AnonymBruker Skrevet 4. mai 2019 #381 Del Skrevet 4. mai 2019 Ken Ivo Anonymkode: be7f0...f87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #382 Del Skrevet 14. august 2019 Emmeline og Konstantin Anonymkode: 11900...95d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #383 Del Skrevet 14. august 2019 Dag, fordi det sureste mennesket jeg har møtt heter det. Hadde fått negative assosiasjoner hver gang jeg sa navnet til ungen. Ellers er det mange av disse moderne navnene nevnt i denne tråden jeg heller ikke ville valgt, men Dag er og blir på første plass. Anonymkode: 825be...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #384 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg heter Stine og liker ikke navnet mitt. Absolutt alle jeg kjenner som heter Stine har vært noen bitchy kjerringer. Anser ikke meg selv som ei bitchy kjerring, tvert i mot, men jeg klandrer ingen som dømmer meg ut i fra navnet mitt og tidenes resting bitch-face Ellers liker jeg ikke hjemmesnekra navn og helt på trynet-stavelser. Liker best tradisjonelle navn, spesielt gammelnorske/norrøne navn. Mange norrøne navn som ikke klinger så fint, men jeg har gitt datteren min et norrønt navn og alle komplimenterer oss/henne for det I vår bygd har det tydeligvis vært populært å dele opp navnene slik at fornavnet er gammelt/tradisjonelt, med et fancy og nymotens mellomnavn. Tor Nicolai, Odin Elander, Edvin Alexander osv. For meg høres det mest ut som "her har ikke mamma og pappa blitt enig"-navn. Anonymkode: 69e71...6e0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #385 Del Skrevet 14. august 2019 Elise og sånne kjedelige budeinavn. Anonymkode: a0c25...12a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #386 Del Skrevet 14. august 2019 Julian Filip Preben Matheo Lykke Emma Anonymkode: d2dc9...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #387 Del Skrevet 14. august 2019 Torjus 🤢 Anonymkode: 72e87...37e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #388 Del Skrevet 14. august 2019 Maximilian,emilian,leander,Nathaniel, chrisander stort sett alle jentenavn som slutter på A/E Anonymkode: 27250...90e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #389 Del Skrevet 14. august 2019 Kurt Kåre Johnny Alfred Roy Peik Bob Kåre Anonymkode: fb188...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #390 Del Skrevet 14. august 2019 William Frida Gunnhild Anonymkode: fb188...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 14. august 2019 #391 Del Skrevet 14. august 2019 Geirhild. Say no more! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkremen Skrevet 14. august 2019 #392 Del Skrevet 14. august 2019 Ronny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #393 Del Skrevet 14. august 2019 Lisbeth 😖 Linn Thoril Kari Elisabeth Anonymkode: 2f3c7...5c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #394 Del Skrevet 14. august 2019 Navnet må bestå "statsminister"-testen/voksent menneske -testen. Og ikke være for belastet (som Roy/Ronny). Kan man se for seg navnet som noe en statsminister kunne hatt? "Hei jeg heter Oleah Isadorah, Norges statsminister". Eller Sophia Cassanora, høyesterettsdommer. Kan man se for seg navnet på et voksent menneske? "Hei jeg heter Thèo Leander, og er leder for skiklubben i byen". Eller Mio Enilian, hjertekirurgen. Anonymkode: 1d72f...b2b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #395 Del Skrevet 14. august 2019 Mange gamle navn har kommet på moten/ blitt tatt i bruk igjen, men heldigvis ikke alle.... Her er noen navn jeg ikke ville valgt: Gunnhild, Magnhild, Borghild, Gerd/ Gerda og Bertha. Tollef, Ansgar, og Gudleik. Av litt nyere navn synes jeg Dag og Bror er rare navnevalg Anonymkode: b8c1f...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #396 Del Skrevet 14. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Navnet må bestå "statsminister"-testen/voksent menneske -testen. Og ikke være for belastet (som Roy/Ronny). Kan man se for seg navnet som noe en statsminister kunne hatt? "Hei jeg heter Oleah Isadorah, Norges statsminister". Eller Sophia Cassanora, høyesterettsdommer. Kan man se for seg navnet på et voksent menneske? "Hei jeg heter Thèo Leander, og er leder for skiklubben i byen". Eller Mio Enilian, hjertekirurgen. Anonymkode: 1d72f...b2b Kirurgen som opererte barnet mitt sist het Jesus Maria og en spansk etternavn og bad oss kalle han Jøje. ØNH Dr Med Jøje. Operasjonen gikk fint, den. Anonymkode: 62c97...4ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #397 Del Skrevet 14. august 2019 Skjalg Hårek Sigmund Gjermund Remi Gard Torv og norrøne jotnenavn. Anonymkode: 69979...fa4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Lioness Skrevet 14. august 2019 #398 Del Skrevet 14. august 2019 Ei venninne kalte gutten sin Reinhart. Verdens skjønneste gutt, men navnet.. 😩 Ellers er jeg verken fan av veldig gamledagse navn eller nymotens navn. Blir ingen Bergliot, Torbjørn, Lea eller Matheo her i gården 😬 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #399 Del Skrevet 14. august 2019 Ronny Harry Odd Hitler Matheo Liam Vidkun +++++++++++++++++++++++++++++++++++ Anonymkode: bd211...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2019 #400 Del Skrevet 14. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Navnet må bestå "statsminister"-testen/voksent menneske -testen. Og ikke være for belastet (som Roy/Ronny). Kan man se for seg navnet som noe en statsminister kunne hatt? "Hei jeg heter Oleah Isadorah, Norges statsminister". Eller Sophia Cassanora, høyesterettsdommer. Kan man se for seg navnet på et voksent menneske? "Hei jeg heter Thèo Leander, og er leder for skiklubben i byen". Eller Mio Enilian, hjertekirurgen. Anonymkode: 1d72f...b2b Forstår hvorfor du føler det ikke er «riktige» navn for en høyprofilert person, men tar du en titt på klasselister på barneskoler nå i landet er det sannsynlig at vi kan få en statsminister med slike navn om 30-40 år. Vi kan ikke dømme Martinius’ og Emilians kvaliteter og evner allerede, kan vi? At kirurger, leger og politikere har «politisk korrekte» navn har nok heller en sammenheng med hvem som har gitt de navnene (+ arv og miljø) Og hvem vet; kanskje liker dagens leger og politikere disse nye navnene 😄 Anonymkode: 69e71...6e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå