Gjest kaffedama Skrevet 29. januar 2009 #941 Del Skrevet 29. januar 2009 Heia Imax! Heia Imax! Tenkte du trengte litt heiing... Murf: Jeg synes nå noen andre kunne skaffe vikar for deg jeg da, selv om du er leder. Du er jo ikke på toppen, så det er vel noen over deg som kunne trå til? God bedring. Håper kvalmen gir seg fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #942 Del Skrevet 29. januar 2009 Takk for heiing, det trengte jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 29. januar 2009 #943 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg kan heie litt mer også jeg! :duskedame: :duskedame: :hoppe: :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 30. januar 2009 #944 Del Skrevet 30. januar 2009 Og heier litt til! Poengfordelingen etter i natt? Jeg er imponert over den snorkende bikkja . Mannen her snorker, men tåler en albue i ribbeina som advarsel, så snur han seg og sover videre uten snork i noen minutter iallefall. Han har aldri fått så mange albuer som da jeg nattammet og var våken. Oppdatering her; tre ukers fullt sykemeldt fra mandag. Og jeg klarte skaffe vikar til den siste uka, og sjefen over meg lovte å fikse de andre ukene, da jeg knakk sammen i telefonen og fortalte at jeg ikke klarte det mer. Irriterer meg ennå at jeg begynte å grine, men er langt over grensene mine for tiden. Presset legen til å holde sykemeldingen til mandag, fordi lørdag må jeg gjøre årsregnskapet, fordi jeg vil skåne hun andre farmasøyten som nå kan risikere å jobbe endel alene. Så en dag til med sammenbitte tenner, det skal gå! Lettet over å få sykemelding, jeg har presset meg litt langt, så pass at jeg våkner om natta kvalm. Og første legen sa da han så meg; oi, du er blitt tynnere siden sist! Starter dette svangerskapet på 58 kg, istedet for 70 som sist. Ingenting som er så slankende som jobbstress. Sorry, her ble det mye om meg, jeg får starte egen dagbok igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 30. januar 2009 #945 Del Skrevet 30. januar 2009 Sorry, her ble det mye om meg, jeg får starte egen dagbok igjen. Jeg surfa sporenstreks inn i Murfedager jeg nå, men der var det ikke mye action gitt. Imax: Jeg lurer også på om heiinga innvirket på poengfordelinga for sist natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #946 Del Skrevet 30. januar 2009 tja, tror kanskje det ble uavgjort eller evnt. i Os favør. Nå har det egentlig stått stille. Han har sovet ganske bra, våken fra 0230 til 03, og så våknet han 0450 med et brak. Siden jeg har satt 05 som grense for amming, så kastet jeg ham inn i sengen vår og la ut puppen. Det som har endret seg disse dagene er: a) Ingen amming fra 19 til 05 (ikke amming er ikke lik ikke våken!) b) Han våkner sjeldnere, ikke 4 ganger, men kanskje 2 eller 1 c) Han er lettere å roe uten pupp (blir ikke lenger så sint når puppen ikke kommer frem) d) gubben tar mer av roingen når han våkner (kan ikke lenger skylde på pupp) e) reduksjon (selvsagt) av amming og mindre sårhet f) Mer sulten om morgen (of course) g) Før kunne vi dra ut morgenen til 0730, nå tror jeg den er bestemt på 0530-06, basta bom. Så jeg får vel kanskje si at mesteparten av avvenningen er ferdig, og endringene er ikke overveldende, men ok likevel. Så får vi tro at det i løpet av nærmeste måneden går seg enda mer til. Nå lover jeg å skrive om noe mer spennende! Murf - du er hjertelig velkommen til å dele dagboka! Og masse, masse, masse god bedring og velfortjent sykemelding fra mandag. Ta vare på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 30. januar 2009 #947 Del Skrevet 30. januar 2009 Det som har endret seg disse dagene er: a) Ingen amming fra 19 til 05 (ikke amming er ikke lik ikke våken!) b) Han våkner sjeldnere, ikke 4 ganger, men kanskje 2 eller 1 c) Han er lettere å roe uten pupp (blir ikke lenger så sint når puppen ikke kommer frem) d) gubben tar mer av roingen når han våkner (kan ikke lenger skylde på pupp) e) reduksjon (selvsagt) av amming og mindre sårhet f) Mer sulten om morgen (of course) g) Før kunne vi dra ut morgenen til 0730, nå tror jeg den er bestemt på 0530-06, basta bom. a-e høres jo veldig bra ut! Godt jobba. Går seg nok til snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 30. januar 2009 #948 Del Skrevet 30. januar 2009 Lykke til videre med nattavvenningen, det ser ut som det går riktig så bra! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 1. februar 2009 Forfatter #949 Del Skrevet 1. februar 2009 Da har vi hatt to helvetesnetter Gullgutten våkner ildsint sånn en gang mellom to og tre, og da har vi det gående. Han blir rett og slett fly forbanna for at han ikke får pupp, og sparker og slår og hyler etter beste evne. Han roer seg etter hvert, men da er han jo prikk våken i alt fra en time til to. Herlig. Og når han endelig sovner kan du banne på at storesøster våkner. Og for min del, hjelper det jo ikke særlig mye å legge meg halv tolv-tolv Sliter med å sovne også (av alle ting), tenker masse på den jobbgreia. Selv om jeg vet jeg kommer hel ut i den andre enden og at ting årner seg, så blir jeg liggende å tenke på det. Slitsomt. Forøvrig skal jeg på intervju på torsdag! Dama fra rekrutteringsbyrået ringte, hun ville virkelig at jeg skulle komme og ta en prat om stillingen selv om jeg i utgangspunktet sa nei. Så får vi se hva som skjer. Har ikke store forventninger, men det kan jo være en bra intervjutrening og ikke minst en måte å koble seg inn på det å få ny jobb. Så litt spent er jeg. Men Kaffe og Lava, jeg kommer en tur innom syklubb tirsdag likevel! Hvis jeg har funnet noe å ha på meg på intervjuet. :klø: Har et skap fullt av klær som er for store, for små, for lange, for korte, for smale, for breie... ARGH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 1. februar 2009 #950 Del Skrevet 1. februar 2009 (endret) Kjipt med helvetesnetter. Kjenner jeg blir litt trøtt bare av å lese hos deg. Spennende med intervju ja. Jeg husker ikke helt hvilken stilling og hva det var snakk om, men det kan du jo oppdatere meg om på tirsdag. og håper nettene går seg til snart. Endret 1. februar 2009 av kaffedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. februar 2009 Forfatter #951 Del Skrevet 2. februar 2009 I natt droppet O å våkne halv tre, og våknet ikke før halv fem. Så det er jo en klar forbedring. Fikk han til å sovne igjen, men han våknet fem på fem, så da la jeg ut puppen. Så får vi se om det nå har løst seg litt. Det er jo lov til å håpe! Men uansett har jeg jo nå sluttet å amme mellom 19 og 05, og det er jo bra. Går i riktig retning! Men jeg skjønner at en ok natt ikke holder for å kompensere... I dag har jeg snakket med advokaten som nå skal sende brev til arbeidsgiveren min. Så får vi se om det gjør at vi får fortgang på sakene. Det er jo lov til å håpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 2. februar 2009 #952 Del Skrevet 2. februar 2009 I dag har jeg snakket med advokaten som nå skal sende brev til arbeidsgiveren min. Så får vi se om det gjør at vi får fortgang på sakene. Det er jo lov til å håpe! Det er bra det er lov, da gjør vi selvfølgelig det! Håper du får poeng i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 2. februar 2009 #953 Del Skrevet 2. februar 2009 godt du har advokat, leers kan man føle seg spist opp av store firmaer. You go, girl! Og O og jeg har en avtale om at han skal sove til 08 i morra, uten for. Satser på at han holder dealen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 4. februar 2009 Forfatter #954 Del Skrevet 4. februar 2009 O har nå hatt to netter UTEN å våkne mellom 02 og 03. :hoppe: I går våknet han 05:01 (luring, da vet han at han får puppen ) men i natt var det 0340, og så en time med mye frem og tilbake (og våknet til slutt 0530). Så kanskje det har årna seg? Det er i hvert fall mye bedre, og deilig å kunne sove fra jeg legger meg (som selvsagt er alt for sent, sånn i 23 tiden) til rundt 04-05. En klar forbedring! Ellers hadde jeg verdens mest absurde dag i går. Kort fortalt: Syklubben ble flyttet til meg, da S hadde sykt barn hjemme som var hjemme med far. Rett før de kom snakket jeg med forsikringsselskapet om en mulig vannskade på badet vårt. Og så kontaktet jeg et bilopprettingsfirma for jeg har bulka bilen foran i garasjen (genialt, som du skjønner). Det tar rundt en uke, sier fyren. Fint, en uke uten bil. Fabelaktig. Så kommer jentene, og vi skravler og koser oss. Mamma ringer, og sier at det blir problemer med barnevakten når jeg skal på intervju kl 15, for pappa er innlagt på sykehus. Det skal hun ha, min