Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bestemt oss for Synne. Men vil ha dobbeltnavn. Hva passer til Synne? Har foreløbig:

Synne Nathalie

Synne Helene

Synne Leana

Anonymkode: 43471...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Tidemand? 

Anonymkode: a67be...0d7

Det er eit tobakksmerke(!)

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt oss for Synne. Men vil ha dobbeltnavn. Hva passer til Synne? Har foreløbig:

Synne Nathalie

Synne Helene

Synne Leana

Anonymkode: 43471...507

Synne Olea

Synne Charlotte

Synne Anine

Synne Ofelia

Synne Louise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt oss for Synne. Men vil ha dobbeltnavn. Hva passer til Synne? Har foreløbig:

Synne Nathalie

Synne Helene

Synne Leana

Anonymkode: 43471...507

Synne Sofie
Synne Dorthea
Synne Linnea
Synne Alida
Synne Margrethe
Synne Martine
Synne Kamilla
Synne Angelica
 

...og skulle jeg valgt av dine egne forslag ville jeg valgt Leana :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med Tidemand? 

Anonymkode: a67be...0d7

Syns det er litt snodig. Tidemand. Det høres egentlig ut som et synonym for noe, som en tidløs mann eller noe sånt. Sånn sett er det jo litt kult da. Men likevel snodig. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bestemt oss for Synne. Men vil ha dobbeltnavn. Hva passer til Synne? Har foreløbig:

Synne Nathalie

Synne Helene

Synne Leana

Anonymkode: 43471...507

Jeg syns at Synne trenger et lett mellomnavn. Synne Helene er veldig fint. 

Synne Alise 

Synne Carine 

Synne Alette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Nelia egentlig? Det høres kanskje litt pompøst ut, men det er faktisk nordisk (ifølge mine kilder iallfall), og jeg syns det er litt fint og søtt :) hva mener dere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har landet på Mio til lillegutt, det er et navn som betyr mye for oss begge, så det er vi sikre på. Men så er det litt "femi" - i mangel på bedre ord - så vi vil gjerne ha et litt stødig mellomnavn som gjør at det ikke høres overfancy ut. Vi styrer altså langt unna kombinasjoner som Mio Leander og Mio Nathaniel osv. Heller ikke fans av Nikolai og Kristoffer, men vurderer så smått Alexander. Andre forslag?

Anonymkode: 6b181...a00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Verena skrev:

Hva synes dere om Nelia egentlig? Det høres kanskje litt pompøst ut, men det er faktisk nordisk (ifølge mine kilder iallfall), og jeg syns det er litt fint og søtt :) hva mener dere? 

Jeg klarer BARE å tenke "de må være glad i fotballfrue", heh. Og det er det nok mange som vil tenke. Men isolert sett er det et fint navn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har landet på Mio til lillegutt, det er et navn som betyr mye for oss begge, så det er vi sikre på. Men så er det litt "femi" - i mangel på bedre ord - så vi vil gjerne ha et litt stødig mellomnavn som gjør at det ikke høres overfancy ut. Vi styrer altså langt unna kombinasjoner som Mio Leander og Mio Nathaniel osv. Heller ikke fans av Nikolai og Kristoffer, men vurderer så smått Alexander. Andre forslag?

Anonymkode: 6b181...a00

Siden Mio har en vokal som siste bokstav ville jeg valgt et mellomnavn som starter på en konsonant. Lettere å uttale på den måten.

Mio Johannes

Mio Sebastian

Mio Kornelius

Anonymkode: 15008...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har landet på Mio til lillegutt, det er et navn som betyr mye for oss begge, så det er vi sikre på. Men så er det litt "femi" - i mangel på bedre ord - så vi vil gjerne ha et litt stødig mellomnavn som gjør at det ikke høres overfancy ut. Vi styrer altså langt unna kombinasjoner som Mio Leander og Mio Nathaniel osv. Heller ikke fans av Nikolai og Kristoffer, men vurderer så smått Alexander. Andre forslag?

Anonymkode: 6b181...a00

Har faktisk ei jente i klassen som heter Mio :) så det er jo et unisex-navn, men et veldig fint et :)

Mio Alexander kan jo fungere. Mio Andreas, Mio August kan kanskje funke :) 

32 minutter siden, liaa skrev:

Jeg klarer BARE å tenke "de må være glad i fotballfrue", heh. Og det er det nok mange som vil tenke. Men isolert sett er det et fint navn :) 

Nå følger ikke jeg med på sånne blogger, og er nok mange med meg på det, så tror ikke at den assosiasjonen er SÅ stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Verena skrev:

Hva synes dere om Nelia egentlig? Det høres kanskje litt pompøst ut, men det er faktisk nordisk (ifølge mine kilder iallfall), og jeg syns det er litt fint og søtt :) hva mener dere? 

Synes ikke det er fint, dessverre. Men nå er det jo dere foreldre som skal like det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rosenrød skrev:

Synes ikke det er fint, dessverre. Men nå er det jo dere foreldre som skal like det:-)

Er ikke gravid, bare en navnenerd :fnise: og liker å skrive, og favorittdelen min av å skrive er å skape karakterer, og da er det jo gøy å finne fine og passende navn :) takk for tilbakemelding :)

Og hva syns dere om jentenavnet Avalon? Jeg er helt ærlig litt overrasket over at det anses som et jentenavn. Jeg trodde først at det var et guttenavn, og likte det sånn. Så likte jeg det ikke en stund etter at jeg så at det er et jentenavn... men nå liker jeg det veldig godt igjen, men jeg mener det kan fungere veldig fint til begge kjønn, type unisex-navn. Hva syns dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om guttenavnet Tengel? Litt usikker på om Norge "er klar" for navnet igjen - er et gammelt navn og det blir oppkalling etter oldefar :)

Anonymkode: 35563...c71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Tengel? Litt usikker på om Norge "er klar" for navnet igjen - er et gammelt navn og det blir oppkalling etter oldefar :)

Anonymkode: 35563...c71

Jeg syns det var veldig spesielt egentlig. Men om ingen våger å bruke slike navn, hvordan skal Norge da noen gang bli klar for slike navn igjen? :) det er ikke min smak, men om du og barnefar liker det så kan dere selvfølgelig gå for det :) og jeg tenker at de aller fleste barn er veldig fleksible til navn, de ser som regel på navnene til barn de kjenner som normale, uansett hva de voksne er vant til.. fordi barna har jo ikke fått blitt kjent med så mange navn enda, og de ser jo på det de kjenner som normalt. Jeg ser på Tengel som fullt brukelig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva navn passar saman med Elisabeth? 

Vi har tenkt på Sara, Anna (frost-assosiasjonar..), Astrid, Nora (i desse skam-tider..), Ingeborg.

Noken som har innspel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om guttenavnet Tengel? Litt usikker på om Norge "er klar" for navnet igjen - er et gammelt navn og det blir oppkalling etter oldefar :)

Anonymkode: 35563...c71

Tenker på isfolket 

Anonymkode: 0bee9...e44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emas skrev:

Kva navn passar saman med Elisabeth? 

Vi har tenkt på Sara, Anna (frost-assosiasjonar..), Astrid, Nora (i desse skam-tider..), Ingeborg.

Noken som har innspel?

Tenker du på mellomnavn, eller på navn til søster til Elisabeth? 

Hvis du vil unngå at "alle" andre i samme generasjonen skal hete det samme som barnet, så vil jeg anbefale deg å ikke følge sånne trender fra populære filmer og serier.. fordi det er garantert sånn 300 andre foreldre som tenker det samme, eller som velger akkurat de navna av andre grunner. Da blir det fort både Nora 1, 2 og 3 på samme skole. Får inntrykk av at du liker klassiske navn? Hvis det er snakk om en søster til Elisabeth, så tenker jeg i retning Annabelle, Helene, Camilla, Julia, Victoria og Ingvild. Astrid er også fint til Elisabeth syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den June 8, 2016 at 8.52, AnonymBruker skrev:

Har bestemt oss for Synne. Men vil ha dobbeltnavn. Hva passer til Synne? Har foreløbig:

Synne Nathalie

Synne Helene

Synne Leana

Anonymkode: 43471...507

Synne Katrine

Synne Marie

Synne Ingeborg

Synne Hermine

Synne Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Emas skrev:

Kva navn passar saman med Elisabeth? 

Vi har tenkt på Sara, Anna (frost-assosiasjonar..), Astrid, Nora (i desse skam-tider..), Ingeborg.

Noken som har innspel?

Hvis det er søsken det er snakk om: 

Katrine, Andrea, Sigrid, Ingebjørg, Frøydis, Ragnhild, Johanne, Ane, Grete, Eva, Solveig, Frida, Agnes, Elida, Liv, Klara, Eline, Marie, Mari, Ingunn, Kristin, Susann, Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Leonore, Madelen, Leona, Olivia eller Ashley?

Anonymkode: 646bd...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er søster til Elisabeth ja, ikkje mellomnavn, takk for innspel!

Endret av Emas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...