Gå til innhold

Hverdagen med vannmelonen på utsiden

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for fine magekommentarer :nigo:

Den har blitt gedigen i løpet av påsken (litt for mye brus og godis), også skal den liksom vokse over 2 måneder til!?! :sjokkert: Forstår ikke hvordan det skal bli plass til å puste da, for jeg kjenner det begynner å bli temmelig trangt... Jeg er storfornøyd med at jeg fremdeles ikke må opp om natta for å tisse da, får se hvor lenge det går ;)

Nå har jeg vokst ut av alle jakkene mine, så jeg tror jeg skal få tak i en vårjakke på mammaavdelingen på hm snart. Kjekt å kunne lukke jakka hvis det er surt og regner ;)

Ellers virker det som om bekkenet syns det var ålreit å begynne på jobb igjen, har faktisk mindre vondt enn i påsken når jeg slappet av konstant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav altså! Det er ikke rart man blir oppgitt! :sukk: Jeg fikk jo purring på at det manglet terminbekreftelse og inntektsopplysninger i forbindelse med søknaden min, selv om begge er sendt avgårde. Jeg har til og med fått brev fra nav om at arbeidsgiver har sendt inn inntektsopplysninger og at jeg må huske å søke om foreldrepenger selv. :murvegg: Så jeg ringte til Nav i dag, og etter å ha lett en stund fant telefondamen ut at det var både terminbekreftelse og inntektsopplysninger der, men det var mulig at nav forvaltning ønsket terminbekreftelse der det stod svart på hvitt at den var skrevet etter uke 26. Det var tydeligvis ikke nok med dato for når den var skrevet og dato for termin :murvegg: Så i dag har jeg sladdet bort alle sensitive opplysninger på helsekortet mitt og skal sende inn det på nytt.... :rolleyes: Er det rart at ting tar tid i nav?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV altså..... Bare tull hele greia. Hvor vanskelig kan det være egentlig? Alle opplysninger kan jo innhentes fra Skatteetaten og elektronisk journal hos fastlegen egentlig. Fatter ikke hvorfor de skal være så innmarig firkantige. Hva trenger de å vite egentlig? Jo, hvor mange uker mor/far skal ha, hvilken dato permisjonen skal løpe fra og hvilken dekningsgrad man skal ha. Og selvsagt om man skal ha gradert ditt og datt, men de fleste kjører vel vanlig perm skulle jeg tro. Burde vært easy peasy. Men neida, ære være skjemaveldet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det løser seg etter å ha sendt inn det siste ;)

I natt har jeg sovet veldig godt! Det er første gang på et par måneder, jeg har til og med sovet så dypt at jeg har drømt! :hoppe: Håper det fortsetter i helga så jeg får ladet opp skikkelig. Nå er jeg bare ekstra trøtt fordi kroppen har fått smaken på dyp søvn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyrsliste:

Barnevogn

Barnesete + base

Vippestol

Bæresjal

Ammepute (BBhugme)

Tripptrapp-stol

Leandervugge (får låne)

Ny skumgummimadrass (leandervugge)

Barnesete-adapter

Sprinkelseng + madrass (IKEA)

Babynest

Stellebord (IKEA Sundvik)

Stelleveske? (ebay/tilhørende vogna)

Stelleprodukter

Dyne*2

Sengetøy (mangler flere laken og sengesett til sprinkelseng)

Stokke Flexi bath (+ "stol"?)

Regntrekk til vogn (tinkafu)

Myggnett til vogn?

Skap og kommode til barnerommet

Klær

Gulpekluter (6 i bambus + 6 bomull er kjøpt)

Vaskekluter (12 stk bambus/bomull kjøpt på ebay)

Stellematte

Newborn sete til tripptrapp (Får låne av naboen) ;)

Babygym

Ammeinnlegg (5 par i bambus + Libero engangs er innkjøpt)

Amme-BH (2 pk fra kappahl er kjøpt i nåværende str)

Purelan

Babyteppe®

Termometer

Nesesuger

Tisselaken (flere?)

Paracet stikkpiller

Siklesmekke (1 innkjøpt)

Saueskinn

Gallesåpe

Babycall (Neonate 6500D)

Godstol til amming?

Oppdatert utstyrsliste :) Har nettopp sendt avgårde bestilling på stellematte, babycall og adapter bilsete/vogn. Vi tenker oss en tur til IKEA neste uke for å kjøpe sprinkelseng, madrass, tisselaken, kommode til barnerommet og litt diverse :) Etter det er faktisk de største tingene i boks! :nigo: Jeg tenkte samtidig å kjøpe tisselaken og madrassbeskytter til min egen seng. Jeg ser nemlig for meg at det kan være kjekt ved vannavgang/amming/bleieuhell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har masse på plass! Jeg prøvde å ha tisselaken på min side av senga, og det ble tatt av første natta :P Krøllet seg og var stivt, samt at det lagde så mange lyder da jeg snudde på meg at jeg var redd for å vekke J!

