Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Hun kommer iallfall ikke til å svelge pisspreiket om "at alt koster, og vi er de som holder det gående". Særlig ikke når det slaveriet hun er "berget" til, drives av en gjeng drittsekker som får gjøre som det passer dem under en leder som er svak og redd. Dawn lurer ingen med queen bitch-rollen hun spiller. Hun er en hårsbredd fra å bryte sammen.

Det er flere år siden verden gikk i dass. Hun har vært fanget på det sykehuset uten muligheter til å forlate det annet for å samle forsyninger, og likevel tror hun at "hjelpen kommer, vi må bare holde ut". Selv etter at regjeringen bombet Atlanta i et siste forsøk på å stoppe de døde, til ingen nytte.

Helt klart ikke. Carol vil se rett gjennom, og er heller ikke en person som vil godta å være under et menneske hun ikke respekterer. Og selvfølgelig - "the group comes first", og Beth er jo en del av gruppa. Dawn er fanget i diverse vrangforestillinger om den såkalte "redningen" som ikke kommer med første. Og av en en eller annen grunn er hun overbevist om at deres måte å organisere et apokalyptisk samfunn på er det eneste rette. Redd folk som ser ut som de trenger hjelp (så lenge de ser svake nok ut) og krev at de må betale tilbake ved å ta de fra dem friheten. Undertrykkelse ender sjeldent godt.

Jeg så promoen for neste episode, og det ser ut til at vi får se mer til Abraham, Glenn og Maggie på vei til Washington. Håper de følger de ulike delene av gruppa i samme episode, og ikke kun har en historie per episode. Selv om det er ganske sannsynlig siden det var den formen de valgte på siste halvdel av sesong 4 (som jeg for øvrig likte veldig godt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noe av det meste grusomste jeg noen gang har sett i en serie, en voksen dame som skyter en 11 åring...

Jeg tror nok at grunnen til at Carol måtte skyte henne, var langt mer grusom. Hun drepte jo den minste jenta for at hun skulle komme tilbake som en zombie. Hva gjør man med en sinnsyk unge som tror det er en god ide å forvandle levende mennesker til zombier, og som skjelver med leppa når man dreper "vennene" deres? Ikke mange alternativer. BUP er stengt for godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at grunnen til at Carol måtte skyte henne, var langt mer grusom. Hun drepte jo den minste jenta for at hun skulle komme tilbake som en zombie. Hva gjør man med en sinnsyk unge som tror det er en god ide å forvandle levende mennesker til zombier, og som skjelver med leppa når man dreper "vennene" deres? Ikke mange alternativer. BUP er stengt for godt.

Spiller ingen rolle, man dreper aldri et barn og hvorfor har dem andre ikke spurt om jentene enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart ikke. Carol vil se rett gjennom, og er heller ikke en person som vil godta å være under et menneske hun ikke respekterer. Og selvfølgelig - "the group comes first", og Beth er jo en del av gruppa. Dawn er fanget i diverse vrangforestillinger om den såkalte "redningen" som ikke kommer med første. Og av en en eller annen grunn er hun overbevist om at deres måte å organisere et apokalyptisk samfunn på er det eneste rette. Redd folk som ser ut som de trenger hjelp (så lenge de ser svake nok ut) og krev at de må betale tilbake ved å ta de fra dem friheten. Undertrykkelse ender sjeldent godt.

Jeg så promoen for neste episode, og det ser ut til at vi får se mer til Abraham, Glenn og Maggie på vei til Washington. Håper de følger de ulike delene av gruppa i samme episode, og ikke kun har en historie per episode. Selv om det er ganske sannsynlig siden det var den formen de valgte på siste halvdel av sesong 4 (som jeg for øvrig likte veldig godt).

Jeg er veldig spent på om vi får se noe til Morgan Jones i denne sesongen. Men vi har ikke sett noe til ham siden han beinet inn i skogen ved det Terminus-skiltet som Rick malte over i første sesong. Jeg er litt spent på hva TV-serien gjør med ham. Tegneseriens Morgan Jones var et vrak da han ble gjenforent med gruppen til Rick. Men denne versjonen av ham virker ikke sånn. Han så sterk og besluttsom ut, han var godt bevæpna og hadde gjennomtenkt utstyr. Ansiktsmaske, hansker og briller for for den kresne zombiejeger. Så hvis han ikke er sinnsyk lenger, så er han sikkert en god mann å ha på laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig spent på om vi får se noe til Morgan Jones i denne sesongen. Men vi har ikke sett noe til ham siden han beinet inn i skogen ved det Terminus-skiltet som Rick malte over i første sesong. Jeg er litt spent på hva TV-serien gjør med ham. Tegneseriens Morgan Jones var et vrak da han ble gjenforent med gruppen til Rick. Men denne versjonen av ham virker ikke sånn. Han så sterk og besluttsom ut, han var godt bevæpna og hadde gjennomtenkt utstyr. Ansiktsmaske, hansker og briller for for den kresne zombiejeger. Så hvis han ikke er sinnsyk lenger, så er han sikkert en god mann å ha på laget.

Mista han sønnen sin i tegneserien med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle, man dreper aldri et barn og hvorfor har dem andre ikke spurt om jentene enda?

Jeg tror ikke noen av dem visste at de var sammen med Tyreese. De to jentene dukker opp i siste liten og berger Tyreese ved å skyte to av angriperne som hadde fått overtaket på ham under Guvernørens angrep på fengselet. Deretter flykter han sammen med dem.

Gruppen ble splittet opp. De fleste av nykommerne fra Woodbury kom seg unna i bussen, men de døde alle sammen da noen av dem ble drept og forvandlet til zombier, Glenn lå svimeslått i vakttårnet, Rick og Carl flyktet til fots, og Michonne var på egen hånd. Og de var jo på samme måten med Beth og Daryl. Og siden Tyreese og Carol har bestemt seg for å ikke snakke om hva som skjedde med jentene, så tror jeg ikke det kommer til å bli et tema noen sinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista han sønnen sin i tegneserien med?

Ja. Men han klarte ikke å gi slipp på ham, så han hadde ham tjoret med en kjetting og foret ham med ferskt kjøtt, omtrent som Guvernøren gjorde med sin døde datter.

Ekstremt tragisk. Tegneserien gjorde noen svipper innom Morgan Jones og sønnen, og de klarte seg godt. Det var rene idyllen, og man tenker at Morgan Jones kommer det til å gå bra med. Vel fortjent, for han er en av de gode. Han berget jo Rick den første dagen da Rick våknet fra sin koma.

Og så treffer man ham som et vrak av et menneske, bare skinn og bein, halvgal og desperat, og med sin zombiesønn i lenker på bakrommet. Det blir ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men han klarte ikke å gi slipp på ham, så han hadde ham tjoret med en kjetting og foret ham med ferskt kjøtt, omtrent som Guvernøren gjorde med sin døde datter.

Ekstremt tragisk. Tegneserien gjorde noen svipper innom Morgan Jones og sønnen, og de klarte seg godt. Det var rene idyllen, og man tenker at Morgan Jones kommer det til å gå bra med. Vel fortjent, for han er en av de gode. Han berget jo Rick den første dagen da Rick våknet fra sin koma.

Og så treffer man ham som et vrak av et menneske, bare skinn og bein, halvgal og desperat, og med sin zombiesønn i lenker på bakrommet. Det blir ikke verre enn det.

Det ser jeg ikke fram til når jeg starter på tegneserien, kjøpte 2 store bøker med nesten alle tegneseriene for noen måneder siden og skal starte en gang. Vet jeg kan lese på nettet men er ikke det samme som å ha det i papir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jeg ikke fram til når jeg starter på tegneserien, kjøpte 2 store bøker med nesten alle tegneseriene for noen måneder siden og skal starte en gang. Vet jeg kan lese på nettet men er ikke det samme som å ha det i papir

Jeg kjøper mine en årgang i slengen etter hvert som de blir innbundet. Det er jo litt lenge å vente mellom hver gang, men det er den beste løsningen, slik jeg ser det.

Du kommer til å få mange, forhåpentligvis interessante overraskelser, siden tegneserien og TV-serien avviker på mange vesentlige punkter. Selv om mye selvsagt er det samme, som de mest sentrale personene, og steder som Herschels gård, fengselet, Woodbury og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mine en årgang i slengen etter hvert som de blir innbundet. Det er jo litt lenge å vente mellom hver gang, men det er den beste løsningen, slik jeg ser det.

