Gå til innhold

Dama har fått så ufeminin stil


Sheogorath

Anbefalte innlegg

Og jeg trodde man ble glad i personen... Smilet, glimtet i øyet, latteren, humoren og alt som personen er satt sammen av.

Trodde ikke klesstilen var det viktige i et forhold.

Anonymous poster hash: bb95c...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mascara og litt blush tror jeg ikke holder for TS ifht de bildene han linket til. Det tror jeg ville blitt for lite for hans smak.

Jeg bruker hvertfall 40 min på å vaske/føne hår langt hår(ikke style det, bare rett i strikk eller noe annet veldig enkelt), sminke meg(øyensminke type skygge, eyeliner og mascara+blush - ikke foundation) og barbere legger/underliv i tillegg til å smøre meg inn med kroppsolje/krem etter dusj.

Da ser jeg helt normalt stelt ut.

Neglelakk som han ønsker tar jo endel lengre tid, man skal tross alt vente minst 5 minutter mellom hvert strøk med lakk og må gjerne legge 4-5 strøk om man skal ha basecoat og topcoat i tillegg til farge. Bare neglene er jo 30 min minst før man kan ta i ting uten at den ødelegges - og må gjøres ca 3 ganger i uka om det skal være pent og nylagt.

Styling av hår type krølling/lage en frisyre bruker jo mange gjerne 15-20 minutter på.

Mange tror jo at "lang tid på sminke" = unaturlig utseende, men faktisk er det den helt naturlige og smakfulle looken som tar lang tid. Det krever faktisk endel mer.

Bildene jeg linket til gjaldt for klærne, ingenting annet. De jentene på bildene hadde mer sminke enn dama brukte før.

Og du - jeg bodde jo med henne i 1,5 år før hun bytta stil. Hun brukte ikke timesvis på å stelle seg selvom hun var feminin. Hun brukte vel ca en halvtime på morran på sminke og hår og da så hun veldig bra og velstelt ut. Og hun brukte aldri sååå lang tid på å lakke neglene. Da gjør dere det på veldig forskjellige måter.

Du prøver å svartmale veldig her, og er veldig ute etter å ta meg. Du skriver om alt jenter må gjøre som om det er tortur og varer i timesvis. Men du glemmer at jeg har bodd med henne, og vet at det ikke stemmer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg trodde man ble glad i personen... Smilet, glimtet i øyet, latteren, humoren og alt som personen er satt sammen av.

Trodde ikke klesstilen var det viktige i et forhold.

Anonymous poster hash: bb95c...5bf

Har jeg skrevet at det er DET viktigste?

Utseendet er viktig i et forhold for å gjøre seg attraktiv for partner, og å vise at man bryr seg om den andre og vil glede den med å være fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som kjæresten din, gidder ikke å bruke kjoler og skjørt i hverdagen, samme gjelder høyhælte sko, smykker og forskjellige vesker. Går ofte med komfortable klær som også ser bra ut og sporty sko med nøytrale farger, men kjæresten min setter pris på det. Personlig syns jeg det er harry å gå med masse sminke til hverdags, pumps og masse juggel. Tar vare på hud- og hår, sminker meg nøytralt :-)



Anonymous poster hash: 8cd3e...338
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, hva ER dette for et forum? Har aldri blitt så angrepet før på noen andre forumer.

Vel, om det var en mann jeg ble kjent med, og han plutselig begynte å bruke veske, så ville ikke jeg sett på det som småtteri. (Siden menn flest ikke bruker veske, og kvinner flest bruker, mener jeg dette er et brukbart eksempel.)

Anonymous poster hash: 0d349...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som kjæresten din, gidder ikke å bruke kjoler og skjørt i hverdagen, samme gjelder høyhælte sko, smykker og forskjellige vesker. Går ofte med komfortable klær som også ser bra ut og sporty sko med nøytrale farger, men kjæresten min setter pris på det. Personlig syns jeg det er harry å gå med masse sminke til hverdags, pumps og masse juggel. Tar vare på hud- og hår, sminker meg nøytralt :-)

Anonymous poster hash: 8cd3e...338

Men hadde du vært villig til å stelle deg mer om du visste kjæresten din ville sette pris på det? Eller bare trumfe gjennom med at du har din egen stil som han må finne seg i enten han liker det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om det var en mann jeg ble kjent med, og han plutselig begynte å bruke veske, så ville ikke jeg sett på det som småtteri. (Siden menn flest ikke bruker veske, og kvinner flest bruker, mener jeg dette er et brukbart eksempel.)

Anonymous poster hash: 0d349...94a

Manneveske går vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva ER dette for et forum? Har aldri blitt så angrepet før på noen andre forumer.

Og jeg er veldig glad jeg ikke er dama di. Hadde ikke vært så veldig happy hvis jeg hadde funnet ut at typen min beklaget seg over meg og klesstilen min på et eller flere diskusjonsforum på internett.

Det er skammelig!

Anonymous poster hash: bb95c...5bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt som kjæresten din, gidder ikke å bruke kjoler og skjørt i hverdagen, samme gjelder høyhælte sko, smykker og forskjellige vesker. Går ofte med komfortable klær som også ser bra ut og sporty sko med nøytrale farger, men kjæresten min setter pris på det. Personlig syns jeg det er harry å gå med masse sminke til hverdags, pumps og masse juggel. Tar vare på hud- og hår, sminker meg nøytralt :-)

Anonymous poster hash: 8cd3e...338

Sånne jenter jeg foretrekker også :) Hvorfor gå i kjole og skjørt hele tiden liksom. Er så gammeldags. Har ikke noe i mot de som gjør det altså.

