Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørte noen som hadde kalt gutten Williver. Hva synes dere? 

Anonymkode: ceacc...eca

Det er ihvertfall veldig gøy å uttale! Og helt perfekt for Willy som kallenavn. Syns det er kjempefint. Litt mye v-lyd kanskje. Kanskje vært bedre dersom det var Willifer, for min del. Jeg tror jeg liker det fordi det har samme "takt" som Lucifer, som jeg også liker veldig godt. Regner altså med at navnet uttales will-i-ver. 

Syns det er så utrolig gøy at noen våger å bruke navn som de kanskje har funnet på selv. Spørs selvfølgelig hva det er, men jeg syns ikke Williver hørtes så rart ut. Uvant, men fullt potensiale til å bli et populært navn en gang i fremtiden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørte noen som hadde kalt gutten Williver. Hva synes dere? 

Anonymkode: ceacc...eca

Fysj... :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis jeg får en sønn skal han hete et av disse navnene:
Alfred

Ole

Peter

Espen

Marius

 

Hva synes dere?

Anonymkode: dd280...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis jeg får en sønn skal han hete et av disse navnene:
Alfred

Ole

Peter

Espen

Marius

 

Hva synes dere?

Anonymkode: dd280...95b

Synes Espen er ok. Ole kan også til en viss grad gå an, men ingen av de andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis jeg får en sønn skal han hete et av disse navnene:
Alfred

Ole

Peter

Espen

Marius

 

Hva synes dere?

Anonymkode: dd280...95b

Alferd er et flott navn. De andre er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis jeg får en sønn skal han hete et av disse navnene:
Alfred

Ole

Peter

Espen

Marius

 

Hva synes dere?

Anonymkode: dd280...95b

Alfred: Veldig fint, en trygg og selvsikker mann som går sine egne veier.

Ole: Delt.....har både gode og dårlige assosiasjoner! Kan være fint.

Peter: Romantisk navn på en ung gutt eller mann, en veldig ærlig fyr.

Espen: Født på åttitallet, har hockeysveis og er ikke av de skarpeste knivene i skuffen.

Marius: Litt kjedelig og oppbrukt sammen med Magnus og Markus på 80-90-tallet.

Anonymkode: 43c53...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Tuesday, August 30, 2016 at 16.01, AnonymBruker skrev:

Hørte noen som hadde kalt gutten Williver. Hva synes dere? 

Anonymkode: ceacc...eca

Minner om Gulliver eller Mrs Minniver.

Anonymkode: 43c53...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, August 30, 2016 at 13.41, Teardrop skrev:

Dobbeltnavn med/til Gyda der Gyda er det første?

Gyda....da tenker jeg bare på kona til Hårek den hardbalne. Ser for meg ei sjefete dame. Også er det noe rart med den gy-lyden, eller vil dere uttale det Jyda?

Anonymkode: 43c53...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Beach91 skrev:

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Ikke særlig fint Desverre, er to lange navn. Heller bare Angelica eller bare linnea. Fine navn alene men sammen er ikke fint. Ungen klarer sikkert ikke og si navnet skikkelig før hun begynner på skolen. 

Anonymkode: 152e4...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Beach91 skrev:

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Det blir litt voldsomt og kan bli tungt. Akkurat som jeg kjenner ei som heter Victoria Maria, burde heller hete Maria Victoria etter min mening. Jeg kan si det samme om Angelica Linnea, iallfall nesten. Hadde det ikke vært for at a er siste bokstav i Linnea og første bokstav i Angelica, ville jeg heller valgt det den veien. Ellers er jeg enig med AB over meg, de er finere hver for seg :) 

Endret av Millimani
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Beach91 skrev:

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Linnea er fint, Angelica er ikke fint. Sammen blir det veeeldig langt og tungvint.

Anonymkode: 04056...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. november 2013 at 10.34, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på hva dere syns om deses navnene:

Valentina

Cornelia

 

:)

 

Anonymous poster hash: 69e56...5bd

Valentina skulle vi kalle vår gutt (viss han ble jente). 

Anonymkode: 54579...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme
13 timer siden, Beach91 skrev:

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Linnea er for vanleg for meg og Angelica er i mine auge ei heks. To ikkje fine namn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Beach91 skrev:

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Agnes Linnea klinger bedre. Eventuelt Anna Linnea. Angelica synes jeg er tungt og litt jålete. 

Anonymkode: 6022d...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 31.8.2016 at 9.38, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis jeg får en sønn skal han hete et av disse navnene:
Alfred

Ole

Peter

Espen

Marius

 

Hva synes dere?

Anonymkode: dd280...95b

Jeg liker alle veldig godt. Vanlige, gode og fine navn til en norsk gutt :) det navnet jeg liker minst er Alfred, men det er nok fordi jeg ikke er så veldig glad i den "fred"-lyden (Fredrik er f.eks. heller ikke et navn i min smak). Jeg liker Ole, jeg syns det er søtt. Men samtidig så klarer jeg nesten ikke å legge vekk assosiasjonen til matteoppgaver gjennom oppveksten a la: "Ole selger epler, hvert eple koster 8 kr, hvor mye tjener han hvis han selger 9 epler?". Vitser også, veldig klassisk navn å bruke i sånne sammenhenger. 

Peter har jeg fått mer og mer sansen for i det siste. Det lyder pent, ser pent ut på papiret, det er internasjonalt, og det er klassisk. Et strålende navn etter min mening. Espen er også gode, tradisjonelle navn som de aller fleste i Norge kjenner godt til fra før :) tror Peter er min favoritt at utvalget ditt :)

18 timer siden, Beach91 skrev:

Hva synes dere om Angelica Linnea? Jeg heter Agnete, så hvis d blir jente nå har jeg så lyst at hun skal ha litt likhet med mitt eget navn. Pappaen fikk bestemme navnet på nr 1 som var gutt, å han heter Hugo Leander  ☺ 

Jeg syns det er altfor tungt å uttale. An-ge-li-ca lin-ne-a blir veldig langt og tungt å si. Og med mindre mellomnavnet er oppkalling, så syns jeg det er unødvendig med et så tungt mellomnavn som uansett ikke kommer til å bli brukt i hverdagen (mest sannsynlig). Jeg syns begge navnene er fine hver for seg, men samme krasjer de veldig. Agathe/Agatha er jo også fine alternativer ut fra Agnete :) eller Agnes, som noen har foreslått allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Agnes Linnea klinger bedre. Eventuelt Anna Linnea. Angelica synes jeg er tungt og litt jålete. 

Anonymkode: 6022d...638

Agnes Linnea synes jeg var veldig fint! Mye finere enn Angelica Linnea.

Anonymkode: 04056...82f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre andre meninger i hvertfall! Noen andre forslag som klinger bra med Hugo Leander? Dobbelt navn er å foretrekke ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...