AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #41 Del Skrevet 19. september 2014 Dama har jo helt rett.. Dessuten om kvinnen er 40 år før en eventuell gravid, jo større sjanse for at fosteret får problemer eller blir syk. Anonymous poster hash: ab488...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #42 Del Skrevet 19. september 2014 40 år er på grensen, for begge kjønn. Jeg er selv 30, med foreldre over 70. Foreløpig har pappa fortsatt lappen, men hva om han mister den? De bor sånn til at å gå til butikken med trillebag ikke er et spørsmål engang, og hvem blir nødt til å handle for dem da? Sørge for at de kommer seg til lege, på besøk til slekt og venner, på søndagstur? Det blir jo meg, det. Anonymous poster hash: ce9e1...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #43 Del Skrevet 19. september 2014 40 år er på grensen, for begge kjønn. Jeg er selv 30, med foreldre over 70. Foreløpig har pappa fortsatt lappen, men hva om han mister den? De bor sånn til at å gå til butikken med trillebag ikke er et spørsmål engang, og hvem blir nødt til å handle for dem da? Sørge for at de kommer seg til lege, på besøk til slekt og venner, på søndagstur? Det blir jo meg, det. Anonymous poster hash: ce9e1...9e9 Men hvis du er 30 år så er du jo UNG OG SPREK og klarer å ta vare på foreldrene dine. Mye bedre enn det GAMLE OG SLITNE 40-åringer hadde klart. Uff, bare tenk på de leddskadene 40-åringer har da, for ikke å snakke om energinivået som ligger nesten på 0. Anonymous poster hash: ac1df...dd8 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 19. september 2014 #44 Del Skrevet 19. september 2014 Dama har jo helt rett.. Dessuten om kvinnen er 40 år før en eventuell gravid, jo større sjanse for at fosteret får problemer eller blir syk. Anonymous poster hash: ab488...4db http://www.familieprat.no/parent/1.2267946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritisk Skrevet 19. september 2014 #45 Del Skrevet 19. september 2014 Nå har Rannveig heitmann hevet seg med i debatten med sitt nye blogginlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 19. september 2014 #46 Del Skrevet 19. september 2014 Ryddet for personangrep, tulleinnlegg, avsporinger, latterliggjøring, samt svar til dette. Irrlys, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #47 Del Skrevet 19. september 2014 Hvorfor er dette noe å diskutere? Hvorfor skal noen mene noe om når andre får barn? Hva tenker de å oppnå? Et lovforbud mot å få barn etter fylte 25? Er det noe jeg driter i, så er det iallefall hva en 20-åring uten utdannelse synes!Anonymous poster hash: 71da8...204 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #48 Del Skrevet 19. september 2014 http://www.familieprat.no/parent/1.2267946 Så det at premature barn har større sjanse for å få cerebral parese dess høyere alder moren er i.er også bare tull da? Anonymous poster hash: ab488...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 19. september 2014 #49 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Så det at premature barn har større sjanse for å få cerebral parese dess høyere alder moren er i.er også bare tull da? Anonymous poster hash: ab488...4db Denne forskningsrapporten slår alt under en kam. Det er naturlig at man kan ha større risiko for ting i forskjellig alder, unge mødre har f.eks større sjanse for å føde barn med misdannelser. Dette var en link jeg la ved for å bidra til et mer nyansert bilde, - ikke for å si at man enten må få barn når man er 20-24 eller 38-42. Endret 19. september 2014 av absinthia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #50 Del Skrevet 19. september 2014 Er forsåvidt delvis enig med en del av det hun sier, men alle skrivefeilene på bloggen hennes gjør at jeg ikke orker å lese ferdig hele innlegget engang. Her er det mye å ta tak