Endret av Baby_Blue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har problemer når høyhælte sko, kjoler og sminke er så ekstremt viktig for deg. Du sier du er glad i dama. Er du egentlig det? Da lar du henne være som hun ER, la henne ta egne valg basert på hva hun mener er best for henne.

Anonymous poster hash: 04156...f5a

det blir nesten som den pondus-stripa jeg leste her om dagen, da de spør hverandre om de virkelig er glad i hverandre når hun maser på han om å gå på et teaterstykke ilag.

Menn flest liker å se kvinner i sexy klær, naturligvis. Er ikke nødvendigvis noe galt i det. Når det er sagt kan han ikke tvinge henne til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er veldig glad jeg ikke er dama di. Hadde ikke vært så veldig happy hvis jeg hadde funnet ut at typen min beklaget seg over meg og klesstilen min på et eller flere diskusjonsforum på internett.

Det er skammelig!

Anonymous poster hash: bb95c...5bf

Kan ikke mod stickye denne? Om det er mulig?

Dette er prakteksemplet på hvorfor jeg ønsker "post as anonymous" funksjonen ikke eksisterte. Man skal lese mye før øyene detter ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Det er ikke det at hun har forfalt heller. Hun trener og bruker renseprodukter på huden. Men det er det at hun har bytta stil. Fått en mer maskulin stil helt bevisst. Hun kjøper dongeribukser som er litt posete og går heller med bukse og dressjakke når hun skal pynte seg. Og det er ordentlige og dyre klær hun kjøper. Det siste nå er at hun har begynt å snakke om å kjøpe en sixpence hatt...

si at om hun kjøper en slik hatt så skal du begynne å kle deg i noe hun ikke liker eller noe..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si til henne at du savner når hun gjorde ditt og datt, istedetfor å kritisere henne for slik hun ser ut nå.. Gi masse komplimenter og inspirer henne til å gjøre det beste ut av seg selv :)

Men husk, dette går begge veier!!!



Anonymous poster hash: 9eb61...441
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende hun var "feminin" pga presset om å gjøre som alle andre. Noen steder er det kultur på å pynte seg og sminke seg, og å skille seg ut ved å ikke gjøre "som alle andre" kan være litt vanskelig. Dersom det er tilfelle er det naturlig at hun går etter egne følelser etterhvert som hun blir mer trygg på seg selv og ikke behøver bekreftelse fra omgivelsene i samme grad og derfor ikke følger "normen" når den går på tvers av hva som føles mest rett for henne.

Å tvinge noen inn i en stil som ikke er dem er galt. Så du må nok lære å akseptere at hun kler seg slik hun ønsker hvis du ønsker å bygge videre på dette forholdet. Stil er en del av hvem man er imo. Så å akseptere stilen er en del av å akseptere en person for den h*n er.

Du sier ingenting om alder som jeg ser. I ung alder er det ikke uvanlig å prøve forskjellige stiler som en del av prosessen der man bryter med "strømmen" og prøver å finne ut hvem man egentlig er og hva som bare er et resultat av press og "å gjøre som alle andre".

Endret av kattaa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Hun har vel forandret mening, blitt mer selvsikker og funnet ut at andre ting er viktigere for henne enn utseende. Hun sier rett ut at hun ikke vil være feminint og upraktisk kledd, da får du spørre henne rett ut om ville vært villig til å endre dette for deg. Om hun ikke er det, og du synes det er for viktig til at du kan leve uten, får du slå opp.

Anonymous poster hash: cee36...fa4

er jo faktisk mulig å være feminin og praktisk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Bildene jeg linket til gjaldt for klærne, ingenting annet. De jentene på bildene hadde mer sminke enn dama brukte før.

Og du - jeg bodde jo med henne i 1,5 år før hun bytta stil. Hun brukte ikke timesvis på å stelle seg selvom hun var feminin. Hun brukte vel ca en halvtime på morran på sminke og hår og da så hun veldig bra og velstelt ut. Og hun brukte aldri sååå lang tid på å lakke neglene. Da gjør dere det på veldig forskjellige måter.

Du prøver å svartmale veldig her, og er veldig ute etter å ta meg. Du skriver om alt jenter må gjøre som om det er tortur og varer i timesvis. Men du glemmer at jeg har bodd med henne, og vet at det ikke stemmer.

Neida.

Jeg bare forteller deg at hun har skiftet stil, og har sagt til deg at hun ikke synes den tidligere stilen er noe fin- faktisk snakker hun negativt om jenter som har den.

Jeg har da all forståelse for at du foretrekker sexy fremfor androgyn, men hun er ikke der.

Det må du enten akseptere eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinadø, det er lov å pynte seg litt for partneren.

... Men hun pynter seg jo, men på en annen måte. Hun har jo ikke sluttet å ta vare på seg selv, hun har "bare" endret stilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Skjerp deg! Hun forfaller jo ikke overhodet, men har kommet ut av den overdrevne girlygirl-/bærtestilen.

Ønsker du deg en trophy wife, så får du finne deg en annen, da.

duh ro deg ned. Du hadde ikke reagert slik om ts var en dame som ikke lite stilen på typen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...