Gå til innhold

Hvordan få closure med en mann som ikke vil snakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er jo han en drittsekk.

Du mener det er komplett umulig at en mann kan hate trynet på en kvinne av gode grunner? elskverdige er dere vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du mener det er komplett umulig at en mann kan hate trynet på en kvinne av gode grunner? elskverdige er dere vel ikke?

Les det jeg svarte for to minutter siden, du. Og slutt å anta så mye.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Du mener det er komplett umulig at en mann kan hate trynet på en kvinne av gode grunner? elskverdige er dere vel ikke?

hun har jo ikke gitt han noe grunn for å hate trynet hennes. Dessuten er det å hate veldig drøyt. Om så kan man si det og
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det jeg svarte for to minutter siden, du. Og slutt å anta så mye.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Hvem er De, Deres Høyhet. og hvilket innlegg sikter De til?

hun har jo ikke gitt han noe grunn for å hate trynet hennes. Dessuten er det å hate veldig drøyt. Om så kan man si det og

Dette vet da hverken du eller jeg noe om. Forøvrig mener jeg så klart "hate" i den hverdagslige betydningen av ordet. Altså, som i ikke å takle en person, og gjøre det man kan for å unngå den personen. Ikke som i at man vil drepe og voldta noen fordi man hater dem så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er De, Deres Høyhet. og hvilket innlegg sikter De til?

Jeg er TS. Du vet, hun som faktisk var til stede, kjenner fyren og vet hva som skjedde.... ikke bare tror og synes og mener så masse hun ikke har belegg for.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns egentlig begge deler høres veldig egoistisk ut. Egoistisk av ham ikke å kunne gi henne den samtalen, men også egoistisk av henne å forvente at han fortsatt skal sette hennes følelser øverst på prioriteringslista. Det optimale hadde så klart vært dersom begge kunne te seg som voksne, oppegående mennesker, og kanskje kutte litt ned på både bitterheten og drama-gnagingen. Men jeg mistenker at kommunikasjonen nok aldri har vært helt på topp mellom de to, for da ender det generelt ikke der.

Det er ikke egoistisk å forvente at man skal bli behandlet med respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er TS. Du vet, hun som faktisk var til stede, kjenner fyren og vet hva som skjedde.... ikke bare tror og synes og mener så masse hun ikke har belegg for.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Åh, Deres Høyhet, vær så snill å tilgi meg *bukke og skrape*. Jeg beklager virkelig så meget at jeg ikke automatisk tok Deres versjon av historien som den hele, fulle og selvsagte sannhet.

Du fikk med deg at jeg ikke har sagt noe som helst om hvordan historien er, men kun hvordan den kan være, ikke sant? Det var tross alt kvinner her som lurte på hvordan i huleste det skulle kunne være mulig at en mann ikke vil gi ex'en sin en "closure talk", så jeg forklarte litt om hva som kan være noen av årsakene til nettopp det.

Beklager at du lot deg fornærme av det.

Endret av Iben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke egoistisk å forvente at man skal bli behandlet med respekt.

Enig. Men jeg mistenker at Iben ikke ser det på den måten. :) Kanskje hun har en kjæreste som snakker dritt om eksen, og så er det lettest for henne å tenke at det er sant det han sier... for hvis ikke er hun nestemann ut, og det må være en skremmende tanke. ;)

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Deres Høyhet, vær så snill å tilgi meg *bukke og skrape*. Jeg beklager virkelig så meget at jeg ikke tok Deres versjon av historien som den hele, fulle og selvsagte sannhet.

Du fikk med deg at jeg ikke har sagt noe som helst om hvordan historien er, men kun hvordan den kan være, ikke sant? Det var tross alt kvinner her som lurte på hvordan i huleste det skulle kunne være mulig at en mann ikke vil gi ex'en sin en "closure talk", så jeg forklarte litt om hva som kan være noen av årsakene til nettopp det.

Beklager at du lot deg fornærme av det.

