Gå til innhold

Funksjonen til "niceguys" eller menn som er friendzonet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grunnen til at gutter er "venner" med jenter, er fordi de håper at de engang skal få pult dem. Derfor orker de å høre på all gnålinga, samt å gjøre uendelig med "venne"-tjenester for dem.

Så du sier rett ut at jentevenner sin FUNKSJON for gutter er kun å være en de kan pule?

Det er kanskje den funksjonen dine jentevenner har for deg, men da synes jeg du skal fortelle dem det så de kan ditche deg som venn i og med at det er slik du ser på dem! :sinnatagg:

Fordi det er ikke den funksjonen jeg og mine gode gutte-kompiser har for hverandre.

Hvis en gutt har 1 lat guttevenn som kun sitter og ser TV, og 1 kul jentevenn som tar ham med på morsomme ting, så vil han selvsagt heller være med jentevennen.

Endret av Noope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stygt å si det, men jeg opplever at damer som har mange guttevenner hvor de fleste er friendzonet, har bedre "game"/er flinkere til å flørte og bedre til å snakke enn andre damer. En av grunnene er rett og slett at damene med mange guttevenner får tømt alt det negative de opplever i hverdagen på disse vennene slik at de selv kan være blide og positive med mennene de dater. Dersom jeg dater en dame synes jeg ikke det er supergøy å høre alt det negative som skjer i hverdagen hennes, og alt hun synes er dumt med livet hennes. Jeg har lyst til å flørte og ha det gøy, ikke være hobbypsykolog hennes.

Anonymous poster hash: 69215...453

Du tror ikke det at damene som har bra game er mer ettertraktet og dermed pådrar seg et "hoff" av typer som håper på at det skal bli dem hvis de bare er snille nok - dvs går rett inn i vennesonen og blir der? Kvinner som syter og klager over hverdagens onder er like lite attraktivt som menn som syter og klager.

Så du sier rett ut at jentevenner sin FUNKSJON for gutter er kun å være en de kan pule?

Det er kanskje den funksjonen dine jentevenner har for deg, men da synes jeg du skal fortelle dem det så de kan ditche deg som venn i og med at det er slik du ser på dem! :sinnatagg:

Fordi det er ikke den funksjonen jeg og mine gode gutte-kompiser har for hverandre.

Hvis en gutt har 1 lat guttevenn som kun sitter og ser TV, og 1 kul jentevenn som tar ham med på morsomme ting, så vil han selvsagt heller være med jentevennen.

Jeg tror det at vi snakker om to forskjellige ting. "Hoffet," som består av vennesonede beilere, på den ene siden, og på den andre siden kompiser som hun har fordi de gjør kule og interessante ting i lag.

Kompiser er vel og bra og trivelig og givende for begge parter.

Hoffet, derimot, der stiller det seg annerledes. Seksuell tiltrekning er faktisk premisset for "vennskapet" - de er der for å få pule henne. Det er helt naturlig, en ærlig sak, rett og slett, for en mann å ønske å pule ei attraktiv dame. - Men jeg skal være enig i de som synes at en som er venn på det premisset er en jævla uærlig manipulator, men de ser ikke sjøl at oppførselen deres er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke det at damene som har bra game er mer ettertraktet og dermed pådrar seg et "hoff" av typer som håper på at det skal bli dem hvis de bare er snille nok - dvs går rett inn i vennesonen og blir der? Kvinner som syter og klager over hverdagens onder er like lite attraktivt som menn som syter og klager.

En av grunnene til at de er ettertraktet slik jeg ser det er at de nettopp har bra "game". Sant, det er mange kvinner som får menn til å snu seg etter dem på gaten, men det betyr ikke at disse kvinnene automatisk har sjarm eller "game" til å "fange" mennene som snur, hvis du forstår.
Jo, jeg er enige i at de som er etterktratet pådrar seg et "hoff", men jeg tror ikke det er slik at de begynner å snakke om personlige ting med en gang. Relasjonen begynner med at man har det gøy sammen for å så gå over til et venneforhold hvor man deler mer personlige ting og negative ting som gjør en lei seg. Så påstår jeg at kvinner som har et bra "sosial økosystem" hvor de får tømt alle sine negative følelser og opplevelser, har bedre "game" enn de som ikke har et slikt "økosystem". Dette sosiale økosystemet består blant annet av en del "snille gutter" fordi de gidder faktisk å høre på "sytet", og de fyller en bestemt rolle selv om kvinnene ikke har dette som en underliggende intensjon. Det betyr ikke nødvendigvis at kvinner som ikke har et slikt sosialt økosystem automatisk har dårlig game, men jeg har opplevd å date noen kvinner som i en tidlig fase begynner å dumpe det negative som skjer i hverdagen deres på meg, og det får meg til å begynne å lure. Har de ikke andre de kan snakke om disse tingene med? Jeg unngår som sagt å snakke om negative ting i en tidlig fase med den jeg dater fordi jeg synes den fasen skal inneholde flørting, spenning, tulling osv. Jeg har også datet noen damer som har mange menn etter seg og de klarer fint å unngå å snakke om negative ting i en tidlig fase.

Jeg tror det at vi snakker om to forskjellige ting. "Hoffet," som består av vennesonede beilere, på den ene siden, og på den andre siden kompiser som hun har fordi de gjør kule og interessante ting i lag.

Kompiser er vel og bra og trivelig og givende for begge parter.

Hoffet, derimot, der stiller det seg annerledes. Seksuell tiltrekning er faktisk premisset for "vennskapet" - de er der for å få pule henne. Det er helt naturlig, en ærlig sak, rett og slett, for en mann å ønske å pule ei attraktiv dame. - Men jeg skal være enig i de som synes at en som er venn på det premisset er en jævla uærlig manipulator, men de ser ikke sjøl at oppførselen deres er feil.

Enig i det forsåvidt, men jeg tror kompiser kan fylle samme rolle som "hoffet".

Takk for et reflektert innlegg :)



Anonymous poster hash: 7c972...b2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at alle guttevennnene dine kommer til å forsvinne som dugg for solen den dagen det blir seriøst mellom deg og en annen mann.

Anonymous poster hash: 3b30b...13b

Merkelig... jeg har da beholdt mine, selv når det har vært seriøst med meg og en annen.

Det må være hodet ditt det er noe galt med.

Anonymous poster hash: a1289...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det at vi snakker om to forskjellige ting. "Hoffet," som består av vennesonede beilere, på den ene siden, og på den andre siden kompiser som hun har fordi de gjør kule og interessante ting i lag.

Kompiser er vel og bra og trivelig og givende for begge parter.

Hoffet, derimot, der stiller det seg annerledes. Seksuell tiltrekning er faktisk premisset for "vennskapet" - de er der for å få pule henne. Det er helt naturlig, en ærlig sak, rett og slett, for en mann å ønske å pule ei attraktiv dame. - Men jeg skal være enig i de som synes at en som er venn på det premisset er en jævla uærlig manipulator, men de ser ikke sjøl at oppførselen deres er feil.

Hva mener du med "vi", jeg har hele tiden sitert AnonymBruker som bruker ordet KOMPISER og ikke hoff.

Men jeg er helt enig med deg, det finnes sikkert jenter som har et slikt hoff, høres jævlig ut for begge. :)

Men da kan ikke trådstarter sidestille dem med jenters vanlige guttekompiser, noe han gjør. Trådstarter nekter jo å tro at disse vanlige kompis-forholdene som både du og jeg beskriver eksisterer.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Problemet er at fyrer prøver kompistaktikken for å bli kjent med en dame, men når damen da har blitt vant med å se på ham som kompis, så er det ikke bare bare og skulle ta det steget videre.

Det er nettopp her selve fella ligger. Menn blir jo fortalt at de som seksuelle vesener er ekle! Da må de jo selvsagt legge den delen av seg bort når de skal tilnærme seg en kvinne de føler seg sterkt tiltrukket av.

Og da syntes jentene det er svært hyggelig med en mann de kan åpne seg for og bruke han som en "lasse problemer på venn" :)

Taktikkeri som slår feil ut for begge parter....for den mannen som er ute etter både kjæreste og sex gidder ikke holde ut med en dame som ikke vil ta det lenger...og damen vil ikke kunne holde på han som venn, fordi han ikke gidder alle hennes problemer.

Bør vi bli mer primitive i vår fremferd på dette punktet tro?

Men jeg vil legge til at jeg syntes det er fantastisk å ha nære venner av begge kjønn....det feminine gir jo noe helt annet enn det en mannlig venn kan gi. Trenger litt av begge deler for å holde verdensbildet sitt i vater ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nettopp her selve fella ligger. Menn blir jo fortalt at de som seksuelle vesener er ekle! Da må de jo selvsagt legge den delen av seg bort når de skal tilnærme seg en kvinne de føler seg sterkt tiltrukket av.

Og da syntes jentene det er svært hyggelig med en mann de kan åpne seg for og bruke han som en "lasse problemer på venn" :)

Taktikkeri som slår feil ut for begge parter....for den mannen som er ute etter både kjæreste og sex gidder ikke holde ut med en dame som ikke vil ta det lenger...og damen vil ikke kunne holde på han som venn, fordi han ikke gidder alle hennes problemer.

Bør vi bli mer primitive i vår fremferd på dette punktet tro?

Men jeg vil legge til at jeg syntes det er fantastisk å ha nære venner av begge kjønn....det feminine gir jo noe helt annet enn det en mannlig venn kan gi. Trenger litt av begge deler for å holde verdensbildet sitt i vater ;)

Det er ganske creepy når en fyr du trodde var en god venn har faket vennskap for å komme ned i buksene dine, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "vi", jeg har hele tiden sitert AnonymBruker som bruker ordet KOMPISER og ikke hoff.

Men jeg er helt enig med deg, det finnes sikkert jenter som har et slikt hoff, høres jævlig ut for begge. :)

Men da kan ikke trådstarter sidestille dem med jenters vanlige guttekompiser, noe han gjør. Trådstarter nekter jo å tro at disse vanlige kompis-forholdene som både du og jeg beskriver eksisterer.........

Em, jeg har en del vanlige kompis-forhold :P

Ts..

Anonymous poster hash: 7c972...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Det er ganske creepy når en fyr du trodde var en god venn har faket vennskap for å komme ned i buksene dine, ja.

Uff ja!.....Det er jeg enig i!....da vil jeg påstå at han har gjort en dårlig jobb med å vise sine hensikter.

På den annen side kan det være svært vanskelig for menn å vite nøyaktig hvor de skal trå i slike tilfeller også da....de kan ikke noe for at de føler seg tiltrukket av den damen og at hun bare ser det naturlig å bli venn. Det er bare KRÆSJ liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja!.....Det er jeg enig i!....da vil jeg påstå at han har gjort en dårlig jobb med å vise sine hensikter.

På den annen side kan det være svært vanskelig for menn å vite nøyaktig hvor de skal trå i slike tilfeller også da....de kan ikke noe for at de føler seg tiltrukket av den damen og at hun bare ser det naturlig å bli venn. Det er bare KRÆSJ liksom :)

Hvis man vil noe med en dame, så må en fyr bare hoppe ut i det og be henne ut, for heller ikke kvinner er tankelesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Hvis man vil noe med en dame, så må en fyr bare hoppe ut i det og be henne ut, for heller ikke kvinner er tankelesere.

Juppsiduppsi........ derav det jeg skrev: "da vil jeg påstå at han har gjort en dårlig jobb med å vise sine hensikter."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juppsiduppsi........ derav det jeg skrev: "da vil jeg påstå at han har gjort en dårlig jobb med å vise sine hensikter."

:)

Nemlig, men det utklasserer ikke den her:

Og da syntes jentene det er svært hyggelig med en mann de kan åpne seg for og bruke han som en "lasse problemer på venn"

Foir der skinner det igjennom at du mener det her er damernes feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Nemlig, men det utklasserer ikke den her:

Foir der skinner det igjennom at du mener det her er damernes feil.

Nei slettes ikke....det er ingens feil. Absolutt ikke. Det jeg mener er at det bygger på en klassisk missforståelse fra begge parter...HAN tror på noe mer...HUN tror han bare vil være en god venn.....bomskudd for begge. Jeg har aldri antydet at det er "hennes feil"

Det er absolutt ikke noe galt i at en kvinne vil ha en mann som nær venn......Dersom hun VET klart og tydelig at han gjerne vil noe mer og hun bevisst utnytter dette og bruker han som en "skulder å gråte på", mener jeg selvsagt at hun går for langt. Det antar jeg du også er enig i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei slettes ikke....det er ingens feil. Absolutt ikke. Det jeg mener er at det bygger på en klassisk missforståelse fra begge parter...HAN tror på noe mer...HUN tror han bare vil være en god venn.....bomskudd for begge. Jeg har aldri antydet at det er "hennes feil"

Det er absolutt ikke noe galt i at en kvinne vil ha en mann som nær venn......Dersom hun VET klart og tydelig at han gjerne vil noe mer og hun bevisst utnytter dette og bruker han som en "skulder å gråte på", mener jeg selvsagt at hun går for langt. Det antar jeg du også er enig i?

