Gå til innhold

Hvordan få closure med en mann som ikke vil snakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Så vi kan være enige om at det er ok å ikke ville prate etter et brudd, men man bør si i fra om det?

Anonymous poster hash: a7ae8...7b1

Ja

. Men hvis den andre har splrsmål syns jeg de bør få vite hva som skjedde så de slipper å gruble

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

. Men hvis den andre har splrsmål syns jeg de bør få vite hva som skjedde så de slipper å gruble

Dette er tydeligvia andre gangen de gjør det slutt, så helt utav det blå kan det ikke være. Kanskje det ikke fungerte å bli sammen igjen, og han ikke gidder ha samme break-up samtale denne gangen og.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Dette er tydeligvia andre gangen de gjør det slutt, så helt utav det blå kan det ikke være. Kanskje det ikke fungerte å bli sammen igjen, og han ikke gidder ha samme break-up samtale denne gangen og.

breaker man up så breaker man up og da har man breakup samtale. Av og til må man gjøre ting som er kjipt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

breaker man up så breaker man up og da har man breakup samtale. Av og til må man gjøre ting som er kjipt

Og av og til må en dessverre innse at for fyren er samtalen ferdig og det er ikke mer å si. Skjønner det er kjipt, men i bruddsituasjoner er folk utrolig ulike med tanke på hva de trenger.

Spesielt nå, måneder etter bruddet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kamikatze.

Hva er det å forklare? Slutt er slutt, innse det og gå videre uten å mase mer om det.

Er ikke det respektløst å ikke kunne forklare for eksen sin hvorfor en har valgt å avslutte et forhold?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det respektløst å ikke kunne forklare for eksen sin hvorfor en har valgt å avslutte et forhold?

For alt du vet kan han ha en god grunn til det. Så nei, ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil ikke ha kontakt med deg, han er ferdig, og han blåser i om du får closure eller ei. Du må finne en annen måte å få closure på.



Anonymous poster hash: 848b5...93b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Og av og til må en dessverre innse at for fyren er samtalen ferdig og det er ikke mer å si. Skjønner det er kjipt, men i bruddsituasjoner er folk utrolig ulike med tanke på hva de trenger.

Spesielt nå, måneder etter bruddet.

Spiller ingen rolle. Man kan ikke ture fram som man vil. Er ikke sånn man har blitt oppdratt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt du vet kan han ha en god grunn til det. Så nei, ikke nødvendigvis.

Er det så vanskelig å oppgi den grunnen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som god gammeldags silent treatment ts, en "fin" måte å straffe deg på.

Hvis du ikke får en avslutning må du selv skape den.

Jeg hadde skrevet en sms eller fb-melding om at du nå anser forholdet som historie og nå går videre med livet.



Anonymous poster hash: f4262...0e8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å oppgi den grunnen da?

Behøver det å ha noe med "vanskelig" å gjøre? Kanskje han ikke har lyst, fordi han hater trynet på henne, og så føler han ikke at han skylder henne å gjøre noe han ikke har lyst til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver det å ha noe med "vanskelig" å gjøre? Kanskje han ikke har lyst, fordi han hater trynet på henne, og så føler han ikke at han skylder henne å gjøre noe han ikke har lyst til?

Hvis det er slik at han hater trynet på henne så vet hun gjerne om det, feks hvis hun har vært utro e.l. Nå virker det ikke som om dette er tilfelle i TS situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som hva da? At folk setter pris på at jeg ikke maser på dem?

Anonymous poster hash: a7ae8...7b1

Du vil lære at en må ta hensyn til andre mennesker enn deg selv!

Dvs: dersom du velger å avslutte et forhold forteller du partneren din hvorfor!

Å ikke sette seg ned og fortelle hva som er problemet, er meget egoistisk og så til de grader umodent at det ikke finnes håp!

Med det mener jeg at det vil bli et mønster i alle dine forhold.

Å være konfliktsky og ikke kunne ta ansvar for dine egne avgjørelser blir et handikapp!

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behøver det å ha noe med "vanskelig" å gjøre? Kanskje han ikke har lyst, fordi han hater trynet på henne, og så føler han ikke at han skylder henne å gjøre noe han ikke har lyst til?

Herregud!

Hvor gammel er du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er slik at han hater trynet på henne så vet hun gjerne om det, feks hvis hun har vært utro e.l. Nå virker det ikke som om dette er tilfelle i TS situasjon.

Det finnes da mange flere grunner enn bare utroskap for å hate trynet på en eks. Det kan dreie seg om f.eks. psykisk mishandling over tid, mye barnslig drama over tid, mye "meg, meg, meg" over tid o.s.v. Og folk som driver med psykisk mishandling, barnslig drama eller "meg, meg, meg", er sjelden klar over det selv. Men uansett hva den nøyaktige grunnen er, koker det nok til syvende og sist ned til at han - av en eller annen grunn - ikke anser henne som verdt å bruke alt fra en halvtime til et flere timer av sin tid på, bare for å gi henne en "closure talk" som hun mener hun trenger, og som han åpenbart mener at han ikke trenger - og heller ikke ønsker. For ham kan det tenkes at denne trangen hennes til å ha en "closure talk" oppfattes som en del av et adferdsmønster som allerede har irritert ham grønn over lengre tid mens de fortsatt var sammen. Man må nesten bare respektere at noen ønsker - og kanskje trenger - den avstanden. Husk at "hennes følelser" ikke lenger er det viktigste i hans liv. Hans egne følelser er nå viktigere.

