Gå til innhold

Sosialhjelp: Saksbehandler besvarer spørsmål.


Guppy88

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette blir mitt siste innlegg både i egen tråd og på hele KG.

Jeg mottok i dag et varsel om politianmeldelse fra en av de som står bak de siste innleggene ovenfor. Jeg frykter ikke en politianmeldelse, fordi til tross for hva folk måtte mene, har det ikke skjedd lovbrudd i denne tråden. Likevel føyer jeg meg etter de som vil ha meg ut av forumet, da jeg ikke oppnår hensikten min med tråden. Jeg er heller ikke interessert i dette resultatet av at jeg prøver å hjelpe utenfor kontoret. Visse KGere foretrekker svar på spørsmål fra mannen i gata fremfor fra en saksbehandler. Og det er helt greit, men de samme snakker om feilmarginene i svarene som gis, og da blir det for paradoksalt for meg.

Til dere som har spørsmål: ikke still dem på kvinneguiden.no.

NAV avslutter nå arbeidet med e-løsninger slik at dere kan gå inn på minside på nav.no og stille spørsmålene deres der. Dere vil da få svar fra en veileder i NAV.

Takk til dere som har kommet med støtteerklæringer, vær så snill å følg det siste rådet mitt fremfor å spørre her inne. Takk for meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bra du reagerer.

Tror leder på sosialavdelingen på NAV Buskerud vil bli opprørt i morgen.

Så du mener at TS ulovlig utgir seg for å være offentlig tjenestemann, samtidig som du melder fra til stedet du ikke tror på at TS jobber?

Jeg synes du overreagerer. Altså, dette er internett, man må alltid være kritisk til det man leser, uansett hva personen som svarer utgir seg for å være. En tråd som dette kan være veldig nyttig siden mange kan pekes i riktig retning, samtidig som andre brukere vil reagere hvis rådene er fullstendig feil. Mener du det er ulovlig for TS å gi råd til bekjente på fritiden også?

Anonymous poster hash: 3600a...f8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde enda rådene vært helt urimlige, men det er de jo slettes ikke. Tvert om har TS ordlagt seg i veldig generelle termer og heller hjulpet til med litt mer oppklaring i tillegg til å oppfordre til å ta kontakt med NAV direkte.

Av alle de rådene som dukker opp på KG så er disse noen av de få fornuftige. Jeg forstår ikke hvorfor enkelte hisser seg opp over dette. Men det er jo et diskusjonsforums store mysterier... Jeg skulle dessuten likt å se den politianmeldelsen. Hva i all verden skulle det stå der? At en anonym person utgir seg for å være ærlig?



Anonymous poster hash: 127a6...f0e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt. Dere betviler at damen jobber hos nav. Så fins det tråder her på kg hvor dere spør om det er noen synske her. Så var det noen bankspørsmål, og da etterspør dere en bruker, for hun jobber i bank. Hun vet dette....ser dere ikke selv hbor tullete dette blir.

Jeg har selv besvart en del på mitt fagfelt. Uten å opplyse at det er mitt felt.jeg har fptt svar at jeg tar feil, for dette har dere ikke hørt om før osv. Hele kg er latterlig

Anonymous poster hash: c3244...0ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt. Dere betviler at damen jobber hos nav. Så fins det tråder her på kg hvor dere spør om det er noen synske her. Så var det noen bankspørsmål, og da etterspør dere en bruker, for hun jobber i bank. Hun vet dette....ser dere ikke selv hbor tullete dette blir.

Jeg har selv besvart en del på mitt fagfelt. Uten å opplyse at det er mitt felt.jeg har fptt svar at jeg tar feil, for dette har dere ikke hørt om før osv. Hele kg er latterlig

Anonymous poster hash: c3244...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg som har truet med politianmeldelse, så det er klart.

For min del er heller ikke TS uønsket på forumet. Det jeg har reagert og reagerer på er fremgangsmåten hennes med denne tråden. OG DA SÆRLIG når hun nå opplyser om at det via min side er mulig å logge seg inn og stille spørsmål til NAV ansatte personlig.

Denne "tjenesten" / tråden er da helt overflødig.

Anonymous poster hash: bda7b...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke meg som har truet med politianmeldelse, så det er klart.

For min del er heller ikke TS uønsket på forumet. Det jeg har reagert og reagerer på er fremgangsmåten hennes med denne tråden. OG DA SÆRLIG når hun nå opplyser om at det via min side er mulig å logge seg inn og stille spørsmål til NAV ansatte personlig.

Denne "tjenesten" / tråden er da helt overflødig.

Anonymous poster hash: bda7b...6cb

Hun sier de avslutter arbeidet med denne tjenesten, altså blir den tilgjengelig snart. Hva med fremgangsmåten hennes reagerer du på?

Anonymous poster hash: 3600a...f8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjenesten er allerede i gang men man kan kun stille spørsmål om arbeid eller familie ytelser.... For å få vite om man har rett på sosialstønad MÅ man på nav kontoret og søke...

