Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Vi fikk testet grillen faktisk! :nigo: Det klarnet opp og ble sol til vi var klare for å grille. Middagen ble fortært kjapt og gæli med utrøstelig unge pga drikkevaksinen for rotavirus.. Dette kan bli en lang natt tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Litt" ustabilt vær i dag ja :Nikke: Uff, stakkar liten (og mammaen), håper kvelden og natten blir bedre enn du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta ble mye bedre enn jeg trodde! Hun sov fra 22-04 ved at jeg dytta smokken på plass i 2-tiden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig med smil. I dag gliste hun da jeg ristet på en fargerik rangle foran ansiktet hennes :nigo:

I dag har jeg invitert søsken +1 og mine foreldre til grilling. Tenkte jeg skulle teste ut denne maten: http://trinesmatblogg.no/2015/07/07/grillet-laks-med-hjertesalat-og-eplesalsa/

I går ammet jeg uten skjold alle matinger gjennom dagen, og det har resultert i såre brystvorter i dag. Det blir nok noen amminger med skjold i dag for at de skal få hele litt. Også er jeg storfornøyd med den nye iPaden min, kjempekjekt med noe litt større enn en mobil når man er låst fast til en spisende baby. Ho mor sjøl har fått dilla på å spille hay day. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hay day... Måtte slette mitt, jeg ble helt hekta :sjenert:

Laks er rågodt på grill, lykke til med grillinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, hay day... Måtte slette mitt, jeg ble helt hekta :sjenert:

Laks er rågodt på grill, lykke til med grillinga :)

Jeg har noen tantebarn som spiller hay day, og de får kun lov til å spille en viss tid i løpet av dagen. Tror jeg skal holde det hemmelig at jeg sjekker innom gården min til alle døgnets tider mens jeg ammer :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller også Hay day.. Er skummelt! Man mååå jo bare sjekke hvordan det går og sette igang mer produksjon så det skjer noe hele tiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller også Hay day.. Er skummelt! Man mååå jo bare sjekke hvordan det går og sette igang mer produksjon så det skjer noe hele tiden :P

Veldig skummelt, men kjenner jeg meg selv rett blir jeg nok lei til slutt ;)

Middagen i går var veldig vellykket! Hadde aldri trodd at grillet hjertesalat skulle være så godt. :sikle: Den middagen blir nok på menyen igjen om ikke lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hay day.. En evig historie! Samtlige i svigerfamilien spilte det, vi hjalp hverandre med båter og ellers det en trengte. 1,5 år tok det før jeg gav meg, og det har dabbet av for de andre også etterhvert. Tar lang tid å venne seg av! :P 

Den middagen så god ut du! Kanskje jeg prøver meg på den til helgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det duket for min 6-ukers kontroll. Som jeg har mistenkt en stund så har jeg et lite fremfall i skjeden. Fastlegen mente at det ville gå seg til med knipeøvelser i løpet av noen måneder, så nå er det kniping for alle penga!

Fikk resept på cerazette også, fastlegen mente at jeg ikke kunne ha mer slingringsmonn enn 1-2 timer på når jeg tok dem, men i pakningsvedlegget står det jo 12 timer :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om jeg har hatt litt fremfall, men legen sa ikke noe om det på kontrollen min. Kniping er jeg ganske dårlig på da, husket det kanskje et par ganger i uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knip i vei! ;)

Tror pakningsvedlegget er riktigere?

Ja, jeg følger nok pakningsvedlegget ;) Ikke at det er så stor fare for at jeg blir gravid med det første :P

I dag fikk vi kjøpt ergobaby 360 med 25% rabatt på babyshop. M liker ikke å bære tutta i cabooen, så jeg håper han syns ergobaby er litt bedre. Hadde uansett tenkt til å kjøpe den til senere.

Vi fikk veid lillemor i dag også. På 8 dager har hun gått opp 200 gram, og det med 1-2 flasker mme i løpet av dagen. Denne uka skal vi sjekke hvordan vektoppgangen blir med at hun bare får flaske til leggetid. Amminger uten skjold går fremover, men det er fremdeles litt hyling. Nå har jeg funnet ut at hun helst vil ligge og kosesutteog blir rasende når det kommer melk ut. Trikset er å ha smokken i nærheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobaby 360 har bestått ildprøven! Tutta sover i den as we speak, så det blir godt å ha enda et sted hun klarer å sove mer enn 5 min sammenhengende på dagtid. På nattestid klarer hun å sove alene i sprinkelsenga, men på dagtid er det kun å sovne ved puppen eller bæring som er noe tess. Jeg driver med intensiv alene-trening nå, for det er ikke så altfor lenge til M begynner på jobb igjen. Da kan det være kjekt å kunne legge fra seg babyen noen minutter nå og da for å gå på do og spise (forhåpentligvis ikke samtidig) :P

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker veldig godt at jeg sleit lenge med at E ikke sov alene på dagtid. Kun på meg. Vi endte opp med å prøve hver dag og til slutt sovnet hun enten i senga vår eller vuggen.

Men bra hun sover i ergobabyen! Det gjør E og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun sov omtrent halvannen time i ergobabyen. Mor fikk litt trim med å gå 3 km på tur sammen med M og bikkja. Kjenner at jeg har godt av å bevege meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobabyen reddet det første halvåret her :Nikke: Brukte den senest i går faktisk, mye bedre å bære i enn bæremeisen han fikk til bursdagen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Ergobabyen reddet det første halvåret her :Nikke: Brukte den senest i går faktisk, mye bedre å bære i enn bæremeisen han fikk til bursdagen sin.

Ergobaby = gud her i heimen det første halvåret også. Det hadde vært den aller verste tingen å glemme igjen hjemme de gangene vi reiste bort. I ettertid føles det som om de første månedene stort sett ble tilbrakt med dype knebøy foran stuevinduene mens jeg sang "Norge i rødt, hvitt og blått" (ikke spør :fnise: ).

Vi bruker den ikke nå lenger, da. Tror siste gangen var rundt nyttår, da ungen var 10 måneder. Men han sluttet å sove i den på høsten en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergobaby = gud her i heimen det første halvåret også. Det hadde vært den aller verste tingen å glemme igjen hjemme de gangene vi reiste bort. I ettertid føles det som om de første månedene stort sett ble tilbrakt med dype knebøy foran stuevinduene mens jeg sang "Norge i rødt, hvitt og blått" (ikke spør :fnise: ).

Vi bruker den ikke nå lenger, da. Tror siste gangen var rundt nyttår, da ungen var 10 måneder. Men han sluttet å sove i den på høsten en gang.

Vi har egentlig ikke brukt den på lenge selv siden han elsker å sitte i vogna og sover dupp i senga, men skulle prøve den på en liten blåbærtur og fant ut at den er jo mye bedre for både han og meg å bruke.

"Norge i rødt hvitt og blått" er sikkert en fin sang å ta knebøy til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...