Gå til innhold

Dama har fått så ufeminin stil


Sheogorath

Anbefalte innlegg

Er du like fin og maskulin i klærne da?

Må du alltid være så krass?

Anonymous poster hash: ceefb...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes TS får mye pepper her. Selvfølgelig vil man at partneren skal se fin ut. Og hvis personen har endra stil, så har jo personen blitt helt annerledes.

Hadde det vært snakk om små forandringer, hadde nok han som person takla det tenker jeg. Men hun har jo blitt helt motsatt av det hun var.

For å endre litt på spørsmålet. Hadde dere damer likt at mannen deres endra sin maskulinitet og ble mer jålete og feminin?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Jeg forstår ts godt jeg. Klart man forandrer seg når man har vært sammen en stund. Jeg har jo forandret stil litt siden jeg og samboer ble sammen, men samtidig så er den ikke så ulik.

Sier ikke at det er slik for dama til ts, men for meg er det en sammenheng mellom selvtillit og hvordan jeg kler meg. I perioder hvor jeg har følt meg stygg, så har jeg kledd meg mer maskulint, men når jeg har følt meg fin så blir det mer feminine klær.

Jeg syns ikke det virker som hun har så god selvtillit når hun rakker ned på andre. Hadde hun hatt god selvtillit, så hadde hun ikke brydd seg.

Jeg forstår at maskulin stil sammen med kort hår ikke er så attraktivt for menn, og det er få jenter som virkelig kler veldig kort hår. Dessuten finnes det en mellomting mellom bertestil og maskulin stil. Ikke trenger man å bruke timevis for å få noe som er litt mer feminint heller.

Bukse og blazer til penbruk går jo fint an å gjøre litt mer feminint.

Det er jo ikke nødvendigvis så mye som skal til. Kanskje spare ut håret litt uten at det trenger å være kjempelangt, sminke seg litt mer, bruke feminint og behagelig undertøy, litt hæler men ikke hver dag, kjoler og skjørt og litt mer feminine detaljer.

Jeg ble jo for eksempel sammen samboeren min, som har en ganske rocka stil og han har langt hår, og jeg hadde ikke brydd meg om han fikk en litt mer nedtonet stil og klippet håret. Men det hadde vært noe annet om han plutselig hadde fått en skikkelig sossestil eller hadde begynt å kle seg på en veldig feminin måte. Det hadde ikke vært mannen jeg falt for i hvert fall :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame, men skjønner TS godt. Er veldig mange jenter i dette landet som gir blaffen i hvordan de ser ut når de har kommet godt etablert i et forhold. Man kan jo pynte seg litt for partneren sin uten at det skal bli oppfattet som overfladisk. Man vet for eksempel at menn sjelden foretrekker kort hår fremfor litt lengde, eller at har man kort hår så må bør man kompensere med en feminin stil osv. Man trenger heller ikke å gå i skjørt/kjole hver dag, men litt farge på vippene og neglene til hverdagsantrekket kan ofte være nok. Menn elsker feminitet akkurat som vi elsker maskulinitet. Tenk hvis kjæresten plutselig skulle gått fra å være macho til å bli mer og mer feminin, det hadde de fleste damer funnet rimelig uattraktivt tror jeg.



Anonymous poster hash: 3eaf0...695
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe av det femenine i henne var noe som du falt for synes jeg du har lov å snakke med henne om det. Spesielt hvis du kan si at hun ikke lenger er den samme som du ble forelsket i. Du sier det ikke for å såre, men for å kjempe for forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg! Hun forfaller jo ikke overhodet, men har kommet ut av den overdrevne girlygirl-/bærtestilen.

Ønsker du deg en trophy wife, så får du finne deg en annen, da.

Så det finnes ingen mellomstil? Generalisering på høyt nivå :P så enten må du gi faen eller girly/girl berte?

Regner med du å kjæresten (hvis du er i et forhold) Går rundt å dasser? Kan du virkelig påstå at å ha en samboer som faktisk bruker litt tid på seg selv for både seg å sin kjæreste er jålete? Jeg har hvert i et forhold i 4 år nå, og fortsatt små pynter jeg meg av å til(må ikke nødvendigvis være sminke). Kan være små ting. Jeg forventer det på samme sett. Man skal ikke rettferdiggjøre at det er greit å daffe fordi nå har jeg en mann. Han kan lett avslutte forholdet å.

Jeg syns det er attraktivt med menn som faktisk kler seg, og pynter seg nå å da, og ikke bare sløver rundt i latskapsklær døgnet rundt. De fleste mennesker syns dette er å foretrekke fordi de er seksuelle vesener om man kan si det slik :P selv om samboeren min elsker meg i daffe klær en sjelden gang - ser jeg at øynene lyser når jeg pynter meg. Er vanlig. Er usaklig å mene vi som pynter oss for våre menn er trofé koner. Dette gjelder fleste forhold. For å holde gnisten i gang må man hele tiden holde ting litt i gang.

