Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Eldor? For meg er det svært følelsesmessig da min avdøde far het det og jeg ønsker å kalle opp en evt sønn av ham, så jeg klarer ikke helt å skille det emosjonelle aspektet fra det faktiske navnet. Veldig åpen for å høre hva dere mener. Også hvis dere har forslag til fine dobbeltnavn med Eldor.

Anonymkode: 80106...000

Liker navnet. Skikkelig staut :) hva med Eldor Mattias eller Eldor Johannes

Anonymkode: 0bee9...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker navnet. Skikkelig staut :) hva med Eldor Mattias eller Eldor Johannes

Anonymkode: 0bee9...e44

Eldor Johannes må være noe av det fineste jeg har hørt på lenge❤️

Anonymkode: 1fcf8...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
10 timer siden, Verena skrev:

Hva tenker dere hvis dere møter ei jente som heter Princess? Er litt nysgjerrig på det :)

Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Eldor? For meg er det svært følelsesmessig da min avdøde far het det og jeg ønsker å kalle opp en evt sønn av ham, så jeg klarer ikke helt å skille det emosjonelle aspektet fra det faktiske navnet. Veldig åpen for å høre hva dere mener. Også hvis dere har forslag til fine dobbeltnavn med Eldor.

Anonymkode: 80106...000

50% minner meg om eit saftmerke, 50% liker det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Eldor? For meg er det svært følelsesmessig da min avdøde far het det og jeg ønsker å kalle opp en evt sønn av ham, så jeg klarer ikke helt å skille det emosjonelle aspektet fra det faktiske navnet. Veldig åpen for å høre hva dere mener. Også hvis dere har forslag til fine dobbeltnavn med Eldor.

Anonymkode: 80106...000

Digger det. Er ikke så annerledes fra Eldar, men jeg syns at Eldor høres mye kulere ut. Noen mellomnavn kan være Eldor Alexander, Eldor Willem og Eldor Sebastian :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. mai 2016 at 17.19, Sitronmelis skrev:

Jeg syns Indie er så fint navn! Så på et tv-programm på TLC her om dagen som handlet om babyer osv og foreldrene skulle kalle det ene barnet for Indie. Det traff meg rett i hjertet! Haha. Ser det er 17 personer i Norge som heter det.. Hva syns dere? Er det et sært navn? (Jeg venter ikke barn, men drømmer om det, så navn har jeg tenkt mye på :fnise: )

Jenta vår heter Indie:)

Anonymkode: 171fc...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.6.2016 at 19.32, AnonymBruker skrev:

Christopher

Christoffer

Kristopher

eller Kristoffer?

Anonymkode: c7ba9...802

Kristoffer!

Den 7.6.2016 at 20.55, Rake skrev:

Nils eller Håkon?

Håkon!

Anonymkode: db742...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye anbefaling på jente er Vanja, spesielt hvis man er ute etter et fornavn til noe man vil bruke til mellomnavn (som f.eks. når man bare står med et mellomnavn fra oppkalling). Jeg syns det er kjempepent, og det passer med så mange forskjellige mellomnavn! 

Vanja Emilie

Vanja Sofie

Vanja Nathalie

Vanja Elise

Vanja Elida

Mulighetene er uendelige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Verena skrev:

Min nye anbefaling på jente er Vanja, spesielt hvis man er ute etter et fornavn til noe man vil bruke til mellomnavn (som f.eks. når man bare står med et mellomnavn fra oppkalling). Jeg syns det er kjempepent, og det passer med så mange forskjellige mellomnavn! 

Vanja Emilie

Vanja Sofie

Vanja Nathalie

Vanja Elise

Vanja Elida

Mulighetene er uendelige! :)

Vanja er veldig pent og koselig jentenavn! 

Hva synes du om Rufus? 

Anonymkode: 1e316...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanja er veldig pent og koselig jentenavn! 

Hva synes du om Rufus? 

Anonymkode: 1e316...e3c

Jeg ser for meg en rolig, jordnær, snill og omtenksom mann ved navn Rufus. Det kan skyldes assosiasjonen jeg har med Rufus i serien Gossip Girl. Men det er en god assosiasjon, jeg syns navnet er veldig søtt og gir gode vibber :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16. juli 2016 at 12.21, AnonymBruker skrev:

Jenta vår heter Indie:)

Anonymkode: 171fc...b71

Ble litt interessert i dette navnet jeg, men lurer på om det uttales med e'en på slutten eller om dere bare sier indi? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen forslag på bibelnavn? Både til gutt og jente. Gjerne korte navn. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mainecoon skrev:

Ble litt interessert i dette navnet jeg, men lurer på om det uttales med e'en på slutten eller om dere bare sier indi? 😊

Jeg er ikke den du siterte, men vil nå tro at det uttales med stum e, altså bare indi :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen forslag på bibelnavn? Både til gutt og jente. Gjerne korte navn. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Guttenavn: 

Aron, Noah, Adam, Caleb, David, Felix, Isac, Jacob, Jonah, Jonas, Levi, Micah, Paul, Peter, Simon

Jentenavn: 

Adah, Eva, Anna, Dinah, Hannah, Julia, Leah, Martha, Ruth, Sarah

Vet det er en del h-er i slutten på en del av navna, noe som jeg har funnet ut er typisk for bibelske navn (veldig mye '-ael' og '-iah'), men det er jo ikke verre enn å velge å bruke navnet uten h :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen forslag på bibelnavn? Både til gutt og jente. Gjerne korte navn. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Isak, Esther, Miriam, Joel, Adam, Levi, Eva, Daniel, Maria, Noah, Jacob, Samuel, Gabriel, Jonah, David.

Selv synes jeg Miriam og Jonah er fine navn.

Anonymkode: 5247a...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Verena skrev:

Jeg er ikke den du siterte, men vil nå tro at det uttales med stum e, altså bare indi :)

Guttenavn: 

Aron, Noah, Adam, Caleb, David, Felix, Isac, Jacob, Jonah, Jonas, Levi, Micah, Paul, Peter, Simon

Jentenavn: 

Adah, Eva, Anna, Dinah, Hannah, Julia, Leah, Martha, Ruth, Sarah

Vet det er en del h-er i slutten på en del av navna, noe som jeg har funnet ut er typisk for bibelske navn (veldig mye '-ael' og '-iah'), men det er jo ikke verre enn å velge å bruke navnet uten h :)

Takk! Det blir nok uten -h, ja. Vi har tenkt mye på Noa, men jeg vil ha uten -h og han vil ha med :fnise:

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isak, Esther, Miriam, Joel, Adam, Levi, Eva, Daniel, Maria, Noah, Jacob, Samuel, Gabriel, Jonah, David.

Selv synes jeg Miriam og Jonah er fine navn.

Anonymkode: 5247a...93c

Jeg synes Miriam er fint, men for langt. Jonah er fint på papiret, men hvordan blir det å uttale?

Anonymkode: 13c7f...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det blir nok uten -h, ja. Vi har tenkt mye på Noa, men jeg vil ha uten -h og han vil ha med :fnise:

Jeg synes Miriam er fint, men for langt. Jonah er fint på papiret, men hvordan blir det å uttale?

Anonymkode: 13c7f...8cd

Jeg uttaler det slik det skrives: Jona(h), svak h-lyd. :)

Akkurat i Jonah og Noah synes jeg det er finest med h (samt i Leah) men ellers er jeg enig i at det er unødvendig i de fleste av navnene. :)

Anonymkode: 5247a...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det blir nok uten -h, ja. Vi har tenkt mye på Noa, men jeg vil ha uten -h og han vil ha med :fnise:

Jeg synes Miriam er fint, men for langt. Jonah er fint på papiret, men hvordan blir det å uttale?

Anonymkode: 13c7f...8cd

Personlig syns jeg at akkurat Jonah og Noah burde være med h. Jeg syns det får navnene til å se mer helt ut, mens f.eks. Noa ser litt tomt ut. Men så har jeg en i nær slekt som heter Noah, så kan være en vanesak. Jonah er fint, og jeg syns det er finere enn Jonas, som i mine øyne er totalt oppbrukt (vet om minst 10 stk som heter Jonas). Jonah er annerledes, pent og stilig. Og hvis du har lyst på et navn som ikke er så vanlig, men som likevel er bibelsk, og heller ikke "oppdiktet-uvanlig", så vil jeg anbefale Jonah :) Noah har jo vært ganske populært de siste årene, sånn tilfelle populæritet er noe dere tar med i vurderingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter søsteren til Leon? 

Vi liker gamle navn (Leon er oppkalt etter sin tippoldefar), helst klassiske og bør ikke være noe "annethvert" barn heter. Vi har feks Ingeborg og Oline på listen. Skulle hatt flere forslag!

Anonymkode: 47821...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mainecoon skrev:

Ble litt interessert i dette navnet jeg, men lurer på om det uttales med e'en på slutten eller om dere bare sier indi? 😊

Uttaler det uten e, så sier bare Indi ja:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...