i, og kanskje det er pirkete og kjipt, men jeg bare takler ikke å lese meninger fra mennesker med så dårlig grunnleggende språk. Skjerpings. Vil man at folk skal lytte til budskapet, må man legge det frem på en seriøs måte. Anonymous poster hash: 91427...075 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #51 Del Skrevet 19. september 2014 Hun rakker jo ikke ned på de som sliter med å få barn, de som ikke finner den rette mannen før de er nærmere 40, de som er syke i 20/30 åra, de som ikke har økonomi til det før de er 40 osv.. Hun sier hun mener det er feil å PLANLEGGE…. FØRSTE… barn når man er over 40 eller 16 år for den saks skyld. Jeg tror hun sier det veldig mange tenker, bare at hun formulerte seg litt dårlig. Anonymous poster hash: f259b...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #52 Del Skrevet 19. september 2014 Hun rakker jo ikke ned på de som sliter med å få barn, de som ikke finner den rette mannen før de er nærmere 40, de som er syke i 20/30 åra, de som ikke har økonomi til det før de er 40 osv.. Hun sier hun mener det er feil å PLANLEGGE…. FØRSTE… barn når man er over 40 eller 16 år for den saks skyld. Jeg tror hun sier det veldig mange tenker, bare at hun formulerte seg litt dårlig. Anonymous poster hash: f259b...b5b Jeg skjønner fortsatt ikke at argumentet "man er jo litt mer sliten og sånn når man er 40 da", er et godt nok argument for å IKKE få barn og at man kan si at det er egoistisk og slemt. Om man skal ta hensyn til slike argumenter så kan jeg like så godt si at jeg syntes det er ondskapsfult at et par som ikke har utdannelse får barn, for da er det ganske stor sjanse for at barnet deres heller ikke tar utdannelse. Om man skal begynne å ta denne diskusjonen så må man i det minste gjøre litt research og ha gode argumenter for sin sak. F.eks kunne hun sagt at norske kvinner føder for få barn, noe jeg til dels enig i. Det er jo det evige problemet til kvinner anno 2014 at vi må være vakre, vi må være smarte, vi skal ha toppjobb og i tillegg ha to barn innen fylte 32 år. Det rekker man ikke. Så utfordringen med å få barn i 40-årene er ikke at barnet blir ekstremt syk, at moren ikke har energi til å gå på ski eller hva fandens oldemor dere er så bekymret for, problemet er jo at denne kvinnen mest sannsynlig bare får dette ene barnet. Også har vi par som får en attpåklatt, og det syntes jeg bare er helt supert. Kjenner verdens kuleste gutt på 10 år som er onkel til en haug med barn fra alderen 1 til 6 år, og de leker fantastisk godt sammen. Anonymous poster hash: ac1df...dd8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #53 Del Skrevet 19. september 2014 40 år er på grensen, for begge kjønn. Jeg er selv 30, med foreldre over 70. Foreløpig har pappa fortsatt lappen, men hva om han mister den? De bor sånn til at å gå til butikken med trillebag ikke er et spørsmål engang, og hvem blir nødt til å handle for dem da? Sørge for at de kommer seg til lege, på besøk til slekt og venner, på søndagstur? Det blir jo meg, det. Anonymous poster hash: ce9e1...9e9 Huff, ja. Må være grusomt for deg å kjøre menneskene som ga deg liv og som tok seg av deg i 18 år til butikken en gang i uken. Anonymous poster hash: 603b4...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #54 Del Skrevet 19. september 2014 Hun som er ung mor selv (med alt det innebærer) burde ikke uttale seg om andre, men det bekrefter jo bare mine fordommer… Anonymous poster hash: aec7c...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritisk Skrevet 19. september 2014 #55 Del Skrevet 19. september 2014 Hun som er ung mor selv (med alt det innebærer) burde ikke uttale seg om andre, men det bekrefter jo bare mine fordommer… Anonymous poster hash: aec7c...03c hun virker vedig selvgod. Tror hun burde stable både utdannelse og jobb under beina på seg før hun skal rakke ned på andre. Snakk om å kaste stein i glasshus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #56 Del Skrevet 19. september 2014 Min mor ble bestemor som 43 åring, og hun sier hun allerede kjenner at hun blir sliten av å springe rundt etter datteren min og at det er deilig å kunne gi henne fra seg igjen når hun har vært på besøk. Har fått inntrykk av det samme blant flere 40 årige bestemødre. kroppen tåler liksom ikke like mye lenger... Anonymous poster hash: ff7ed...1d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 19. september 2014 #57 Del Skrevet 19. september 2014 (endret) Min mor ble bestemor som 43 åring, og hun sier hun allerede kjenner at hun blir sliten av å springe rundt etter datteren min og at det er deilig å kunne gi henne fra seg igjen når hun har vært på besøk. Har fått inntrykk av det samme blant flere 40 årige bestemødre. kroppen tåler liksom ikke like mye lenger... Anonymous poster hash: ff7ed...1d4 De aller fleste blir ekstra sliten av å løpe rundt etter barn som ikke er deres egne. Jeg var enda ikke blitt bestemor da jeg var 17, men jeg var likefullt utslitt etter noen timer sammen med små barn og syntes det var deilig når foreldrene deres tok over. - Nå er jeg rimelig garva, men jeg blir mer sliten av å løpe etter barnebarnet på to, enn jeg blir av min mye mer aktive sønn på 2,5. Edit: Var forøvrig under 40 da jeg ble bestemor. Endret 19. september 2014 av absinthia 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilia12 Skrevet 19. september 2014 #58 Del Skrevet 19. september 2014 hun virker vedig selvgod. Tror hun burde stable både utdannelse og jobb under beina på seg før hun skal rakke ned på andre. Snakk om å kaste stein i glasshus. Helt enig. Ikke første gang jeg har reagert på den selvgode holdningen hennes. Husker hun hadde ett innlegg om hjemmelager babymat. Der hun virkelig så ned på alle som gav babyene ett kjøpeglass. Bruker å lage mesteparten selv for jeg elsker matlaging. Men jeg reagerte på den holdningen hun hadde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kritisk Skrevet 19. september 2014 #59 Del Skrevet 19. september 2014 Helt enig. Ikke første gang jeg har reagert på den selvgode holdningen hennes. Husker hun hadde ett innlegg om hjemmelager babymat. Der hun virkelig så ned på alle som gav babyene ett kjøpeglass. Bruker å lage mesteparten selv for jeg elsker matlaging. Men jeg reagerte på den holdningen hun hadde Slike holdninger hun ytrer på bloggen sin er ofte resultat av at man omgås lite andre mennesker i jobbsammenheng blant annet, lite utdannet kan også ha mye å si. Nei, hun blir for høy på pæra for meg. Skjønner ikke hva hun får ut av å se ned på andre mødre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilia12 Skrevet 20. september 2014 #60 Del Skrevet 20. september 2014 Slike holdninger hun ytrer på bloggen sin er ofte resultat av at man omgås lite andre mennesker i jobbsammenheng blant annet, lite utdannet kan også ha mye å si. Nei, hun blir for høy på pæra for meg. Skjønner ikke hva hun får ut av å se ned på andre mødre. Har ei venninne som er helt fortvilt for att babyen avviser absolutt alt av hjemmelaget middag, men når hun åpner ett glass blir han helt vill. Men hun tør ikke si att hun gjør det til helsesøster en gang. Slike innlegg fra kjente bloggere skaper bare press og dårlig samvittighet. Synes ellers hun skriver mye bra, men de innleggene ødelegger inntrykket mitt av henne for min del. Hun er jo enda hjemme med jentene så er jo klart att hun ikke kan forstå hvor travelt det er når man har en fulltidsjobb i tillegg til barna. Det innlegget om gamle mødre var spikeren i kista for min del. Kommer ikke til å lese mer fra henne og på den måten støtte opp om att hun kan leve av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg