Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Er det virkelig ingen som lurer på hvorfor Maggie aldri har spurt etter Beth? De er jo søstre!! Hele tiden letet hun etter Glenn og så fant de hverandre igjen og så har hun liksom slått seg til ro med det. Rart...

Jeg har også en følelse på at Beth eller Carol er den neste til å dø... håper det blir Carol, for jeg vil se mer av Beth!

Carol kan godt dø, har aldri likt henne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At Carol dukker opp på sykehuset etter at hun og Daryl har jaktet på "ansatte" fra sykehuset og fulgt etter dem, nekter jeg å tro er fordi hun trengte hjelp, men fordi hun er en trojan, og en vei inn. Hvorvidt de (Carol og Daryl) har snakket med Noah eller ikke, vet jeg ikke. Fikk ikke noe godt grep om tiden som hadde passert fra Beth sitt rømningsforsøk til Carol ble trilla inn.

Carol er jo blitt mer og mer badass, og uten skrupler for å redde sine egne. Hun gjøv seg på befestede Terminus på egenhånd, da er neppe et sykehus i Atlanta noe hun frykter stort.

Men jeg frykter at neste episode/handling fra sykehuset blir piss-drama der Beth og Carol skal skjule at de kjenner hverandre og lite action. Håper Carol er for slagkraftig til å spille spill for lenge i gangen.

Håper hverken Carol eller Beth dør, men minst av alt Carol. Dama er rå. Hun er ingens sidekick, ingens dame, ingens mor. Men hele gruppes (noe psykpatiske?) beskytter og søppelkjører. Digger også utviklingen til karakteren, fra den skjelvende kona til en voldelig fyllik og frem til dama som vandret inn på Terminus, tøffere enn både toget, Blade og Robocop samlet. Go Carol!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Carol dukker opp på sykehuset etter at hun og Daryl har jaktet på "ansatte" fra sykehuset og fulgt etter dem, nekter jeg å tro er fordi hun trengte hjelp, men fordi hun er en trojan, og en vei inn. Hvorvidt de (Carol og Daryl) har snakket med Noah eller ikke, vet jeg ikke. Fikk ikke noe godt grep om tiden som hadde passert fra Beth sitt rømningsforsøk til Carol ble trilla inn.

Carol er jo blitt mer og mer badass, og uten skrupler for å redde sine egne. Hun gjøv seg på befestede Terminus på egenhånd, da er neppe et sykehus i Atlanta noe hun frykter stort.

Men jeg frykter at neste episode/handling fra sykehuset blir piss-drama der Beth og Carol skal skjule at de kjenner hverandre og lite action. Håper Carol er for slagkraftig til å spille spill for lenge i gangen.

Håper hverken Carol eller Beth dør, men minst av alt Carol. Dama er rå. Hun er ingens sidekick, ingens dame, ingens mor. Men hele gruppes (noe psykpatiske?) beskytter og søppelkjører. Digger også utviklingen til karakteren, fra den skjelvende kona til en voldelig fyllik og frem til dama som vandret inn på Terminus, tøffere enn både toget, Blade og Robocop samlet. Go Carol!

jeg håper og å se Carol videre, hun er en av mine favoritter. Hun bør ikke bli drept av de tullingene i fengselet, skjønte ikke greia med å holde folk fanget mot deres vilje, hvor de risikerer å tape mer ressurser enn å la de dra. Carol kommer ikke til å finne seg i den dritten der, håper det blir en spennende episode hvor hun og Beth kommer seg unna, og at vi blir ferdige med sykehusfolka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper og å se Carol videre, hun er en av mine favoritter. Hun bør ikke bli drept av de tullingene i fengselet, skjønte ikke greia med å holde folk fanget mot deres vilje, hvor de risikerer å tape mer ressurser enn å la de dra. Carol kommer ikke til å finne seg i den dritten der, håper det blir en spennende episode hvor hun og Beth kommer seg unna, og at vi blir ferdige med sykehusfolka..

Jeg syns legen forklarte det ganske greit, hvordan det startet, mener jeg. De tok inn noen som trengte hjelp, og ble kompensert for ressursene de brukte ved at de jobbet til gjengjeld. Etter hvert ble det institusjonalisert, til det punktet der de begynte å plukke opp folk for at de skulle jobbe på sykehuset. Og når man har bukta og begge endene, så trenger man ikke spørre pent. Og det kan kanskje være lett å glemme at slaveri alltid skaper trøbbel, og er mindre effektivt enn samarbeid. Man må jo bruke ressurser på å overvåke slavene og undertrykke dem. Og de vil sabotere systemet. Som legen gjorde da han med overlegg gav feil instruksjoner til Beth for å sikre at den skadede legen døde. Hadde sykehuset vært fundert på samarbeid, ikke tvang, så ville det nå hatt TO leger, i stedet for en. Og han er så redd for sin posisjon og for livet sitt at han kommer til å flykte ved første anledning.

Sykehuset er jo egentlig et drømmested. Det er befestet og de døde kan ikke komme seg inn. Det er tydeligvis mulig å komme og gå relativt trygt, iallfall i bil, og de ser ikke ut til å ha problemer med å få forsyninger. De har et svært tak der de kan dyrke ting. Det eneste problemet deres er slaveri.

Anyway, enig med deg når det gjelder Carol. Jeg håper hun er fast inventar i serien. Rollen har utviklet seg interessant.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som lurer på hvorfor Maggie aldri har spurt etter Beth? De er jo søstre!! Hele tiden letet hun etter Glenn og så fant de hverandre igjen og så har hun liksom slått seg til ro med det. Rart...

Jeg har også en følelse på at Beth eller Carol er den neste til å dø... håper det blir Carol, for jeg vil se mer av Beth!

De vet jo at Beth ble snappet av noen i en bil som kjørte bort. Det er det ikke så mye å gjøre med. Da Glenn var savnet, var omstendighetene litt anderledes. Maggie trodde jo at Glenn var på bussen, og hun visste hvilken retning den hadde tatt. De hadde jo et avtalt møtepunkt dersom de var tvunget til å evakuere. Da han ikke var der, fortsatte hun å lete, basert på antakelsen at han hadde vært på bussen men kommet seg videre.

Jeg tror ikke hverken Beth eller Carol kommer til å miste livet med det første.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som lurer på hvorfor Maggie aldri har spurt etter Beth? De er jo søstre!! Hele tiden letet hun etter Glenn og så fant de hverandre igjen og så har hun liksom slått seg til ro med det. Rart...

Når de satt i kontaineren og slipte til det de kunne bruke til våpen så spurte Maggie Daryl om Beth levde, og det Daryl svarer at det siste han så var at hun levde, men dro videre. Så hun har spurt, men hun gjør ikke mye for å finne henne nei.. Jeg personlig liker Beth sin karrakter bede enn Maggie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig stolt av megselv denne høsten for å klare å vente til episodene vises på Fox....

Men nå er jeg hjemme, det regner ute og jeg ...nnngh... Skal klare å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet jo at Beth ble snappet av noen i en bil som kjørte bort. Det er det ikke så mye å gjøre med. Da Glenn var savnet, var omstendighetene litt anderledes. Maggie trodde jo at Glenn var på bussen, og hun visste hvilken retning den hadde tatt. De hadde jo et avtalt møtepunkt dersom de var tvunget til å evakuere. Da han ikke var der, fortsatte hun å lete, basert på antakelsen at han hadde vært på bussen men kommet seg videre.

Jeg tror ikke hverken Beth eller Carol kommer til å miste livet med det første.

Ser du på the newsroom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden er jeg glad for at sannheten er ute når det gjelder den såkalte vitenskapsmannen. Nå kan de ikke late som om de tror på ham mer, og må komme seg videre.

På den andre siden - hva skal de gjøre nå? Det å ha et hellig mål, om å redde verden, var jo en kjempedrivkraft, handlingsmessig. Men nå - skal de bare fortsette å overleve, fra dag til dag?

Er spent på å se hvilken retning showet tar nå.



Anonymous poster hash: 93841...705
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det med Abraham og hvorfor stakk kona og barna fra ham? Særlig hvis han redda dem?

Hun valgte heller å rømme til en usikker framtid framfor å være trygg sammen med abraham?

Anonymous poster hash: a084d...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var det med Abraham og hvorfor stakk kona og barna fra ham? Særlig hvis han redda dem?

Hun valgte heller å rømme til en usikker framtid framfor å være trygg sammen med abraham?

