Gå til innhold

Speiltvillingene - drøye meninger om kvinnens alder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk helt rystet over at en som er mor til to små barn kan ha slike meninger om kvinnens alder. Hun mener altså at det er slemt å få barn når man er 40 år! Hvor gammel tror hun egentlig at en kvinne på 40 år er? Hahahaha jeg må le, for hvis hun mener at man ikke orker like mye som 40 som 30 så kjenner hun svært syke 40-åringer.

Hun mistet en bloggleser i dag hvertfall!!

http://speiltvillingene.blogg.no/1410963027_hvor_gr_grensa.html



Anonymous poster hash: ac1df...dd8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 åringer bør vel forberede seg på å snart bli bestemødre. Ikke mødre, enig at det blir gammelt.

Anonymous poster hash: 8511c...e6d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere si at det er gammelt? Alle på 40 år som jeg kjenner er spreke, friske og har mye bedre økonomi enn jenter på 25. Stabile forhold har de også. Cameron Diaz er vel 43 nå og sier hun ønsker barn, mener dere at hun IKKE skal få barn fordi det er for gammelt?

Når går grensen for menn da folkens??? Er den også på 38, eller kan plutselig en mann få barn som 40-åring? Likestillingen i dette landet kommer til å gå tilbake med den idiotiske generasjonen med glasur-blogg-ungdom.



Anonymous poster hash: ac1df...dd8
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Jeg er faktisk helt rystet over at en som er mor til to små barn kan ha slike meninger om kvinnens alder. Hun mener altså at det er slemt å få barn når man er 40 år! Hvor gammel tror hun egentlig at en kvinne på 40 år er? Hahahaha jeg må le, for hvis hun mener at man ikke orker like mye som 40 som 30 så kjenner hun svært syke 40-åringer.

Hun mistet en bloggleser i dag hvertfall!!

http://speiltvillingene.blogg.no/1410963027_hvor_gr_grensa.html

Anonymous poster hash: ac1df...dd8

Hun skriver at en som er 40 når hun føder vil være 50 når barnet er 10 år og at det er stor forskjell på hva en orker som 50-åring kontra en 30-åring.

Som 50-åring vet jeg veldig godt at jeg hadde langt mer energi for 20 år siden.

Bedre økonomi? Javisst - men det er ikke alt som kan kjøpes for penger her i verden. Og min mening er at barn har godt av å lære å spare før man kjøper noe.

Endret av Vinglasset
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo i det eldre skiftet biologisk sett. Biologien hindrer jo kvinner å få barn til evig tid, og fruktbarheten stagnerer jo ganske kraftig i 40-årene. Så ikke bare er det en mening at det er for gammelt, det er biologisk sett gammelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig i mange av poengene hennes. En kvinne på 40 år kan være ganske spreke, men når barnet er 10 år er foreldrene 50. Jeg vet at mange 50-åringer begynner å merke alderen. Hvis en kvinne er 20 når hun får barn er hun 30 når barnet er 10, og har mye mer energi.

Mine foreldre fikk barn med stort mellomrom, så de var midt i 20-årene på eldste og nesten 40 når den yngste ble født. Selv om min lillebror er den eneste i søskenflokken som ikke har et lite søsken er han den som har blitt tatt med på minst aktiviteter, fordi foreldrene våre er gamle. De har stadig problemer med rygg og ledd.

Nå som han begynner å bli ganske stor har det lenge vært planer om at han og pappa skal dra på en fjelltur bare de to, men pappa har alltid fått langvarige skader eller ryggproblemer som har utsatt turen til neste sommer. Mamma har heller ikke klart å dra på så mange skiturer som hun gjorde da jeg og broren min var små. Jeg har prøvd å gjøre det for henne, men det blir ikke helt det samme. Hadde han vært første barn hadde han heller ikke hatt noen stor storesøster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kommer dessverre ikke til å innse dette før hun selv er 40 og føler seg akkurat som når hun var 25.



Anonymous poster hash: 7156c...ac6
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk litt enig i mange av poengene hennes. En kvinne på 40 år kan være ganske spreke, men når barnet er 10 år er foreldrene 50. Jeg vet at mange 50-åringer begynner å merke alderen. Hvis en kvinne er 20 når hun får barn er hun 30 når barnet er 10, og har mye mer energi.

Mine foreldre fikk barn med stort mellomrom, så de var midt i 20-årene på eldste og nesten 40 når den yngste ble født. Selv om min lillebror er den eneste i søskenflokken som ikke har et lite søsken er han den som har blitt tatt med på minst aktiviteter, fordi foreldrene våre er gamle. De har stadig problemer med rygg og ledd.

Nå som han begynner å bli ganske stor har det lenge vært planer om at han og pappa skal dra på en fjelltur bare de to, men pappa har alltid fått langvarige skader eller ryggproblemer som har utsatt turen til neste sommer. Mamma har heller ikke klart å dra på så mange skiturer som hun gjorde da jeg og broren min var små. Jeg har prøvd å gjøre det for henne, men det blir ikke helt det samme. Hadde han vært første barn hadde han heller ikke hatt noen stor storesøster.

Så da er det bedre å ikke få barn i 40-årene?

Etter å ha lest mye kriminalstatestikk er det blant annet én ting som går igjen i den triste lesingen og det er at barn født av unge mødre (under 21) har enormt mange fler livsutfordringer enn de som er født av eldre mødre. Skal man da gå ut og si at det er dårlig gjort å få barn om man er 20 år? Ja, noen er slitne i 50-åra og kan ikke tilby attpåklatten like mye energi som de eldre barna, men er det grunn nok til å si at det er dårlig gjort å få barn i den alderen?

Barn som er født av foreldre uten utdannelse tar som regel ikke utdannelse selv. Er det da dårlig gjort å få barn om man ikke har en bachelor i lomma?

Anonymous poster hash: ac1df...dd8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et typisk eksempel på at kvinner er kvinner verst. Hvorfor bry seg om dette når andre får barn?

45-50 er nok for gammelt. Det synes jeg gjelder for menn som fedre også. Men det er mange som blir mødre i aldersgruppen 35-40, og noen få over 40. Det er gjort undersøkelser som viser at deres barn blir like friske som barn født av yngre mødre:

http://forskning.no/svangerskap-sykdommer/2014/01/faerre-misdannelser-med-eldre-modre

Jeg bryr meg ikke om når folk får barn,selv om det biologisk sett er 20-årene som er mest gunstig.

Regner med at mange av dem som har så mye i mot eldre mødre gjerne er ganske unge selv. Vi kan snakkes om saken når de selv er i 30-årene og kanskje ikke fant noe mann å få barn med før de var 35+.

Hun som blogger her er jo også ganske ung,har tilsynelatende blitt gravid helt tilfeldig, og har sikkert lite eller ingen utdannelse. Det er mange i denne kategorien som mener mye om eldre mødre som ofte har utdanning,god jobb og karriere på plass før de har fått barn.

Ser også at hun skriver om dårlig helse med skoliose osv..Det er ikke gitt at man er supersprek mamma fordi man får barn tidlig desverre.Man har ingen garanti for noe i livet.



Anonymous poster hash: d01b2...358
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barnet mitt det året jeg fylte 27, er nå 37 og skal ikke ha flere. Synes ikke det er noe galt å få barn når man er 40-42, men ikke senere enn det synes jeg. Dessuten er det forskjell på de som har vært sammen med samme mann i mange år uten å ha fått barn for at begge har vært opptatt av karriere og de som har prøvd i mange år uten å blitt gravide. Førstnevnte forstår jeg meg ikke helt på, det blir litt egoistisk i mine øyne.



Anonymous poster hash: 7156c...ac6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo et typisk eksempel på at kvinner er kvinner verst. Hvorfor bry seg om dette når andre får barn?

45-50 er nok for gammelt. Det synes jeg gjelder for menn som fedre også. Men det er mange som blir mødre i aldersgruppen 35-40, og noen få over 40. Det er gjort undersøkelser som viser at deres barn blir like friske som barn født av yngre mødre:

http://forskning.no/svangerskap-sykdommer/2014/01/faerre-misdannelser-med-eldre-modre

Jeg bryr meg ikke om når folk får barn,selv om det biologisk sett er 20-årene som er mest gunstig.

Regner med at mange av dem som har så mye i mot eldre mødre gjerne er ganske unge selv. Vi kan snakkes om saken når de selv er i 30-årene og kanskje ikke fant noe mann å få barn med før de var 35+.

Hun som blogger her er jo også ganske ung,har tilsynelatende blitt gravid helt tilfeldig, og har sikkert lite eller ingen utdannelse. Det er mange i denne kategorien som mener mye om eldre mødre som ofte har utdanning,god jobb og karriere på plass før de har fått barn.

Ser også at hun skriver om dårlig helse med skoliose osv..Det er ikke gitt at man er supersprek mamma fordi man får barn tidlig desverre.Man har ingen garanti for noe i livet.

Anonymous poster hash: d01b2...358

Utrolig godt skrevet og jeg er veldig glad for at jeg ikke er alene om å ha disse tankene. Samfunnet i dag er fortsatt ikke likestilt, selv om en hel del menn her inne mener at kvinner er i ferd med å ta over verden. Kvinner er fortsatt i mindretall hva gjelder lederstillinger og vi tjener fortsatt mindre. Om alle kvinner skulle opprettet en matblogg og fått unger før fylte femogtyve ville alt det bestemødrene våre jobbet for vært bortkastet.

Noen er nødt til å ta utdannelse, jobbe seg oppover og kjempe for kvinners rettigheter og plass i samfunnet. Ikke minst trenger vi pågangsmot og ståpåvilje for at samfunnet skal utvikle seg, for at vi skal bli smartere og ha mer velstand. Så flott at hun kan sitte med to unger over ett år og ikke jobbe eller gå på skole, flott for henne, men da kan hun ikke gå ut og si at det er ondskapsfult å få barn i 40-årene. Skjønner hun ikke at hun aldri hadde hatt muligheten til å motta de NAV-pengene sine om alle andre hadde fått barn så unge?

Jeg blir oppgitt.

Anonymous poster hash: ac1df...dd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at jeg sikkert var kritisk til at folk fikk barn når de var 40, da jeg var tenåring og fikk min første, men jeg har vokst det av meg etter hvert dom jeg oppdaget at man er utrolig mye mer effektiv og tilstedeværende når en blir eldre, enn en er når en er 20.

Fikk forøvrig sistemann samme år som jeg ble bestemor. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er helt enig med henne :)

Litt rart at du er det.

Er man i form, har mulighetene til å gjøre sitt og barnets liv til en glede, er jo det helt fantastisk fint.

Mange som jeg har sett adoptere er feks i den alderen, og oppover, og kjenner også til to par som har fått barn i førtiåra. Mange har funnet en fin ro og blitt godt kjent med seg selv og sine grenser, fått festet av seg litt mm i den alderen, som smitter på barnet og gir en harmonisk tilstand.

De følger opp lekser, idrett og alt av slike ting på strak arm. Null problem med å være forelder i den alderen da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorofr man skal bry seg om når folk får barn, det er da vel fader meg opp til hver enkelt og helt og holdent demses valg. Det viktigste er vel at man kan ta vare på barna. Er jo blit mer vanlig å få barn senere i livet. Dette tror jeg hun bare skriver for å få klikk på bloggen sin, må vel ha mer cash i kassa.



Anonymous poster hash: 3277c...6aa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo lagt seg flat og beklaget at det kom helt feil ut og at hun ordla seg feil hele to ganger nå.

Når det skal sies så synes jeg ikke det er ille å få barn i slutten av 30-åra/40 år. I min omgangskrets så er det flere som får barn seint, bestevenninna mi ble nettopp mamma i en alder av 38, og det er to andre vennepar av oss som venter barn på nyåret, ei på 37 og ei på 40. En kollega av meg fikk førstemann da hun var 40 og sistemann da hun var 43 (uten prøverør). Og ja, det er ingen av de som sliter med energien akkurat! Aktive familier med gode jobber hele gjengen, trener og er mye ute i friluft med barna.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 og definitivt i bedre form og har mer energi enn da jeg var 30... Ikke at jeg tror at det er kun fysikken som bestemmer, de fleste får en annen ro med alderen og er kanskje enda bedre til å takle presset enn de som enda føler de må oppfylle alle krav. I min alder har vi lært å gi beng i hva andre tenker, vi tør mer og tar valg basert på hva vi selv ønsker mer enn hva andre synes vi burde. Vi har lite vi føler vi må bevise både privat og yrkesmessig, så valg tas på andre grunnlag enn de som er redd for å tape yrkesmessig eller hva venner/faimilie vil tenke..

Ikke at jeg ikke kan bli frynsete i kantene av å ha småbarn i denne alderen, men ikke mer enn yngre kvinner. ;)



Anonymous poster hash: adf95...f93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo lagt seg flat og beklaget at det kom helt feil ut og at hun ordla seg feil hele to ganger nå.

Når det skal sies så synes jeg ikke det er ille å få barn i slutten av 30-åra/40 år. I min omgangskrets så er det flere som får barn seint, bestevenninna mi ble nettopp mamma i en alder av 38, og det er to andre vennepar av oss som venter barn på nyåret, ei på 37 og ei på 40. En kollega av meg fikk førstemann da hun var 40 og sistemann da hun var 43 (uten prøverør). Og ja, det er ingen av de som sliter med energien akkurat! Aktive familier med gode jobber hele gjengen, trener og er mye ute i friluft med barna.

Det er jo fint at hun sier unnskyld og poster et bilde der hun gråter som bevis på sin skam. Men likevel så står det jo svart på hvitt hva hun mener. Om hun ikke hadde fått de raksjonen hun fikk så hadde hun heller ikke sagt unnskyld. Hun kan si at hun aldri burde skrevet om det, men hun kan ikke trekke tilbake holdningen sin.

Anonymous poster hash: ac1df...dd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...