Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mummikopp skrev:

For å være ærlig synes jeg ikke det fungerer så bra på norsk. Jeg tenker at det er bedre å velge et navn som Christian, Jonathan , Adrian, Alexander eller Peter, navn som fungerer godt både på norsk og engelsk. :) 

Har tenkt på sånne navn og. Men jeg synes ingen av de er noe fine på norsk... Eller kanskje Adrian. :) 

Anonymkode: 9331e...4d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om Jason?  Er det OK å hete i Norge med engelsk uttale? 

Kjærsten er engelskspråklig, så jeg ville hatt noe som er enkelt på begge språk. 

Anonymkode: 9331e...4d8

Jonathan eller Daniel er bedre :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om Jason?  Er det OK å hete i Norge med engelsk uttale? 

Kjærsten er engelskspråklig, så jeg ville hatt noe som er enkelt på begge språk. 

Anonymkode: 9331e...4d8

Som du har fått svar om tidligere så fungerer ikke dette på norsk. Sjansen er stor for at uttalen blir rett fram "jason", noe som høres ut som en tulleversjon av Jonas. Det finnes veldig mange navn som fungerer internasjonalt. 

Daniel, David, Erik, Henry, Julian, Benjamin, Bastian, Sebastian, Aron, Adam, Oliver, Theodor, Willem, William, Tobias, Elias, Kevin, Isac, Jacob, Christoffer, Magnus, Nicolas, Patrick 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Teardrop skrev:

Vi ønsker dobbeltnavn. Hva synes du passer med Gyda?

Ingenting. Skal barnet hete det samme som en kiosk? 

Anonymkode: 0ccdc...9ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Skal barnet hete det samme som en kiosk? 

Anonymkode: 0ccdc...9ee

Folk heter da Idun og Tine selv om det finnes matvareprodusenter som heter det samme? Gyda er et veldig gammelt navn som er brukt i Norge i over 1000 år, blir for dumt å slutte å bruke det bare på grunn av en kiosk.. :P

26 minutter siden, Teardrop skrev:

Vi ønsker dobbeltnavn. Hva synes du passer med Gyda?

Synes Gyda er litt vanskelig å kombinere med andre navn, men her er noen forslag:

Gyda Christine

Gyda Helene

Gyda Marie

Gyda Elise

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting. Skal barnet hete det samme som en kiosk? 

Anonymkode: 0ccdc...9ee

Kiosk? Aldri hørt om en kiosk med dette navnet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan ramse opp både guttenavn og jentenavn som er mer uvanlig og som kanskje er mer utenlandske navn?😊 F.eks : Melanie, Kylie, Brian osvosv🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Teardrop skrev:

Vi ønsker dobbeltnavn. Hva synes du passer med Gyda?

Gyda Merethe 

Gyda Margrethe 

Gyda Oline 

Gyda Alvilde 

Gyda Lovise 

Gyda Pauline 

3 timer siden, Melissa2911 skrev:

Er det noen som kan ramse opp både guttenavn og jentenavn som er mer uvanlig og som kanskje er mer utenlandske navn?😊 F.eks : Melanie, Kylie, Brian osvosv🤗

Jente: Mackenzie, Elaine, Ivy, Lucy, Angelina, Amy, Viola/Violet, Zoey 

Gutt: Zachariah, Zacharias, Maximilian, Jonah, Caleb, Noel, Alec 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎04‎.‎09‎.‎2016 at 17.46, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om Marinade/Marinada? Får en datter i desember :)

Anonymkode: 29296...1e4

Marine. Marmelade. Madrigal. Du kan da ikke bare ta et substantiv og kalle det et navn, selv om det ser greit ut skriftlig og inneholder Mari. Armada. Marbella. Marihuana. Maritim. Alt passer bra på en kattunge, ikke en kvinne.

Hvis du vil kalle barnet for Mari, kall henne det.

Anonymkode: 4b0a7...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Melissa2911 skrev:

Er det noen som kan ramse opp både guttenavn og jentenavn som er mer uvanlig og som kanskje er mer utenlandske navn?😊 F.eks : Melanie, Kylie, Brian osvosv🤗

Aurelia, Lavinia, Amelie, Ophelia, Joshua, Vincent

Håper du velger et navn som fungerer godt på norsk også, Brian, Kylie og Melanie synes jeg ikke fungerer så godt i Norge. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23. september 2016 at 20.10, AnonymBruker skrev:

Hvilke assosiasjoner har dere til Julie? 

Anonymkode: 6adf1...4b3

Heter det selv, så det er jo fint ;)) Helt ærlig er det finere med Julie enn med Anne Grete eller slike litt mer gammeldagse navn. Jeg kunne kalt min egen unge det, hadde det ikke vært for at jeg selv heter det.

Anonymkode: e86e3...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Eliza? Funker den stavemåten på en halvt engelsk baby?

Anonymkode: e0aff...91e

Blir veldig upraktisk, Elisa er mye finere!

Anonymkode: 1e316...e3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om Eliza? Funker den stavemåten på en halvt engelsk baby?

Anonymkode: e0aff...91e

JA! Elsker Eliza, forelsket meg helt i det da navnet ble brukt i en bok jeg leste :) for min del er navnet finest (på papir) slik du skriver det, Eliza, men Elisa er jo også fint. Min personlige mening er at Eliza er finest, og dersom jeg skulle valgt det navnet så hadde jeg stavet det slik, uansett hva andre måtte synes om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket navn liker dere best av Teodor og Viljar? Vi sliter litt med å velge :) Kunne vært interessant å høre andres mening og evt. hvorfor/hvilke assosiasjoner dere får. 

Anonymkode: 8e750...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket navn liker dere best av Teodor og Viljar? Vi sliter litt med å velge :) Kunne vært interessant å høre andres mening og evt. hvorfor/hvilke assosiasjoner dere får. 

Anonymkode: 8e750...ba9

Teodor vil for for meg alltid vere ein bamse. Er liksom "feil" at ein høg, stor og kraftig mann skal introdusere seg som Teodor. Passer best på små barn.

Viljar er eit namn som er sjamerende i alle aldre, ville tatt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket navn liker dere best av Teodor og Viljar? Vi sliter litt med å velge :) Kunne vært interessant å høre andres mening og evt. hvorfor/hvilke assosiasjoner dere får. 

Anonymkode: 8e750...ba9

Jeg syns Teodor er et flott navn, men jeg har gått ganske lei av det egentlig. Føler jeg hører det "overalt". Et fint og koselig navn, men for meg har det blitt kjedelig. Viljar derimot, er et sjarmerende og koselig navn, det har noe vennlig over seg på en måte. Jeg stemmer for Viljar :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...