Jeg synes ikke det der automatisk er verre enn at en mann bruker enn kvinne som vil noe mer til kun sex, selv om hun vet om at det ikke blir noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg synes ikke det der automatisk er verre enn at en mann bruker enn kvinne som vil noe mer til kun sex, selv om hun vet om at det ikke blir noe mer.

Nei....sant det....jeg syntes bare han bør være tydelig i det han vil...og da bør også hun være tydelig i at det ikke blir noe mer dersom hun ikke har lyst. Toveis kommunikasjon er ekstremt viktig. Ingen av kjønnene er tankelesere...desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen :-( Har akkurat mistet en god venn -- sannsynligvis av de årsaker dere beskriver. Jeg trappet opp ting med en annen, framfor å trappe ned slik vennen trodde/kanskje håpet. Han har trukket seg unna nå. Jeg sitter igjen og føler meg litt dum. Har han bare latet som han var en god lytter, fordi ham var interessert? Syntes han egentlig at gnålet mitt var kjedelig?

Anonymous poster hash: 260b4...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter

Kjenner meg igjen :-( Har akkurat mistet en god venn -- sannsynligvis av de årsaker dere beskriver. Jeg trappet opp ting med en annen, framfor å trappe ned slik vennen trodde/kanskje håpet. Han har trukket seg unna nå. Jeg sitter igjen og føler meg litt dum. Har han bare latet som han var en god lytter, fordi ham var interessert? Syntes han egentlig at gnålet mitt var kjedelig?

Anonymous poster hash: 260b4...c42

Uff nå blander jeg meg mye her.....men vil svare på denne.....Nei det betyr ikke at han syntes "gnålet ditt" var kjedelig eller at han bare "latet som". :blomst:

Som mann kan man føle seg litt som en stalker eller det berømte "5 hjulet på vogna" når damen får type....man vil bare ikke at kjærsten hennes kanskje skal føle at det er noe imellom dem om du skjønner? Man backer bare litt ut av respekt for det de har fått sammen. Om man litt senere får god kjemi med begge to kan sånne vennskap fortsette de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Em, jeg har en del vanlige kompis-forhold :P

Ts..

Anonymous poster hash: 7c972...b2e

Nei, det har du ikke, du skriver jo at dine jente-kompiser har du KUN fordi du håper å pule dem.

Så påstår du at det er slik for alle, noe det ikke er.

Edit: Ops, jeg så feil. Det var en annen AnonymBruker! Kan dere ikke bare skrive med deres egne nick, please!

Men du er vel enig i det du også... siden du synes det er så ille å være i Friendzone og ikke sex-zone.

Hva er galt med venner liksom, må du ha sex med dem også?

Blir du misfornøyd når du kun er venner?

Endret av Noope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er ganske creepy når en fyr du trodde var en god venn har faket vennskap for å komme ned i buksene dine, ja.

Hvem sa han faket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er vel enig i det du også... siden du synes det er så ille å være i Friendzone og ikke sex-zone.

Hva er galt med venner liksom, må du ha sex med dem også?

Blir du misfornøyd når du kun er venner?

Det jeg "syter" om, er når en date begynner å snakke om alle problemene h*n har, det synes jeg er slitsomt. Så påstår jeg at kvinner som har et bra "sosialt økosystem" ikke gjør det samme fordi de får ut alle de negative følelsene sine og får snakket om problemene sine der.

Har flere venninner jeg, synes ikke det er så gale å å ha venninner :P Jeg blir misfornøyd dersom jeg blir friendzonet av en date jeg faktisk liker. Det er på en måte kjekt at hun ønsker å være venner fordi det betyr at hun liker meg som person, men når jeg ønsker noe mer har ikke jeg samme behovet for vennskap som henne. Hvis hun ikke vil ta det videre da er det takk og farvel.

Anonymous poster hash: 7c972...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...