Gå til innhold

Mann som gjemte seg bak dama, da det kom en hund.


MissPierce

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje hun kjente til grunnen til at han ble så redd, og ikke visste hva hun skulle gjøre for å hjelpe...

Kanskje de hadde en avtale om at hun skal hjelpe når det kommer en hund.

Dere vet ingenting om dem, så slutt å dømme dem.

Hadde du lest mer av tråden, så hadde du fått med deg at hun også tydelig var veldig redd og ukomfertabel med situasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun kjente til grunnen til at han ble så redd, og ikke visste hva hun skulle gjøre for å hjelpe...

Kanskje de hadde en avtale om at hun skal hjelpe når det kommer en hund.

Dere vet ingenting om dem, så slutt å dømme dem.

Hadde du lest mer av tråden, så hadde du fått med deg at hun også tydelig var veldig redd og ukomfertabel med situasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det her er et veldig interessant tema! Hvor dypt ligger den beskyttertrangen vi hele livet har fått høre at mannfolk har? Eller er det oppskrytt? (Se på historien om Titanic, de mannfolka som snek seg med i livbåtene mens det stod kvinner og barn og ventet.)

Selv har jeg et par fobier, hvor jeg i øyeblikket med frykt "tror" at jeg faktisk kan stryke med. Det som er merkelig er at jeg klarer til en viss grad å styre meg selv hvis jeg har barnet mitt i nærheten. En gang jeg fikk panikk så var den største panikken at jeg trodde ungen kom til å bli skadet, ikke at jeg selv gjorde det. Da jeg fikk hjelp og fikk noen til å komme for å ta seg av barnet roet jeg meg også til en viss grad.

Angående edderkopper og veps så er jeg redd de, og i refleks kan jeg løpe unna så fort jeg ser noen. Men jeg er fortsatt den som slår de unna og tør å ta de om jeg har andre redde folk rundt meg.

Jeg tror med hånden på hjertet at jeg alltid hadde beskyttet barnet mitt, men jeg tviler på at jeg hadde gjort det for noen andre. Beskyttertrangen for ungen har vært sterkere enn frykten min i de situasjonene hvor jeg har opplevd begge deler.

Men hva da med menn? Som visstnok skal ha trang til å beskytte både barn og kvinner rundt seg? Oppskrytt? Eller situasjonsbetinget?

Eller en påklistret merkelapp og ren skjær mannsdiskriminering.

"Åh, hvor er min ridder på den hvite hesten. Jeg er bare en skjør, stakkars kvinnne..." :unsure:

"Her er jeg! Frykt ikke, min skjønne due!" :takke:

"Åh, min helt... :daane: "

Skulle tro man hadde kommet lenger i dagens samfunn, men kvinner drar streken ved å åpne døra og trekke ut stolen. Det vil de klare sjøl.

Men kommer det en hund... Å, neida! "Beskytt meg, min store sterke mann!" :sminkedokke: "Sjølsagt!" :cowboy:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lest mer av tråden, så hadde du fått med deg at hun også tydelig var veldig redd og ukomfertabel med situasjonen!!

Og det var visst han også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vi fått gleden av å lese denne idiotiske tråden hvis kvinnen hadde gjemt seg bak mannen i stedet for omvendt?

TS?

Tviler jeg sterkt på, gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det var visst han også...

Ser ut til at vi har møtt på en til som også ville dyttet dama forran, for å beskytte seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser meg ofte at det er så mange menn som er så ekstremt pinglete pyser.

De er redde for alt mulig og gjør ingenting for begrense frykten sin, men heller dyrker den.

Og hvorfor skal de være så utrolig modige? Fordi det er "mandig"? Skjønner ikke hvorfor noen som er redd for dyr absolutt er nødt til å overvinne den frykten. Meningen med livet er ikke å omgås dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for hunder, men jeg har opplevd å treffe på løse hunder et par ganger. En gang traff jeg to samtidig. Det var veldig ubehagelig, og jeg var ikke særlig høy i hatten. Likevel, hvis broren min hadde vært sammen med meg på det tidspunktet, ville det ikke gjort meg noe om han gjemte seg bak meg, selv om han er både høyere og sterkere enn meg. Jeg vet nemlig at han er skikkelig redd for hunder.

Frykt er ikke rasjonelt. Jeg har selv et par ting jeg er redd for, som er totalt irrasjonelle, men jeg er livredd dem like forbanna. La nå mannen være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi har møtt på en til som også ville dyttet dama forran, for å beskytte seg selv!

Men det er greit at dama står forran når det er snakk om at hun går sammen med barn.

Da greier hun å stå forrerst...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en pyse! Jeg forventer faktisk som ei slank jente på 163 å bli beskyttet mot farlige ting av både kjæreste kompiser og bror. Hvis venninner er redde så går dem da ikke bak meg!

Like ille hadde det vært om jeg gjorde dette mot lille Søstra mi eller andre på hennes alder. Skjønner ikke at folk rettferdiggjør dette med at han er redd. Jeg var redd gjennom hele oppveksten for en viss omsorgsperson men gikk alltid foran min lille søster.

