Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter søsteren til Leon? 

Vi liker gamle navn (Leon er oppkalt etter sin tippoldefar), helst klassiske og bør ikke være noe "annethvert" barn heter. Vi har feks Ingeborg og Oline på listen. Skulle hatt flere forslag!

Anonymkode: 47821...275

Ingelin/Ingerlin, Elin, Alise, Alvilde, Othilie, Lisbeth, Alma, Ella, Meline, Lydia, Tilde, Hedvig, Mari, Lena, Lisabeth

Syns nå at Leon & Lisbeth hørtes ut som et fint søskenpar :) Oline og Ingeborg er også fine navn, men jeg har veldig inntrykk av at begge navnene er ganske populære for tiden. Vet om en 3 åring med navn Oline, og syns jeg ser det ganske ofte på nett.. og Ingeborg hører jeg stadig. Men til Oline så har du jo alternativet Olive da, hvis det faller i smak :) eller eventuelt Aline. Eline blir jo ganske vanlig igjen. Men som sagt så syns jeg Leon og Lisbeth passet godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter søsteren til Leon? 

Vi liker gamle navn (Leon er oppkalt etter sin tippoldefar), helst klassiske og bør ikke være noe "annethvert" barn heter. Vi har feks Ingeborg og Oline på listen. Skulle hatt flere forslag!

Anonymkode: 47821...275

Sigrid, Åsta, Nanna, Selma

Anonymkode: 6b1ef...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen forslag på bibelnavn? Både til gutt og jente. Gjerne korte navn. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Noa
Elia
Samuel
Mikal
Peter
Adam
David
Isak
Simon
Daniel
Markus
Johannes

Rut
Esther
Hanna
Maria
Magdalena
Miriam
 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter søsteren til Leon? 

Vi liker gamle navn (Leon er oppkalt etter sin tippoldefar), helst klassiske og bør ikke være noe "annethvert" barn heter. Vi har feks Ingeborg og Oline på listen. Skulle hatt flere forslag!

Anonymkode: 47821...275

Elisa
Augusta
Alvilda
Margrethe
Rikke
Fredrikke
Valborg
Magnhild
Kristiane
Karen
Marie
Paulina
Adrianne
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon er utrolig fint, synes jeg. Men det synes så klart ikke mannen min :P På jente: Olivia, Sigrid, Sofie, Ella, Stella, Emma (men for oppbrukt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen tips til gode norske navn som fungerer på engelsk, men som likevel ikke blir typisk engelske navn? Vil ha et navn som vitner om at barnet er norsk (pga utenlandsk etternavn)

Anonymkode: c0fb7...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye navn i den kategorien. Tor/Thor og alle dets søsken, Torunn, Tormod, eller Tora Torunn. De fleste navn som bunner fra middelalder og lengre bak fra Norge. Som Astrid, Olav, Magne, Sverre, Ingrid, Vegard, Freya (briter spesielt elsker dette navnet etter min erfaring). Styr unna æøå, og styr unna KJ og SJ/SKJ. Ikke Kjartan og Skjalg, med andre ord. Ellers, velg det navnet dere liker best.  

Anonymkode: 6b1ef...9b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva heter søsteren til Leon? 

Vi liker gamle navn (Leon er oppkalt etter sin tippoldefar), helst klassiske og bør ikke være noe "annethvert" barn heter. Vi har feks Ingeborg og Oline på listen. Skulle hatt flere forslag!

Anonymkode: 47821...275

Åse, Åsta, Signe, Jorunn, Maja, Ingeborg(som du har nevn, eit av mine favorittnamn), Ragnhild, Andrine, Jørgine, Villemo. 

Anonymkode: 1e316...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen tips til gode norske navn som fungerer på engelsk, men som likevel ikke blir typisk engelske navn? Vil ha et navn som vitner om at barnet er norsk (pga utenlandsk etternavn)

Anonymkode: c0fb7...635

Nå har du jo fått gode tips over her, men har noen forslag jeg også :) 

Gutt: Magnus, Harald (blir ikke så langt unna engelske Harold), Olaf (men denne kan bli veldig assosiert med Frost-filmen), Leif, Lars, Alf, Herman, Karsten, Oddmund, Amund, Vermund, Tord, Trond

Jente: Annmarie, Kristiana, Mali, Sanna, Selma, Thelma, Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.7.2016 at 21.50, AnonymBruker skrev:

 

Den 23.7.2016 at 21.56, AnonymBruker skrev:

 

Skulle egentlig svare på noe med mobil, men så ble det til at jeg svarte med pc istedenfor, derfor de tomme boksene over (får det jo f*** ikke vekk igjen når man først har sitert noe). 

Men jeg lurer på; har dere forslag til mellomnavn som kan passe til Sandra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Elmer?

Anonymkode: 5247a...93c

Kjenner en gutt som heter det, og jeg absolutt elsker det navnet. Jeg syns det er en myk og behagelig flyt i det. Liker også de lignende; Almer og Almar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Elise?

Anonymkode: d8e2d...7cc

Veldig fint, men også veldig oppbrukt. Vi hadde egentlig bestemt oss for det, men har ombestemt meg når jeg har begynt å legge merke til hvor mange som bruker det. Navnestatistikken lyver også, ettersom den ikke inkluderer de som har navnet som 2. fornavn, som er mer vanlig enn å bruke det som første fornavn. Men om dere ikke bryr dere om popularitet/bruk så er det et veldig vakkert navn<3 

Anonymkode: be142...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Elise?

Anonymkode: d8e2d...7cc

Elise er fantastisk flott :) 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig fint, men også veldig oppbrukt. Vi hadde egentlig bestemt oss for det, men har ombestemt meg når jeg har begynt å legge merke til hvor mange som bruker det. Navnestatistikken lyver også, ettersom den ikke inkluderer de som har navnet som 2. fornavn, som er mer vanlig enn å bruke det som første fornavn. Men om dere ikke bryr dere om popularitet/bruk så er det et veldig vakkert navn<3 

Anonymkode: be142...844

Tatt fra SSB sine sider:
 

NAVNESØK

NavnesøkNavn

Resultat

Det er 6 874 kvinner som har Elise som første fornavn

Det er 5 492 kvinner som har Elise som eneste fornavn

Historisk utvikling: Elise (graf)

 

Det er 6874 kvinner som har Elise som første fornavn. Det er 5492 kvinner som har Elise som eneste fornavn. Altså er de resterende 1382 kvinnene Elise som andre fornavn?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en formening om noen av disse navnene?  :)

Adriane
Eira
Synne
Alva
Frøya
Tuva
Elina
Leona
Leonora
Vilja

Hadde også blitt glad om noen har forslag litt i samme gate, ikke lenge til jenta ankommer nå.

Anonymkode: 7a92f...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere en formening om noen av disse navnene?  :)

Adriane
Eira
Synne
Alva
Frøya
Tuva
Elina
Leona
Leonora
Vilja

Hadde også blitt glad om noen har forslag litt i samme gate, ikke lenge til jenta ankommer nå.

Anonymkode: 7a92f...68d

Åh, mye av dette er i min navnesmak. Av disse navnene likte jeg Leonora og Elina minst, men alle de andre kunne jeg glatt puttet på min egen. Lone og Aina står også på min liste.

Anonymkode: 6b1ef...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilke navn synes dere passer til Sunniva? 

Anonymkode: fed68...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere en formening om noen av disse navnene?  :)

Adriane
Eira
Synne
Alva
Frøya
Tuva
Elina
Leona
Leonora
Vilja

Hadde også blitt glad om noen har forslag litt i samme gate, ikke lenge til jenta ankommer nå.

Anonymkode: 7a92f...68d

Adrian(n)e, Eira, Alva og Vilja liker jeg kjempegodt :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.7.2016 at 14.38, AnonymBruker skrev:

Har dere en formening om noen av disse navnene?  :)

Adriane
Eira
Synne
Alva
Frøya
Tuva
Elina
Leona
Leonora
Vilja

Hadde også blitt glad om noen har forslag litt i samme gate, ikke lenge til jenta ankommer nå.

Anonymkode: 7a92f...68d

Mine favoritter av dine opplistede er Eira, Alva, Frøya, Elina og Vilja. De jeg ville "plukka ut" er Synne og Tuva, rett og slett fordi jeg selv opplever de navnene som kjedelige. 

Mine forslag er: 
Ayla
Engla
Iris
Isadora
Cora

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke navn synes dere passer til Sunniva? 

Anonymkode: fed68...5ff

Mener du til en søsken, eller til et mellomnavn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 23. juli 2016 at 21.50, AnonymBruker skrev:

Har noen tips til gode norske navn som fungerer på engelsk, men som likevel ikke blir typisk engelske navn? Vil ha et navn som vitner om at barnet er norsk (pga utenlandsk etternavn)

Anonymkode: c0fb7...635

Oscar, Edvard.

Den 28. juli 2016 at 14.38, AnonymBruker skrev:

Har dere en formening om noen av disse navnene?  :)

Adriane
Eira
Synne
Alva
Frøya
Tuva
Elina
Leona
Leonora
Vilja

Hadde også blitt glad om noen har forslag litt i samme gate, ikke lenge til jenta ankommer nå.

Anonymkode: 7a92f...68d

Jeg liker Eir/Eira (sjekket hvilket av dem som var mest vanlig siden jeg innbilte meg at det ville være Eir og ble overrasket over at det var motsatt, Alva, Tuva og Leonora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...