Og Nav kan ta seg en bolle.. At det skal være så tungrodd forklarer lett hvordan mange personer som går på trygd og må inn jevnlig blir direkte dårlige av skjemaveldet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle ha tisselaken under den madrassbeskytteren (tynn overmadrass) Håper det ikke blir så klamt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke sånne kladder under lakenet i din seng. Kjøpes på apoteket. De bråker ikke like mye :) Jeg knabbet med meg et par-tre stykker fra barsel siden jeg var redd for å blø igjennom, og de funket som bare det. Tisselakenet krøllet seg og bråkte når jeg snudde meg, så det ga jeg fort opp. Vi har også en tynn overmadrass med strikk i hjørnene over overmadrassen. 500 kroner eller noe på jysk. Den sklir litt når det er mye bevegelse i senga, men den beskytter jo mot de verste flekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilbragt dagen med å traske på kjøpesenteret :P Jeg fikk kjøpt noen oppbevaringskurver til badet og litt stæsj til bikkja. Hadde tenkt til å kjøpe en billig overmadrass for å klippe til vugga, men den jeg hadde sett meg ut hadde blitt dyrere siden sist. Hobbybutikken der jeg kunne kjøpt skumgummi var stengt pga oppussing også :( Ble ikke en helt nyttesløs tur, for vi fikk skiftet til sommerdekk på bilen! Kjempedeilig å kjøre uten piggdekk-lyd :fnise:

M skal på besøk til en kollega i kveld, så da har jeg planer om å benke meg ned sammen med netflix og godis :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder til termin i dag! :strix:

Syns ikke det er lenge siden det var 4 måneder igjen jeg, tida går fort :sjokkert: Syns også jeg kunne fått en reprise på påskeferien, jeg er ikke klar for jobb i morgen kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 små måneder! Nå flyr tiden! Kanskje på tide med et lite magebilde her inne? :-) er du fullt på jobb om dagen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna ja! Er med deg som alle sier for tiden - graviditeten til alle andre går kjemperaskt :D Skal nok se at de to neste mndene flyr avgårde de og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi så kort tid igjen! :) Synes nettopp du var 20 uker på vei jeg. :) Plutselig har du også babyen i armene dine. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 små måneder! Nå flyr tiden! Kanskje på tide med et lite magebilde her inne? :-) er du fullt på jobb om dagen eller?

Magebilde ligger her :) Jeg er fremdeles på 50% svangerskapspenger pga søvnproblemer. Kjenner at jeg ikke kunne jobbet så mye mer enn det.

2 mnd igjen :hoppe: snart kommer babyen!!

Snart er vel relativt den siste tiden man er gravid :fnise: Men joda, det begynner absolutt å nærme seg ;)

I dag tenker jeg å være miljøsvin og kjøre til jobb :lur: Jeg pleier vanligvis å pendle med tog, men i og med at jeg bare har halve dager på jobb har jeg mulighet til å reise utenom rush nå :) Da tar det brått bare 20 min å kjøre til jobb, i stedet for 1 time med togpendling (og køkjøring). Sommerdekkene er på, så slipper å tenke på piggdekkavgift osv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se der ja! Superfin mage :hjerte: Fikk ikke meg meg bildet ditt når du postet, *rotehue*

Godt at du er 50% tilbake på jobb, kan tenke meg at dagene går fortere og at det føles bedre å komme seg ut også :-) Ble sykemeldt 20% selv her i sist uke, og kjenner det skal hjelpe veldig på. Sliter med søvn (og tilhørende migrene) her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å ha noe å gjøre om dagene, men jeg skulle gjerne hatt litt lenger helg :fnise: Kan jo sikkert omrokkere på timene sånn at jeg jobber 5 timer 4 dager i uka, men jeg tror 5 timer blir i meste laget (hvordan klarer man å jobbe 8 timer til vanlig?! :klo:)

Vi har kommet litt nærmere navnevalg for lillejenta da :nigo: Det står mellom 3 alternativ, vi har hver vår favoritt med 2 fornavn, og så er det en kombinasjon til som høres veldig fin ut. Jeg syns det er så vanskelig å bestemme seg, for navnet skal hun jo ha resten av livet!

Ellers fikk M melding fra svigermor i går om at de hadde en vugge hvis vi var interessert. Hun hadde visst hatt den stående en stund med tanke på første barnebarn. Det eneste som er dumt er at den må fraktes derfra og hit (ca 16 timer med bil), og de har først tenkt å komme nedover i august en gang. Hvor mye får man brukt en vugge etter at barnet er 2 måneder egentlig? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...