Gå til innhold

Dama har fått så ufeminin stil


Sheogorath

Anbefalte innlegg

... Men hun pynter seg jo, men på en annen måte. Hun har jo ikke sluttet å ta vare på seg selv, hun har "bare" endret stilen sin.

Nøkkelordene i det du svarte var: "for partneren sin". Hun pynter seg tydeligvis for seg selv, ikke for han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes begge stilene er pene jeg. Kvinner fortjener ekte menn som elsker de for den de er uansett hvilken stil de har. Ikke barnslige guttunger som er opptatt av stilen, om de har langt hår eller kort hår, puppene, og gudene vet hva!

man kan jo spørre seg hvem som er mest barnslig: menn som fra naturens side har en preferanse de selv i liten grad kan styre, eller kvinner som på trass klikker i vinkel for at mannen kommuniserer det og gir forslag.

Selvsagt, det finnes barnslige menn med unødvendig overfladiske forventninger, men man må kunne inngå kompromisser og ikke bare være sta og tverr

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva ER dette for et forum? Har aldri blitt så angrepet før på noen andre forumer.

Velkommen til KG! Her er det alltid noen som vil finne noe å bite huet av deg for, uansett hvor legitim grunn du har til å ta opp en problemstilling. Nutty females' forum. Beklager å si det altså, men damer er vanskelige- og her bak ab-knappen viser de sitt sanne jeg (og jeg er dame selv).

Husker da jeg skrev at jeg ville ta til meg en eldre katt her inne- bare for å bli kalt hjerteløs og sem og what not fordi jeg ikke ville ha en kattUNGE, men en eldre katt, som ville dø tidligere. jeg kunne jo ikke være ordentlig glad i dyr da, ikke sant? Det er på KG jeg får sympati med menn!

Anonymous poster hash: a20b0...609

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelordene i det du svarte var: "for partneren sin". Hun pynter seg tydeligvis for seg selv, ikke for han.

De aller fleste som forlater huset pynter seg noelunde, og de fleste kler og sminker seg på en måte som gjør at de føler seg vel, hvorfor skal en endre klesstil og sminke seg, når en føler seg finere med en annen klestil og uten sminke? Jeg er helt enig i at en ikke skal la seg forfalle, men dette er jo ikke å forfalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

De aller fleste som forlater huset pynter seg noelunde, og de fleste kler og sminker seg på en måte som gjør at de føler seg vel, hvorfor skal en endre klesstil og sminke seg, når en føler seg finere med en annen klestil og uten sminke? Jeg er helt enig i at en ikke skal la seg forfalle, men dette er jo ikke å forfalle.

men hun måå jo ikke kle seg som en mann. Er jo fullt mulig å lle seg i bukse og likevel være feminin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det du sier om at man endrer seg mye i løpet av livet. Men jeg mener at man bør ta hensyn til partner likevel. Ihvertfall når det handler om utseende som er en viktig del for attraksjon og tenning. Hvis jeg får lyst til å farge håret mitt grønt, kommer jeg faktisk til å spørre dama først. Det er en stor forandring og hvis hun hater grønt hår, så vil hun jo synes jeg er mindre pen. Så får man heller inngå et kompromiss, så begge blir fornøyd.

Uenig. Selv om man er i et forhold så lever man hver sine liv og forandrer seg på sin egen personlige måte. Noen utvikler seg mot hverandre. Andre utvikler seg fra hverandre. Å utvikle seg i en annen vei enn hva som føles naturlig bare for å ta hensyn til en annen person tror jeg de aller fleste vil angre på. Det er nok av folk i verden til at man må kunne slippe å inngå et kompromiss når det kommer til å være seg selv...

Imo så er det å be om et kompromiss fordi den man er sammen med utvikler seg i en "uønsket" retning det samme som å si at man ikke liker den personen h*n er i ferd med å bli.. og da burde man kanskje revurde forholdet litt..

Det virker kanskje litt strengt, men personlig syns jeg at i et forhold er det å bli akseptert for den man er noe av det viktigste man må ha på plass for å være lykkelig sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men hun måå jo ikke kle seg som en mann. Er jo fullt mulig å lle seg i bukse og likevel være feminin

Hvorfor skal det om man har innovertiss eller utovertiss bestemme hvilke plagg man skal henge på kroppen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste som forlater huset pynter seg noelunde, og de fleste kler og sminker seg på en måte som gjør at de føler seg vel, hvorfor skal en endre klesstil og sminke seg, når en føler seg finere med en annen klestil og uten sminke? Jeg er helt enig i at en ikke skal la seg forfalle, men dette er jo ikke å forfalle.

