet

Og fordi du har den automatiske tankegangen så går du glipp av mange fantastiske barnløse 37 åringer det ikke er noe galt med!

Skrev ikke at jeg ville utelukket en barnløs kar på 37. En slik 'perfekt' kjekkasmann med tilsynelatende alt på stell ville jeg derimot unngått. Han må det være noe med, siden ingen andre har kapret ham, tenker jeg.

Anonymous poster hash: 35ddc...c20

Skrevet

Jeg er mann 30+, uten barn, god jobb, solide verdier og ser etter drømmekvinnen som jeg kan forgude og skjemme bort. Hadde ikke tatt i en trebarnsmor med en ildtang engang.

Vet ikke helt om en som omtaler trebarnsmødre på den måten utstråler 'solide verdier' .... Hvorfor ikke bare si at tre barn fra før er for mye for deg?

• Liker 1
Skrevet

Du ligger langt foran de på din egen alder, tror nok det vil bli lettere for deg når du blir litt eldre. Da kan du gjerne finne jevnaldre menn som har barn fra før og er skilt osv, da er dere på samme greien.

Personlig hadde jeg hvertfall ALDRI rotet meg bort i noen med tre barn når jeg ikke har noen selv.

Anonymous poster hash: 16a3c...ee1
Skrevet

Jeg har ikke sagt noe om at utdanning og karriere er uforenelig med å etablere seg. Det var dine ord.

Mitt poeng var at ulike mennesker prioriterer ulike ting i livet, på ulike tidspunkt og at fravær av barn ikke trenger være ensbetydende med at man er et sosialt utskudd.

Hvis du mener "noe må være galt" med en kjekk og tilsynelatende normal mann på 37 fordi han ikke har barn eller har vært tidligere etablert, tenker du da det samme om den andre gangs fraskilte mannen på 37 som har 3 barn med 2-3 ulike damer?

Det blir umulig å diskutere med deg om du ikke står for dine tidligere innlegg. Jeg kan kun forholde meg til det du skriver, ikke det du tenker, eller det du i ettertid ser at du egentlig burde skrevet.

• Liker 1
Skrevet

Skrev ikke at jeg ville utelukket en barnløs kar på 37. En slik 'perfekt' kjekkasmann med tilsynelatende alt på stell ville jeg derimot unngått. Han må det være noe med, siden ingen andre har kapret ham, tenker jeg.

Hva med at han ikke har funnet den rette for seg???

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det blir umulig å diskutere med deg om du ikke står for dine tidligere innlegg. Jeg kan kun forholde meg til det du skriver, ikke det du tenker, eller det du i ettertid ser at du egentlig burde skrevet.

Det var du selv som feilsiterte meg da du skrev "ikke forenelig".

Jeg har ikke skrevet et eneste sted i mine innlegg at utdanning og karriere ikke er forenelig med å etablere seg. Det jeg vil fram til er at mennesker velger ulikt, og at dette kan forklare hvorfor enkelte etablerer seg senere enn andre. Det trenger ikke være noe unnskyldning eller bortforklaring for noe som helst.

Forøvrig synes jeg at fordommer mot uetablerte menn på 37 i bunn og grunn skyldes akkurat samme type holdninger som gjør at enkelte avskriver TS med en gang det kommer frem at hun har barn.

Men det blir jo til det beste både for den uetablerte mannen på 37 og den single moren,å slippe å ha noe med slike mennesker å gjøre.

Endret av Sandie
  • Liker 2
Skrevet

Det var du selv som feilsiterte meg da du skrev "ikke forenelig".

Jeg har ikke skrevet et eneste sted i mine innlegg at utdanning og karriere ikke er forenelig med å etablere seg. Det jeg vil fram til er at mennesker velger ulikt, og at dette kan forklare hvorfor enkelte etablerer seg senere enn andre. Det trenger ikke være noe unnskyldning eller bortforklaring for noe som helst.

Forøvrig synes jeg at fordommer mot uetablerte menn på 37 i bunn og grunn skyldes akkurat samme type holdninger som gjør at enkelte avskriver TS med en gang det kommer frem at hun har barn.

Men det blir jo til det beste både for den uetablerte mannen på 37 og den single moren,å slippe å ha noe med slike mennesker å gjøre.