TS forstår deg veldig godt. Tror det gjelder de fleste menn. De liker det lille ekstra. Jeg hadde snakket med henne å forklart på en litt forsiktig måte at du er "misfornøyd". Hvis man skal være sammen for "resten av livet" er det trist at hun allerede nå gir blaffen i hvordan hun ser ut. Både for din del og sin egen del :)

Anonymous poster hash: 2a7a5...2d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dama er jo kjempeung. Hun begynner bare å finne sin egen stil i stedet for å se ut som "alle andre".



Anonymous poster hash: 29543...503
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er overrasket over hvor mange menn (i denne tråden) som mener vi kvinner som ikke går i kjole til daglig er uflidde og ufeminine.

Vil også gjerne utfordre mennene her til å begrunne hvorfor en kvinne tilsynelatende blir mer feminin, jo mer hun fjerner seg fra sitt opprinnelige utseende (sminke, hårstæsj, barbering her og der, høye hæler, pyntekjoler). Er en kvinne i seg selv ikke feminin? Er en naken kvinne som ikke har vasket og pyntet seg maskulin?

Jeg er enig.

Tydeligvis forelsker mange menn seg i kjolen, skoene, sminka og hårsveisen.

Greit at man skal ta vare på seg og ikke se ut som en uteligger, men bortsett fra det har klesstil INGENTING å si for hvordan en person er. Jeg er den samme personen om jeg går i kjole eller boyfriend-jeans og hettegenser.

Joda, man kan noen ganger se på stilen til folk hva slags interesser de har og sånt (forskjell på en gother og en råner), men det er ikke krise om man endrer klesstil, man endrer ikke personlighet.

Men så er det nå sånn at om man absolutt ikke liker klesstilen til kjæresten sin, så er det ingenting man kan gjøre noe med med mindre man vil tvinge kjæresten til ting hun/han ikke vil selv.

Jeg har selv blitt forsøkt å endret klesstil av en jeg "datet", og jeg likte han så godt at jeg gjorde det. Han sa rett ut at han ville jeg skulle gå i mere lyse, brune, naturfargede klær, jeans, strikkagensere og sånn, og ikke så mye farger og greier som jeg brukte mye av på den tida. Han sa han ikke likte klesstilen min, og at han kom til å like meg bedre om jeg endret den. Det ødela meg litt til slutt, fordi jeg gjorde som han sa, og slutta å gå i de klærne JEG følte meg vel i.

Til slutt ba jeg han dra til helvete også begynte jeg å kle meg i "min" stil igjen. Gud så deilig det var! Å slippe å bli sjefa rundt ang hva jeg kunne ha på meg eller ikke.

Nå er jeg sammen med en som gir totalt blanke i hva jeg har på meg, og jeg blander meg ikke inn i hva han bruker. Inni meg kan jeg tenke at han noen ganger ser litt rar ut, (han skal alltid drive å gå med sånne t-skjorter med tekst jeg syns er litt småharry :P) og her om dagen skulle han absolutt ha sånn "vikingskjegg" som han kalte det. Jeg syns det så helt forferdelig ut, men hvis han liker det så får han nå ha det! Men jeg vet bedre enn å prøve å prakke på han klær/utseende bare fordi jeg liker det bedre. Jeg vet akkurat hvor kjipt sånt er selv.

Det viktigste er at han er snill og grei og at vi klarer å respektere hverandre og ha det fint sammen.

Ingenting kan være perfekt heller. Og hvis man ikke takler det som er uperfekt, så får man bare ta et valg selv, ikke prakke ting på den andre.

Endret av Kjempeliten
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er så og si ingen jenter som går daglig i kjole. Men går an å kle seg feminint i skinny jeans, formsydd trenchcoat f.eks. ser ikke mye mandig ut det da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et uttrykk for at hun ikke synes hun trenger anstrenge seg lenger nå som hun har deg "på kroken", og det er ganske usympatisk.

Du har jo allerede sagt ifra så da vet jeg ikke hva mer som skal til...en kommentar ang. en annen kvinnes utseende (som er mer feminin) når nok frem. Klart det er lite hyggelig, men slik som det er nå er det jo fremprovosert.

Anonymous poster hash: 2c6cf...c64

Eller det er et uttrykk for at hun elsker TS og føler seg sikker på hans kjærlighet, noe som vel er et ganske godt tegn for forholdet.

TS, du skriver jo at du er glad i henne. Du får snakke med henne om at du skulle ønske hun kledde seg i kjoler/skjørt og sminket seg litt mer noen ganger. Be henne ut på en date eller noe?

