Gå til innhold

Tror dere bloggerne fortoller de dyre kjøpene sine utenlands?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest piapeanøtt

Utseendemssig er det nok ingen/få forskjell(er), men kvalitetsmessig er det store forskjeller. Jeg vil heller invisterer pengene mine i en veske av god kvalitet som jeg kan ha gleden av i flere år enn å kjøpe billig dritt som blir ødelagt etter et par uker. Kvalitet framfor kvantitet!

Anonymous poster hash: ef70f...b36

Vil påstå at de utseendemessige forskjellene også er store. Så lenge det er forskjell i kvalitet vil det også være forskjell i utseende, man ser for eksempel stor forskjell på sømmene i en billig veske kontra en dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs hvordan man behandler ting tydeligvis, får ta bedre vare på tingen dine hvis du klarer å ødelegge vesker på noen uker.

Poenget var at vesker (eller andre ting) som er laget av god kvalitet har lengre holdbarhet enn vanlige vekser man får kjøpt på HM.

Anonymous poster hash: ef70f...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror jeg ikke noe på.

Nei vel. Ikke overraskende,

Anonymous poster hash: 76a46...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, tror jeg ikke noe på.

Jeg har en LV-veske som har blitt brukt nesten daglig siden 70-tallet, og som fortsatt er i god stand og som jeg bruker ofte. Tror du virkelig en HM-veske hadde vært det samme?

Endret av Mammasjokket
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Jeg har en LV-veske som har blitt brukt nesten daglig siden 70-tallet, og som fortsatt er i god stand og som jeg bruker ofte. Tror du virkelig en HM-veske hadde vært det samme?

Ja, min mor har en god del gamle vesker ifra hun var ung. Så det tror jeg nok.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://stylista.no/blog/nettenestea/materialistisk-lykke

Her skriver nettenestea åpent at hun får penger tilbake på flyplassen. :)

Anonymous poster hash: 6e7db...8b0

Jo men spørsmålet er vel heller om hun fortollet den da hun kom hjem til Norge igjen.

Anonymous poster hash: a1f7f...19e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min mor har en god del gamle vesker ifra hun var ung. Så det tror jeg nok.

Nå var det vel mer vanlig å kjøpe vesker av ekte skinn før i tiden, da det å være håndverker innenfor tekstil var mer vanlig da. Tviler på at moren din kjøpte gode kvalitetsvesker på HM i sin tid ;)

Anonymous poster hash: a7bee...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å begripe hvordan folk gir mening i å kjøpe en veske til 4900 dollar, ca 31200 kroner.

En ting er at man ønsker kvalitet, men hvertfall 25000 av de kronene er utelukkende for merkevaren og ikke kvaliteten.

Anonymous poster hash: 5212b...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er vanskelig å begripe hvordan folk gir mening i å kjøpe en veske til 4900 dollar, ca 31200 kroner.

En ting er at man ønsker kvalitet, men hvertfall 25000 av de kronene er utelukkende for merkevaren og ikke kvaliteten.

Anonymous poster hash: 5212b...3c8

Det er ikke alt man skal forstå seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er vanskelig å begripe hvordan folk gir mening i å kjøpe en veske til 4900 dollar, ca 31200 kroner.

En ting er at man ønsker kvalitet, men hvertfall 25000 av de kronene er utelukkende for merkevaren og ikke kvaliteten.

Anonymous poster hash: 5212b...3c8

Hva man ville brukt 30 000 på, dersom man hadde pengene, er jo veldig indivduelt. Jeg synes de mest sneversynte i denne tråden er de som mener de har bedre verdier fordi de aldri ville kjøpt en veske for slike beløp.

For mange er dette et lite beløp. De bor bra, spiser bra, og betaler det de ønsker til veldedighet. Så 30 000 på en veske merkes ikke så mye i budsjettet.

For andre er det mye viktigere å bruke disse 30 000 på en veske enn for eksempel på å bo bedre. Hvorfor sette seg til dommer over deres valg? Så lenge det gir den enkelte lykke må det jo være ens eget valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man ville brukt 30 000 på, dersom man hadde pengene, er jo veldig indivduelt. Jeg synes de mest sneversynte i denne tråden er de som mener de har bedre verdier fordi de aldri ville kjøpt en veske for slike beløp.

For mange er dette et lite beløp. De bor bra, spiser bra, og betaler det de ønsker til veldedighet. Så 30 000 på en veske merkes ikke så mye i budsjettet.

For andre er det mye viktigere å bruke disse 30 000 på en veske enn for eksempel på å bo bedre. Hvorfor sette seg til dommer over deres valg? Så lenge det gir den enkelte lykke må det jo være ens eget valg.

Du har helt rett i det.

For noen er det av høyere verdi å kjøpe en veske til 30k enn å dra på en reise til tilsvarende beløp. Jeg klarer bare ikke forstå hvorfor og hvordan en veske kan ha en så stor symbolsk verdi. Men alle er forskjellige! Sier ikke at noe er mer riktig enn annet, selv om min fatteevne såklart syns reisen er mer verdifull enn vesken for eksempel.

Anonymous poster hash: 5212b...3c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hinkelpinkel

Ikke verst man kan kjøpe lykke i en dyr veske.

Jeg får definitvt en følelse av lykke når jeg kjøper noe jeg har spart til lenge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verst man kan kjøpe lykke i en dyr veske.

Hva gir deg lykke da? Sikkert ikke det samme som gir alle andre lykke...

Men med like penger til overs er det forståelig (og sikkert sunt) at du ikke føler lykke ved å kjøpe ting.

Anonymous poster hash: ba537...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...