Ja, de kan jo slå seg sammen :-)

Skrevet

Jeg er selv på alder med TS, jeg har ingen barn og jeg er enslig. For å svare på spørsmålet hennes, i lys av mine egne, personlige erfaringer, opplever jeg at det kan slå ut i begge retninger om kvinnen har barn fra tidligere forhold.

Jeg synes altså ikke at enslige kvinner med barn er mindre attraktive, tvert i mot opplever jeg at det bringer frem kvaliteter i deres personlighet som kvinner uten barn ikke har. Jeg har skjønt på noen av mine venner at de er enige med meg og har gjort de samme erfaringene.

Kvinner med barn er imidlertid veldig stedbundne og de kan ikke flytte eller reise noe sted, i motsetning til meg selv. De må strukturere dagene siden anderledes enn meg, jeg kan jobbe så mye overtid jeg orker, for jeg har ingen å komme hjem til. Det er også dette litt trekantede samlivet du trer inn i hvor du må forholde deg til barnefar. Jeg kan godt se at jeg kunne opplevd barnefar som "en nisse på lasset" dersom han var veldig ulik meg selv.

Skrevet

Hva med at han ikke har funnet den rette for seg???

Måtte vært om han var pinsevenn eller noe det da. Isåfall ville vi nok gjensidig utelukket hverandre.

Tror du misforstår meg med vilje nå. Så dette blir litt uinteressant.

Skrevet
Nettinett, ja klart at det finnes single menn som ville akseptert TS sin situasjon. Det finnes alltid noen, men TS spør om det reduserer hennes sjanser til å finne en ny partner. For å svare kort, så ja, jeg tror det reduserer hennes sjanser. Er hun dømt til et liv i ensomhet for alltid? Selvfølgelig ikke. Men målt opp mot en singel, barnløs kvinne på 32 så er nok oddsene dårligere, det tror jeg ikke det kan herske noe tvil om.
Så må man holde tungen bent i munnen og vite hva man diskuterer. Snakker vi om sexmarkedet så har det nok ingenting å si (annet enn at hun ikke har like mye fritid som single). Snakker vi om mulighetene til å finne en ny, fast partner endrer bildet seg mye. Jeg tror det er mest sannsynlig å treffe en mann som selv har barn enn å møte en barnløs mann.
Selv er jeg barnløs rundt TS alder. For min del handler det om at jeg ikke er i samme livssituasjon som henne. Det handler ikke om å være kravstor eller velge på øverste hylle. En kvinne med 3 barn er uaktuell for meg og det tror jeg er tilfellet for mange barnløse menn. Jeg vil gjerne ha barn en gang selv og aller helst med en som er i samme livssituasjon som meg selv. En kvinne med 3 barn vil gjerne ikke ha 1 eller 2 barn til og det må jeg ta med i beregningen. Så kan du få kalle meg en Negodille fordi jeg ønsker å forme livet mitt slik jeg vil.
  • Liker 3
Skrevet

Jeg er mann med et barn med en kvinne som bare skulle ha barnet, ikke meg. Det er så vondt at ting er sånn at jeg aldri tør møte noen med barn igjen. Når sant skal sies tenker jeg at hvorfor skal jeg lokke dem inn i et forhold med meg, når de kan i stedet dine noen som ikke har masse bagasje på slep? De fortjener bedre, og de vet det selv også.

Man må bare svelge familiedrømmen og innse at man ikke er særlig mye verdt i dagens samfunn når man har barn.

Anonymous poster hash: e48e1...985

Jeg har en kompis som er 32 (like gammel som meg) som har et barn på snart ti. Ikke planlagt, men han er mer på date enn noen av de andre single kompisene mine. Virker som mange damer liker menn med barn, det gjør vel at de virker som omsorgspersoner eller noe.

Personlig ser jeg meg nok om etter menn uten barn, men det er fordi jeg ikke har det selv og det virker vel heftig å hoppe inn i. Men de fleste andre på min alder har jo barn etter hvert.

Anonymous poster hash: a98d8...ddc

Skrevet

Jeg er en singel kvinne som har et langt, fast forhold bak meg som resulterte i tre herlige barn. Barnefar og jeg har et godt vennskapelig forhold, men det vil aldri bli noe mer.