Nettopp. Det er ikke å forfalle, men det er å senke standarden som ts er vant med. Jeg skjønner han godt selv. Hadde dama senket kraftig ned på seksualiteten og gått rundt og sett ut som ja .... Så hadde vi måtte tatt en prat.

Og om 2min så blir jeg i ren KG stil kalt kontrollerende/sosiopat/ikke en ekte mann/hun må på få besøksforbud mot meg av AB'ne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvorfor skal det om man har innovertiss eller utovertiss bestemme hvilke plagg man skal henge på kroppen?

ok nå vet ikke jeg om du er mann eller dame men om du er dame. Hadde du bare syntes det var heelt ok om din type fant ut at han ville kle seg i kjole og stiletthæler? Fu hadde ikke hatt noen formening om det ??
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Det er ikke å forfalle, men det er å senke standarden som ts er vant med. Jeg skjønner han godt selv. Hadde dama senket kraftig ned på seksualiteten og gått rundt og sett ut som ja .... Så hadde vi måtte tatt en prat.

Og om 2min så blir jeg i ren KG stil kalt kontrollerende/sosiopat/ikke en ekte mann/hun må på få besøksforbud mot meg av AB'ne.

Kjæresten til trådstarter pynter og tar vare på seg selv - men på en annen måte enn tidligere. Hun har enkelt og greit forandret stilen sin og det er urimelig av trådstarter å be henne om å kle seg mer "bertete" når hun ikke føler seg komfortabel med det og ikke trives med den klesstilen, noe som kommer godt frem ettersom hun snakker nedlatende om kvinner seg kler seg på den måten.

Det siste avsnittet har ikke noe å gjøre i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten til trådstarter pynter og tar vare på seg selv - men på en annen måte enn tidligere. Hun har enkelt og greit forandret stilen sin og det er urimelig av trådstarter å be henne om å kle seg mer "bertete" når hun ikke føler seg komfortabel med det og ikke trives med den klesstilen, noe som kommer godt frem ettersom hun snakker nedlatende om kvinner seg kler seg på den måten.

Det siste avsnittet har ikke noe å gjøre i denne diskusjonen.

Hele premisset med temaet til ts er at dama ikke kler seg tiltrekkende for HAN. Flott, da har vi det i bunn. Spørsmålet som for øvrig har gått over hodet på de fleste her inne, er om den omstendighet at hun kler seg som en mann uten ta hensyn til ts ønsker er helt akseptabelt? Jeg mener helt klart nei. Det går ann å kle seg voksent men fortsatt på en feminim måte. Man vil jo tenne på dama si. Det lyser jo gjennom av ts innlegg at han ikke er fornøyd med det.

Til det andre innlegget mitt - bare vent og se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva ER dette for et forum? Har aldri blitt så angrepet før på noen andre forumer.

Eg er kanskje ikkje så opphengt i stil som du kanskje, men eg er enig med deg.

Når du faller for en person så faller du jo for hele karakteren.

Du er jo fortsatt sammen med hun og sier du er fortsatt er glad i hun så helt svart/hvit ser du ikkje på dette som mange her inne tror..

Eg hadde nok også reagert om den flotte kvinnen som eg falt for plutselig var snauklipt, gikk i slakke bukser, sluttet å sminke seg osv.

For det er absolutt IKKJE den jenten eg falt for..

Du må ikkje glemme at dette er kvinneguiden, der stort sett alle menn er tapere.

Mange her inne har nok ett sterkt hat mot en mann og og det skal svært lite bensin til før bålet er ett inferno!

Men det finnes også mange flotte folk her, både menn og kvinner som kommer med gode og kloke tanker.

Derfor eg til stadighet kommer tilbake her..

Men snakk med jenten og hør hva hun har å si. Om det ikkje fungerer for deg så har du jo egentlig bare ett valg!

Anonymous poster hash: f15d8...ef0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele premisset med temaet til ts er at dama ikke kler seg tiltrekkende for HAN. Flott, da har vi det i bunn. Spørsmålet som for øvrig har gått over hodet på de fleste her inne, er om den omstendighet at hun kler seg som en mann uten ta hensyn til ts ønsker er helt akseptabelt? Jeg mener helt klart nei. Det går ann å kle seg voksent men fortsatt på en feminim måte. Man vil jo tenne på dama si. Det lyser jo gjennom av ts innlegg at han ikke er fornøyd med det.