Anonymous poster hash: a084d...721

Abraham har et farlig temperament. Kanskje han for det meste hadde klart å holde det i sjakk tidligere. Abrahams flashback dreier seg om en episode der noen av mennene i gruppen som han var med i rett etter at zombiekrisen begynte, forsøkte å voldta kona hans mens han var ute. De var hans gamle naboer og folk han trodde han kjente, men krisen og lovløsheten fjernet noen grenser i dem. Så de forgrep seg på henne og banket henne opp, foran ungene hans.

Så da Abraham kom tilbake til supermarkedet der de hadde forskanset seg, og så hva som hadde skjedd, slo han samtlige ihjel med sine bare hender. Og en boks Campbell Tomato Soup. Kona fikk sjokk, og ungene ble like redde for ham som for de som hadde skadet moren, kanskje mer. Og det er forståelig, på et vis. Særlig hvis han viste en helt ny side av seg selv.

Det er en ganske fortettet dramaturgi i disse flashbackene, siden Abraham møter "Dr" Eugene akkurat da han er i ferd med å ta livet av seg selv, og får et nytt mål i livet gjennom det møtet.

Hadde han vært litt mer reflektert, så hadde han antakelig innsett at Eugene Porter på sett og vis reddet livet hans der og da.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den ene siden er jeg glad for at sannheten er ute når det gjelder den såkalte vitenskapsmannen. Nå kan de ikke late som om de tror på ham mer, og må komme seg videre.

På den andre siden - hva skal de gjøre nå? Det å ha et hellig mål, om å redde verden, var jo en kjempedrivkraft, handlingsmessig. Men nå - skal de bare fortsette å overleve, fra dag til dag?

Er spent på å se hvilken retning showet tar nå.

Anonymous poster hash: 93841...705

Jeg også.

Jeg lurer på om vi får en forklaring på hvorfor Eugene Porter så gjerne ville til Washinton i utgangspkt. Min konvensjonelle logikk tilsier at det beste ville være å finne seg et sted på landet, gjerne et med naturlige forsvarsverker som klipper og elver, der det for det første ville være færre zombier til å begynne med, og for det andre flere hindringer for dem. Porter vil altså til en storby med millioner av zombier over alt, omgitt av forsteder med enda flere zombier. Man spør seg hvorfor han mener det skal øke hans sjanser for overlevelse. Jeg håper at noen stiller det spørsmålet i en av de kommende episodene. Eller at Eugene (desom han overlever Abrahams hellige vrede) forklarer det på eget initivativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva var det med Abraham og hvorfor stakk kona og barna fra ham? Særlig hvis han redda dem?

Hun valgte heller å rømme til en usikker framtid framfor å være trygg sammen med abraham?

Anonymous poster hash: a084d...721

Kanskje fordi han drepte masse walkere og hun ikke skjønte at de ikke lengre var mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje urettferdig mot Abraham nå, men en sånn aggressiv mann som denger løs på det ene og andre.... sjansen er vel stor for at kona og barna hans har fått opplevd litt av hvert av den siden av ham også, lenge før zombiene gjorde sin inntreden.



Anonymous poster hash: 93841...705
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje urettferdig mot Abraham nå, men en sånn aggressiv mann som denger løs på det ene og andre.... sjansen er vel stor for at kona og barna hans har fått opplevd litt av hvert av den siden av ham også, lenge før zombiene gjorde sin inntreden.

Anonymous poster hash: 93841...705

De hadde voldtatt henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde voldtatt henne.

Iallfall er det det som skjer i tegneserien. Men der kommer dette frem i en samtale mellom Rick og Abraham en sein kveld da de sitter på vakt sammen og begynner å snakke om hvor skremmende det er at det er blitt så LETT å drepe et annet menneske. Der får også Carl lettet sitt hjerte. Carl har begått noen drap som han i ettertid ikke klarer å rettferdiggjøre for seg selv. Selv om han mente det var berettiget der og da. Det er i det hele tatt ganske mye av denslags i gruppen. Mange mordere.

Det startet med at man sa at "Dreper du andre, så må du dø selv", men det tok ikke lang tid før ting ble atskillig mer komplisert. Både Carol, Carl og Rick er mordere, men de er våre mordere, og vi tilgir dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...