Det var da voldsomt som du skulle tillegge meg tanker, følelser og motiver. :) Fornærmet, faktisk.

Spør neste gang da vet du, så slipper du å anta så mye. Jeg vil dessuten sette pris på om du er litt mindre nedlatende i innleggene dine. Det skaper ikke et konstruktivt debatt-klima.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt som du skulle tillegge meg tanker, følelser og motiver. :) Fornærmet, faktisk.

Spør neste gang da vet du, så slipper du å anta så mye. Jeg vil dessuten sette pris på om du er litt mindre nedlatende i innleggene dine. Det skaper ikke et konstruktivt debatt-klima.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Det er liksom det som er poenget: Det hjelper ikke å spørre deg noe mer nå, ettersom vi allerede har fått din side av historien. Dersom jeg nå virkelig skulle satt meg inn i historien på et ikke-hypotetisk nivå, ville jeg nå trengt hans versjon av historien.

Og du, jeg pleier å svare tilbake med samme mynt. Men du er unnskyldt for å startet bråket denne gangen, ettersom jeg skjønner dette er en vanskelig tid for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ham kan det tenkes at denne trangen hennes til å ha en "closure talk" oppfattes som en del av et adferdsmønster som allerede har irritert ham grønn over lengre tid mens de fortsatt var sammen. Man må nesten bare respektere at noen ønsker - og kanskje trenger - den avstanden. Husk at "hennes følelser" ikke lenger er det viktigste i hans liv. Hans egne følelser er nå viktigere.

TS her igjen, forresten. Du trenger ikke titulere meg med Deres Høyhet.

Tror faktisk du har helt rett i at det oppfattes som en del av et adferdsmønster som allerede har irritert ham grønn over lengre tid, men lenge før jeg kom inn i bildet. Tror dessverre alltid hans følelser har vært viktigst, i alle hans forhold. Dermed skaper han seg sin egen grunn til å være enda mer irritert over kvinners adferdsmønster.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her igjen, forresten. Du trenger ikke titulere meg med Deres Høyhet.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Jesus...ordnet ikke vi nettopp opp i det her?

Tror faktisk du har helt rett i at det oppfattes som en del av et adferdsmønster som allerede har irritert ham grønn over lengre tid, men lenge før jeg kom inn i bildet. Tror dessverre alltid hans følelser har vært viktigst, i alle hans forhold. Dermed skaper han seg sin egen grunn til å være enda mer irritert over kvinners adferdsmønster.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

For all del, det kan selvsagt hende det er han som er den store idioten her, at han er noen slags ubehjelpelig, hevngjerrig drama-queen. Fullt mulig det og. Men det vet jeg som sagt ingenting om uten å få også hans versjon av historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvem er De, Deres Høyhet. og hvilket innlegg sikter De til?

Dette vet da hverken du eller jeg noe om. Forøvrig mener jeg så klart "hate" i den hverdagslige betydningen av ordet. Altså, som i ikke å takle en person, og gjøre det man kan for å unngå den personen. Ikke som i at man vil drepe og voldta noen fordi man hater dem så.

Etter hva ts har fortalt så vet vi det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er liksom det som er poenget: Det hjelper ikke å spørre deg noe mer nå, ettersom vi allerede har fått din side av historien. Dersom jeg nå virkelig skulle satt meg inn i historien på et ikke-hypotetisk nivå, ville jeg nå trengt hans versjon av historien.

Og du, jeg pleier å svare tilbake med samme mynt. Men du er unnskyldt for å startet bråket denne gangen, ettersom jeg skjønner dette er en vanskelig tid for deg.

Du må gjerne føle det var jeg som startet bråket. :) Jeg ville bare minne deg om at jeg er et sprell levende menneske som sitter her og føler meg litt bombardert med en rekke antakelser om min måte å være på i et forhold, og det er ganske sårt med tanke på konteksten, som jeg forklarer på side 3.