Jeg tenker på fremtiden og innrømmer at jeg føler meg steingammel, og utdatert på "markedet", selv om jeg bare er 32 og ellers er frisk og i god form.

Noen andre mødre som vil dele sine erfaringer?

Jeg er så redd for å bli avvist fordi jeg har barn. Er jeg veldig mye mindre attraktiv på markedet som mamma?

Anonymous poster hash: 702cc...ae1

Å tenke på fremtiden etter å ha gått ut av ett langt fast forhold er vel ganske normalt. Gjorde det selv husker jeg. Hba vil fremtiden bringe, vil jeg noen gang treffe ei dame igjen, jeg har barn, vil det være en hindring? osv. Jeg tillater meg å svare selv om jeg er mann og på din alder (33) og har gjort meg noen tanker om dette.

For min egen del så har jeg aldri opplevd det å ha barn som noe negativt i møte med det andre kjønn. Dette gjelder både kvinner med og uten barn. Når det kommer til meg selv så er kvinner med barn ingen hindring. Du tenker kanskje at jeg sier dette fordi jeg har barn allerede, men det var noe jeg tenkte også før jeg fikk barn. Det kan godt være at det setter noen begrensninger i forhold til at det finnes menn som ikke ønsker å date kvinner med barn, eller hos menn som har barn og som kunne tenke seg flere. En kvinne med 3 barn tenker noen automatisk om at hun ikke vil ha flere barn. Men det gjelder jo bare hos noen. Det finnes flust av menn som ikke bryr seg om du har barn eller ikke, som er glade i barn men ikke har det selv osv. Å føle seg stengammel og utdatert på markede er bare tull for å si det rett ut. Du er bare som du selv sier 32. Det betyr at du fremdeles er attraktiv på markedet, selv med barn. Det finnes mange flotte menn der ute, ansvarlige menn, morsomme menn, som helt sikkert ønsker å treffe ei dame som deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår at dette er sårt for deg, og at det er derfor du tolket innlegget mitt så negativt, men du er på viddene med tolkningen din. Holdningen din er avgjørende for om du er noe å samle på eller ikke. Kravene dine er avgjørende for hvor lang tid det vil ta før du finner den rette for deg, og om du eventuelt vil måtte ta til takke med eller ikke.

Sårt og sårt. Ikke for meg, men jeg vet om andre.

Men det var greit å (for noen andre som ikke har min uslitelige optimisme, sjøltrygghet og usårbarhet :tunge1: ) få ryddet opp i. Og fordi jeg innerst inne trodde tolkningen var feil (du virker ellers alt for oppegående) "håpte" jeg tolkninga var gal. Så er vi enige.

Ja, ikke sant. Jeg vil mene at de per definisjon mest attraktive mennene i slutten av trettiåra, er de som er godt etablert med kone/samboer og barn. Altså de som ikke lenger er på markedet.

En barnløs 'perfekt' kar på 37, ville jeg nok vært skeptisk til. 'Noe' må det jo være, siden han ikke er etablert.

Og fordi du har den automatiske tankegangen så går du glipp av mange fantastiske barnløse 37 åringer det ikke er noe galt med!

Spot on, Nettinettet!

Anonym her sier faktisk at den eneste måten å få seg en bra mann på, er å stjele han. (Er det nå en bra mann hvis han lar seg stjele?) Det minner om noe jeg høret på gymnaset, venninner til venninne: "HVA?!? HAN? herregud, han er jo 19 år og ukysset, det er jo ingen som vil ha han da vel?!?" Kåm Ån! Voksne kviner må da ha lagt det der av seg og tiltro seg å kunne gjøre seg opp ei mening om en mann på selvstendig grunnlag? - Eller for å si det med en tenåringsvits: Gutter er som doer, opptatt eller fulle av dritt.

Det kan være uhorvelig mange grunner til at en mann er 37 - 40 år og ikke har barn. Han kan ha ofret barna på en tidligere kjærestes karrieres alter, han kan ha oppholdt seg i utlandet på bistandsarbeid eller som misjonær i et tiår, han kan ha vært freelance hemmelig agent... Du vet aldri. Det er ikke sikkert han har sittet 15 år i fengsel eller bare er en tafatt fyr uten potens.

Skrevet

Hva skal det være i veien med ham? Jeg skjønner ikke dette voldsomme behovet for å forhåndsdømme noen du ikke engang gidder å bli kjent med og som du ikke kjenner historien til. MAn trenger ikke være et dømt psykiatritilfelle fordi man ikke har forholdsjeger.

Anonymous poster hash: f45f0...ca3

• Liker 2
Skrevet

Spot on, Nettinettet!

Anonym her sier faktisk at den eneste måten å få seg en bra mann på, er å stjele han. (Er det nå en bra mann hvis han lar seg stjele?) Det minner om noe jeg høret på gymnaset, venninner til venninne: "HVA?!? HAN? herregud, han er jo 19 år og ukysset, det er jo ingen som vil ha han da vel?!?" Kåm Ån! Voksne kviner må da ha lagt det der av seg og tiltro seg å kunne gjøre seg opp ei mening om en mann på selvstendig grunnlag? - Eller for å si det med en tenåringsvits: Gutter er som doer, opptatt eller fulle av dritt.

.

Alvorlig talt. Det jeg skrev, var at de mest attraktive mennene nok er de som alt er etablert og derfor ikke på markedet. Med andre ord: ikke tilgjengelige. Jeg oppfordret overhodet ingen til å stjele disse mennene.

Skrevet

Å tenke på fremtiden etter å ha gått ut av ett langt fast forhold er vel ganske normalt. Gjorde det selv husker jeg. Hba vil fremtiden bringe, vil jeg noen gang treffe ei dame igjen, jeg har barn, vil det være en hindring? osv. Jeg tillater meg å svare selv om jeg er mann og på din alder (33) og har gjort meg noen tanker om dette.

For min egen del så har jeg aldri opplevd det å ha barn som noe negativt i møte med det andre kjønn. Dette gjelder både kvinner med og uten barn. Når det kommer til meg selv så er kvinner med barn ingen hindring. Du tenker kanskje at jeg sier dette fordi jeg har barn allerede, men det var noe jeg tenkte også før jeg fikk barn. Det kan godt være at det setter noen begrensninger i forhold til at det finnes menn som ikke ønsker å date kvinner med barn, eller hos menn som har barn og som kunne tenke seg flere. En kvinne med 3 barn tenker noen automatisk om at hun ikke vil ha flere barn. Men det gjelder jo bare hos noen. Det finnes flust av menn som ikke bryr seg om du har barn eller ikke, som er glade i barn men ikke har det selv osv. Å føle seg stengammel og utdatert på markede er bare tull for å si det rett ut. Du er bare som du selv sier 32. Det betyr at du fremdeles er attraktiv på markedet, selv med barn. Det finnes mange flotte menn der ute, ansvarlige menn, morsomme menn, som helt sikkert ønsker å treffe ei dame som deg!

😊😊😊

Dette innlegget gjorde meg spesielt glad.

Takk til dere alle som svarer!

Klem Hi

Anonymous poster hash: 702cc...ae1

Skrevet

Måtte vært om han var pinsevenn eller noe det da. Isåfall ville vi nok gjensidig utelukket hverandre.

Tror du misforstår meg med vilje nå. Så dette blir litt uinteressant.

Tror ikke jeg misforstår noe som helst. Stå for meningene dine heller!

Alvorlig talt. Det jeg skrev, var at de mest attraktive mennene nok er de som alt er etablert og derfor ikke på markedet. Med andre ord: ikke tilgjengelige. Jeg oppfordret overhodet ingen til å stjele disse mennene.

Og her beviser du jo nok en gang det jeg sier! Du forteller altså ALLE single menn at de ikke er av de mest attaktive, fordi da ville de vært opptatt!

Mitt råd til deg er at du revurderer tankene dine om single mennesker.

Skrevet

Men når man er veldig pen har man som regel alltid flere valgmuligheter. Dette gjelder både kvinner og menn.

Da tar man ikke til takke med den første som vil etablere seg, hvis man ikke føler det er rett person og rett tidspunkt.

Anonymous poster hash: 91e8b...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...