Hadde mannen vært svakere og mindre enn dama ville det vært akseptabelt selvfølgelig. Likestilling har ikke noe med dette å gjøre men alder, kroppsbygging osv.

Jeg gikk med en gravid venninne nede i prinsens og alle som kom bort til oss og maste om å ta på magen osv (rusa folk) da fikk jeg foran og sa nei. Jeg var da sterkere enn henne pga jeg var ikke hemmet ved at kroppen bar et barn akkurat da.

Når vi er ute sent om kveldene så går kjæresten min kanskje sånn 10 cm foran meg i tilfelle noe skal skje.

Stakkars dama til den "mannen" der! Man skal ta vare på hverandre ikke beskytte seg selv og drite i andre og attpåtil bruke andre mennesker som skjold! Dette gjør dem i Gaza!

Anonymous poster hash: e25da...7ba

Og hvorfor i all verden har du rett på beskyttelse av andre bare fordi du er liten? Skal små menn også beskyttes av større kamerater da tilfellet det skjer noe? Står større jenter i kø for å passe på mindre menn? Menn er ikke kvinners personlige livvakter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en påklistret merkelapp og ren skjær mannsdiskriminering.

"Åh, hvor er min ridder på den hvite hesten. Jeg er bare en skjør, stakkars kvinnne..." :unsure:

"Her er jeg! Frykt ikke, min skjønne due!" :takke:

"Åh, min helt... :daane: "

Skulle tro man hadde kommet lenger i dagens samfunn, men kvinner drar streken ved å åpne døra og trekke ut stolen. Det vil de klare sjøl.

Men kommer det en hund... Å, neida! "Beskytt meg, min store sterke mann!" :sminkedokke: "Sjølsagt!" :cowboy:

Nå overreagerer du.

Det stor forskjell på være ridder på hvit hest og være en karriktur på hysterisk dame

fra en gammel film. Det å bli hysterisk redd å gjemme seg bak dama er bare latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå overreagerer du.

Det stor forskjell på være ridder på hvit hest og være en karriktur på hysterisk dame

fra en gammel film. Det å bli hysterisk redd å gjemme seg bak dama er bare latterlig.

Ja, det er latterlig, men igjen stiller jeg spørsmålet - hvorfor kan ikke menn være latterlige å slippe unna med det når kvinner kan være det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå overreagerer du.

Det stor forskjell på være ridder på hvit hest og være en karriktur på hysterisk dame

fra en gammel film. Det å bli hysterisk redd å gjemme seg bak dama er bare latterlig.

Klart det ikke er noen forskjell på den båsen samfunnet har utviklet om mannens rolle, og hvordan dere reagerer i denne tråden.

Dere dømmer denne mannen ut fra en stereotypi.

At du ikke skjønner symbolbruken i sitatet er ikke min feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor skal de være så utrolig modige? Fordi det er "mandig"? Skjønner ikke hvorfor noen som er redd for dyr absolutt er nødt til å overvinne den frykten. Meningen med livet er ikke å omgås dyr.

Det er tydeligvis ikke maskulint nok å være redd for hunder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DET VAR DA VOLDSOMT DA.

Noen trengte det inn med grautskjeia!!

Men det er greit at dama står forran når det er snakk om at hun går sammen med barn.

Da greier hun å stå forrerst...

Da beskytter hun jo de som er mindre og svakere enn selv selv.

Hun trenger ikke å stelle seg forran de, men hun bør absolutt ikke dytte de forran seg!!!

Såpass forstår vel til og med du?!?

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen trengte det inn med grautskjeia!!

Da beskytter hun jo de som er mindre og svakere enn selv selv.

Hun trenger ikke å stelle seg forran de, men hun bør absolutt ikke dytte de forran seg!!!

Såpass forstår vel til og med du?!?

Tenk om damen hans var sterkere enn han psykisk. Tenk om han var en svekling..

Men det er vel nettopp det dere ikke aksepterer, siden dere velger å henge ut en mann som var redd for hunder. For det han jo sikkert valgt selv å være redd for hunder og føle seg puslete, så da kan han jo bare slutte med akkurat det, og bli bra nok for dere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det ikke er noen forskjell på den båsen samfunnet har utviklet om mannens rolle, og hvordan dere reagerer i denne tråden.

Dere dømmer denne mannen ut fra en stereotypi.

At du ikke skjønner symbolbruken i sitatet er ikke min feil.

Ingen problemer med å skjønne symbolbruken din.

Den er nokså morsom, det jeg mener med at du overreagerer summen av alle innleggene

dine i denne tråden. Jeg burde ha brukt en ;) for å få frem at det ikke stikker så dypt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er latterlig, men igjen stiller jeg spørsmålet - hvorfor kan ikke menn være latterlige å slippe unna med det når kvinner kan være det?

Godt spørsmål

Jeg tror det har med kjønnsrollemønstere og det at menn er mye sterkere enn kvinner

og derfor forventes at de skal være modigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...