Hvis det ikke skal mer til enn endring av klesstil for at TS syns dama er lite tiltrekkende, er det mulig at forholdet ikke er liv laga? Og nei, dette handler ikke om at hun ikke pynter seg, men at hun ikke pynter seg på en måte som TS syns er tiltrekkende. TS skriver jo at problemet er hvordan hun kler seg når de drar ut med venner, etc., altså handler det ikke bare om at hun ikke kler seg tiltrekkende for ham, han vil diktere hvordan hun skal kle seg på daglig basis.
Det høres heller ikke ut som at kjæresten til TS bare har forandret stil, men hun har forandret personlighet, noe som naturlig nok har ført til at klesstilen har endret seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kun faller for en stil, så er det ikke rart folk får problemer senere.

Enig. Det er rart at stilendring kan føre til at noen får kalde føtter. Er kjæresten til TS så utiltrekkende at han ikke klarer å se henne uten sminke? Hun tar jo vare på huden og håret og kler seg på en måte hun som føler seg vel i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kjenner meg igjen i henne. Hvis det er det samme med henne som med meg, er hun i ferd med å bli lesbisk :P sikker på at ikke en annen kvinne er i ferd med å fange interessen hennes? ;)



Anonymous poster hash: 8c5dc...10d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen damer pynter seg sånn:

selena-gomez-1.jpg

Mens andre pynter seg sånn:

business.jpg

Hva som er penest eller nok pyntet kan diskuteres i det uendelige. Alt koker ned til smak og behag. Ingen av dem kan beskyldes for å gi blaffen i utseendet eller være ustelt i hvert fall.

Dette illustrerer stilendringen min ganske greit. I tenårene syns jeg slike kjoler som Selena har på disse bildene, var nydelige, men med årene, etter å ha endret seg mye som person og fått nye efaringer, har stilen min blitt mer androgyn. Liker fremdeles å ha lyst, langt hår og bruker (nøytral) sminke, men den dresjakke-stilen er classy og sofistikert i mine øyne, men dressbuksene mine er dog litt strammere enn de dressbuksene på disse bildene. Jeg går jo med kjoler, men litt mer sofistikert kjoler enn disse her.
Har et ganske feminint utseende fra naturens side og jeg syns denne stilen passer best med utseendet mitt, ellers kan det bli for sukkersøtt.

Anonymous poster hash: c11bb...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skal mer til enn endring av klesstil for at TS syns dama er lite tiltrekkende, er det mulig at forholdet ikke er liv laga?
Igjen, diskusjonen her inne handler om hvorvidt man som person kan forandre seg på en måte som ikke tenner partneren sin lenger, uten å ta hensyn til denne partneren. Det har ingenting med hvor lenge de kommer til å holde ut med hverandre.
Og nei, dette handler ikke om at hun ikke pynter seg, men at hun ikke pynter seg på en måte som TS syns er tiltrekkende.
Ja, jeg vet det. Det var jeg som fikk opp øyene dine isted.
TS skriver jo at problemet er hvordan hun kler seg når de drar ut med venner, etc., altså handler det ikke bare om at hun ikke kler seg tiltrekkende for ham, han vil diktere hvordan hun skal kle seg på daglig basis.
Her kom kortet. Han vil kontrollere henne yadda-yadda-yadda ...
Det høres heller ikke ut som at kjæresten til TS bare har forandret stil, men hun har forandret personlighet, noe som naturlig nok har ført til at klesstilen har endret seg.

Dette orker ikke jeg å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, kjenner meg igjen i henne. Hvis det er det samme med henne som med meg, er hun i ferd med å bli lesbisk :P sikker på at ikke en annen kvinne er i ferd med å fange interessen hennes? ;)Anonymous poster hash: 8c5dc...10d

Akkurat samme tanke har jeg.

Alle venninnene mine som har funnet ut at de er lesbiske, har litt om litt skiftet til en mer maskuling stil.

Anonymous poster hash: 55180...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du, TS, skal prate litt med henne om dette. Ikke kritiser, si at du elsker henne for den hun er. Men det er lov å si i ett fortrolig forhold at det har skjedd en forandring som du kanskje synes er drastisk og har noen spørsmål rundt. At endringen har vært så stor og rask at du snart ikke kjenner igjen jenta du falt for. Om det ikke skal være lov å si slikt til partner uansett om det er endringer i personlighet eller utseende, bør man kanskje uansett revurdere forholdet. Jeg hadde reagert om mannen min plutselig foretok seg en kraftig stilendring og omvendt.

Jeg ville ha sagt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...