kjære mor, hun legger ikke på for mye altså (hadde vi ikke hatt avtale hadde hun vel ikke ringt...) Så jeg må selv hente kråka i barnehagen (noe pappa skulle ha gjort) og så kjøre begge ungene ned til mamma sånn at jeg kan gå på intervju. Så kaster jeg syklubben ut Før det har jeg kriserydding for hun som vasker hos oss skulle komme (avlyst 2 ganger tidligere, så det var på tide) Så tar jeg på meg intervjuklærne (heldigvis hadde jeg funnet dem frem dagen før), hiver unge og bikkje i bilen og kjører til barnehagen. Der henter jeg en unge som akkurat har våknet. Kjører til mamma og avleverer ungene Får vite at det står ok til med pappa, men at han har hatt et lite infarkt og må ligge til observasjon. Men det stresser meg jo. Så er det bare å sette meg inn i bilen og kjøre til intervju Kommer frem, og får ikke tak i rekrutteringsdama. Hun kommer heseblesende 5 minutter før, hun har vært i skifteretten Så er det 1 times intervju hvor jeg skal selge meg selv og lære mer om hva jobben går ut på Så er det hjem for å redde mor, men heldigvis har mannen kommet dit for å bistå Så er det masete unger, middag og styr Så hjem og legge ungene Så dra på sykehuset for å besøke pappa. Så hjem og legge seg En helt absurd dag. Verken mer eller mindre. Men pappa virker bra og er ved godt mot, og intervjuet gitt bra. Så i dag tar jeg det med ro, og så er det bursdagsselskap for min 94-årige bestemor! :blåse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 4. februar 2009 #955 Del Skrevet 4. februar 2009 Kreisi kaosdag! Veldig godt å høre at det går bra med faren din. Kjekt å se deg i går, men jeg skjønner at du var litt stressa! Jeg var sprek og gikk hjem - og da vi var nesten hjemme, tok vi et par omveier fordi det gikk så fort! Går jeg straka vegen i godt tempo, tror jeg jaggu ikke det tar mer enn en time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 4. februar 2009 #956 Del Skrevet 4. februar 2009 Håper dagen i dag har vært mindre kaotisk, Imax! Lava, du er jo blitt helt gågæærn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 4. februar 2009 #957 Del Skrevet 4. februar 2009 Absurd dag! Godt det går bra med faren din, sånne beskjeder er ganske tøffe å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #958 Del Skrevet 5. februar 2009 Kaotisk dag ja, uten tvil. Og på 8 års dagen for da søsteren min døde. Det glemte jeg heldigvis akkurat den dagen, da tror jeg at jeg hadde havnet i kjellern. Men, men. Livet er kaos til tider, og jeg merker at jeg kan håndtere det når jeg har det så trygt og godt hjemme med familien. Føler meg dødsheldig som har hele pakka, og da kan livet utenfor dette sammen og jeg takler det. Tror jeg. I går feiret vi mormors 94 års dag, og det var hyggelig. Ikke minst fordi pappa kom innom på overraskelsesvistitt, med permisjon fra sykehuset. Så alt står bra til, de har blokket ut noen blodårer og skal kontrolleres i dag. Tror han kommer hjem i dag. Virker frisk som en fisk, takk og pris. Og mormor da, 94 år gammel! Ikke dårlig. Hun greier seg selv og drar ukentlig ned til byen for å spise kake med venninne og trives godt hjemme. I dag kommer det en fyr og skal se på badegulvet. Vet ikke om jeg skal håpe på at vi må ta det opp eller ikke? For det er stygt og det kunne jo være en anledning til å få nytt gulv! Men, men. Vi får se. Ellers oppdaget jeg noe interessant: Hun som var leder tidligere hadde fått billigere privatforsikring fordi hun sørget for at sameiets forsikring var på samme sted. Litt spesielt. Også kallt korrupsjon, så vidt jeg kan forstå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 5. februar 2009 #959 Del Skrevet 5. februar 2009 For en dag du hadde her forleden! :dåne: Godt å høre at det står bra til med pappaen din tross alt! Og så krysser jeg fingrene for at du får jobben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 5. februar 2009 #960 Del Skrevet 5. februar 2009 Har du bestemt deg for om du VIL ha den andre jobben, den du var på intervju til? I så fall: hva skjer videre? 94 år er ikke verst. Rart med det, jeg føler også at når jeg har min egne ordentlige familie så er det ikke like farlig med det som skjer rundt. Det er godt å ha mann og barn! Bra at det går fint med pappan din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå