AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #41 Skrevet 2. oktober 2014 Hvis du 'ofte' får høre dette av ulike menn, må det være noe annet som er 'galt' med deg da, enn at du har barn? Siden det aldri klaffer, mener jeg.Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Hvordan det? Jeg har ,som tidligere nevnt ikke barn selv. Anonymous poster hash: 91e8b...a92
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #42 Skrevet 2. oktober 2014 Hvordan det? Jeg har ,som tidligere nevnt ikke barn selv.Anonymous poster hash: 91e8b...a92 Mente, siden du er så pen og ikke har barn, hvorfor velger de deg ikke likevel?Anonymous poster hash: 35ddc...c20 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #43 Skrevet 2. oktober 2014 Mente, siden du er så pen og ikke har barn, hvorfor velger de deg ikke likevel?Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Det har i de fleste tilfellene vært jeg som ikke har valgt dem. Anonymous poster hash: 91e8b...a92
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #44 Skrevet 2. oktober 2014 Det har i de fleste tilfellene vært jeg som ikke har valgt dem. Anonymous poster hash: 91e8b...a92 Så de er altså ikke nødvendigvis kvalitetsmenn disse som ikke liker kvinner med barn da :-)Anonymous poster hash: 35ddc...c20 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #45 Skrevet 2. oktober 2014 Så de er altså ikke nødvendigvis kvalitetsmenn disse som ikke liker kvinner med barn da :-)Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Det vet jeg ikke nok om. Det kan godt være de fungerer bra i et forhold med den rette personen, men for meg er slike menn ofte alt for storforlangende generelt sett. Det er ikke bare krav til barnløshet de har, men også høye krav til utseende,utdanning/jobb og andre ting. Selv om jeg har alt dette på plass er det for meg ofte en turn-off med slike menn, og noen av dem har ikke innsett egen markedsverdi. De er langt i fra så attraktive at de kan velge fra øverste hylle. Anonymous poster hash: 91e8b...a92
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #46 Skrevet 2. oktober 2014 Det vet jeg ikke nok om. Det kan godt være de fungerer bra i et forhold med den rette personen, men for meg er slike menn ofte alt for storforlangende generelt sett. Det er ikke bare krav til barnløshet de har, men også høye krav til utseende,utdanning/jobb og andre ting. Selv om jeg har alt dette på plass er det for meg ofte en turn-off med slike menn, og noen av dem har ikke innsett egen markedsverdi. De er langt i fra så attraktive at de kan velge fra øverste hylle. Anonymous poster hash: 91e8b...a92 Hva er egentlig øverste hylle? Jeg strittet lenge i mot dette rangerings-opplegget som samfunnet preges av og tenkte jeg skulle gi alle en sjanse, uansett om det var noen tiltrekning der eller ikke. Har innsett at siden ingen andre tenker sånn så skaper det bare falske forventninger hos den/de andre, og masse vonde følelser. Så hvilket annet valg har man egentlig enn å sikte "høyt nok" til at man faktisk også setter denne personen høyt nok til å virkelig ville satse? Anonymous poster hash: e48e1...985
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #47 Skrevet 2. oktober 2014 Hva er egentlig øverste hylle? Jeg strittet lenge i mot dette rangerings-opplegget som samfunnet preges av og tenkte jeg skulle gi alle en sjanse, uansett om det var noen tiltrekning der eller ikke. Har innsett at siden ingen andre tenker sånn så skaper det bare falske forventninger hos den/de andre, og masse vonde følelser. Så hvilket annet valg har man egentlig enn å sikte "høyt nok" til at man faktisk også setter denne personen høyt nok til å virkelig ville satse? Anonymous poster hash: e48e1...985 Tenker først og fremst på utseende. Menn i 30-årene som er blitt single igjen blir ofte opptatt av at de denne gangen skal gjøre det mye bedre enn forrige gang. Dette er for mange ikke mulig, da de utseendemessig har tapt seg og ikke innehar de personlige egenskapene som gjør dem attraktive som partere. Men uansett er det kun 9- og 10-ere på utseendeskalaen som blir vurdert. Anonymous poster hash: 91e8b...a92
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2014 #48 Skrevet 2. oktober 2014 En usikker mann som uansett ikke ville vært bra for henne ja. Så det er bra de sorterer seg ut på egenhånd Ikke hør på alle de negodillene i denne tråden. At du har 3 barn med en mann du samarbeider bra med er et pluss for mange, og ikke noe som vil hindre deg i å finne en flott og attraktiv mann. Hadde du hatt 3 barn med 3 forskjellige som inkluderte masse drama og haugevis av forhold i tillegg SÅ hadde det nok ikke vært så bra. Men også de som har det slik kan finne en attraktiv og flott mann hvis de rydder opp i livet sitt og seg selv. ( bare for å ha sagt det) Ikke bekymre deg. Du kommer til å finne en flott mann når du er klar for det Negodille. Fy flate for et bra uttrykk. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #49 Skrevet 2. oktober 2014 Det vet jeg ikke nok om. Det kan godt være de fungerer bra i et forhold med den rette personen, men for meg er slike menn ofte alt for storforlangende generelt sett. Det er ikke bare krav til barnløshet de har, men også høye krav til utseende,utdanning/jobb og andre ting. Selv om jeg har alt dette på plass er det for meg ofte en turn-off med slike menn, og noen av dem har ikke innsett egen markedsverdi. De er langt i fra så attraktive at de kan velge fra øverste hylle.Anonymous poster hash: 91e8b...a92 Ja, ikke sant. Jeg vil mene at de per definisjon mest attraktive mennene i slutten av trettiåra, er de som er godt etablert med kone/samboer og barn. Altså de som ikke lenger er på markedet. En barnløs 'perfekt' kar på 37, ville jeg nok vært skeptisk til. 'Noe' må det jo være, siden han ikke er etablert.Anonymous poster hash: 35ddc...c20
Sandie Skrevet 2. oktober 2014 #50 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Ja, ikke sant. Jeg vil mene at de per definisjon mest attraktive mennene i slutten av trettiåra, er de som er godt etablert med kone/samboer og barn. Altså de som ikke lenger er på markedet. En barnløs 'perfekt' kar på 37, ville jeg nok vært skeptisk til. 'Noe' må det jo være, siden han ikke er etablert.Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Dette er jo en ganske fordømmende innstillig å ha til andre mennesker. Jeg kjenner en del menn (og kvinner) i alderen 35+ som ikke har barn eller lange forhold bak seg.Felles for de fleste er at de har prioritert lang utdanning og karriere.Det er ingenting galt med dem.Folk velger bare ulikt og har prioritert ulike ting til ulike tider. Det samme gjelder meg selv.Jeg er 35 og har ingen barn.Det finnes sikkert de som mener som deg,at det må være noe galt med meg også. Endret 2. oktober 2014 av Sandie
draug 75 Skrevet 2. oktober 2014 #51 Skrevet 2. oktober 2014 Noen avviser konsekvent damer med barn. Men jeg har lurt på, og dette kan kanskje noen menn svare på: Er det noen forskjell om hun har ett, to eller tre barn? Er det slik at jo færre jo bedre (om hun først har barn), eller er det slik at antallet ikke teller?Anonymous poster hash: 35ddc...c20 For oss som ikke har barn, jeg ser ut fra meg selv: At antallet teller, det må du regne med. En mann som ikke ønsker seg barn og familieliv i det hele tatt, vil nok uansett "avvise" kvinner med barn. For min del - jeg har ikke barn sjøl men har ikke helt gitt opp tanken - er det slik at ei som har ett barn fortoner seg som et bedre valg enn ei som har tre. Ei som har to eller tre og som er "ferdig" med å få barn ville jeg nok neppe anse som aktuell. -Dette er jo fordi jeg gjerne vil ha mine barn. Ikke forstår jeg at dette skal være noe problem heller, fordi jeg stadig får bekreftet at single mødre egentlig ikke er interessert i menn uten barn. Ja fordi han ikke har barn fra før selv, og tror han kan velge og vrake og finne ei som har alt han ønsker seg, og som ikke har barn fra før. Kanskje er han heldig og så attraktiv at han klarer det. Eventuelt blir han sammen med ei på 27 som enda ikke har etablert seg. Men, på samme måte som det finnes mange 37 åringer uten barn som ønsker en partner uten barn eller med kun en unge (og som vil ha fler) så finnes det også 37 åringer med barn som kun