Men du kan jo ikke forvente at hun vil gå slik hele tiden - hjemme ønsker de fleste, kvinner som menn, å gå i komfortable klær som joggebukser og t-skjorter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at når hun pynter seg stiller hun opp i bukse og dressjakke og flate pensko. Hun tar til nød på seg et par perleøredobber. Det blir liksom ikke det samme som en penkjole. Og der sliter jeg med at jeg er misunnelig når hele kompisgjengen er samla på byen og alle deres damer har stelt seg pent og jentete, om min dame går i dressjakke...

Vanskelig å se for seg stilen du beskriver uten bilde. Jeg kan si at jeg går ofte kledd i plagene du nevner, men jeg er fortsatt feminin..?! Men jeg bruker da en bukse med passform, en topp av noe slag, en svart eller grå litt kort pyntedrssjakke, flate pensko og kanskje et par øredobber eller et armbånd.

Jeg må innrømme at min kjæreste har tatt opp samme tema med meg, men da kun ang sminke. Han syns jeg bruker så lite sminke i forhold til før, og er veldig nøye med at jeg skal se "fresh" ut hver dag jeg skal ut av huset og pynter meg veldig hvis vi skal noe. Dette har såret meg utrolig mye, da jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke er pen eller "fresh" nok uten masse fundation, rouge, eyeliner, leppestift etc. Jeg føler mascara bør holde til hverdags, spesielt om sommeren.

Jeg sliter veldig med å få farge i ansiktet, og jeg har littebitt uren hud og noe ujevn tone/litt rød i kinn. Alt dette blir verre, verre og verre jo mer og jo oftere jeg bruker sminke. Huden min er dermed så sliten og fæl at jeg TØRR rett og slett ikke gå ut døren uten sminke. Det blir en vond sirkel, enten MÅ jeg bruke det hver dag eller så må jeg la være.

For ikke å snakke om hvor lang TID det tar å ordne seg. Hvis jeg skal pynte meg like mye som typen ønsker, så må jeg stå opp en time tidligere om morgenen i forhold til nå. Sminke er også en dyr forbruksvare, jeg er student... Det har en dårlig innvirkning på huden og krever mye renseprodukter etc. Jeg skulle ønske mannen min syns jeg var like vakker uansett, og stolt av meg for den jeg er istedenfor sminken min. Eller sminke og klesstil, som i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: 1facf...c63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun lagt på seg litt eller endret kroppsfasong av en eller annen grunn? Trenger ikke være mange kilo slik at du ser det godt, men nok til at hun ikke føler seg komfortabel lenger i kjoler, og har komplekser du ikke vet om? Og at hun føler at tilbehøret hun brukte passer best til kjoler, og at hun måtte endre HELT stil slik at alt passet sammen? Det med sminken forstår jeg derimot ikke, det er ganske uvanlig at jenter slutter med sminke når de først har blitt vant til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun lagt på seg litt eller endret kroppsfasong av en eller annen grunn? Trenger ikke være mange kilo slik at du ser det godt, men nok til at hun ikke føler seg komfortabel lenger i kjoler, og har komplekser du ikke vet om? Og at hun føler at tilbehøret hun brukte passer best til kjoler, og at hun måtte endre HELT stil slik at alt passet sammen? Det med sminken forstår jeg derimot ikke, det er ganske uvanlig at jenter slutter med sminke når de først har blitt vant til det...

Tviler på at TS hadde unngått å nevne det... Dessuten er det vel oftere de i kjole som er litt overvektige, enn de i bukser.

Jeg synes den nye stilen til dama til TS høres kul ut. Hun høres ut som en stilig kvinne, framfor en jentunge som leser på med sminke og dill.

Selv sluttet jeg også med mye av sminken da jeg var rundt 26 år. Det ble liksom litt mye, synes jeg.

Blir for øvrig så paff av alle de her på tråden som mener dama til TS ikke pynter seg lenger. At hun dasser. Hun pynter seg hun! I en annen stil!!

Anonymous poster hash: 0a34a...a9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hvilken planet er det vanlig at partneren skal ta bestemmelser når det gjelder klesstil? Helt greit at partneren uttrykker hvis han eller hun ikke liker et plagg, men å diktere hvordan klesstilen til andre skal være, er helt fremmed i min verden. Det handler absolutt om hvordan de kommer til å holde ut med hverandre - hallo, når en klesstil fører til slike problemer, er det noe galt i forholdet. Dette er bare overfladisk og ganske så tåpelig.
Ellers råder jeg deg til å endre "debatteknikken" din, du fremstår som rimelig infantil med innleggene dine.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Høres ut som om hun kledde seg slik i starten for å imponere deg, men at hun nå føler seg såpass komfortabel med å være seg selv. Om hun ellers har god hygiene og har rene klær så synes jeg du skal ka henne kle seg som hun vil. Men at du burde snakke med henne om dette å si hva du føler og spørre henne om grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken planet er det vanlig at partneren skal ta bestemmelser når det gjelder klesstil? Helt greit at partneren uttrykker hvis han eller hun ikke liker et plagg, men å diktere hvordan klesstilen til andre skal være, er helt fremmed i min verden. Det handler absolutt om hvordan de kommer til å holde ut med hverandre - hallo, når en klesstil fører til slike problemer, er det noe galt i forholdet. Dette er bare overfladisk og ganske så tåpelig.

