Gå til innhold

Speiltvillingene - drøye meninger om kvinnens alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som er helt fortvilt for att babyen avviser absolutt alt av hjemmelaget middag, men når hun åpner ett glass blir han helt vill. Men hun tør ikke si att hun gjør det til helsesøster en gang. Slike innlegg fra kjente bloggere skaper bare press og dårlig samvittighet. Synes ellers hun skriver mye bra, men de innleggene ødelegger inntrykket mitt av henne for min del. Hun er jo enda hjemme med jentene så er jo klart att hun ikke kan forstå hvor travelt det er når man har en fulltidsjobb i tillegg til barna. Det innlegget om gamle mødre var spikeren i kista for min del. Kommer ikke til å lese mer fra henne og på den måten støtte opp om att hun kan leve av dette

Hun virker helt låst i sin verden, en dag får vi håpe hun våkner opp - men det er tvilsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vinglasset

Helt enig. Ikke første gang jeg har reagert på den selvgode holdningen hennes. Husker hun hadde ett innlegg om hjemmelager babymat. Der hun virkelig så ned på alle som gav babyene ett kjøpeglass. Bruker å lage mesteparten selv for jeg elsker matlaging. Men jeg reagerte på den holdningen hun hadde

Hva slags holdning?

Hvordan får du dette til å bli "Å se ned på de som gir ferdigmat"?

Hun kommer med fakta - og det er at det meste av maten i glasset er vann og at næringsinnholdet dermed er minimalt. Dessuten kommer hun med tips til hvordan lage en mye sunnere og billigere barnemat selv .. som endatil smaker mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags holdning?

Hvordan får du dette til å bli "Å se ned på de som gir ferdigmat"?

Hun kommer med fakta - og det er at det meste av maten i glasset er vann og at næringsinnholdet dermed er minimalt. Dessuten kommer hun med tips til hvordan lage en mye sunnere og billigere barnemat selv .. som endatil smaker mye bedre.

Hun har skrevet flere ganger om det. Men var mest svar i kommentarfeltet jeg reagerte på(fra henne til lesere som gav ferdigmat). Men har ikke tid eller lyst til å lete det opp nå. Kanskje senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har skrevet flere ganger om det. Men var mest svar i kommentarfeltet jeg reagerte på(fra henne til lesere som gav ferdigmat). Men har ikke tid eller lyst til å lete det opp nå. Kanskje senere

hun fremstår som en bedreviter iblant. Det er ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

hun fremstår som en bedreviter iblant. Det er ikke bra.

Vel, da ser du en helt annen jente enn det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest litt i bloggen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor ble bestemor som 43 åring, og hun sier hun allerede kjenner at hun blir sliten av å springe rundt etter datteren min og at det er deilig å kunne gi henne fra seg igjen når hun har vært på besøk. Har fått inntrykk av det samme blant flere 40 årige bestemødre. kroppen tåler liksom ikke like mye lenger...

Anonymous poster hash: ff7ed...1d4

Min bestemor ble bestemor som 43 åring. Hun har aldri vært noe særlig bestemor for meg, siden hun var i full jobb og følte seg litt for ung til å være bestemor. Nå derimot har hun allverdens tid til de yngste barnebarna og de har et skikkelig godt forhold til henne.

Anonymous poster hash: febca...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på den ufattelige dårlige skrivingen hun har. Det er så dårlig norsk, utrolig mye feil i forhold til setningsoppygging, grammatiske feil, orddeling osv. Kjenner jeg hadde blitt flau hadde jeg skrevet så dårlig i voksen alder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på den ufattelige dårlige skrivingen hun har. Det er så dårlig norsk, utrolig mye feil i forhold til setningsoppygging, grammatiske feil, orddeling osv. Kjenner jeg hadde blitt flau hadde jeg skrevet så dårlig i voksen alder.

Det jeg irriterer meg mest over er bruken av f eks. "trur" hele tiden! Er så slitsomt å lese dialekt

Anonymous poster hash: b4e5f...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer med fakta - og det er at det meste av maten i glasset er vann og at næringsinnholdet dermed er minimalt.

Kjære vene, det er da slettes ikke fakta. I Norge er det ekstremt strenge regler for å lage barnemat på glass. Det er feks strengere regler i forhold til sprøyting, enn den maten som selges i butikker. Ferskhet er også strengere. Mao er det ofte MER næring i mat på glass, enn tilfeldig mat laget av en ukyndig, som først har kjøpt mat sprøytet med ting som ikke er bra for babyer - deretter blitt fraktet langt og vitaminer har forduftet, for så å kokes ihjel hjemme slik at enda mer næring forsvinner.

-ernæringsfysiolog

Anonymous poster hash: 88157...273

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Kjære vene, det er da slettes ikke fakta. I Norge er det ekstremt strenge regler for å lage barnemat på glass. Det er feks strengere regler i forhold til sprøyting, enn den maten som selges i butikker. Ferskhet er også strengere. Mao er det ofte MER næring i mat på glass, enn tilfeldig mat laget av en ukyndig, som først har kjøpt mat sprøytet med ting som ikke er bra for babyer - deretter blitt fraktet langt og vitaminer har forduftet, for så å kokes ihjel hjemme slik at enda mer næring forsvinner.

-ernæringsfysiolog

Anonymous poster hash: 88157...273

Ernæringsfysiolog du liksom :fnise:

Les her hva en klinisk ernæringsfysiolog sier om barnemat på glass. De lot til og med la være å kåre en vinner - fordi ingen av produktene dekker et vanlig behov for næringsinnhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 år er ikke gammelt, men 40 er gammelt til å få barn! Er man 40, og barna dine er 40 når de igjen får barn, er man jo ca 80 når en får barnebarn. Nei for min del for gammelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nærmer meg de 40 :P og tenker selv at jo 40 er faktisk litt sent å få barn. Jeg kunne personlig aldri ha tenkt meg å starte igjen nå. Har flere venner som har starta godt over 35 og det merkes at de sliter mer enn en på f.eks 28-29 som får barn. NÅ har ikke jeg lest blogginnlegget, men forstår på flere av innleggene her at hun kunne ordlagt seg litt annerledes........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg de 40 :P og tenker selv at jo 40 er faktisk litt sent å få barn. Jeg kunne personlig aldri ha tenkt meg å starte igjen nå. Har flere venner som har starta godt over 35 og det merkes at de sliter mer enn en på f.eks 28-29 som får barn. NÅ har ikke jeg lest blogginnlegget, men forstår på flere av innleggene her at hun kunne ordlagt seg litt annerledes........

Folk er jo forskjellige og det at du ikke vil ha barn i 40-årene er selvfølgelig helt opp til deg, det er dine følelser og ditt liv. Men hvorfor skal du ha en mening om andre? Hvorfor skal du dømme andre kvinner som enten ikke har klart å få barn før det, blir uplanlagt gravid sent eller rett og slett ikke har hatt tid før? Jeg forstår ikke hvorfor dere skal sitte å mene ditten og datten og begrunne det med at noen er slitne i 40-årene og at man risikerer å bli bestemor sent.

Anonymous poster hash: ac1df...dd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Folk er jo forskjellige og det at du ikke vil ha barn i 40-årene er selvfølgelig helt opp til deg, det er dine følelser og ditt liv. Men hvorfor skal du ha en mening om andre? Hvorfor skal du dømme andre kvinner som enten ikke har klart å få barn før det, blir uplanlagt gravid sent eller rett og slett ikke har hatt tid før? Jeg forstår ikke hvorfor dere skal sitte å mene ditten og datten og begrunne det med at noen er slitne i 40-årene og at man risikerer å bli bestemor sent.

Anonymous poster hash: ac1df...dd8

Når ble det å ytre en mening det samme som å dømme? Posteren du siterer dømmer jo overhodet ikke noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog du liksom :fnise:

Les her hva en klinisk ernæringsfysiolog sier om barnemat på glass. De lot til og med la være å kåre en vinner - fordi ingen av produktene dekker et vanlig behov for næringsinnhold.