ønsker seg damer med barn (fordi de vet hvordan livet med unger er) Nettopp derfor blir jeg irritert når folk buser inn her med negativiteten sin og forteller et menneske at pga livet hun har levd, så er hun mindre attraktiv enn andre. Fordi det faktisk ikke er sant. I noens øyne er hun mindre attraktiv, i andres mer attraktiv. Om det er å velge og vrake eller ikke, så er det for eksempel mitt liv. Og sjøl om en mann er i slutten av trettiårene og singel, så trenger ikke det å bety at han skal gi opp alt håp og oppdra andres barn og gi opp håpet om sine egne. For min egen del så blir jeg da heller aleine. Du er farlig nært å skyte deg sjøl i foten nå når du på den ene siden slenger med leppa om han som tror han kan... og på den andre siden snakker om negativiteten... osv. Jeg håper tolkninga er misforstått: barnløse menn i slutten av tredveårene er ikke noe å samle på. 2
Nettinettet Skrevet 2. oktober 2014 #52 Skrevet 2. oktober 2014 Om det er å velge og vrake eller ikke, så er det for eksempel mitt liv. Og sjøl om en mann er i slutten av trettiårene og singel, så trenger ikke det å bety at han skal gi opp alt håp og oppdra andres barn og gi opp håpet om sine egne. For min egen del så blir jeg da heller aleine. Du er farlig nært å skyte deg sjøl i foten nå når du på den ene siden slenger med leppa om han som tror han kan... og på den andre siden snakker om negativiteten... osv. Jeg håper tolkninga er misforstått: barnløse menn i slutten av tredveårene er ikke noe å samle på. Jeg forstår at dette er sårt for deg, og at det er derfor du tolket innlegget mitt så negativt, men du er på viddene med tolkningen din. Holdningen din er avgjørende for om du er noe å samle på eller ikke. Kravene dine er avgjørende for hvor lang tid det vil ta før du finner den rette for deg, og om du eventuelt vil måtte ta til takke med eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #53 Skrevet 2. oktober 2014 Dette er jo en ganske fordømmende innstillig å ha til andre mennesker. Jeg kjenner en del menn (og kvinner) i alderen 35+ som ikke har barn eller lange forhold bak seg.Felles for de fleste er at de har prioritert lang utdanning og karriere.Det er ingenting galt med dem.Folk velger bare ulikt og har prioritert ulike ting til ulike tider. Det samme gjelder meg selv.Jeg er 35 og har ingen barn.Det finnes sikkert de som mener som deg,at det må være noe galt med meg også. Litt usikker på hvilke utdanninger du mener ikke er forenlige med å være i - eller å ha vært i - lange forhold i en alder av 35+. Det samme med karrierer. En rekker fint både bachelor, master og ph.d også før fylte 30 -- så barn med en slik utdannelse før fylte 35 er fullstendig oppnåelig. Flere av mine venninner på 33 har både ett og to barn og mann og doktorgrad. Selv har jeg kun master, men har også skaffet meg mann og to barn + en ganske god jobb. Så akkurat det du skriver der, blir kun unnskyldninger. Men: Jeg er enig i at det sikkert finnes endel flotte folk som er single og 35+ Anonymous poster hash: 35ddc...c20
Sandie Skrevet 2. oktober 2014 #54 Skrevet 2. oktober 2014 Litt usikker på hvilke utdanninger du mener ikke er forenlige med å være i - eller å ha vært i - lange forhold i en alder av 35+. Det samme med karrierer. En rekker fint både bachelor, master og ph.d også før fylte 30 -- så barn med en slik utdannelse før fylte 35 er fullstendig oppnåelig. Flere av mine venninner på 33 har både ett og to barn og mann og doktorgrad. Selv har jeg kun master, men har også skaffet meg mann og to barn + en ganske god jobb.Så akkurat det du skriver der, blir kun unnskyldninger. Men: Jeg er enig i at det sikkert finnes endel flotte folk som er single og 35+Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Unnskyldninger for hva da? Trenger man ha en unnskyldning dersom man er over en viss alder og ikke har etablert seg, for å overbevise enkelte om at man er normal? -Ikke alle er heldige og møter den rette tidlig,dvs.i tenårene eller ila.20-årene. -Ikke alle gjør unna utdannelse,karriereklatring og selvrealisering i løpet av 20-årene. -Ikke alle ønsker seg egne barn. -Ikke alle ønsker å etablere seg i 20-årene. Folk lever ulike liv, og takk og pris for det. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #55 Skrevet 2. oktober 2014 Unnskyldninger for hva da? Trenger man ha en unnskyldning dersom man er over en viss alder og ikke har etablert seg, for å overbevise enkelte om at man er normal? -Ikke alle er heldige og møter den rette tidlig,dvs.i tenårene eller ila.20-årene. -Ikke alle gjør unna utdannelse,karriereklatring og selvrealisering i løpet av 20-årene. -Ikke alle ønsker seg egne barn. -Ikke alle ønsker å etablere seg i 20-årene. Folk lever ulike liv, og takk og pris for det. Nå var det du som viste konkret til utdanning og karriere for å forklare hvorfor mange folk på 35+ ikke har barn/forhold. Jeg svarte på dette. Muligens feil å kalle det unnskyldninger. La oss heller kalle det bortforklaringer. Anonymous poster hash: 35ddc...c20
Sandie Skrevet 2. oktober 2014 #56 Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Nå var det du som viste konkret til utdanning og karriere for å forklare hvorfor mange folk på 35+ ikke har barn/forhold. Jeg svarte på dette. Muligens feil å kalle det unnskyldninger. La oss heller kalle det bortforklaringer.Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Jeg har ikke sagt noe om at utdanning og karriere er uforenelig med å etablere seg. Det var dine ord. Mitt poeng var at ulike mennesker prioriterer ulike ting i livet, på ulike tidspunkt og at fravær av barn ikke trenger være ensbetydende med at man er et sosialt utskudd. Hvis du mener "noe må være galt" med en kjekk og tilsynelatende normal mann på 37 fordi han ikke har barn eller har vært tidligere etablert, tenker du da det samme om den andre gangs fraskilte mannen på 37 som har 3 barn med 2-3 ulike damer? Endret 2. oktober 2014 av Sandie 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #57 Skrevet 2. oktober 2014 Ja, ikke sant. Jeg vil mene at de per definisjon mest attraktive mennene i slutten av trettiåra, er de som er godt etablert med kone/samboer og barn. Altså de som ikke lenger er på markedet. En barnløs 'perfekt' kar på 37, ville jeg nok vært skeptisk til. 'Noe' må det jo være, siden han ikke er etablert.Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Min svoger var 37-38 da han ble sammen med min søster. Det var absolutt ingenting galt med han. Nå har de vært sammen/gift i snart 20 år. Anonymous poster hash: 0103f...d85
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #58 Skrevet 2. oktober 2014 Det kommer helt ann på hva du legge i en attraktiv mann det. Er en attraktiv mann en mann uten noe form for livserfaring utenom skole, jobb, normale fritidsaktivieter, eller er en attraktiv mann en mann som har levd litt og erfart mye i livet sitt? Hvem bestemmer hva som er en attraktiv mann? Du? Jeg? Media? En attraktiv mann er i øyet som ser. Men på generelt grunnlag ønsker brorparten av kvinner en snill mann med gode verdier, som selvsagt elsker sin kvinne over alt. I tillegg vil nok mange sette pris på solid inntekt og en trygg tilværelse med han. Jeg vil ikke skille mellom tingene du nevner. Man kan fint ha levd litt og fått masse erfaring uten at det har gått på bekostning av skole,jobb etc. Har man alle de tingene du nevner pluss "livserfaring" som reising, forhold bak seg og opplevelser vil han selv i de fleste tilfeller se en kvinne som har tre barn som helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 675de...7a4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2014 #59 Skrevet 2. oktober 2014 Jeg er mann 30+, uten barn, god jobb, solide verdier og ser etter drømmekvinnen som jeg kan forgude og skjemme bort. Hadde ikke tatt i en trebarnsmor med en ildtang engang. Anonymous poster hash: 675de...7a4
Nettinettet Skrevet 2. oktober 2014 #60 Skrevet 2. oktober 2014 En barnløs 'perfekt' kar på 37, ville jeg nok vært skeptisk til. 'Noe' må det jo være, siden han ikke er etablert.Anonymous poster hash: 35ddc...c20 Og fordi du har den automatiske tankegangen så går du glipp av mange fantastiske barnløse 37 åringer det ikke er noe galt med! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå