Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sliter skikkelig med mellomnavn til Sam, men synes det er for kort til å stå alene. Vil ikke ha Samuel, og det skal uttales på norsk, med a-lyd. Vil antakeligvis bare bruke Sam i hverdagen, i alle fall jeg, som er lat på sånt :P Sambo vil muligens bruke begge, litt avhengig av hva vi lander på. Noen forslag?

Anonymkode: 6b181...a00

Sam Oscar

Sam August

Sam Victor

Sam Aleksander

Sam Filip

Sam Andreas

Sam Tobias

Sam Hugo

Sam Edvin

Sam Didrik

Sam Edgar

Sam Elias

Sam Herman

 

Anonymkode: 15008...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nellie synes jeg er et sykt fint jentenavn

Anonymkode: 94dd8...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi sliter skikkelig med mellomnavn til Sam, men synes det er for kort til å stå alene. Vil ikke ha Samuel, og det skal uttales på norsk, med a-lyd. Vil antakeligvis bare bruke Sam i hverdagen, i alle fall jeg, som er lat på sånt :P Sambo vil muligens bruke begge, litt avhengig av hva vi lander på. Noen forslag?

Anonymkode: 6b181...a00

Sam Eric 

Sam Willem 

Sam Alexander 

Sam Remi 

Sam Leo 

Sam Viggo 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nellie synes jeg er et sykt fint jentenavn

Anonymkode: 94dd8...bae

Enig, elsker det! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mellomnavn til Tobias?

Anonymkode: 22444...451

Det har jeg også fundert mye på, og har egentlig kommet fram til at Tobias står faktisk best alene. Tobias er så utfyllende navn i seg selv at det ville blitt tungt med et mellomnavn i tillegg. Men det velger du selvfølgelig selv :)

Tobias René

Tobias Oliver 

Tobias Emíl 

Tobias Theodor 

Tobias Aron 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig blitt enige om navnet Elise .. Fint navn, men etter vi bestemte oss for det ser jeg plutselig navnet "over alt". Førstefødte har et vanlig navn som er veldig lite brukt, skulle gjerne hatt noe i samme gate til nr 2.. Forslag? Liker relativt korte, feminine navn som gjerne kan være litt spesielle uten at folk himler med øynene når de får høre det :fnise:

Anonymkode: be142...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har egentlig blitt enige om navnet Elise .. Fint navn, men etter vi bestemte oss for det ser jeg plutselig navnet "over alt". Førstefødte har et vanlig navn som er veldig lite brukt, skulle gjerne hatt noe i samme gate til nr 2.. Forslag? Liker relativt korte, feminine navn som gjerne kan være litt spesielle uten at folk himler med øynene når de får høre det :fnise:

Anonymkode: be142...844

Elisa (ofte holder det å skifte ut e-endingen med a eller omvendt), Iris, Thelma, Oline, Elina, Meline, Melissa, Alise, Lena, Carine, Elida, Lydia, Nelia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes om Elika, Tali, Talia, Ava... 

Vi vet ikke hva det blir, og skal nok ikke vite heller, men vil unngå at nr 2 også får et navn i bilen på vei hjem fra sykehuset. For vi måtte jo ha et navn og introdusere han til besteforeldre 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mrsjsm skrev:

Syntes om Elika, Tali, Talia, Ava... 

Vi vet ikke hva det blir, og skal nok ikke vite heller, men vil unngå at nr 2 også får et navn i bilen på vei hjem fra sykehuset. For vi måtte jo ha et navn og introdusere han til besteforeldre 😎

Elsker Talia og Ava! Foretrekker skrivemåten Thalia da, men det er det samme egentlig. Talia er så gudinneaktig, sikkert fordi det jo stammer fra gresk mytologi. Og Ava er alveaktig i mine ører, litt som Alva uten L. Ellers foretrekker jeg Erika over Elika, og Mali over Tali :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine skal hete Taliban og Isis. Flotte navn syns je 

Anonymkode: 53169...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.7.2016 at 19.37, AnonymBruker skrev:

Vi har egentlig blitt enige om navnet Elise .. Fint navn, men etter vi bestemte oss for det ser jeg plutselig navnet "over alt". Førstefødte har et vanlig navn som er veldig lite brukt, skulle gjerne hatt noe i samme gate til nr 2.. Forslag? Liker relativt korte, feminine navn som gjerne kan være litt spesielle uten at folk himler med øynene når de får høre det :fnise:

Anonymkode: be142...844

Vilja, Alida, Adele, Eline, Ylva, Sjasmin, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine skal hete Taliban og Isis. Flotte navn syns je 

Anonymkode: 53169...3fc

Dette er åpenbart tull, men jeg kan jo ikke dy meg med å legge til at Isis faktisk er det greske navnet på en egyptisk gudinne, som var gudinnen for kjærlighet, kvinnelig sjarm, og en morsgudinne med magiske krefter. For egypterne var hun kjent som Aset eller Eset, men som sagt så var Isis det greske navnet hennes. Og hun var en veldig viktig gudinne. Personlig så elsker jeg både navnet og den opprinnelige stammelsen (mytologien selvfølgelig), men jeg ville absolutt aldri brukt det nå. Det ville jo blitt forbundet med terrorgruppen ... det er egentlig veldig synd, for ellers ville det vært et fantastisk navn. Er jo ikke så langt unna Iris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilhelm skal bli storebror 😍 Tar imot forslag på både jentenavn og guttenavn som passer. Vil ikke ha noe som er for "kongelig" eller for tysk-klingende. Vil gjerne ha et navn som ikke er på topp-10 lista 😉

Jentenavnforslag: Mathilda, Malene, Andrea, Christiane, Josefine 

 

Gutt: Didrik (tysk, jeg vet 😂), Benjamin, Casper

 

Tar imot forslag med takk!! 

Anonymkode: 6844c...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme
Den 2. juli 2016 at 19.37, AnonymBruker skrev:

Vi har egentlig blitt enige om navnet Elise .. Fint navn, men etter vi bestemte oss for det ser jeg plutselig navnet "over alt". Førstefødte har et vanlig navn som er veldig lite brukt, skulle gjerne hatt noe i samme gate til nr 2.. Forslag? Liker relativt korte, feminine navn som gjerne kan være litt spesielle uten at folk himler med øynene når de får høre det :fnise:

Anonymkode: be142...844

Korte jentenamn: Alma, Dina, Unni, Tilje, Lene, Gerd, Oline, Guro, Eivor/Øyvor, Pia, Vilde, Ylva?

 

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wilhelm skal bli storebror 😍 Tar imot forslag på både jentenavn og guttenavn som passer. Vil ikke ha noe som er for "kongelig" eller for tysk-klingende. Vil gjerne ha et navn som ikke er på topp-10 lista 😉

Jentenavnforslag: Mathilda, Malene, Andrea, Christiane, Josefine 

 

Gutt: Didrik (tysk, jeg vet 😂), Benjamin, Casper

 

Tar imot forslag med takk!! 

Anonymkode: 6844c...a10

Tuva, Kristense, Adele, Isabella, Louise, Agnethe, Benedikte, Cornelia? 

 

Gard, Henry, Casper, Sølve, Imre, Laurits, Lavrans, Sander? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Wilhelm skal bli storebror 😍 Tar imot forslag på både jentenavn og guttenavn som passer. Vil ikke ha noe som er for "kongelig" eller for tysk-klingende. Vil gjerne ha et navn som ikke er på topp-10 lista 😉

Jentenavnforslag: Mathilda, Malene, Andrea, Christiane, Josefine 

 

Gutt: Didrik (tysk, jeg vet 😂), Benjamin, Casper

 

Tar imot forslag med takk!! 

Anonymkode: 6844c...a10

Jentenavn: Alida, Alvilde / Alvilda, Dorthea, Dorothea, Ella, Emine / Emina, Juliane, Camille

Guttenavn: Evert, Eilert, Aron, Adam, Alvar, Elmer, Evan, Laurits

44 minutter siden, Nutters skrev:

Emrik eller Theodor? 

Jeg syns Theodor er penest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11.7.2016 at 22.36, AnonymBruker skrev:

Wilhelm skal bli storebror 😍 Tar imot forslag på både jentenavn og guttenavn som passer. Vil ikke ha noe som er for "kongelig" eller for tysk-klingende. Vil gjerne ha et navn som ikke er på topp-10 lista 😉

Jentenavnforslag: Mathilda, Malene, Andrea, Christiane, Josefine 

 

Gutt: Didrik (tysk, jeg vet 😂), Benjamin, Casper

 

Tar imot forslag med takk!! 

Anonymkode: 6844c...a10

Liker alle jentenavnene i innlegget til AB over :) ....men det er ikke jeg som er AB over altså!!

Jentenavn: Adele, Andrine, Celine, Elise, Vilda, Augusta, Rikke

Guttenavn: Marcus, Jonathan, Adrian, Joacim, Sander, Ludvig

23 timer siden, Nutters skrev:

Emrik eller Theodor? 

Theodor - uten tvil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om guttenavnet Eldor? For meg er det svært følelsesmessig da min avdøde far het det og jeg ønsker å kalle opp en evt sønn av ham, så jeg klarer ikke helt å skille det emosjonelle aspektet fra det faktiske navnet. Veldig åpen for å høre hva dere mener. Også hvis dere har forslag til fine dobbeltnavn med Eldor.

Anonymkode: 80106...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Verena skrev:

Hva tenker dere hvis dere møter ei jente som heter Princess? Er litt nysgjerrig på det :)

Hadde ledd og trodd du kødda.

Anonymkode: 0bee9...e44

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...