Du kommer til å få mange, forhåpentligvis interessante overraskelser, siden tegneserien og TV-serien avviker på mange vesentlige punkter. Selv om mye selvsagt er det samme, som de mest sentrale personene, og steder som Herschels gård, fengselet, Woodbury og så videre.

Syns å ha to store bøker med fleste av tegneseriene er en bedre løsning og mye biligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes episoden med Beth var bra jeg, greit å se litt til andre grupper også. Er jo ikke alle som blir storfamilier slik som Rick sin gruppe. Og jeg liker at Beth er så tøff, hun har kommet seg veldig fra de første episodene. Og jeg håper virkelig ikke at hun dør, selv om jeg vet at det er fryktelig mange spekulasjoner ang det. Selv er jeg mer redd for at de skal kverke Carol eller noe, vet ikke hvorfor, men jeg har en følelse av at det er hun som er nestemann til å måtte bøte med livet.

Noah er garantert personen som er med Daryl tilbake. Jeg tipper også at Carol ikke er virkelig skadet, men heller "lurer" seg inn for å passe på/finne Beth. Og redningen kommer nok i form av Ricks gruppe, selv om jeg tror det hjelper lite for Dawn og hennes undersåtter.

Tillegg: om noen ser på TWD videoer på YouTube, så har EmergencyAwesome noen ganske greie. :Nikke:

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er variasjoner over et tema. Vel, Beth døde i det minste ikke i denne episoden, og Carol ble bragt inn på en båre. Gjett om de kommer til å få en overraskelse når hun våkner.

Anyway, jeg gjetter at den personen Daryl hadde med seg i forrige episode, er gutten som slapp unna da han og Beth flyktet. Jeg antar at hjelpen kommer likevel, men ikke helt som sjefshurpa hadde sett det for seg.

Har tenkt det samme, tror også daryl har med seg han gutten som flykta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns å ha to store bøker med fleste av tegneseriene er en bedre løsning og mye biligere :)

Blir ikke det enormt store bøker? Jeg har 10 årganger i ti bind, og de er ganske tykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes episoden med Beth var bra jeg, greit å se litt til andre grupper også. Er jo ikke alle som blir storfamilier slik som Rick sin gruppe. Og jeg liker at Beth er så tøff, hun har kommet seg veldig fra de første episodene. Og jeg håper virkelig ikke at hun dør, selv om jeg vet at det er fryktelig mange spekulasjoner ang det. Selv er jeg mer redd for at de skal kverke Carol eller noe, vet ikke hvorfor, men jeg har en følelse av at det er hun som er nestemann til å måtte bøte med livet.

Noah er garantert personen som er med Daryl tilbake. Jeg tipper også at Carol ikke er virkelig skadet, men heller "lurer" seg inn for å passe på/finne Beth. Og redningen kommer nok i form av Ricks gruppe, selv om jeg tror det hjelper lite for Dawn og hennes undersåtter.

Tillegg: om noen ser på TWD videoer på YouTube, så har EmergencyAwesome noen ganske greie. :Nikke:

Ah, interessant vinkling. Det gir en viss mening. Dersom Daryl og Carol klarte å følge bilen fra sykehuset, kan de ha truffet Noah, spurt ham ut om Beth, og lagt en snedig plan for å få en person innenfor.

Daryl og Noah returnerer til kirken og briefer resten av gjengen. Jeg tror jeg ville satset penger på den teorien.

Jeg lurer på om vi får se noe av historien til Dawn. Den bør være bra...

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det enormt store bøker? Jeg har 10 årganger i ti bind, og de er ganske tykke.

Haha jo men hver bok har nesten eller omrtent noe med 50 walking dead blad i seg og den koster rundt 400 og 500 per stykke, noe som jeg syns var ganske rimelig. Prøvde å lese dem på iphonen min, fikk til å jailbreake slik jeg lasta ned alle tegneseriene gratis men var ikke noe hyggelig, mer hyggelig å ha det på papir og lese det i min mening. Skulle ønske det var farge i tegneseriene så det hadde blitt litt mer livlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen som lurer på hvorfor Maggie aldri har spurt etter Beth? De er jo søstre!! Hele tiden letet hun etter Glenn og så fant de hverandre igjen og så har hun liksom slått seg til ro med det. Rart...

Jeg har også en følelse på at Beth eller Carol er den neste til å dø... håper det blir Carol, for jeg vil se mer av Beth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...