Mye av kritikken der gikk jo på smak og lite tyggemotstand. Men nå er det jo svært mange babyer som faktisk krever helt most mat, og som foretrekker glassene over hjemmelaget smakmessig. (Det smaker masse for dem, som bare er vant til morsmelk).

I tillegg har de ikke sammenliknet næringsinnholdet i glassene med det folk faktisk lager til babyene hjemme. Så jeg syns denne testen var dårlig.

Det er ikke lett å få i en småspist baby mye kjøtt. Den hinter faktisk også om at "kjøpegrøt" er bedre, fordi den er beriket med bla jern. Du skal ha en meget matglad og ukritisk unge for å klare å tilføre alt den trenger hjemmelaget.

Min venninne som er ernæringsfysiolog sier faktisk at det er litt risikabelt å bare gi hjemmelaget grøt, da skal du vite hva du driver med.

Ellers kan jeg ikke forstå at denne bloggerne har så mange følgene. Umoden, naiv og lett å gjennomskue.

Anonymous poster hash: 4efec...c25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det innlegget viser hun hvert fall at en ung mor ikke trenger å være spesielt klok eller reflektert. Det sier seg selv at ikke en av fire unnfanger barn med kromosomfeil i en alder av 25 år, slik hun påstår. Derimot har sjansen for kromosomfeil økt med 25 % kontra den alderen der risikoen er minst. Ved 40 års alder er risikoen for å føde barn med kromosomfeil ca 1 %. Ikke over 90 % prosent, som hun skriver. Hun må lære seg å bedrive kildekritikk og å sjekke mer enn èn enkelt kilde.

Og nå er det jo slik at ikke alle møter Mr Right når de er 20 år gamle og får perfekte tvillingjenter i en alder av 22 år. Hun synser mye, og trives godt oppe på sin høye hest. Selvfølgelig er det ikke optimalt å bli førstegangsmamma som 40-åring, men livet blir dessverre sjelden slik man planla det som 18-åring. Denne jenta virker å ha et svært unyansert syn på livet. Og hun gir kraftig ris til egen bak ved å slakte 40-årige førstegangsmødre i et innlegg som er basert på dårlig og misvisende research.

Endret av Ultiva
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det innlegget viser hun hvert fall at en ung mor ikke trenger å være spesielt klok eller reflektert. Det sier seg selv at ikke en av fire unnfanger barn med kromosomfeil i en alder av 25 år, slik hun påstår. Derimot har sjansen for kromosomfeil økt med 25 % kontra den alderen der risikoen er minst. Ved 40 års alder er risikoen for å føde barn med kromosomfeil ca 1 %. Ikke over 90 % prosent, som hun skriver. Hun må lære seg å bedrive kildekritikk og å sjekke mer enn èn enkelt kilde.

Og nå er det jo slik at ikke alle møter Mr Right når de er 20 år gamle og får perfekte tvillingjenter i en alder av 22 år. Hun synser mye, og trives godt oppe på sin høye hest. Selvfølgelig er det ikke optimalt å bli førstegangsmamma som 40-åring, men livet blir dessverre sjelden slik man planla det som 18-åring. Denne jenta virker å ha et svært unyansert syn på livet. Og hun gir kraftig ris til egen bak ved å slakte 40-årige førstegangsmødre i et innlegg som er basert på dårlig og misvisende research.

Totalt enig med deg! Hun våkner nok opp en dag hun her også. Forhåpentligvis. Får veldig avsmak av sånne mennesker. Hun skriver greit innimellom, men det er noen av de "jeg er bedre enn alle dere andre for jeg syr klær, lager barnemat fra bunne - jeg er perfekt" holdningen hennes som gjør at jeg boikotter den bloggen hennes. Den vil nok ikke vare lenge.

Anonymous poster hash: 3277c...6aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...