Hun sier de avslutter arbeidet med denne tjenesten, altså blir den tilgjengelig snart. Hva med fremgangsmåten hennes reagerer du på?

Anonymous poster hash: 3600a...f8e

Tjenesten hos nav gjelder KUN spørsmål om arbeid eller familie ytelser. Man kan ikke stille spørsmål om sosialstønad. .. Og joda, tjenesten er i gang fra denne uken...

Anonymous poster hash: cd2d7...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet jo ikke det. Men hun nevner at hun bor i Buskerud.

Det er verdt et forsøk iallefall. De vil jo lett gjennomskue hvem dette er eventuelt.

Er du helt idiot i hodet? Svar på bakgrunn av stilling er kun ikke tillatt i kropp og helse forumet. Herregud som du overdriver.

Anonymous poster hash: 1d769...acc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne type "bistand" er direkte brudd på diverse lover. Det er ulovlig å fremstille seg som offentlig tjenestemann og risikoen for feilinformasjon er stor. Dette er det strengt forbudt og uetisk.

De er videre vanskelig å tro at en sosionom i NAV faktisk ter seg slik som dette.

Ingen sak er lik! Folk spør utifra hvilken svar de øs mer å få, tilbakeholden informasjon de ikke selv ser som vesentlig for sak etc.

Dette er direkte forkastelig adferd!

Det samme har jeg ment og gjort tidligere, uten å ha fått noen respons fra adm.

Fint at det ikke er bare meg som har reagert.

Anonymous poster hash: bda7b...6cb

Admin BØR reagere. Det er lett nok å finne ut hve "Guppy88" er.

Dette er det verste jeg har sett på KG.

En ting er at vi gir råd i hytt og vær som lekmenn. Dette er noe helt annet....

Om du leser tidlig i tråden så ser du at jeg har skrevet der.

Jeg tviler og på at en seriøs Nav ansatt opptrer slik.

Anonymous poster hash: bda7b...6cb

Ja, bra du reagerer.

Tror leder på sosialavdelingen på NAV Buskerud vil bli opprørt i morgen.

Nei, jeg vet jo ikke det. Men hun nevner at hun bor i Buskerud.

Det er verdt et forsøk iallefall. De vil jo lett gjennomskue hvem dette er eventuelt.

Da kunne dere for fanden ha rapportert tråden og bedt moderator/admin ta en vurdering, i stedet for å true ts med å melde fra til arbeidsgiver osv. Absolutt ikke akseptabel oppførsel, her er det dere som har oppført dere dårlig. Det var ikke opp til dere å vurdere om var greit eller ikke. SKAM DERE!

Anonymous poster hash: 1d769...acc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB 1d769...acc svar på innleggetknappen funker ikke..

Her "retter du baker for smed", du får rette din skyts mot moderator av forumet!

Har rapportert denne tråden flere ganger uten noem respons fra moderators side, og dette var da tråden var ganske "fersk".

Tråden har dog lært meg en ting, hvor lett det er å finne info om brukeren når en nøster sammen det som er skrevet i ulike tråder.

Anonymous poster hash: bda7b...6cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB 1d769...acc svar på innleggetknappen funker ikke..

Her "retter du baker for smed", du får rette din skyts mot moderator av forumet!

Har rapportert denne tråden flere ganger uten noem respons fra moderators side, og dette var da tråden var ganske "fersk".

Tråden har dog lært meg en ting, hvor lett det er å finne info om brukeren når en nøster sammen det som er skrevet i ulike tråder.

Anonymous poster hash: bda7b...6cb

Da rapporterer du tråden en gang til, eller sender en PM til moderator/admin. Eller så tar du vurderingen til moderator til etterretning, altså at de har vurdert tråden til OK. Det var du som burde rettet din skyts til moderator og ikke TS, det er jo du som er uenig i tråden!

Anonymous poster hash: 1d769...acc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er saksbehandler i NAV, og jobber med økonomisk sosialhjelp. Jeg er utdannet sosionom. Jeg ser at det er mange spørsmål om økonomisk sosialhjelp på forumet, og stiller meg til rådighet for å besvare slike spørsmål, hvis det er interesse for det.

Jeg gjør oppmerksom på at dette gjøres utenfor jobb, og at jeg derfor svarer på spørsmål som privatperson.

Har gått på arbeidsavklaringspenger som nå er stoppet pga at jeg er ferdig avklart

har vært syk siden 2008 og er langt fra bedere nå,legen min har skrevet div brev til nav.

Var på avklaring hos Fretex i 12 uker.

for videre intekt måtte jeg gå på sosialkontoret og søke om økonomisk hjelp,fikk vdtak om sosialpenger men for og få de utbetalt stiller de krav: må delta på arbeisrettet tiltak 5 dager i uken 40 timer ellers ingen utbetalig,de kaller det SAK.Har aldrig hørt om det,men en ting er helt klart jeg har ingen mulighet for og klare og hjennemføre noe slikt son som min helsetilstand er nå, så mitt spørsmål er: hva kan sosialen kreve og hva gjør jeg,for noen penger får jeg ikke.