Ellers råder jeg deg til å endre "debatteknikken" din, du fremstår som rimelig infantil med innleggene dine.

Fra noen som har argumenter med like mye substans som en ballong så sårer det ikke akkurat hva du mener om min stil. Jeg kan sikkert lære deg en ting eller to i hvordan man får frem poeng uten å latterliggjøre seg selv.

Og igjen, det er snakk om å ta hensyn til partnerens ønsker. Hvordan du klarer å tolke det der som om å la partneren din bestemme hva man skal ha på seg, vitner om kunnskapsløshet på et veldig høyt nivå. For hva er nyanser .....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I hvilken planet er det vanlig at partneren skal ta bestemmelser når det gjelder klesstil? Helt greit at partneren uttrykker hvis han eller hun ikke liker et plagg, men å diktere hvordan klesstilen til andre skal være, er helt fremmed i min verden. Det handler absolutt om hvordan de kommer til å holde ut med hverandre - hallo, når en klesstil fører til slike problemer, er det noe galt i forholdet. Dette er bare overfladisk og ganske så tåpelig.

Ellers råder jeg deg til å endre "debatteknikken" din, du fremstår som rimelig infantil med innleggene dine.

Og det der standardsvaret med at folk passer ikke sammen fordi ts eller noen andre reiser et spm her som tydeligvis er smålig, er så latterlig som man får det. Kom med noe nytt til bordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i allverden er greia med å skulle bestemme hvordan partneren skal gå kledd???

Eller at man skal ha en eller annen form for meldeplikt/diskusjonsplikt dersom man vil gjøre endringer - og NÅr er endringen så stor at en slik plikt utløses??

Min mann kler seg i mine øyne ganske kjedelig og traust, men det er det han liker. Jeg kjøper innimellom klær til han (skjorter/gensere), men det er innafor den stilen som jeg vet at han liker. Det har igrunn ikke falt meg inn at jeg skal gjøre mye for å få han til å endre stil - og det har iallfall ikke falt meg inn at jeg har noen som helst rett til å mene at han skal kle seg slik eller sånn "ellers er han ikke glad i meg/tar ikke hensyn til meg".

Om han hadde skiftet radikal stil, og begynt å kle seg veldig rocka eller veldig "sossete" så hadde det også vært greit - om det var det HAN følte seg vel med.

og vi kan begge si fra om det er enkelte plagg vi ikke liker, men ingen av oss ville noensinne nektet den andre å bruke slike plagg, det er rett og slett utenkelig.

Og ja - vi har vært sammen en del år, vi er rene og hele i tøyet, begge har god hygiene og vi kler oss "pent" når vi skal på date. Tror ingen av oss eier joggebukser (bortsett fra sånne som vi faktisk jogger i) så det handler ikke om at vi "forfaller fordi vi har kjæreste". Jeg forbeholder meg jo også retten til å kle meg som JEG vil, uavehngig av hva han måtte mene.

jeg forstår ikke ts og jeg forstår heller ikke den tilsynelatende viljen hos mange til å ikke kle seg som en selv vil go ønsker, men bare slik partneren vil. Da har man igrunn ikke veldig mye igjen som selvstendig individ - hvis man skal "skifte stil" hver gang man skifter partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler faktisk med deg ts. Hun har gått fra "feminin fin dame stil" til "lesbian look". Det hadde ikke gått for hun er ikke lenger den samme som hun en gang var.



Anonymous poster hash: 17a6b...cd6
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://static.lindex.com/Archive/Umbraco/1925239/katrine11maj.jpg Dette her er en dressjakke stil , hvis kjæresten din trivs med den manndige stilen så prøv heller å foreslå noe feminint innen den stilen hun går med, ikke det helt motsatt av det hun går med.

Hvis hun har klippet seg kort forstår jeg godt at hun ikke vil gå med søte anntrekk ettersom at det ikke passer så godt sammen den søte stilen uten vanlig langt hår.. prøv å møt hu halvveis og gjør det beste ut av hennes stil, om ikke klærene kan endres kan du spør om hun kan spare håret langt:)

Anonymous poster hash: 014ed...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...