Hans versjon av saken er nok ganske lik hans versjon av saken med alle hans ekskjærester. Jeg/de er irrasjonelle, ustabile og urimelige kvinnemennesker, og han finner seg ikke i det. Selvfølgelig oppfatter han alt fra kvinne-hold som unødvendig drama, selv når det er et legitimt behov om å si fra at han overkjører. Jeg har prøvd å få han til å se at han har noe ansvar selv, og at han kan være ganske overkjørende og egoistisk, men det vil han ikke høre snakk om. Når han lyver om noe alvorlig bagatelliseres det, men når andre gjør noe mindre alvorlig (eks. at jeg håndterte en situasjon i livet litt annerledes enn han ville ha gjort) skal det pirkes på. Kanskje kjenner du typen.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva ts har fortalt så vet vi det

Ja, for alle damer forteller alltid den hele og fulle (og eneste) sannhet?

Anonymous poster hash: 8cafb...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for alle damer forteller alltid den hele og fulle (og eneste) sannhet?

Anonymous poster hash: 8cafb...96a

Hvis man vil ha råd som best mulig kan hjelpe en i situasjonen man er i, så går man i seg selv og ser saken fra begge sider, ja.

Hilsen TS.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vinglasset

Du må gjerne føle det var jeg som startet bråket. :) Jeg ville bare minne deg om at jeg er et sprell levende menneske som sitter her og føler meg litt bombardert med en rekke antakelser om min måte å være på i et forhold, og det er ganske sårt med tanke på konteksten, som jeg forklarer på side 3.

Hans versjon av saken er nok ganske lik hans versjon av saken med alle hans ekskjærester. Jeg/de er irrasjonelle, ustabile og urimelige kvinnemennesker, og han finner seg ikke i det. Selvfølgelig oppfatter han alt fra kvinne-hold som unødvendig drama, selv når det er et legitimt behov om å si fra at han overkjører. Jeg har prøvd å få han til å se at han har noe ansvar selv, og at han kan være ganske overkjørende og egoistisk, men det vil han ikke høre snakk om. Når han lyver om noe alvorlig bagatelliseres det, men når andre gjør noe mindre alvorlig (eks. at jeg håndterte en situasjon i livet litt annerledes enn han ville ha gjort) skal det pirkes på. Kanskje kjenner du typen.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Menn og kvinner er forskjellige og vil aldri helt forstå hverandres væremåte.

Vi kvinner har lett for å analysere alt i hjel og da vil ofte menn skygge banen.

Du har antagelig vist samme type trekk som hans eks-kjærester og da antar han kanskje at du forstår hvorfor han ønsker å gjøre slutt på forholdet.

Som du sier over her så har du allerede begynt å date nye menn - kan du ikke da bare innse at løpet er kjørt og at ekskjæresten er historie.

Han vil mest sannsynlig slå seg til ro den dagen han treffer en kvinne som er lettere å forholde seg til og som klarer å finne en måte å leve sammen med hverandre uten å "trø hverandre på tærne".

Mitt råd: Glem ham og gå videre. Du kan ønske så mange avsluttende samtaler du bare vil - men du kan aldri forlange det. Vil han ikke, så vil han ikke - så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne føle det var jeg som startet bråket. :) Jeg ville bare minne deg om at jeg er et sprell levende menneske som sitter her og føler meg litt bombardert med en rekke antakelser om min måte å være på i et forhold, og det er ganske sårt med tanke på konteksten, som jeg forklarer på side 3.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Ok, nå fikk jeg dårlig samvittighet her. Har du for vane å spille på samvittigheten? (tulla) Det var virkelig ikke meningen å få deg til å føle deg sånn. Jeg bare svarte på noen ting som noen andre lurte på, og det var egentlig ikke med tanke på hvordan din situasjon er spesifikt, men mer generelt.

Hans versjon av saken er nok ganske lik hans versjon av saken med alle hans ekskjærester. Jeg/de er irrasjonelle, ustabile og urimelige kvinnemennesker, og han finner seg ikke i det. Selvfølgelig oppfatter han alt fra kvinne-hold som unødvendig drama, selv når det er et legitimt behov om å si fra at han overkjører. Jeg har prøvd å få han til å se at han har noe ansvar selv, og at han kan være ganske overkjørende og egoistisk, men det vil han ikke høre snakk om. Når han lyver om noe alvorlig bagatelliseres det, men når andre gjør noe mindre alvorlig (eks. at jeg håndterte en situasjon i livet litt annerledes enn han ville ha gjort) skal det pirkes på. Kanskje kjenner du typen.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Sånn som du beskriver ham her, og på side 3, høres han ikke spesielt sympatisk ut. Men han er kanskje veldig, veldig kjekk, siden du så igjennom fingrene med alt det der? Uansett, på sett og vis forstår jeg også hans frustrasjon, dersom jeg skal tolke den via det du skriver. Tror nok de aller fleste menn har kjent på frustrasjonen over at dere bare er en helt annen art enn oss, mentalt sett. Men det å være langsint og hevngjerrig er så klart aldri noe positivt karaktertrekk uansett, hvis det er sant at han er sånn generelt. Jeg tror kanskje jeg kjenner én sånn type, ja.

Men uansett, det høres jo ut som at du har kommet fram til noen slags konklusjon nå. Så.....trenger du fortsatt å snakke med ham?

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som god gammeldags silent treatment ts, en "fin" måte å straffe deg på.

Hvis du ikke får en avslutning må du selv skape den.

Jeg hadde skrevet en sms eller fb-melding om at du nå anser forholdet som historie og nå går videre med livet.

Anonymous poster hash: f4262...0e8

Nemlig, god gammeldags silent treatment. Stemmer godt med at han er kantete og at noe aldri er hans skyld.

Men grunnen til at det gikk så godt med oss som det gjorde, var at jeg var veldig rolig i min måte å si fra på, sånn at han ikke gikk så fælt i forsvar. (En gang innrømmet han til og med at det har vært et problem i tidligere forhold at han er egoistisk, og at han vet han ikke er så enkel.) Det greide jeg ikke når den grove løgnen kom frem, og dermed gikk han helt i lås.

TS

Anonymous poster hash: e9b01...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner er forskjellige og vil aldri helt forstå hverandres væremåte.

Vi kvinner har lett for å analysere alt i hjel og da vil ofte menn skygge banen.

Du har antagelig vist samme type trekk som hans eks-kjærester og da antar han kanskje at du forstår hvorfor han ønsker å gjøre slutt på forholdet.

Som du sier over her så har du allerede begynt å date nye menn - kan du ikke da bare innse at løpet er kjørt og at ekskjæresten er historie.

Han vil mest sannsynlig slå seg til ro den dagen han treffer en kvinne som er lettere å forholde seg til og som klarer å finne en måte å leve sammen med hverandre uten å "trø hverandre på tærne".

Mitt råd: Glem ham og gå videre. Du kan ønske så mange avsluttende samtaler du bare vil - men du kan aldri forlange det. Vil han ikke, så vil han ikke - så enkelt er det.

Grunnen til at han ble forelsket i meg var at jeg var lett å forholde meg til. :) Så jeg tror han selv skaper det der at alle kvinner han møter liksom er sånn og sånn.

Jeg spurte litt om hans tidligere forhold, som han svartmalet som bare det, og hvordan de forferdelige eksene hans hadde det nå.... Vel, de er alle i lykkelige, langvarige forhold. Hvordan kan det ha seg at de alle ble stabile og snille til en ny mann, spurte jeg. Da ble han svar skyldig. Dagen etter kom innrømmelsen om at egoismen hans alltid hadde vært et problem, at han ikke var enkel å leve med, og at han trodde det skulle bli lettere med meg fordi jeg virket annerledes enn eksene.

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...