Gå til innhold

Er jeg gravid (bilde)? Og om så, hvordan ta abort?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekte narkose på grunn av smerter? Ble du intubert i våken tilstand altså? Har aldri vært med å intubere en ikke-relaksert pasient før da det kan ødelegge rimelig mye i trachea. En maskenarkose startes også alltid med sovemidler og opiater og mange husker feil om hva som skjer (om de i det hele tatt husker noe). Sikker på at du ikke ble intubert peroperativt grunnet vedvarende ventilasjonsproblemer med maske? Intubering for et ti minutter langt inngrep er fullstendig overkill, og mange pasienter har store smerter på vei opp på bordet grunnet cytotec.

... Men ikke meningen å kuppe tråden her ;)

Anonymous poster hash: 5baba...8b7

Nei, ble intubert mens jeg var i narkose. Anestesilegen kom og snakket med meg rett før utskrapningen. Da satt jeg i gjennomsvett i sengen og rugget pga smerter. Hadde fått Ketorax 10-15 min før. Han sa da at han ville legge meg i ordentlig narkose under inngrepet fordi det kanskje ikke ville holde at jeg sov. Da jeg ble lagt på bordet fikk jeg sovne inn med maske over munn og nese.

Ble fortalt på oppvåkningen etterpå at jeg hadde vondt i halsen fordi jeg hadde vært intubert under inngrepet.

Du må gjerne forklare mer om det virker som om jeg har misforstått noe. Jeg kan ikke så mye om anestesi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt kirurgisk hvis jeg var deg TS. Med tanke på at du er alene, bør su vurdere det :).

Man må vente til man er 6 uker på vei for å kunne se foster på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en missed abortion i uke 9, og måtte ta medisinsk"abort" på sykehuset for å få ut "fosteret".
Var mildt sagt noe av det verste jeg har vært med på, pga smerter og ønsket om barn..
Alvorlig kvalme og oppkast, og maken til magesmerter har jeg aldri kjent på magen. Er vandt med "sterke menssmerter" da jeg har det månedlig, men dette kunne ikke sammenlignes.
Husker ikke hvor mye morfin jeg fikk i skinka jeg, men en del. :P



Anonymous poster hash: 5e28b...499
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta abort kan være svært smertefullt, og var jeg deg ville jeg forberedt meg på veldig sterke mensensmerter etter inntak av pillen. Det kan hende du er en av de heldige kvinnene, men vær forberedt. Lykke til :hug:



Anonymous poster hash: 7761e...b87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...



Ånei, nå gruer jeg meg skikkelig! Får nesten litt lyst til å gråte.

Er det virkelig så ille som alle sier? Jeg har en overfølsom kropp, og føler jeg er klar for å dø når jeg har mensen. Bruker å besvime av smertene.

Er bare litt over en måned på vei (tror jeg), og har vondt i magen hver dag.

Det gjør meg nesten overbevist om at jeg vil oppleve disse smertene dere advarer meg mot.

Kirurigisk abort...

Er det noe man bare kan ta når man er langt på vei, eller funker det med seks uker? Og hva koster det?

(Så at noen skrev man bør kun velge medisinsk abort av økonomiske årsaker?)

.



Anonymous poster hash: 5f606...e0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...

Ånei, nå gruer jeg meg skikkelig! Får nesten litt lyst til å gråte.

Er det virkelig så ille som alle sier? Jeg har en overfølsom kropp, og føler jeg er klar for å dø når jeg har mensen. Bruker å besvime av smertene.

Er bare litt over en måned på vei (tror jeg), og har vondt i magen hver dag.

Det gjør meg nesten overbevist om at jeg vil oppleve disse smertene dere advarer meg mot.

Kirurigisk abort...

Er det noe man bare kan ta når man er langt på vei, eller funker det med seks uker? Og hva koster det?

(Så at noen skrev man bør kun velge medisinsk abort av økonomiske årsaker?)

Anonymous poster hash: 5f606...e0c

Du får sannsynligvis ikke velge mellom kirurgisk og medikamentell metode. Det er en gynekolog som tar denne vurderingen. Uansett koster det ingenting for deg. Det koster mer for samfunnet med en kirurgisk abort.

Ja, jeg hadde det vondt etter at jeg hadde fått cytotec-tabl. Men jeg var i uke 10, som kan indikere at jeg hadde mer som måtte ut enn det du har i uke 6. Og det som var mest smertefullt, var å miste det andre fosteret på seks mnd. Det psykiske gjorde mest vondt, og forsterket muligens de fysiske smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har rett til å velge abortmetode. Begge er gratis for deg, det er sykehuset som "taper" økonomisk på om du velger kirurgisk. Ofte kan de opptre som om du ikke har et reelt valg, men stå på ditt om det er kirurgisk du ønsker. Du må være minst 6 uker på vei for å gjennomføre aborten kirurgisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...