PS:sosialkontoret skriver i vedtaket at Fretex utaler i sin raport om meg at jeg ikke er motivert for og ta tak i egen livs situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått på arbeidsavklaringspenger som nå er stoppet pga at jeg er ferdig avklart

har vært syk siden 2008 og er langt fra bedere nå,legen min har skrevet div brev til nav.

Var på avklaring hos Fretex i 12 uker.

for videre intekt måtte jeg gå på sosialkontoret og søke om økonomisk hjelp,fikk vdtak om sosialpenger men for og få de utbetalt stiller de krav: må delta på arbeisrettet tiltak 5 dager i uken 40 timer ellers ingen utbetalig,de kaller det SAK.Har aldrig hørt om det,men en ting er helt klart jeg har ingen mulighet for og klare og hjennemføre noe slikt son som min helsetilstand er nå, så mitt spørsmål er: hva kan sosialen kreve og hva gjør jeg,for noen penger får jeg ikke.

PS:sosialkontoret skriver i vedtaket at Fretex utaler i sin raport om meg at jeg ikke er motivert for og ta tak i egen livs situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er saksbehandler i NAV, og jobber med økonomisk sosialhjelp. Jeg er utdannet sosionom. Jeg ser at det er mange spørsmål om økonomisk sosialhjelp på forumet, og stiller meg til rådighet for å besvare slike spørsmål, hvis det er interesse for det.

Jeg gjør oppmerksom på at dette gjøres utenfor jobb, og at jeg derfor svarer på spørsmål som privatperson.

Har gått på arbeidsavklaringspenger som nå er stoppet pga at jeg er ferdig avklart

har vært syk siden 2008 og er langt fra bedere nå,legen min har skrevet div brev til nav.

Var på avklaring hos Fretex i 12 uker.

for videre intekt måtte jeg gå på sosialkontoret og søke om økonomisk hjelp,fikk vdtak om sosialpenger men for og få de utbetalt stiller de krav: må delta på arbeisrettet tiltak 5 dager i uken 40 timer ellers ingen utbetalig,de kaller det SAK.Har aldrig hørt om det,men en ting er helt klart jeg har ingen mulighet for og klare og hjennemføre noe slikt son som min helsetilstand er nå, så mitt spørsmål er: hva kan sosialen kreve og hva gjør jeg,for noen penger får jeg ikke.

PS:sosialkontoret skriver i vedtaket at Fretex utaler i sin raport om meg at jeg ikke er motivert for og ta tak i egen livs situasjon.

Anonymous poster hash: 56d03...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på arbeidsavklaringspenger som nå er stoppet pga at jeg er ferdig avklarthar vært syk siden 2008 og er langt fra bedere nå,legen min har skrevet div brev til nav.Var på avklaring hos Fretex i 12 uker.for videre intekt måtte jeg gå på sosialkontoret og søke om økonomisk hjelp,fikk vdtak om sosialpenger men for og få de utbetalt stiller de krav: må delta på arbeisrettet tiltak 5 dager i uken 40 timer ellers ingen utbetalig,de kaller det SAK.Har aldrig hørt om det,men en ting er helt klart jeg har ingen mulighet for og klare og hjennemføre noe slikt son som min helsetilstand er nå, så mitt spørsmål er: hva kan sosialen kreve og hva gjør jeg,for noen penger får jeg ikke.PS:sosialkontoret skriver i vedtaket at Fretex utaler i sin raport om meg at jeg ikke er motivert for og ta tak i egen livs situasjon. Anonymous poster hash: 56d03...dfd

Som du leser over skal ikke TS svare lenger, så gå til nav du, og les deg opp på nav.no, f.eks. om aap. Som borger er du selv sørge å søke opp informasjon eller du kan gå til nav og spørre....

Gjelder mange andre her og forresten. Skjønner livet er vanskelig, men slik er det....

Anonymous poster hash: e7159...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Hvis man tjener veldig lite, men vet man får større stilling til sommeren, kan man da få sosialhjelp fremtil da? Har maks 12.000 utbetalt i mnd.

Anonymous poster hash: 7bde7...761

Jeg har støtte fra NAV og det er kun 9900 kr i måneden, det er minstesats AAP

Anonymous poster hash: 4db00...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette blir mitt siste innlegg både i egen tråd og på hele KG.

Jeg mottok i dag et varsel om politianmeldelse fra en av de som står bak de siste innleggene ovenfor.

:sjokkert: Er det mulig....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin BØR reagere. Det er lett nok å finne ut hve "Guppy88" er.

Dette er det verste jeg har sett på KG.

En ting er at vi gir råd i hytt og vær som lekmenn. Dette er noe helt annet....

Nå må du gi deg... Ærlig talt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle NAV brukere. Vær så snill søk hjelp på ditt lokale nav-kontor eller les på nav.no for den informasjon du trenger. Det er også forskjell fra kommune til kommune om f.eks sosialhjelpssatser.

Anonymous poster hash: e7159...583

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...