Endret av Iben
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes da mange flere grunner enn bare utroskap for å hate trynet på en eks. Det kan dreie seg om f.eks. psykisk mishandling over tid, mye barnslig drama over tid, mye "meg, meg, meg" over tid o.s.v. Og folk som driver med psykisk mishandling, barnslig drama eller "meg, meg, meg", er sjelden klar over det selv. Men uansett hva den nøyaktige grunnen er, koker det nok til syvende og sist ned til at han - av en eller annen grunn - ikke anser henne som verdt å bruke alt fra en halvtime til et flere timer av sin tid på, bare for å gi henne en "closure talk" som hun mener hun trenger, og som han åpenbart mener at han ikke trenger - og heller ikke ønsker. For ham kan det tenkes at denne trangen hennes til å ha en "closure talk" oppfattes som en del av et adferdsmønster som allerede har irritert ham grønn over lengre tid mens de fortsatt var sammen. Man må nesten bare respektere at noen ønsker - og kanskje trenger - den avstanden. Husk at "hennes følelser" ikke lenger er det viktigste i hans liv. Hans egne følelser er nå viktigere.

Uansett hvor mye det irriterer en person grønn, så kan man alltid ta seg noen minutter på å i det minste skrive en SMS der man kan få en liten forklaring. Har du noen gang vært i den situasjonen, at du ikke aner hva som skjedde når forholdet tok slutt? Å se på sine egne følelser som så viktige at man ikke kan gjøre dette høres forferdelig egoistisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye det irriterer en person grønn, så kan man alltid ta seg noen minutter på å i det minste skrive en SMS der man kan få en liten forklaring. Har du noen gang vært i den situasjonen, at du ikke aner hva som skjedde når forholdet tok slutt? Å se på sine egne følelser som så viktige at man ikke kan gjøre dette høres forferdelig egoistisk ut.

Jeg syns egentlig begge deler høres veldig egoistisk ut. Egoistisk av ham ikke å kunne gi henne den samtalen, men også egoistisk av henne å forvente at han fortsatt skal sette hennes følelser øverst på prioriteringslista. Det optimale hadde så klart vært dersom begge kunne te seg som voksne, oppegående mennesker, og kanskje kutte litt ned på både bitterheten og drama-gnagingen. Men jeg mistenker at kommunikasjonen nok aldri har vært helt på topp mellom de to, for da ender det generelt ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser på deg som en fiende, - en ond heks som har gjort ham vondt på mange plan. Dere er ikke et par mer, og trolig har du begått endel overtramp mot ha eller m underveis, som får ham til å betrakte deg som en sekk med råttent kjøtt nå. Derfor vil han ikke ha noe med deg å gjøre, og i hvert fall ikke gi deg noen som helst form for tilfredsstillelse, som det du kaller "closure". Han er ferdig med deg, og trolig var du en massiv pådriver for at dette ble status.

Han har ingen plikt til å lystre deg og dine behov. Han vet hva som skjedde, for han har akkurat gjennomlevet smerten ved det. Han er ferdig med deg i forholdet, men hater deg og forakter deg. Trolig virker det mer fristende for ham å forklare sitt sjelsliv til en tretti centimeter fersk melkebæsj enn til deg.

Det eneste du kan gjøre er å opptre nøytralt overfor ham. Når du treffer ham på gata, så nikk og gå videre. Ikke vær demonstrativt dramatisk ved å bytte fortau i avsky, vise frem nye kjærester eller ved stadig å prøve å få kontakt. Innse at det er du som føler behov for å tømme hjernen din gjennom kjeften - ikke ham. Han vil bare unngå en som påfører ham smerte eller ubehag. Har ingenting med feighet å gjøre.

Etterhvert går tiden, han får deg på avstand, og etter et år eller tre, hilser han tilbake. Dere utveksler noen høflighetsfraser,og du kan ta en: "Du, kan jeg spørre deg om noe? En ting jeg har lurt på lenge..." Ennå er liket for varmt. På det tidspunktet vil nok du også være over det, og driter i hva han måtte ha å si.

Vet du hva? Jeg har forklart situasjonen her inne tidligere, og DU var en av de som ga meg 100% støtte, og jeg ble mye tryggere på at jeg burde si fra til han. Jeg vet ikke hvorfor du nå automatisk går ut fra at jeg har vært urimelig. Er det bare fordi han reagerer som han gjør, eller? Folk kan da reagere irrasjonelt, uten at det gjenspeiler den andres oppførsel.

Nå skal jeg komme med noen tilleggsopplysninger, til dere som insinuerer at jeg sikkert har vært helt forferdelig:

- Han er en type person som tror han alltid vet best.

- Han skylder alltid på damene.

- Han tåler ikke kritikk.

- Jeg opplevde at jeg stadig måtte ta støyten for det han hadde opplevd med tidligere damer. Det var noen merkelige overdrevne negative mistolkninger jeg aldri har opplevd før.

- "Gnålet" mitt var at jeg var nødt til å si fra om at han overkjørte meg. Det var derfor det ble slutt første gang.

- Andre gang ble det slutt fordi jeg tok han i en grov løgn. Det vil han ikke stå til rette for, og ble sur fordi jeg ble sint.

- Når han blir sint på noen, hater han veldig. Personen blir "stygg" og han gidder ikke å forholde seg til henne. Det er helt forferdelig å være på den andre siden av det der.

Ellers er han en grei fyr som jeg har opplevd mye fint med, og det som er så frustrerende er at han er så ekstremt motivert av å skal være offer og fokusere på hvordan andre er så urimelige, uten å se sammenhenger.

Til dere som kommer med konstruktive svar på det jeg spurte om (i motsetning til det jeg poengterte at jeg ikke spurte om), tusen takk! :)

Anonymous poster hash: e9b01...97a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Behøver det å ha noe med "vanskelig" å gjøre? Kanskje han ikke har lyst, fordi han hater trynet på henne, og så føler han ikke at han skylder henne å gjøre noe han ikke har lyst til?

Da er jo han en drittsekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...